Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. apr, 2019 12:39

Lidt om økonomien i PL 2017/18:

https://www.skysports.com/football/news ... s-3billion

Her lidt om, hvad de engelske klubber har tjent på CL indtil videre denne sæson:

https://www.planetfootball.com/quick-re ... this-term/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 29. apr, 2019 21:15

Ved ikke, om den nyhed holder vand, men interessant udmelding. HVIS det skulle blive en realitet, så håber jeg virkelig, at Liverpool ikke sidder på hænderne. Hvis the Kop ikke kan udbygges, så er det her da en gylden mulighed for at bevare dens ikoniske status.

Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 08:58

Karius gør det bedre end De Gea denne sæson :lol:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14970906

Typisk at De Gea ikke skulle være kampafgørende mod Man City, som han ellers har været så mange gange før, og de 2 mål var ikke sværere, end de kunne være afværget af en topkeeper i sin bedste udgave.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 18:30

Statistikker, hvor Mané, Salah og Alisson udmærker sig:

https://www.skysports.com/football/news ... per-season

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 03. maj, 2019 11:25

Kan I huske dengang vi havde Balotelli og ikke rigtigt kunne bruge ham til noget. Gang lige det problem med 2-3 stykker, og så har man Man Utd's nuværende situation med Sanchez.

Fuldkommen vildt, at man vil være villig til at betale ham £250.000 om ugen for at spille et andet sted. Og helt surrealistisk, at en eventuel anden klub så stadig skal være villige til også at betale ham £250.000 om ugen for at matche hans nuværende pakke. Taget i betragtning, at de ikke vil lade ham skifte til en anden PL klub, så kan jeg ikke rigtigt se nogle aftagere.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... f-14987121

PSG? Hvorfor skulle de det? Barca? Nej, de har udfordringer nok med Coutinho. Real? De har andre (bedre) targets i form af eksempelvis Hazard, og har også deres eget problem med Bale. Juve? Måske, men tror ikke på det. Og så Bayern? Slet ikke deres måde at gøre tingene på.

Så jeg kan ikke se, hvordan de skal slippe af med Sanchez, med mindre han selv er villig til at gå ned i løn, eller Man Utd er villige til at betale endnu mere af hans løn. Jeg tror i øvrigt stadig, at han kan spille bold. Han valgte bare den forkerte klub, og nu er alderen lidt imod ham.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. maj, 2019 14:55

texy skrev:Så jeg kan ikke se, hvordan de skal slippe af med Sanchez, med mindre han selv er villig til at gå ned i løn, eller Man Utd er villige til at betale endnu mere af hans løn. Jeg tror i øvrigt stadig, at han kan spille bold. Han valgte bare den forkerte klub, og nu er alderen lidt imod ham.
Da Sanchez skiftede til Arsenal, tror jeg meget havde været anderledes, både for ham og Liverpool, hvis han var skiftet til os isf. Han havde passet perfekt, i et hold der var tilpasset Suarez, og han kunne have udfyldt 85-90% af det hul.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 11:24

Man kan vel sige at frygten for at vi skal miste vores bedste spillere vel ikke kan være drevet helt over, særligt hvis en spiller fokuserer meget på løndelen, da Coutinho og Suarez vel fik 4 doblet deres løn ved at skifte til Barca ?

Der er vi trods alt ikke endnu lønmæssigt:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14987456

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 12:47

Jeg har jo tidligere skrevet om, at det ville være super fedt, hvis de meget godt betalte fodboldspillere ville give fx. 10% af deres løn til velgørenhed i lokalområdet, og der var så nogle der nævnte Mata's "fond", hvor man giver 1%, som er bedre end ingenting, men der er vist ganske få med i dén "klub".

Jeg har egentlig indtrykket af, at en del Liverpool spillere og trænere donerer ganske pænt til mange til, og at klubben er gode til at organisere indsamlinger generelt. Her senest et ex. fra Oxlade:

Generøs donasjon

"Alex Oxlade-Chamberlain har donert i overkant av 570.000 kroner til Zoë's Place. Organisasjonen er et barne-sykehus som tilbyr «lindring, avlastning og avsluttende livs-hjelp for barn fra dem blir født til de er fem år,» opplyser Liverpool Echo.
Oxlade-Chamberlain ble berørt av jobben de gjør i Zoë's Place under deres nylige besøk sammen med LFC Foundation, nok til å donere dette beløpet til den uavhengige organisasjonen."

Når man holder det op imod, at Messi og hustru sagde, at gæsterne ikke skulle købe gaver til deres bryllup men i stedet donere gaven til velgørenhed, og man senere kunne konstatere at de hundredevis af gæster med nogle af fodbolden's rigeste udøvere heriblandt Neymar tilsammen havde indbetalt sølle 11.500 $ eller 57 $ i snit - altså hvad der vel svarer til, hvis min nabo havde sagt det samme, så er der jo noget galt med mange af disse mennesker...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 04. maj, 2019 13:23

Niels K skrev:Man kan vel sige at frygten for at vi skal miste vores bedste spillere vel ikke kan være drevet helt over, særligt hvis en spiller fokuserer meget på løndelen, da Coutinho og Suarez vel fik 4 doblet deres løn ved at skifte til Barca ?

