Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 14. nov, 2018 14:06

Kasper88 skrev: Jep, det er præcis sådan det udlægges og tankevækkende er det også, at UEFA ikke har kommenteret på de verserende rygter og artikler fra Der Spiegel alt imens Premier League har været ude og bedyre deres standpunkt. UEFA er en prygleknappe, som frygter at blive hevet i retten af City og PSG, alt imens at fodbolden mister denne lille flig af charme, der stadig er tilbage i spillet. Rygterne siger, at der i den kommende tid vil blive offentliggjort endnu flere beskæmmende leaks fra Citys email-korrespondancer, men de kommer jo højest til at skulle betale en lille bøde, mens de mindre hold, der har forsøgt at lege med de store via ufine kneb, har knækket halsen på det tidligere.

Seneste nyt i perlerækken af skandalesager om den fantastiske købeklub fra den blå del i Manchester er, at Amnesty International har anklaget City for at værende et branding projekt for Abu Dhabi i deres kamp for at tilsløre deres evindelig brud på menneskerettighederne, en slags hvidvaskelse af Abu Dhabis image. Får dette konsekvenser? Sikkert ikke, selvom det griber sig langt udover fodbolden og bør ses på med ligeså stor alvorlighed, hvis ikke større alvorlighed end brud på FFP-reglerne.

Men hvis ikke UEFA tør straffe Man City, så må Premier League jo gøre det. Sporten som vi kender den, er snart ikke andet end et spørgsmål om, hvem der er rigest og de rige bliver bare rigere, mens kløften ned til sub-toppen og bunden bliver større og større og ingen skeler til om måden, hvorpå det alt sammen sker er etisk korrekt eller lovligt. Fodbolden bliver et trækplaster og skalkeskjul til at kunne fortsætte moralsk forkastelige handlinger - ene og alene med ét for øje: Penge. Charmen ved denne fantastiske sport er så småt ved at blive vredet ud som en karleklud og endevendt og tømt som en sportstaske fyldt med pengesedler.
Ja, det er en god måde at deprimere sig selv på.

-Kan de ikke ændre på liga cuppen så den spilles imens spillerne er til landsholdsamling? Så kunne vi holde øje med de unge-reservernes fremskridt og distrahere os fra hykleriet :|

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 14. nov, 2018 14:36

Filos of Isk skrev:
Kasper88 skrev: Jep, det er præcis sådan det udlægges og tankevækkende er det også, at UEFA ikke har kommenteret på de verserende rygter og artikler fra Der Spiegel alt imens Premier League har været ude og bedyre deres standpunkt. UEFA er en prygleknappe, som frygter at blive hevet i retten af City og PSG, alt imens at fodbolden mister denne lille flig af charme, der stadig er tilbage i spillet. Rygterne siger, at der i den kommende tid vil blive offentliggjort endnu flere beskæmmende leaks fra Citys email-korrespondancer, men de kommer jo højest til at skulle betale en lille bøde, mens de mindre hold, der har forsøgt at lege med de store via ufine kneb, har knækket halsen på det tidligere.

Seneste nyt i perlerækken af skandalesager om den fantastiske købeklub fra den blå del i Manchester er, at Amnesty International har anklaget City for at værende et branding projekt for Abu Dhabi i deres kamp for at tilsløre deres evindelig brud på menneskerettighederne, en slags hvidvaskelse af Abu Dhabis image. Får dette konsekvenser? Sikkert ikke, selvom det griber sig langt udover fodbolden og bør ses på med ligeså stor alvorlighed, hvis ikke større alvorlighed end brud på FFP-reglerne.

Men hvis ikke UEFA tør straffe Man City, så må Premier League jo gøre det. Sporten som vi kender den, er snart ikke andet end et spørgsmål om, hvem der er rigest og de rige bliver bare rigere, mens kløften ned til sub-toppen og bunden bliver større og større og ingen skeler til om måden, hvorpå det alt sammen sker er etisk korrekt eller lovligt. Fodbolden bliver et trækplaster og skalkeskjul til at kunne fortsætte moralsk forkastelige handlinger - ene og alene med ét for øje: Penge. Charmen ved denne fantastiske sport er så småt ved at blive vredet ud som en karleklud og endevendt og tømt som en sportstaske fyldt med pengesedler.
Ja, det er en god måde at deprimere sig selv på.

