Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 17. apr, 2018 17:37

Manchester united academy brager (nedrykker) ud af Premier league 2 (u23) på sidste pladsen
mens liverpool ligger i toppen :)

De må have det sjovt i anden division u23 :)

https://www.premierleague.com/tables?team=U21
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 18. apr, 2018 09:46

Wormie skrev:Manchester united academy brager (nedrykker) ud af Premier league 2 (u23) på sidste pladsen
mens liverpool ligger i toppen :)

De må have det sjovt i anden division u23 :)

https://www.premierleague.com/tables?team=U21
:laughin: fedt, fedt :laughin:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. apr, 2018 11:49

Wormie skrev:Manchester united academy brager (nedrykker) ud af Premier league 2 (u23) på sidste pladsen
mens liverpool ligger i toppen :)

De må have det sjovt i anden division u23 :)

https://www.premierleague.com/tables?team=U21
Desværre går det til gengæld fint for dem hos u18 drengene...

Jeg var lidt ked af at vi rykkede så meget rundt på U18, U23 og lejeophold midt i sæsonen, jeg ville gerne have at vores U18 drenge lærte at gøre ting færdige, at de kæmpede med om sejren i deres række og det samme med U23. Så kunne man leje ud fra starten af næste sæson. Jeg ved godt det sikkert har været nemmere at finde gode aftaler til Ejaria, Grujic og Wilson osv midt i sæsonen fordi klubberne har skader og tætte programmer, men syntes det er lidt synd. Og selvføglelig skulle Ings op i de voksnes rækker når han var klar.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. apr, 2018 16:05



Året hold, stemt af spillerne selv. PFA

Salah er eneste røde.

De Bruyne er tilsyneladende valgt som bedste defensive midt i PL :o
Aguerro er bedste venstre kant, jeg tænker Sané er lidt ked af den afgørelse.
Jeg ved godt jeg er gammelsur, men syntes det er så trist at man ikke vælger den bedste offensive midt og istedet for at udtage 3, det der hold ville jo aldrig vinde PL.
Når spillerne selv vælger får Aguerro måske en plads, syntes jeg læste at det er første gang han er med, men det var i et tweet, så ved ikke om det passer.

Marcos Alonso er vel med pga flotteste hår tænker jeg.

Men Salah er også eneste LFC spiller der har leveret godt nok igennem hele sæsonen til rigtigt at være med på årets hold. Otamendi og Vertongen i midter forsvaret? der var mange om budet, Otamendi har dog haft en god sæson.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 18. apr, 2018 17:43

Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 18. apr, 2018 17:58

Emmy skrev:Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
Hvem mener du har været bedre?

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » onsdag, 18. apr, 2018 18:03

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
Hvem mener du har været bedre?
Altså Robertson og Firmino bør være på det hold. (ud med Alonso og Aguero)

Mener Otamendi spiller på et hold som ikke skal forsvare og når han skal er han pivringe. der er mange som kun komme på holdet VVD vil være selvvlag til holdet hvis han havde spillet i liverpool hele seasonen.

Generelt at firmino ikke er med istedet for Kane eller Aguero viser bare hvor latterlig under vurderet han er

Manden har 25 mål 14 assist, flest tacklinger og vundne bolde for nogen angriber. flere keypasses

Hvis du sammenligner med Aguero som har 30 mål og 9 assist men generelt ikke laver meget andet end at være offensiv og spiller på de bedste hold i england i hele seasonen.(mål forskellen er fra FA/EFL CUP hvor salah ikke har været meget med.)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » onsdag, 18. apr, 2018 18:26

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
Hvem mener du har været bedre?
Altså, Aguero har da i hvert fald ikke haft sin bedste sæson for City, men han har selvfølgelig scoret massere mål. Selv City fans siger vel reelt at han har spillet bedre sæsoner. Firmino kunne sagtens spille sig på, det samme kunne vel både Sané og Sterling. Reelt tror jeg at jeg ville smide Eriksen op eller spille en 4-4-2 med Salah og Kane også få plads til Fernandinho på midtbanen. Sammen med De Bruyne og Silva har han jo været drivkraften for et voldsomt stærkt City hold.

Jeg synes ikke man kan sige så meget om Alonso. Nogle argumenterer for Robertson, men udover at jeg mener at han er lidt overvurderet af LFC fans, så har han altså siddet bag Moreno halvdelen af sæsonen. Det kommer man ikke på sæsonens hold af. Måske kunne man nævne Ben Davies eller måske endda Ashley Young, men det er efter min mening OK at Alonso er på.

Otamendi synes jeg intet har at gøre på holdet. VVD kan man argumentere for, men han brugte halvdelen af sæsonen på et dårligt Saints hold og spillede reelt halvdårligt, foruden at han misse 10 ud af de første 21 kampe i PL for Saints.

Jeg har det generelt lidt svært med, at det kun er topholdene der er repræsenteret. Både centralt og på venstre back, synes jeg reelt man kunne kigge på nogle af de lavere hold. Burnley kunne sagtens have haft Mee eller Tarkowski med, der begge har været fremragende. Uden at have meget at have det i, kunne man vel også argumentere for Burnley VB med deres meget imponerende defensive statistik.

Walker synes jeg egentlig er OK fortjent, men man kunne igen kigge på andet end mestrene og top 4. Jeg har simpelthen ikke set nok af alle hold til at nævne navne, men umiddelbart fortjener ingen af topholdenes HB vel voldsomt meget anerkendelse. Jeg synes ikke rigtig at nogle har skillet sig ud, men om der er en spiller hos de andre hold der har ved jeg ikke.

