Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » onsdag, 23. maj, 2018 16:19

Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 23. maj, 2018 17:13

Wormie skrev:Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
De har allerede en stærk trup og en god bredde. Så top 4 synes jeg ikke, vil ligne en overpræstation...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 23. maj, 2018 17:19

Wormie skrev:Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
Sagde han også hvornår?

De har en fin trup som Oomph 242 siger. Havde Kante skiftet til Arsenal istedet for Chelsea kunne verden se markant anderledes ud. Ligesom vi selv har, så har de haft svært ved at finde en solid balance på midtbanen.

De har gode spillere, men også luft til at de kan gå efter spillere til forskellige pladser. Jeg tror at med en god DM, så kan de tage et stort skridt frem. Men der er lidt overbefolket på deres centrale-offensive midtbane og underbefolket på kanterne, men de kan jo bare spille uden kanter.
De lavede også lidt fejlen og satsede på to nye angribere istedet for at tænke over om angriberne blev fodret godt nok. Så det kommer tilbage til den midtbane igen, får de styr på den bliver de farlige.
Senest rettet af Filos of Isk onsdag, 23. maj, 2018 17:26, rettet i alt 1 gang.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 23. maj, 2018 17:24

Oomph242 skrev:De har allerede en stærk trup og en god bredde. Så top 4 synes jeg ikke, vil ligne en overpræstation...
Meget enig.

Emery overtager altså en trup med klassespillere som Koscielny, Monreal, Ramsey, Mkhitarian, Özil, Auba, Lacazette. Så er der typer som Bellerin, Mustafi, Xhaka, Wilshere, som har spillet under evne de sidste par sæsoner, men som før har præsteret godt både i Arsenal men også i andre klubber. Det er ikke en usandsynligt, at en ny manager kan få mere ud af dem end Wenger har præsteret.

Ox'en er vel et godt eksempel på en spiller, der så færdig ud under Wenger, men som bestemt havde mere at byde på.

3-4 rigtig stærke signings og så kunne Arsenal godt udgøre en potentiel top-4 trussel næste sæson. Forudsat at Emery får held til at sat sit præg henover sommeren, hvilket naturligvis er en udfordring i sig selv eftersom alt i klubben har et præg af Arsene Wenger over sig.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 23. maj, 2018 17:39

De 50 bedst besøgte stadion 2017/18 i Europa:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... tgalleries

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 23. maj, 2018 17:51

Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
Sagde han også hvornår?

De har en fin trup som Oomph 242 siger. Havde Kante skiftet til Arsenal istedet for Chelsea kunne verden se markant anderledes ud. Ligesom vi selv har, så har de haft svært ved at finde en solid balance på midtbanen.

De har gode spillere, men også luft til at de kan gå efter spillere til forskellige pladser. Jeg tror at med en god DM, så kan de tage et stort skridt frem. Men der er lidt overbefolket på deres centrale-offensive midtbane og underbefolket på kanterne, men de kan jo bare spille uden kanter.
De lavede også lidt fejlen og satsede på to nye angribere istedet for at tænke over om angriberne blev fodret godt nok. Så det kommer tilbage til den midtbane igen, får de styr på den bliver de farlige.
Efter en så sløj sæson, så vil det være noget af en bedrift, hvis han får dem i Top 4. Der går rigtig mange mål ind på Arsenal, og de skal vel snart se sig om efter en yngre keeper ?
Hverken Xhaka eller Mkhitaryan er efter min mening gode nok til et Top 4 hold, så de skal have fundet en erstatter for Sanchez til at kunne udfordre og fodre angriberne.
Hverken Lacazette eller Aubameyang har vist, at de kan levere på højeste niveau i PL.
Deres transferbudget for 2017/2018 gik nogenlunde lige op, så vi må se hvor mange penge, han får at lege med, og så har de jo ikke CL at lokke med.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » onsdag, 23. maj, 2018 20:01

Redmaniac skrev: Meget enig.

Emery overtager altså en trup med klassespillere som Koscielny...
Jeg vil mene at Koscielny er færdig på topniveau efter at han rev akillessenen over imod Atletico. Han er desuden 32.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » onsdag, 23. maj, 2018 21:01

Mads T. skrev:
Redmaniac skrev: Meget enig.

