Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » søndag, 04. nov, 2018 09:50

Hvis det var en åben overbygningsliga, hvor man både kunne rykke op i og ud af, så kan vi snakke om det.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. nov, 2018 11:29

Bojangles skrev:Hvis det var en åben overbygningsliga, hvor man både kunne rykke op i og ud af, så kan vi snakke om det.
I følge Politikens artikel om det i lørdags, så var muligheden for en 2. division også drøftet, men de 11 initiativhold eller hvad de hed, skulle ikke kunne rykke ned, det ville kun være de inviterede hold.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. nov, 2018 11:56

mortenbak skrev:Det bliver helt sikkert også uden min opbakning!
Men fint hvis alle olieklubberne kan spille i deres egen liga, så kan vi andre (forhåbentlig også Liverpool) spille i de hjemlige ligaer.
Håber at FA siger at en udmeldelse af Premier league så er bindende for minimum 20 år og at klubberne starter fra bunden af det engelske ligasystem.
Shit det er da en hjernedød langt ude tanke med sådan en liga. Det er der da ingen rigtige klubfans der vil bakke op om.
Ornlig meget tid jeg får til rådighed hvis Liverpool vil deltage.....
Jeg tror desværre det er det næste skridt, jeg kan huske helt tilbage i FIFA 2005(måske 6 :dontknow: ) kunne man pludselig spille i en Europæisk superliga som Liverpool, istedet for PL+CL, som knægt syntes jeg jo at det var en super fin tanke. Det kan være at det kun forbliver et værktøj til at afpresse UEFA, men det er jo også slemt nok i sig selv.

Og sport må også gerne være med til at nedbryde landegrænser og jeg er f.eks. dødtræt af at Superligahold skal have så mange indbyrdes opgør mod hinanden hver sæson, Så ville det da være sjovere at se Esbjerg spille imod Djurgården, (eller Aberdeen for den sags skyld) istedet for den 3. og/eller 4. ligakamp imod AGF i samme sæson. Men det er jo også noget af det UEFA gør med sine turneringer.

Når man ser på den succes NFL har er det et eller andet sted utroligt at vi ikke har set sådan en udbryderliga noget før. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på at der pludselig lister sig et par hold med fra USA og Kina, eller at Man City flytter til Abu Dhabi.

Jeg håber bestemt også at Liverpool forbliver i PL

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » mandag, 05. nov, 2018 18:54

Jeg tror virkelig ikke på at Liverpool og arsenal joiner den liga. og jeg tror hellere ikke United gør.

City vil nok meget gerne. chelsea tror jeg også bliver i Premier league hvis "vi" 3 andre også gør

Så kan de have deres Superduper liga med

Bayern
Real madrid
Barcalona
Manchester City
AC Milan
Juventus
PSG

De vil have "guest club"

Atletico Madrid
Dortmund
Inter
Roma
Marseille

Så hvis Chelsea, liverpool, arsenal og united bliver i Premier league. så skal de finde 4 klubber til at tage deres plads.
Så ser liga'en pluslig ikke særlig attraktiv ud.

De hold som måske ville komme med er vel hold som
Porto
Monaco
Napoli
Sevilla

----

Bayern
Real madrid
Barcalona
Manchester City
AC Milan
Juventus
PSG
Atletico Madrid
Dortmund
Inter
Roma
Marseille
Porto
Monaco
Napoli
Sevilla


Ja der er da gode hold men Premier league vil stadig have en større "fan" tiltrækning imo.
Alle de andre liga'er vil nærmest dø ud undtagen premier league og European Super league.

i sidste ende så er det Arsenal United og Liverpool som bestemmer om dette skal blive en realitet.
(Ingen super league uden de engelske hold, dertil at Premier leagues brand for stærk)

Og jeg kan allerede godt love jer nu at der bliver voldsomme protester i alle klubber hvis ejerne hopper med på den her liga i mod fans holdninger. og det bliver nok også med fysisk. blokader af stadion, blokader af bane osv.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » mandag, 05. nov, 2018 19:07

Wormie skrev:Jeg tror virkelig ikke på at Liverpool og arsenal joiner den liga. og jeg tror hellere ikke United gør.

City vil nok meget gerne. chelsea tror jeg også bliver i Premier league hvis "vi" 3 andre også gør

Så kan de have deres Superduper liga med

Bayern
Real madrid
Barcalona
Manchester City
AC Milan
Juventus
PSG

De vil have "guest club"

Atletico Madrid
Dortmund
Inter
Roma
Marseille

Så hvis Chelsea, liverpool, arsenal og united bliver i Premier league. så skal de finde 4 klubber til at tage deres plads.
Så ser liga'en pluslig ikke særlig attraktiv ud.