Der er vi trods alt ikke endnu lønmæssigt:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14987456
Jeg mener nu at vi tilbød Coutinho det samme og Suarez er vel steget i løn under hans ophold i Barcelona, så tænker at vi også med ham, var villige til at give det samme som Barcelona gav da de hentede ham.

Vi er efterhånden også ved at være godt med på lønfronten i Premier League, hvor vi nu næsten giver det samme som Chelsea så kun City og United er over os.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 14:59

Mads T. skrev:
Niels K skrev:Man kan vel sige at frygten for at vi skal miste vores bedste spillere vel ikke kan være drevet helt over, særligt hvis en spiller fokuserer meget på løndelen, da Coutinho og Suarez vel fik 4 doblet deres løn ved at skifte til Barca ?

Der er vi trods alt ikke endnu lønmæssigt:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14987456
Jeg mener nu at vi tilbød Coutinho det samme og Suarez er vel steget i løn under hans ophold i Barcelona, så tænker at vi også med ham, var villige til at give det samme som Barcelona gav da de hentede ham.

Vi er efterhånden også ved at være godt med på lønfronten i Premier League, hvor vi nu næsten giver det samme som Chelsea så kun City og United er over os.
Skulle vi have tilbudt Coutinho 400.000 £ om ugen ? Det er vel tæt på det dobbelte af vores højest lønnede spiller ? Vi er samlet steget markant i lønudgifter, men jeg er ikke sikker på, at vi vil tillade en enkelt spiller at stikke helt af, som man ser det i andre klubber, da sådan en udbrydder for det første kan skabe splid i truppen og for det andet sætter vedkommende pælen i jorden for, hvad den næste skal stile efter i løn.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 04. maj, 2019 15:03

Niels K skrev:
Mads T. skrev:
Niels K skrev:Man kan vel sige at frygten for at vi skal miste vores bedste spillere vel ikke kan være drevet helt over, særligt hvis en spiller fokuserer meget på løndelen, da Coutinho og Suarez vel fik 4 doblet deres løn ved at skifte til Barca ?

Der er vi trods alt ikke endnu lønmæssigt:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14987456
Jeg mener nu at vi tilbød Coutinho det samme og Suarez er vel steget i løn under hans ophold i Barcelona, så tænker at vi også med ham, var villige til at give det samme som Barcelona gav da de hentede ham.

Vi er efterhånden også ved at være godt med på lønfronten i Premier League, hvor vi nu næsten giver det samme som Chelsea så kun City og United er over os.
Skulle vi have tilbudt Coutinho 400.000 £ om ugen ? Det er vel tæt på det dobbelte af vores højest lønnede spiller ? Vi er samlet steget markant i lønudgifter, men jeg er ikke sikker på, at vi vil tillade en enkelt spiller at stikke helt af, som man ser det i andre klubber, da sådan en udbrydder for det første kan skabe splid i truppen og for det andet sætter vedkommende pælen i jorden for, hvad den næste skal stile efter i løn.
Nej du har helt ret. Jeg fik af en eller anden grund, læst det som om han fik £200.000 om ugen, hvilket jo ikke giver mening i forhold til hvad de højeste lønninger er. Glem min kommentar ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. maj, 2019 11:06

Spurs og Arsenal med flest kort for diving:

https://talksport.com/football/538669/p ... m-chelsea/

Selvom vi godt må forlade duksepladsen på fairplaylisten og inddrage lidt unoder i vort spil, da det giver fordele, som også kan bidrage positivt for os næste sæson, så må diving ikke blive en af dem.

Jeg er stadig fortaler for, at der skal deles langt flere kort ud for alle mulige former for unoder, men så længe det ikke sker, så er vi nød til at gå med på legen, da der er point og spillemæssige fordele forbundet med det.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 07. maj, 2019 11:21

Niels K skrev:Spurs og Arsenal med flest kort for diving:

https://talksport.com/football/538669/p ... m-chelsea/

Selvom vi godt må forlade duksepladsen på fairplaylisten og inddrage lidt unoder i vort spil, da det giver fordele, som også kan bidrage positivt for os næste sæson, så må diving ikke blive en af dem.

Jeg er stadig fortaler for, at der skal deles langt flere kort ud for alle mulige former for unoder, men så længe det ikke sker, så er vi nød til at gå med på legen, da der er point og spillemæssige fordele forbundet med det.
Vi har da Salah, som ikke laver andet end at dive, hvis man spørger modstander-fans. :roll:
Corner taken quickly...

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 07. maj, 2019 13:50

Nu vi taler om unoder kunne jeg virkelig godt tænke mig at dommerne generelt set langede en masse advarsler ud når spillerne omringer dommerne med protester over alt muligt gejl.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 07. maj, 2019 16:43

Red Man Walking skrev:Nu vi taler om unoder kunne jeg virkelig godt tænke mig at dommerne generelt set langede en masse advarsler ud når spillerne omringer dommerne med protester over alt muligt gejl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Indførte de ikke en regel om dette for år tilbage. At det kun var anføreren der måtte henvende sig?

Besvar