-Kan de ikke ændre på liga cuppen så den spilles imens spillerne er til landsholdsamling? Så kunne vi holde øje med de unge-reservernes fremskridt og distrahere os fra hykleriet :|
Det bliver interessant om Brexit kommer til at medføre de planer, der er snak om, hvor antallet af ikke-engelske spillere, skæres ned. Det kan måske være en måde at komme klubber som City til livs, når de lige pludselig skal grave efter egne talenter og engelske spillere. På den anden side har jeg en frygt om, at det blot er med til at amputere de mindre hold endnu mere, hvis al engelsk talent bliver kapret i dyredomme, og den i forvejen overpris, der betales på engelske spillere, vil jo så blot stige, medmindre der lægges et loft. Det kommer dog nok med al sandsynlighed ikke til at ske i og med, at det vil svække engelsk klubfodbold på den internationale Champions League scene, og deres branding som verdens bedste liga, selvom det sikkert kunne styrke deres landshold til gengæld. Meget apropos, så har en talsmand for La Liga udtalt, at de vil gå ind i kampen mod City, hvis bevisbyrderne er tilpas store til, at man har en sag mod City og UEFA ikke gør noget ved det. La Ligas talsmand har udtalt at kigger UEFA stilletiende på mens det fortsætter, så vil La Liga klage til EUs konkurrencekommision. La Liga udtaler sig selvfølgelig mest af alt sådan, fordi de ser det som en mulighed for at gøre konkurrenterne i Champions League svagere, omend de påpeger, at de hele tiden har været bevidste om, at City og PSG snyder, men at ingen gør noget ved det. Men hvis involvering af andre landes ligaer er er det, der skal til for at få has på City og PSG, så er jeg helt OK med det. Nu har UEFA så udtalt sig, men hvis det blot ender med en fiansiel bøde igen, så har det ingen effekt. Dog er det lækkert at se dem tage bladet fra munden.

Jeg er i øvrigt tilhænger af FFP og mener, at den har gjort en masse godt, men den skal bare gælde på lige fod for alle klubber uanset, hvor mange penge baglandet må være i besidelse af eller kunne fremskaffe via lovlige/ikke-lovlige og etiske/ikke-etiske omstændigeder. Manipulation af regnskabstal, sponsoraftaler og træner/spillerkontrakter bør få alvorlige konsekvenser, der kan mærkes på andet end blot pengepungen.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 14. nov, 2018 15:41

Man skal ikke spøge med Fru Vestager!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 14. nov, 2018 18:23

Kasper88 skrev: Jeg er i øvrigt tilhænger af FFP og mener, at den har gjort en masse godt, men den skal bare gælde på lige fod for alle klubber uanset, hvor mange penge baglandet må være i besidelse af eller kunne fremskaffe via lovlige/ikke-lovlige og etiske/ikke-etiske omstændigeder. Manipulation af regnskabstal, sponsoraftaler og træner/spillerkontrakter bør få alvorlige konsekvenser, der kan mærkes på andet end blot pengepungen.
Det er jeg også, men det er et farligt redskab hvis det ikke gælder for alle, af de grunde du nævner.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » torsdag, 15. nov, 2018 16:05



VAR i Premier League fra næste sæson.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » torsdag, 15. nov, 2018 16:36

Hvad menes der mon med "in principle"? Åhh jeg håber det sker, og det altså bruges rigtigt, for det er potentielt en kæmpe gave, holder jeg på. Jeg giver ikke en dyt for at dommer fejl, er en del af charmen ved fodbold.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. nov, 2018 17:14

Thommo skrev:Hvad menes der mon med "in principle"? Åhh jeg håber det sker, og det altså bruges rigtigt, for det er potentielt en kæmpe gave, holder jeg på. Jeg giver ikke en dyt for at dommer fejl, er en del af charmen ved fodbold.
:army7: Det kan kun gå for langsomt

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 15. nov, 2018 17:47

Thommo skrev:Hvad menes der mon med "in principle"? Åhh jeg håber det sker, og det altså bruges rigtigt, for det er potentielt en kæmpe gave, holder jeg på. Jeg giver ikke en dyt for at dommer fejl, er en del af charmen ved fodbold.
Fuldstændig enig. Når teknologien er der, er det tåbeligt ikke at bruge den. Men de rigtige rammer skal findes, der vil ske fejl og misforståelser indtil børnesygdommene er udryddet og vi vil bande og svovle over dem, men jo før man kommer i gang, jo bedre.