De hold som måske ville komme med er vel hold som
Porto
Monaco
Napoli
Sevilla

----

Bayern
Real madrid
Barcalona
Manchester City
AC Milan
Juventus
PSG
Atletico Madrid
Dortmund
Inter
Roma
Marseille
Porto
Monaco
Napoli
Sevilla


Ja der er da gode hold men Premier league vil stadig have en større "fan" tiltrækning imo.
Alle de andre liga'er vil nærmest dø ud undtagen premier league og European Super league.

i sidste ende så er det Arsenal United og Liverpool som bestemmer om dette skal blive en realitet.
(Ingen super league uden de engelske hold, dertil at Premier leagues brand for stærk)

Og jeg kan allerede godt love jer nu at der bliver voldsomme protester i alle klubber hvis ejerne hopper med på den her liga i mod fans holdninger. og det bliver nok også med fysisk. blokader af stadion, blokader af bane osv.
Jeg må sige at jeg virkelig hader tanken!
Jeg vil blive tvunget til at overveje mit forhold til Liverpool, hvis vi joiner en sådan liga.
Jeg er fuldstændig ligeglad med spansk, italiensk, tysk osv fodbold.
Jeg er fan af Liverpool og Premier League.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 05. nov, 2018 19:46

Jeg har tænkt en del over det. Da Champions League kom frem, så var der en kæmpe skepsis. Nu er CL så naturligt som den pengemaskine nu engang er. Og begreber som top 4 undres vi ikke længere over.
Så forandring kan man godt vænne sig til. Så forestiller man sig en slags parallel liga, som en slags overbygning på de nationale ligaer, så er jeg ikke sikker på at ideen på sigt nødvendigvis vil møde så meget modstand.
Nu skrev jeg overbygning, men noget af det der har været fremme er at det bliver en slags lukket liga a la de amerikanske ligaer. Det lyder jo umiddelbart så langt fra vores tankegang, som det kan blive. Men i USA kører det jo meget fint. Det er ret beset alligevel de samme få klubber der vinder ligaerne og når langt i CL. Så på mange måder er det i forvejen en lukket klub.
Det er jeg sådan set ikke fan af, men sådan er virkeligheden.
Derfor er jeg måske ikke så skeptisk endda, efter at have tænkt, fordi vi måske bare får sat en europæisk liga i system - en liga vi på mange måder har i forvejen.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » mandag, 05. nov, 2018 20:24

Jeg må også sige, at jeg ikke er decideret skeptisk, men jeg er så heller ikke lutter optimistisk. Det er godt nok et projekt der skal rammes lige i røven hvis det skal lykkedes ordenligt. Men samtidig vil jeg heller ikke ignorere at jeg godt kan se det positive i de amerikanske ligaers system, der jo primært bygger på at alle skal kunne vinde og alle skal konkurrere på lige hvis, undtagen de tilfælde hvor man ønsker at styrke de dårlige hold mere end de bedste hold. FFP var jo som sådan også tænkt som et værktøj til at undgå at klubber som PSG og City købe sig til succes.

Jeg er som sådan heller ikke pr. definition imod et europæisk ligasystem. Det synes jeg faktisk lyder bedre end en privat, lukket liga, som jeg simpelthen tror vil blive for kedelig i længden. Det virker i NFL, fordi holdene kun spiller 16 kampe, men i de andre er der altså, navnligt for de dårlige hold, tale om mange, uinteressante kampe. Jeg er dog skeptisk ift. til at det ikke er en national liga, men jeg er nok også gammeldags på det punkt. Jeg synes også stadig at en liga skal være alle møder alle ude og hjemme og de bedste vinder. Jeg er slet ikke til det åbenbart meget moderne ligasystem med mesterskabsspil, puljer etc. Jeg vil navnligt savne at kampene får forskellige udtryk. Det bliver efter min mening ikke nødvendigvis dårligere fodbold af at vi møder et bundhold, end når vi møder City. Det kan det sagtens blive, og gør det ofte, men topkampe kan også blive ufatteligt taktiske og kedelige. Også vil jeg savne det lokale præg. Ikke bare Everton kampene, men hele den fælles kultur. Her tænker jeg også navnligt på fankulturen, som jeg går meget op i skal være langt mere i fokus end moderne fodbold synes at mene. Og jeg tror ikke det er specielt godt for fankultur, at man i løbet af en sæson måske har 6 kampe i England for Liverpool. Selvfølgelig rejser Liverpool fans til CL kampe på udebane, men hvordan vil det se ud hvis vi hver eneste uge skulle spille i enten Spanien, Tyskland eller Italien? Så bliver fodboldkultur og fans ligepludselig meget anderledes og det håber jeg ikke sker. Fodbold er nu engang bedst på stadion sammen med "pøblen". Det er sq ikke ligeså fedt når halvdelen er stadion er sponsorslipsedrenge der i virkeligheden er røv ligeglade. Det er sq ikke fodbold, for fodbold er for fans.