Nu er midtbanen ret stacked, navnligt uden Fernandinho, men en spiller som Watfords Doucoure har også været ret god efter hvad jeg ser rundt omkring. Evertons Gueye har også nogle voldsomt imponerende defensive stats. Ndidi kunne også nævnes. Ingen af dem kommer på, eller fortjener det i år, men gode år fra dem.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 18. apr, 2018 18:54

Wormie skrev:
Oomph242 skrev:
Emmy skrev:Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
Hvem mener du har været bedre?
Altså Robertson og Firmino bør være på det hold. (ud med Alonso og Aguero)

Mener Otamendi spiller på et hold som ikke skal forsvare og når han skal er han pivringe. der er mange som kun komme på holdet VVD vil være selvvlag til holdet hvis han havde spillet i liverpool hele seasonen.

Generelt at firmino ikke er med istedet for Kane eller Aguero viser bare hvor latterlig under vurderet han er

Manden har 25 mål 14 assist, flest tacklinger og vundne bolde for nogen angriber. flere keypasses

Hvis du sammenligner med Aguero som har 30 mål og 9 assist men generelt ikke laver meget andet end at være offensiv og spiller på de bedste hold i england i hele seasonen.(mål forskellen er fra FA/EFL CUP hvor salah ikke har været meget med.)
Bortset fra Otamendi, så synes jeg, at det hold er temmelig spot on.

Jeg er helt vild med Firmino, og han er uvurderlig for vores spil. Men det samme kan altså siges om Aguero for et Man City mandskab, der har ryddet bordet i ligaen i denne sæson - hvilket naturligvis skal afspejles, når sæsonens hold udvælges. Aguero har 21 mål og 6 assists i 25 kampe. Firmino har 15 mål og 7 assists i 33 kampe. Alene de stats bør være rigeligt til at retfærdiggøre Aguero's udvælgelse.

Og Alonso har som næsten den eneste holdt niveau på et Chelsea-mandskab, der faldet fra tinderne i lavine-hastighed. Robbo har været en åbenbaring for os, og leverer kamp efter kamp... nu. Men han startede altså sæsonen som reserve, ja endda helt ude af truppen i mange kampe. Og så kan man i mine øjne ikke komme i betragtning til årets hold.

Det er også en af årsagerne til, at VVD i mine øjne ikke kan erstatte Otamendi. For selvom VVD har været instrumental i stabiliseringen af vores vanvittigt vaklende forsvar, så var han en gedigen skuffelse i første halvdel af sæsonen, hvor han "repræsenterede" Southampton. Jeg kan personligt godt lide Harry Maguire i Leicester. Ham havde jeg nok valgt foran Otamendi. Han spiller på et hold med langt større defensive udfordringer end Man City og har efter min overbevisning et virkelig stærkt all-round niveau til at løse de opgaver, som han har.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 19. apr, 2018 08:26

Jeg syntes det er ok Firmino ikke slår Kane af, men man kunne sagtens have byttet. Firmino havde også svære perioder i efteråret.

Aguerro har jo desideret stjålet Sane’s plads, kan ikke se hvem man ellers skulle have i venstre side.

Robertson har bare kun spillet siden starten af december engang.

Og der skulle havde været en defensiv midt med på den midtbane.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. apr, 2018 09:34

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:Otamendi, Walker, Aguero og Alonso har intet ar gøre på det hold
Hvem mener du har været bedre?
Som nogle påpeger kunne der også have været kigget på spillere udenfor Top 5 holdene, men af vores egne, som jeg går mest op i, så ville jeg ikke bytte hverken VvD, Trent, Robertson eller Firmino for nogle af dem, og havde de 3 første spillet for os og tilstrækkeligt med kampe, så ville de alle være stærke bejlere og VvD vel nærmest umulig at komme udenom.

For at Firmino vælges, så skal hans arbejdsbetingelser anerkendes, og en angriber skal således ikke udelukkende måles på mål/assists, og der kommer vi sikkert aldrig hen til, selvom jeg er sikker på, at der er flere mål i Firmino næste sæson.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Xick » fredag, 20. apr, 2018 11:16

Wenger stopper som træner i Arsenal!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. apr, 2018 11:24

Xick skrev:Wenger stopper som træner i Arsenal!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene
Øv, jeg synes ellers de var sådan et godt match :)

Hvem bliver ny manger? Thomas Tuchel?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. apr, 2018 11:54

Hr. Drejer skrev:
Xick skrev:Wenger stopper som træner i Arsenal!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene
Øv, jeg synes ellers de var sådan et godt match :)

Hvem bliver ny manger? Thomas Tuchel?
Roger Schmidt og Bergkamp kunne vel også være muligheder.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. apr, 2018 12:24

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Xick skrev:Wenger stopper som træner i Arsenal!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene
Øv, jeg synes ellers de var sådan et godt match :)

Hvem bliver ny manger? Thomas Tuchel?
Roger Schmidt og Bergkamp kunne vel også være muligheder.
Tidligere var der rygter om BR, men han er måske på vej tilbage til CHelski.

min personlige favorit er naturligvis Roy Hodgson, jeg tror virkelig han har hvad der skal til for at for at lede en klub på Arsenals niveau og samtiddig kan han bruge sine danske forbindelser til at sikre dem nogle af de mest eftertragtede FCK spillere.

Det er et svært job at overtage, uanset hvem der gør det.

Besvar