Der er en del paralleller til fx Storebæltsbroen. I begyndelsen var det helt forfærdeligt at den kom, for nu fik man ikke mere en pause på turen, og ingen storebæltskaffe, men i dag er der ingen der savner færgerne.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » torsdag, 15. nov, 2018 21:29

Thommo skrev:Hvad menes der mon med "in principle"? Åhh jeg håber det sker, og det altså bruges rigtigt, for det er potentielt en kæmpe gave, holder jeg på. Jeg giver ikke en dyt for at dommer fejl, er en del af charmen ved fodbold.
Det betyder, at parterne er blevet enige om en hovedpunkterne i aftalen. Hvis jeg skal spekulere, så handler det om at man er enige om økonomien, finansieringen, hvordan VAR skal bruges etc. Der er stadig ting der skal aftales, men hovedtrækkene er klar. I almindelige aftaler kan det bl.a. være hvornår en betaling skal ske hvert år, hvilket jo selvfølgelig er underordnet i mange tilfælde hvis beløbet om året er aftalt. Så er det som sådan ligemeget om der sker afdrag hver 4. måned fra Januar, eller om det skal være februar etc. I denne sag kunne jeg bl.a. forestille mig at der skal skrives et officielt regelsæt for brugen. Det er nemt nok at aftale at vi skal have VAR ved offside, men der skal et ret omfattende regelgrundlag bag, navnligt fordi afgørelserne vil blive grundlag debat.

Yderligere mener jeg der ligger en grad af at parterne nu har givet hinanden mundtlig accept. Mundtlige aftaler er som udgangspunkt ligeså bindende som alle andre, primært skriftlige, men naturligvis meget svære at bevise og derfor i praksis ligeså svære at håndtere. Navnligt i situationer som denne, hvor en så stor organisation melder ud at man er enige, så handler det mere om at der er en passe papirarbejde, underskrifter etc. der skal laves færdigt, men at der ikke er grund til at forsinke offentliggørelsen af en eller flere grunde.

Det bør være sikkert, navnligt fordi det rent PR mæssigt vil være en katastrofe hvis det falder sammen nu.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 30. nov, 2018 11:22

Chelsea får ødelagt en vigtig del af deres forretningsmodel:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... nsreglene/

Jeg synes, det er helt i orden, at de velhavende klubber ikke kan købe revl og krat af lovende talenter, for kun at ville leje dem ud og så tjene penge på et videresalg.

Det bør også gøre U23 ligaen stærkere, når de skal spille dér mange af dem, og klubberne skal være mere selektive med, hvem der så ender med et udlån.

Ovie Ejaria, Rangers, hele 2018/19-sesongen
Adam Bogdan, Hibernian, hele 2018/19-sesongen
Harry Wilson, Derby, hele 2018/19-sesongen
Ryan Kent, Rangers, hele 2018/19-sesongen
Taiwo Awoniyi, KAA Gent, hele 2018/19-sesongen
Shamal George, Tranmere, til januar 2019
Allan, Eintracht Frankfurt, hele 2018/19-sesongen
Ben Woodburn, Sheffield United, hele 2018/19-sesongen
Herbie Kane, Doncaster Rovers, til januar 2019
Danny Ings, Southampton, hele 2018/19-sesongen*
Marko Grujic, Hertha Berlin, hele 2018/19-sesongen
Connor Randall, Rochdale, til januar 2019
Anderson Arroyo, KAA Gent, hele 2018/19-sesongen
Loris Karius, Besiktas, hele 2018/19 og 2019/20-sesongen**
Sheyi Ojo, Stade de Reims, hele 2018/19-sesongen
Corey Whelan, Crewe, til januar 2019.