Hvis jeg skulle give mit bud, tror jeg det der kommer til at ske, er en ændring af CL og de europæiske turneringer. UEFA har allerede været ude og varsle om at der kommer en 3. europæisk turnering. Jeg tror det der kommer til at ske, er at CL bliver udvidet og at UEFA i samme omgang pålægger nationale ligaer at afgive flere dage og mere respekt ift. kampplanlægning for europæiske turneringer. I England tror jeg bl.a. det kommer til at betyde ændring og muligvis døden for den lille cupturnering. Enten at den sløjfes helt, eller at klubber som er kvalificeret til europæiske turneringer ikke er med. Altså nærmest en modsvar til Checkatrade Trophy, for i det nye system kunne jeg sagtens se 10 engelske hold spille europæisk fordelt på 3 europæiske turneringer.

Også tror jeg CL bliver gjort mere eksklusiv. For det første ved at nogle hold, navnligt dem der snakker om en privat liga, har en stående invitation til turneringen. Derudover tror jeg der kommer en slags wildcard system, hvor UEFA kan invitere en hold der ligene er "hot og trendy", selvom de måske ikke ville have kvalificeret sig efter den nuværende model. Det tror jeg bliver UEFAs kompromis. Selvfølgelig stadig med invitationer til mesterhold og hold der kvalificerer sig gennem en kvalifikation.

Dermed bliver EL og en 3. europæisk liga reelt mere for de normale klubber. Dem der ikke er internationale kæmpekoncerner. Og jeg kunne sagtens forestille mig at UEFA ikke stoppede der. Så vidt jeg forstår, er der stadig hvisken i DK, Sverige og Norge om at den gamle Royal League ikke nødvendigvis er helt død. Der har selvfølgelig også været snak om en liga med Benelux. Jeg tror UEFAs svar på private ligaer, bliver at lave flere af den slags turneringer. Danske hold møder svenske og norske, med undtagelse af dem der er kvalificeret til andre europæiske turneringer.

Kort sagt tror jeg det bliver et totalt shitshow af europæiske turneringer, fordi UEFA ikke tør totalt at nedlægge nationale ligaer. Og det afgørende bliver TV rettigheder og måske især streaming rettigheder.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 06. nov, 2018 14:05

Faldt lige over den her 8-)
"In tears, [Ronaldo] told me that he was sorry but his agents had a much better offer than ours and that it was better for all parties for him to go to another club to make much more money."
https://www.goal.com/en/news/why-ronald ... l8g5ku1ev8

Det altså lidt morsomt. "det kan i jo nok se, det er meget bedre for fælleskabet at JEG tjener flere penge"

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af pingel » tirsdag, 13. nov, 2018 11:13

Troede faktisk at han var gået på pension i juli 2010:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/37- ... aa-hylden/

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 13. nov, 2018 11:45

Noget af en regelændring...
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... a-15408203

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 13. nov, 2018 13:56

Jesper skrev:Noget af en regelændring...
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... a-15408203

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Så lad os holde på Solanke og så er han 120 millioner pund værd i 2020, vel og mærke uden at han leverer nævneværdige forbedringer.

Mon ikke der bliver forhandlet i mellemtiden?
-men så længe det er en reel mulighed så kan salg af folk som Wilson, Woodie, Solanke og sågar også folk som Kent, Ojo og Ejaria, jo slet ikke komme på tale. Ikke så meget fordi de vil indbringe flere penge efter en sådan regelændring, men fordi engelske spillere er rasende dyre allerede.

men sjovt de fortsætter med "homegrown" reglen og ikke UK statsborger eller opstillings berretiget for et eller flere af UK landsholdene :dontknow:. Men de ville vist også stramme homegrown definationen så Fabregas ikke tæller som homegrown, eller var det noget jeg drømte?

