Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. okt, 2019 21:34

Bellamy_fever skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 17:16
Hvilket faktisk er synd. Jeg har ofte været inde og læse både på old Trafford.dk samt arsenaldebat og desuden også spurs.dk

Alle 3 sider har for mig været gode bekendtskaber for også at få noget anden syn på fodbolden end lige vores egen indædte Liverpool snak. Selvfølgelig hsr de deres figurer ligesom vi som jeg Personligt ikke ville gode at snakke med, men nu læser jeg som sagt også kun og deltager ikke.

Både old Trafford.dk og spurs.dk er blevet temmelig stille og Arsenaldebat ligger fuldstændigt øse hen og synes desværre også det kan mærkes her inde.. det går jo nok desværre mest i facebook efterhånden, men jeg håber det kan blive så længe som muligt da jeg ikke hsr facebook og derfor nyder at læse med på de forskellige forums for at høre andres mening og holdning end blot min egen
Jeg synes personligt også, at det er super overfladisk at debattere på facebook, da din (og andres) kommentar(er) drukner i havet lynhurtigt, og det er primært one liners. Jeg foretrækker klart et sted som dette og ville blot ønske, at de mange gamle skribenter fandt lysten til at deltage herinde tilbage, da vi mangler deres gode skriv og input, hvis tingene skal køre på et niveau, hvor der hele tiden er noget at forholde sig til.

Jeg kan fx. godt være lidt træt efterhånden af at se mit navn ud for seneste indlæg hele tiden ;)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 10. okt, 2019 06:59

Niels K skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 21:34
Bellamy_fever skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 17:16
Hvilket faktisk er synd. Jeg har ofte været inde og læse både på old Trafford.dk samt arsenaldebat og desuden også spurs.dk

Alle 3 sider har for mig været gode bekendtskaber for også at få noget anden syn på fodbolden end lige vores egen indædte Liverpool snak. Selvfølgelig hsr de deres figurer ligesom vi som jeg Personligt ikke ville gode at snakke med, men nu læser jeg som sagt også kun og deltager ikke.

Både old Trafford.dk og spurs.dk er blevet temmelig stille og Arsenaldebat ligger fuldstændigt øse hen og synes desværre også det kan mærkes her inde.. det går jo nok desværre mest i facebook efterhånden, men jeg håber det kan blive så længe som muligt da jeg ikke hsr facebook og derfor nyder at læse med på de forskellige forums for at høre andres mening og holdning end blot min egen
Jeg synes personligt også, at det er super overfladisk at debattere på facebook, da din (og andres) kommentar(er) drukner i havet lynhurtigt, og det er primært one liners. Jeg foretrækker klart et sted som dette og ville blot ønske, at de mange gamle skribenter fandt lysten til at deltage herinde tilbage, da vi mangler deres gode skriv og input, hvis tingene skal køre på et niveau, hvor der hele tiden er noget at forholde sig til.

Jeg kan fx. godt være lidt træt efterhånden af at se mit navn ud for seneste indlæg hele tiden ;)
Som erklæret sur, gammel mand, vil jeg tillade mig at skære alle over een kam, og generalisere alt for meget. Men det er en udpræget generationskløft, hvor ungdommen er til hurtige statements, ofte udtrykt i ekstremer a la: "Det var en fatal fejl med den tilbagelægning", hvor den gamle røv tænker: "NEJ!! Det var Fandeme ikke en FATAL fejl, for der var ingen der døde!". Tidens ånd er også til hurtige ja/nej afstemninger, og er i det hele taget en "Swipe-kultur" hvor der hurtigt dømmes: "Duer ikk' - VIDERE"

Men der har jo altid været noget galt med ungdommen, anskuet fra den mere modne synsvinkel, hvilket dette citat fra Sokrates (græsk filosof, som levede år 470-399 før Kristi Fødsel) bærer tydeligt vidnesbyrd om:
Sokrates skrev:"Dagens unge elsker luksus. De opfører sig dårligt, foragter autoriteter, har ingen respekt for ældre mennesker og taler i stedet for at arbejde. De unge rejser sig ikke op, når ældre kommer ind. De modsiger deres forældre, de praler, de spiser grådigt, og de terroriserer deres lærere."
Så måske er der håb endnu.............