Emery overtager altså en trup med klassespillere som Koscielny...
Jeg vil mene at Koscielny er færdig på topniveau efter at han rev akillessenen over imod Atletico. Han er desuden 32.
Jeg rater ikke nogen af arsenals spillere som klasse ud over auba.

Mener de har et vanvittigt medicore team.

Og jeg ser det ud fra at De SKAL slå et af de hold som er i top 4 lige nu for at komme i top 4. hvilket jeg bare ikke kan se.

Liverpool og tottenham er virkelig on the rise. og De skubber ikke city ud. og du kan være sikker på at united bruger 200 mil pund igen næste season på transfers.

De skal ud og spille Europa league hver torsdag i langbordistand med en træner som aldrig har spillet i premier league før. og de har 50 mil pund før spillersalg til at handle for.


Jeg qouter egentlig bare manden for at sige at han vil have arsenal tilbage som englands bedste og vinde alle de tuneringer som de er med i næste år.
Enten er manden virkelig godt trænet i medie håndtering og giver fans håb ellers er han bare delousional og ved ikke hvad han er på vej ind i.
Unai Emery skrev:That is very important for the club after two years outside the Champions League to work in this way. To be the best club, the best team in the Premier League and also in the world.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. maj, 2018 16:08

Wormie skrev:
Mads T. skrev:
Redmaniac skrev: Meget enig.

Emery overtager altså en trup med klassespillere som Koscielny...
Jeg vil mene at Koscielny er færdig på topniveau efter at han rev akillessenen over imod Atletico. Han er desuden 32.
Jeg rater ikke nogen af arsenals spillere som klasse ud over auba.

Mener de har et vanvittigt medicore team.

Og jeg ser det ud fra at De SKAL slå et af de hold som er i top 4 lige nu for at komme i top 4. hvilket jeg bare ikke kan se.

Liverpool og tottenham er virkelig on the rise. og De skubber ikke city ud. og du kan være sikker på at united bruger 200 mil pund igen næste season på transfers.

De skal ud og spille Europa league hver torsdag i langbordistand med en træner som aldrig har spillet i premier league før. og de har 50 mil pund før spillersalg til at handle for.


Jeg qouter egentlig bare manden for at sige at han vil have arsenal tilbage som englands bedste og vinde alle de tuneringer som de er med i næste år.
Enten er manden virkelig godt trænet i medie håndtering og giver fans håb ellers er han bare delousional og ved ikke hvad han er på vej ind i.
Unai Emery skrev:That is very important for the club after two years outside the Champions League to work in this way. To be the best club, the best team in the Premier League and also in the world.
Men de har også folk som Lacazette, Özil, Mkhitaryan, Ramsay, Bellerin og måske Wilshire(?) som er meget bedre end de viser i denne sæson og som med bedre balance på holdet vil kunne spille meget bedre end middelmådigt. Balance på et hold er bare så umådelig vigtigt for at få det bedste frem i folk.

er de 50 mill bekræftet? så er det godt nok svært.

ang. det citat, så tror jeg nu nok at der henvises til en længere tidshorizont end maj 2019 :dontknow:

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 24. maj, 2018 17:52

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
Sagde han også hvornår?

De har en fin trup som Oomph 242 siger. Havde Kante skiftet til Arsenal istedet for Chelsea kunne verden se markant anderledes ud. Ligesom vi selv har, så har de haft svært ved at finde en solid balance på midtbanen.

De har gode spillere, men også luft til at de kan gå efter spillere til forskellige pladser. Jeg tror at med en god DM, så kan de tage et stort skridt frem. Men der er lidt overbefolket på deres centrale-offensive midtbane og underbefolket på kanterne, men de kan jo bare spille uden kanter.
De lavede også lidt fejlen og satsede på to nye angribere istedet for at tænke over om angriberne blev fodret godt nok. Så det kommer tilbage til den midtbane igen, får de styr på den bliver de farlige.
Efter en så sløj sæson, så vil det være noget af en bedrift, hvis han får dem i Top 4. Der går rigtig mange mål ind på Arsenal, og de skal vel snart se sig om efter en yngre keeper ?
Hverken Xhaka eller Mkhitaryan er efter min mening gode nok til et Top 4 hold, så de skal have fundet en erstatter for Sanchez til at kunne udfordre og fodre angriberne.
Hverken Lacazette eller Aubameyang har vist, at de kan levere på højeste niveau i PL.
Deres transferbudget for 2017/2018 gik nogenlunde lige op, så vi må se hvor mange penge, han får at lege med, og så har de jo ikke CL at lokke med.