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 13. nov, 2018 23:03

Jesper skrev:Noget af en regelændring...
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... a-15408203

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det er bare 'coulds' og 'claims'. FA vil ikke skyde dem selv i foden. Hvis sådan en ændring sker vil EPL ikke være verdens bedste fodbold liga længere.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 14. nov, 2018 10:33

pingel skrev:Troede faktisk at han var gået på pension i juli 2010:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/37- ... aa-hylden/
Haha, ja sådan så det ihf ud ... :lol: Nej, han var ikke god mens han var hos os (resten af holdet var nu heller ikke meget bevendt dengang, så der var ikke megen hjælp at hente...), men det er nu alligevel en imponerende karriere han fik strikket sammen
Senest rettet af Sledgehammer onsdag, 14. nov, 2018 14:14, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 14. nov, 2018 13:09

https://www.goal.com/en/news/football-l ... wn7sm11m7t
Supporters and legal scholars alike insist that UEFA could be defeated, on the grounds that its regulations restrict competition.
Der snakkes en del om at grunden til at UEFA ikke har indført strængere sanktioner overfor PSG og Man Shitty er at de to nyrige klubber vil kunne slæbe UEFA i retten med atronomisk advokat regning og mulig tvangsnedlæggelse af FFP til følge.
Et eller andet sted vil jeg hellere have at UEFA og PSG/Man City tager det her til en retssal og får det afgjort istedet for at UEFA har en moderat indtægt i form af bøder og diverse UEFA ansatte får nogle fine gaver.
traditionsklubberne burde splejse om at betale UEFA's advokat regning i den sammenhæng for det er jo nok det der holder UEFA tilbage.

I øvrigt hørte jeg en spændende Liverpool ECHO podcast om emnet, den udkom 13. november på bloodred podcast kanalen. Det er et interview med Kieran Maguire der er "lecturer in football finance at the University of Liverpool".

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 14. nov, 2018 13:46

Filos of Isk skrev:https://www.goal.com/en/news/football-l ... wn7sm11m7t
Supporters and legal scholars alike insist that UEFA could be defeated, on the grounds that its regulations restrict competition.
Der snakkes en del om at grunden til at UEFA ikke har indført strængere sanktioner overfor PSG og Man Shitty er at de to nyrige klubber vil kunne slæbe UEFA i retten med atronomisk advokat regning og mulig tvangsnedlæggelse af FFP til følge.
Et eller andet sted vil jeg hellere have at UEFA og PSG/Man City tager det her til en retssal og får det afgjort istedet for at UEFA har en moderat indtægt i form af bøder og diverse UEFA ansatte får nogle fine gaver.
traditionsklubberne burde splejse om at betale UEFA's advokat regning i den sammenhæng for det er jo nok det der holder UEFA tilbage.

I øvrigt hørte jeg en spændende Liverpool ECHO podcast om emnet, den udkom 13. november på bloodred podcast kanalen. Det er et interview med Kieran Maguire der er "lecturer in football finance at the University of Liverpool".
Jep, det er præcis sådan det udlægges og tankevækkende er det også, at UEFA ikke har kommenteret på de verserende rygter og artikler fra Der Spiegel alt imens Premier League har været ude og bedyre deres standpunkt. UEFA er en prygleknappe, som frygter at blive hevet i retten af City og PSG, alt imens at fodbolden mister denne lille flig af charme, der stadig er tilbage i spillet. Rygterne siger, at der i den kommende tid vil blive offentliggjort endnu flere beskæmmende leaks fra Citys email-korrespondancer, men de kommer jo højest til at skulle betale en lille bøde, mens de mindre hold, der har forsøgt at lege med de store via ufine kneb, har knækket halsen på det tidligere.

Seneste nyt i perlerækken af skandalesager om den fantastiske købeklub fra den blå del i Manchester er, at Amnesty International har anklaget City for at værende et branding projekt for Abu Dhabi i deres kamp for at tilsløre deres evindelig brud på menneskerettighederne, en slags hvidvaskelse af Abu Dhabis image. Får dette konsekvenser? Sikkert ikke, selvom det griber sig langt udover fodbolden og bør ses på med ligeså stor alvorlighed, hvis ikke større alvorlighed end brud på FFP-reglerne.

Men hvis ikke UEFA tør straffe Man City, så må Premier League jo gøre det. Sporten som vi kender den, er snart ikke andet end et spørgsmål om, hvem der er rigest og de rige bliver bare rigere, mens kløften ned til sub-toppen og bunden bliver større og større og ingen skeler til om måden, hvorpå det alt sammen sker er etisk korrekt eller lovligt. Fodbolden bliver et trækplaster og skalkeskjul til at kunne fortsætte moralsk forkastelige handlinger - ene og alene med ét for øje: Penge. Charmen ved denne fantastiske sport er så småt ved at blive vredet ud som en karleklud og endevendt og tømt som en sportstaske fyldt med pengesedler.
Corner taken quickly...

Besvar