Mvh
(I må selv bestemme hvem af dem, I synes jeg ligner mest):
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 10. okt, 2019 08:42

Cynwal skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 06:59
(I må selv bestemme hvem af dem, I synes jeg ligner mest):
Billede
Ham der er ved at falde i søvn, ligner dig mest :)

Fra et anden gammelt røvhul

Billede
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 10. okt, 2019 09:27

:lol: Den anden ligner Ellemann på sine gamle dage. Citatet er vildt nok, da det også kunne været skrevet i dag og tiden i mellem ;)

Jeg har nu store forhåbninger til denne generation af unge da dem, jeg møder, virker meget empatiske og høflige, men det med elektronik, skærme og sociale medier er jo en relativ ny ting, som vi ikke rigtig har empiri for hvorledes håndteres mest hensigtmæssigt på alle mulige måder, så det er lidt et socialt eksperiment, vi er ude i.
Det jeg ser er en tendens til, at det netop skal være meget kort og mange lange og grundige indlæg læses ikke. Så er det kun toppen af strengene, der læses, og lige som vi ikke kommer på side 2, når vi googler, så er der helt sikkert også tal på, hvor dovne til at læse vi er på Facebook og andre steder.
Så er der det med at svare. Politikere fx. kan få alle deres budskaber ud, men hvis nogle kunne ønske sig en uddybning eller andet, så får man da ikke noget svar tilbage, så det bliver blot et sted at vælte noget ud, hvor der kommer one liners tilbage, som bliver svaret med et "synes godt om".

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 10. okt, 2019 14:04

Hekkem skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 08:42
Cynwal skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 06:59
(I må selv bestemme hvem af dem, I synes jeg ligner mest):
Billede
Ham der er ved at falde i søvn, ligner dig mest :)

Fra et anden gammelt røvhul

Billede
Jeg elsker også dig Hekkem :fart:
...men jeg synes nu ikke du ligner Grampa Simpson .....nåh jo, af sind ;) :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 10. okt, 2019 14:55

Cynwal skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 14:04
Hekkem skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 08:42
Cynwal skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 06:59
(I må selv bestemme hvem af dem, I synes jeg ligner mest):
Billede
Ham der er ved at falde i søvn, ligner dig mest :)

Fra et anden gammelt røvhul

Billede
Jeg elsker også dig Hekkem :fart:
...men jeg synes nu ikke du ligner Grampa Simpson .....nåh jo, af sind ;) :D
Fuldstændig og aldeles korrekt :alcohol:
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 11. okt, 2019 10:48

Det er en voldsom måde, Juve kører klubben på økonomisk:

Juventus' alarming financial results could be the reason for Emre Can's struggles since Liverpool switch

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-17012914

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 14. okt, 2019 11:07

Niels K skrev:
fredag, 11. okt, 2019 10:48
Det er en voldsom måde, Juve kører klubben på økonomisk:

Juventus' alarming financial results could be the reason for Emre Can's struggles since Liverpool switch

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-17012914
Ja, de er gået all in på den korte bane og ignorerer den lange.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 26. okt, 2019 09:58

Cynwal skrev:
lørdag, 05. okt, 2019 15:07
Cynwal skrev:
onsdag, 02. okt, 2019 15:26
Nå - Er der nogen, som er friske på et hurtigt bud på, hvem der ryger først (som i: Bliver fyret) som den næste manager i Premier League?

Bliver det Spurs' Mauricio Pochettino eller Steve Bruce (Got a BIG FAT head) fra Toons?