Aubameyang har scoret 10 mål og haft 4 assist i 13 kampe, er det ikke ok stats i PL?

Lacazette har scoret 14 mål og 5 assist i 32 PL kampe.

Til sammenligning

Vores egen Firmino. 15 mål og 7 assist i 37 PL kampe.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af zalcos » torsdag, 24. maj, 2018 18:06

Pochettino har forlænget med spurs.
Det er jeg faktisk ked af, jeg synes han er (for) dygtig.

http://www.skysports.com/football/news/ ... until-2023
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 25. maj, 2018 09:25

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Så arsenals nye træners mål er overraskende :)

"Vi vil kæmpe med om alle trofæer og være en af de bedste i Europa"

Det ville godt nok også være ærveligt at sige noget andet end det. men realiteten er vel at de skal overpræstere for at blive nr 4 i ligaen.
Sagde han også hvornår?

De har en fin trup som Oomph 242 siger. Havde Kante skiftet til Arsenal istedet for Chelsea kunne verden se markant anderledes ud. Ligesom vi selv har, så har de haft svært ved at finde en solid balance på midtbanen.

De har gode spillere, men også luft til at de kan gå efter spillere til forskellige pladser. Jeg tror at med en god DM, så kan de tage et stort skridt frem. Men der er lidt overbefolket på deres centrale-offensive midtbane og underbefolket på kanterne, men de kan jo bare spille uden kanter.
De lavede også lidt fejlen og satsede på to nye angribere istedet for at tænke over om angriberne blev fodret godt nok. Så det kommer tilbage til den midtbane igen, får de styr på den bliver de farlige.
Efter en så sløj sæson, så vil det være noget af en bedrift, hvis han får dem i Top 4. Der går rigtig mange mål ind på Arsenal, og de skal vel snart se sig om efter en yngre keeper ?
Hverken Xhaka eller Mkhitaryan er efter min mening gode nok til et Top 4 hold, så de skal have fundet en erstatter for Sanchez til at kunne udfordre og fodre angriberne.
Hverken Lacazette eller Aubameyang har vist, at de kan levere på højeste niveau i PL.
Deres transferbudget for 2017/2018 gik nogenlunde lige op, så vi må se hvor mange penge, han får at lege med, og så har de jo ikke CL at lokke med.

Aubameyang har scoret 10 mål og haft 4 assist i 13 kampe, er det ikke ok stats i PL?

Lacazette har scoret 14 mål og 5 assist i 32 PL kampe.

Til sammenligning

Vores egen Firmino. 15 mål og 7 assist i 37 PL kampe.
Jo, det er helt ok med Auba. Jeg troede faktisk ikke, det var så mange, og jeg har lige som ladet Arsenal gå under radaren længe, da de har været så langt bagefter og mere skulle spejde ned mod Burnley. Jeg er ikke imponeret over Lacazette i det hele taget, må jeg indrømme.
Vores egen Firmino har rigtig gode tal, som jeg tror bliver en tak bedre næste sæson, men det han ellers leverer ud over mål og assists er helt unikt, og ham vil jeg ikke bytte for nogle.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 29. maj, 2018 00:46

Coutinho spiller på Anfield på søndag når Brasilen møder Kroatien

Gad vide hvordan han bliver modtaget.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 29. maj, 2018 15:57



Indrømmer gerne jeg ikke er Sterlings allerstørste fan. Men det her er sindssygt. Hvad sker der for folk?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 29. maj, 2018 15:59

Wormie skrev:Coutinho spiller på Anfield på søndag når Brasilen møder Kroatien

Gad vide hvordan han bliver modtaget.
tænker du på tilskuerne eller Lovren ? :lol:

Besvar