Spillere som Bogdan, Allan og Randall vil man i fremtiden give kortere kontrakter og/eller give dem bort, hvis man kan.
Ings og Karius er jo på vej væk, så denne model med at leje ud, før et salg gennemføres vil man nok ikke bruge på 2 spillere, hvis man kun kan leje 7-8 spillere ud i alt.
Ud af de 16 udlejede spillere i dag, er der 11 tilbage, og der vil være nogle, hvor man vil skulle vurdere at sælge eller lade dem spille U23, hvor man prøver med udlejning i dag, men jeg tror ikke, at det vil gøre noget, at vi skal blive endnu skarpere på hvilke unge spillere, vi henter ind og det program, der sættes op for den enkelte for bedst at kunne opnå vores fælles mål.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 30. nov, 2018 11:37

Det vil jeg gerne se!

jeg er ikke stor fan af låne systemet og jeg kan godt lide at Klopp helst vil leje færre spillere ud i gode aftaler.

I virkeligheden burde man måske forkorte kontraktlængderne så vi får flere frie transfers og færre åndsvagt dyre transfer summer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. dec, 2018 07:54

Som jeg også skrev under PSG-kampen, så er jeg helt enig med denne nordmand i, at fuskerne i fodboldspillet skal straffes ikke belønnes. Der sniger sig så mange unoder ind i fodboldsigten, som ikke er hensigtsmæssige, da de gør det modsatte af, gvad vi fans ønsker - nemlig flydende fodbold uden for mange pauser med masser af chancer og mål. Bevares flot forsvarsspil, en glidende tackling, og en skulder så den anden flyver er pgså god underholdning, men det er tidsudtrækning, film osv. videre ikke:

Jukserne må tas, ikke belønnes

Kampen mellom PSG og Liverpool var ikke begeret som fikk det til å renne over, men er i rekken av mange kamper som vil huskes for andre ting enn det sportslige.
30.11.2018 kl 12:53 (oppdatert: 30.11.2018 kl 17:26) Tor Sandø

Etter å ha sett fotball ukentlig, ja nærmest daglig siden 1974, så føler jeg at jeg må si fra. Onsdagens kamp mellom PSG og Liverpool var for så vidt ikke begeret som rant over, men i rekken av mange kamper som vil huskes for andre ting enn det sportslige.
La det være sagt med en gang. Fotballspillet ligger mitt hjertet nær. Og PSG vant kampen mot Liverpool fullt fortjent.
Men det er noe med måten de vinner kampen på. Måten de hele tiden utfordrer reglene, dommerne, spillet.

Det har alltid vært slike spillere som har spilt på grensen. Italienske Gentile. Vinnie Jones satte nye grenser når han var aktiv. Sergio Ramos vil ikke bare huskes for den gode midtstopperen han er. Nå er det Neymar.
Nå er det gått så langt at jeg føler jeg må si fra. På vegne av menigheten, alle oss som ser kamper, live og fra sofaen. På vegne av alle oss som alt for ofte ser at juksemakerne vinner.

Vondt å se på

Jeg er først og fremst fotballmann. Ikke håndball og ikke ishockey. Selv om gode ishockeyvenner sier at kampen om fotballen er som å se på at gresset vokser i forhold til de som kjemper med kølle og puck på isen.

Dette innlegget er ikke først og fremst skrevet fordi jeg ønsker flere mål i fotballen. Selvfølgelig ønsker jeg å se mål og gjerne flere mål enn i dag, men dette er skrevet i frustrasjon over at spillet er i ferd med å ødelegges av folk som ikke vil spillet vel.

Juksemakerne. De som bruker ALLE midler til å vinne kamper, få pengene, pokalen og hederen og æren som de kanskje ikke fortjener. Det er vondt å se på.

Det er vanvittig med penger i fotballen. Lønningene har for alt for lenge siden blitt astronomiske. Men nå må spillere, ledere og dommere ta tak. Sammen for å gjøre fotballen bedre, rensligere og fri for juks. Nesten alle reglene ligger der. Problemet er bare at spillerne ikke følger dem. Viljen til å vinne er så sterk at de gjør alt for å vinne, selv jukse. Omgå reglene.
Men nå må spillere, ledere og dommere ta tak. Sammen for å gjøre fotballen bedre, rensligere og fri for juks.
Utenfor gressmatta vet de at de må følge fartsgrensene, ikke albue folk på åpen gate. Gjør de det kan de bli straffet. Inne på gressmatta vet de at de kan komme unna med det. Det er vondt.