...eller en helt tredje?
Pilen peger kraftigere og kraftigere på Mauricio Pochettino. De bliver jo decideret kørt over af Brighton & Hove Albion, og Loriss ude med hvad der ligner en længerevarende skade.

Pochettino får også den karakteristiske "Sacked in the morning - Your getting sacked in the morning" sang fra Brightons fans :D
Så rykker Hasenhuttl fra So'ton da kraftigt frem i feltet blandt favoritterne? En kæmpe snitter med 9-0 på hjemmebane, og en stor del af hjemmebanepublikummet der går før tid plejer aldrig at være et godt tegn på opbakning til manageren, og sædet bør være brandvarmt under ham nu.

Det forekommer mig, at So'tons mangeårige gode stime som solidt midter-/subtop-hold er slut, og forklaringen kunne pege mere og mere på, at det hele var knyttet til Les Reeds ledelse som sportschef. Det er et lille år siden nu, at Les Reed forlod Southampton, og han arbejder nu som teknisk direktør for FA.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 26. okt, 2019 18:17

...og så sætter Mario Silva i Everton sgu en spurt ind. Han sidder nok "lunt" i førersædet til at blive fyret nu!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 26. okt, 2019 19:41

Cynwal skrev:
lørdag, 26. okt, 2019 18:17
...og så sætter Mario Silva i Everton sgu en spurt ind. Han sidder nok "lunt" i førersædet til at blive fyret nu!
Hvem fanan goder se på Liverpool afgøre mesterskabet i Marts måned nor der er langt større aktion i kampen om at blive fyret
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 26. okt, 2019 19:57

Sidder lige og kikker på stats m.v. fra dagens Championship-kampe - jamen hvad skal man ellers lave sådan en lørdag aften hvor der kun er kagebagning og indsamlingsshows på TV? :shock: - og der er nogle detaljer der falder i øjnene:

Luton har en Callum McManaman på holdet. Er det mon familie til Steve?

Og tal lige om en spiller det er gået tilbage for: For ikke mange år siden var Jack Butland inde i landsholdsvarmen og linket til bl.a. Liverpool. Nu sidder han på bænken i Stoke der ligger til at rykke ned i League One :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » mandag, 04. nov, 2019 09:47

Solskjær passerte Klopp

Lørdag gikk Ole Gunnar Solskjær forbi Liverpool-manageren, men ikke på «Solskjærtabellen».

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... rte-klopp/

:lol: :laughin: :lol:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. nov, 2019 09:00

Nu tror jeg, at jeg fandt beviset for, at angriberen skal have fordelen ved tvivl om offside, og den regel blev vist indført i 2005. Hvis det står til troende, kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor linjevogteren i AV kampen ikke holder flaget nede ved Firmino's scoring, som han gjorde ved Villa's scoring, da han umuligt kan være skråsikker på, at Firmino er offside, og den er under alle omstændigheder så tæt, at han SKAL give angriberen fordelen.

Disse situationer er der rigtig mange af i løbet af en sæson, og her skal linjevogterne nok lige på et hurtigt kursus, hvor reglen om fordelen til angriberen skal indskærpes:

http://www.fodbolddommer.dk/wordpress/?p=5936

Det ser desværre ikke ud til at blive et af emnerne ved trænermødet omkring VAR, ellers også går det under ønsket om en mere ensartet linje omkring kendelser:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-17250293

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » torsdag, 14. nov, 2019 20:47

Hvis det her viser sig at holde vand, ved jeg dårligt nok hvad jeg skal sige.

https://theathletic.com/1377968/2019/11 ... eague-ban/

Men igen, hvis dem der skal håndhæve loven selv har godt med skeletter i skabet, kunne man dårligt have forventet andet:(

Jeg mindes The Athletic som værende nogenlunde pålidelige. Håber jeg husker forkert?

Sent from my iPad using Tapatalk

Besvar