Dommerne har en stor oppgave. I håndheving av regler som allerede ligger der og samtidig supplere med noen nye. For å få fotballen interessant, før den blir uinteressant. Før sporten ødelegges av dårlig rykte.

Ishockeyen og håndballen har skjønt det. Disse to idrettene har offensive regler. Og gjøres det regelendringer, så gjøres det av offensive grunner. I kampen for å få flere mål, i kampen mot det defensive. Uthaling av tid, slike ting. Publikum kommer til ishallene og håndballhallene for å se offensivt og fartsfylt spill, ikke lag som forsvarer seg til seire eller poeng. Derfor blir det full fart og mange mål. Kan ikke fotballen begynne å tenke på samme måte?

Noen eksempler:

FRISPARK:

Spiller på det forsvarende laget stiller seg foran ballen i det dommeren har blåst frispark. Hvorfor? For å hindre laget som har fått frisparket i å ta det raskt? Kanskje laget som har pådratt seg frispark er dårlig organisert og trenger å vinne seg tid? I alt for mange tilfeller skjer dette og dommeren går fram til spilleren som gjør dette for å fortelle at han må gå lenger bak. Hvorfor? Han eller hun vet da det? De kan da fotballreglene og VET at de må gå ni meter unna ballen? Reaksjonen bør selvfølgelig være gult kort. I håndball blir du i løpet av ett sekund eller to belønnet med to minutters utvisning dersom du ikke går vekk fra stedet der frikastet skal tas. Kan ikke fotballen gjøre det på samme måte?

SLIPPE BALLEN:

Litt av samme problemstillingen. Dommeren har dømt frispark. En spiller fra det forsvarende laget tar opp ballen og løper med den. Hvorfor? Av samme grunn? Vinne tid og komme seg raskest mulig hjem? Prøv dette i håndball. La ballen ligge! Slipp ballen tvert, hvis ikke må du ta to minutter på benken. I ishockey har du ingenting å tjene på dette all den tid spilletiden er effektiv. ”Belønn” fotballspilleren som har tatt opp ballen med gult kort. Ikke gå veien om tilsnakk. Han eller hun vet utmerket godt at det kan bli konsekvensen. For fotballreglene kan de.

EFFEKTIV SPILLETID:

Å innføre effektiv spilletid i fotball er radikalt. Men en fotballkamp varer i 90 minutter, ikke 60. Hva med å ha en utenfor banen som holder styr på hvor lenge ballen er ute av spill (de mest graverende eksemplene)? Så vet dommeren når det er igjen fem minutter av ordinær tid hvor mye han eller hun skal legge til. I dag blir tilleggstiden en bingo. Den effektive spilletiden går ned. Og slik kan det ikke fortsette. En løsning kan også være å innføre effektiv spilletid på det mest kritiske tidspunktet i en fotballkamp, med 10-15 minutter igjen. Da vinner ikke juksemakerne.

INNBYTTE:

Spillere på vei ut av banen bruker all verdens tid på å komme seg ut. Gult kort bør gis til spiller som bruker denne tiden på å gå ut av banen. All verdens tid går og det til frustrasjon for alle oss som vil se fotball. Dommerne bør bli flinkere til å legge til for den tiden dette faktisk tar. Et bytte tar 30-45 sekunder, heter det. I praksis tar det ofte mye lenger tid.

KEEPERNE:

Regelen ligger der. Keeperne har seks sekunder på seg til å kvitte seg med ballen etter at de har fått kontroll på den. Blir det håndhevet? Nei, aldri. Hvorfor gjør de det? Uthaling av tid. Ikke bra.

HOLDING:

Dommerne er blitt flinkere til å håndheve holding i feltet. De kan bli mye flinkere. Alt for ofte går juksemakerne fri og publikum går glipp av underholdningen, målene og de spektakulære sjansene.

FILMING:

Også her har dommerne blitt flinkere. Filmerne må tas. Det er så til de grader sabotering av spillet, så i de mest graverende tilfellene så bør Oscar-søknadene belønnes med rødt kort. Samtidig bør dommerne huske på at selv om en spiller går ned, så er det ikke automatisk filming. Vanskelig avveining.

Forplanter seg til de yngre

Ishockeyen er full fart i tre ganger 20 effektive minutter. Håndballen har aldri vært redde for å ødelegge spillet ved å endre reglene i en mer offensiv retning. Dette har vært gjort jevnt og trutt siden begynnelsen på 1990-tallet og har gjort sporten til en veldig attraktiv idrett live og på TV. Fotballen sees av millioner verden over, men har mye å hente på å gjøre sporten enda mer fartsfylt, effektivt OG – aller viktigst – mindre preget av filmingen, holdingen og jukset som preger alt for mange av kampene.

Vi må begynne med oss selv, så kjære dommersjef Terje Hauge, dette bør tas opp i de fora der det er naturlig, i Norges Fotballforbund, UEFA og FIFA. For vi vil se Salah, Firmino, Mané, Messi, Ronaldo, Ødegaard, Hegerberg og Reiten utfolde seg og underholde.
Ikke jukse som Ramos eller rulle og filme som Neymar.
Denne gudsbenående brasilianske fotballspilleren, som rullet seg inn på norske TV-skjermer under sommerens VM, fikk massiv kritikk, men som ikke ser ut som han har lært.
Han var en av banens beste mot Liverpool i Paris onsdag, men det er ikke bare fotball på repertoaret hans, men også en lærebok i å hale ut tid, lure dommeren, jukse. Han er nevnt i samme åndedrag som Messi, Ronaldo og vår egen Salah, men juksere har en tendens til å havne litt utenfor når de beste nevnes.
Dermed vil Neymar også huskes for alt det som fotballspillere gjerne ikke vil assosieres med. Trist. Og dypt alvorlig.
For når flere av de beste gjør dette, så har det også en tendens til å forplante seg blant de yngste spillerne. Som har en tendens til å ta etter og spille som sine forbilder.
Det er ikke bare fotball på repertoaret hans, men også en lærebok i å hale ut tid, lure dommeren, jukse.
Dette gjelder framtiden til sporten, på lik linje med rekruttering, trenerutdanning og spillerutvikling.
Dette er et løft som bør gjøres så snart som overhodet mulig. Før fotballen spiller seg selv utover sidelinjen, blir uinteressant, før publikum, sponsorene og alle TV-selskapene svikter sporten.
Og selv i dag, hvor sporten ser ut til å være et tre som vokser inn i himmelen kommersielt sett, så har vi ikke råd til dette.
Vi må alltid se etter å gjøre spillet vi elsker bedre, mer interessant, mer målrikt, mindre preget av juks og fanteri. Da blir det også vanskeligere for jukserne å vinne. Eller for å si det sånn; de må aldri vinne.
Det har ikke fotballen råd til.
Forhåpentligvis preges avslutningen av dødens gruppe med at Liverpool slår Napoli og går videre. Ved hjelp av et fullsatt Anfield, sjansefullt spill og noen flere mål enn italienerne. PSG drar til Beograd. Forhåpentligvis får vi se at rulling, filming, uthaling og lurerier ikke lønner seg. Da har fotballen seiret og jukset tapt.
En liten seier opp i alle nederlagene.

Tor Sandø
Fotballvenn
Kirkenes

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 10:57

Tror I de har nosser til det? https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... xt-season/

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 04. dec, 2018 11:13

Helt sikkert ikke. Men dem og PSG burde straffes voldsomt hårdt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 04. dec, 2018 11:19

Jesper skrev:Tror I de har nosser til det? https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... xt-season/

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
næppe, men jeg håber at UEFA prøver, de er også bange for en dyr retsag, som PSG/Man City har gode chancer for at vinde og dermed få omstødt FFP, men jeg håber de forsøger, så ved vi i det mindste hvad der sker. UEFA har jo opbakning fra de gamle storklubber, FCB, RM, Juve, LFC, Scum osv. der syntes det er irriterende at PSG og Man City kommer og blander sig i topstriden med sorte penge.

Besvar