Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af pommelfeen » fredag, 17. maj, 2019 21:54

Kasper88 skrev:Ja, et lækker skriv af Dan Roan, tak for det pommelfeen. Han endevender stort set hele sagens omfang og kommer blandt andet ind på alvorligheden af, hvis det viser sig, at Man City bevidst har ført UEFA bag lyset. Desværre har Dan (og Tariq) i kølvandet på deres artikler modtaget et væld af hadefulde beskeder på de sociale medier fra oprørte City-fans. Sandheden skal dog frem i lyset. Jeg håber virkelig, at dette er begyndelsen til enden for City.

Helt enig Kasper.
Hvis UEFA bøjer sig nu, så falder FFP helt til gulvet og ingen vil overholde dem længere.
Det bør også være ulovligt at få sponsorer osv. til at overtage spillernes rettigheder.
New leak: how Man City set up separate company to pay players' image rights, and then sent money from that company from Abu Dhabi to cover those payments. Took £30m off the wage bill.
Martyn Ziegler

https://www.eurosport.com/football/prem ... tory.shtml

Det her bør ikke være lovligt. Klubben skal betale alt og have det i sit budget. Det her er for hullet en plan.

Håber at det også er en af de huller som forhåbentligt bliver lukket af UEFA når efterforskningen er overstået.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 18. maj, 2019 11:28

God Twitter-tråd om Citys mange brud på reglerne:


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » lørdag, 18. maj, 2019 22:30

Ok, den her klaphat kunne ikke rigtigt glæde sig over sit holds triumf, men havde åbenbart mere travlt med at irritere sig over, at Liverpool har en dygtig spiller.



Som svar på det, synes jeg, at dette tweet er hysterisk morsomt :D



Om jeg fatter Man City fans i øjeblikket. Hvis det var os, der vandt alle se titler, ville jeg rende rundt i en konstant lalleglad rødvinståge og være pænt ligeglad med de andre hold og fans.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. maj, 2019 07:34

texy skrev:Om jeg fatter Man City fans i øjeblikket. Hvis det var os, der vandt alle se titler, ville jeg rende rundt i en konstant lalleglad rødvinståge og være pænt ligeglad med de andre hold og fans.
Det er vel blot et udslag af, at de inderst inde godt kan føle, at de ikke hører hjemme blandt Verdens bedste klubber, og er kommet dertil på uhæderlig vis. Small Club Syndrome.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 19. maj, 2019 13:19

Cynwal skrev:
texy skrev:Om jeg fatter Man City fans i øjeblikket. Hvis det var os, der vandt alle se titler, ville jeg rende rundt i en konstant lalleglad rødvinståge og være pænt ligeglad med de andre hold og fans.
Det er vel blot et udslag af, at de inderst inde godt kan føle, at de ikke hører hjemme blandt Verdens bedste klubber, og er kommet dertil på uhæderlig vis. Small Club Syndrome.
Tværtimod tror jeg faktisk virkelig de selv føler de fortjener anerkendelse. Jeg tror de har sagt til sig selv så mange gange nu at de er værdige mestre og deres projekt er ok og at det er et komplot mod dem (offerfølelse er kanon til at samle et folk - os mod dem) at de helt oprigtig selv tror på det. Derfor kan de oprigtig ikke fatte at ingen i verden interessere sig en DØJT for City. Ingen viser dem den mindste smule respekt og det tror jeg faktisk virkelig går dem på, dybt dybt inde i sjælen på både fans, ejere, spillere og måske ISÆR Pep. Det den en naturlige ting for mennesket at søge anerkendelse og respekt for vores bedrifter.

Det er vanvittig så travlt City spillere, fans og især Pep har haft den sidste 6 mdr. Med at samlinger sig med Liverpool på stort set samtlige parametre og forsøge at skabe en rivalisering. Jeg TROR Pep kan se at uanset HVAD han gør, vil han ALDRIG opnå massernes anerkendelse for sine bedrifter, fordi han er manager for Manchester City. Lad os være ærlige, Liverpool har intet vundet iår, endnu. Og det samme med Tottenham. Chelsea og Arsenal har været historisk ringe alligevel er det os/dem der for alt opmærksomheden. City vinder en historiske national treble, ALDRIG gjort før af noget hold i england, og folk løfter blot på skuldrene.. forestil jeg hvis liverpool, United, Arsenal eller Tottenham gjorde det, medierne ville jo gå amok.

Jeg kender ikke Pep særlig godt, men udfra mit indtryk af ham, så tror jeg virkelig det må nage ham voldsomt ! Og jeg TROR at det kan betyde et snarligt (1-2 sæsoner afhængig af Uefa dom mm.) exit for Pep, jeg TROR han blot
Mangler en undskyldning for at ‘flygte’ både for andre men mest for sig selv- han virke på mig som en mand der har brug for anerkendelse mere end de fleste.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » søndag, 19. maj, 2019 17:03

“Vi” er savnet i Bundesligaen :D ....

https://mobile.twitter.com/ftamsut/stat ... 5200956422

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » mandag, 20. maj, 2019 10:28

Bellamy_fever skrev:
Cynwal skrev:
texy skrev:Om jeg fatter Man City fans i øjeblikket. Hvis det var os, der vandt alle se titler, ville jeg rende rundt i en konstant lalleglad rødvinståge og være pænt ligeglad med de andre hold og fans.
Det er vel blot et udslag af, at de inderst inde godt kan føle, at de ikke hører hjemme blandt Verdens bedste klubber, og er kommet dertil på uhæderlig vis. Small Club Syndrome.
Tværtimod tror jeg faktisk virkelig de selv føler de fortjener anerkendelse. Jeg tror de har sagt til sig selv så mange gange nu at de er værdige mestre og deres projekt er ok og at det er et komplot mod dem (offerfølelse er kanon til at samle et folk - os mod dem) at de helt oprigtig selv tror på det. Derfor kan de oprigtig ikke fatte at ingen i verden interessere sig en DØJT for City. Ingen viser dem den mindste smule respekt og det tror jeg faktisk virkelig går dem på, dybt dybt inde i sjælen på både fans, ejere, spillere og måske ISÆR Pep. Det den en naturlige ting for mennesket at søge anerkendelse og respekt for vores bedrifter.

Det er vanvittig så travlt City spillere, fans og især Pep har haft den sidste 6 mdr. Med at samlinger sig med Liverpool på stort set samtlige parametre og forsøge at skabe en rivalisering. Jeg TROR Pep kan se at uanset HVAD han gør, vil han ALDRIG opnå massernes anerkendelse for sine bedrifter, fordi han er manager for Manchester City. Lad os være ærlige, Liverpool har intet vundet iår, endnu. Og det samme med Tottenham. Chelsea og Arsenal har været historisk ringe alligevel er det os/dem der for alt opmærksomheden. City vinder en historiske national treble, ALDRIG gjort før af noget hold i england, og folk løfter blot på skuldrene.. forestil jeg hvis liverpool, United, Arsenal eller Tottenham gjorde det, medierne ville jo gå amok.

Jeg kender ikke Pep særlig godt, men udfra mit indtryk af ham, så tror jeg virkelig det må nage ham voldsomt ! Og jeg TROR at det kan betyde et snarligt (1-2 sæsoner afhængig af Uefa dom mm.) exit for Pep, jeg TROR han blot
Mangler en undskyldning for at ‘flygte’ både for andre men mest for sig selv- han virke på mig som en mand der har brug for anerkendelse mere end de fleste.
Efter FA Cup finalen er det vel også ved at gå op for de fleste at det på sigt smadre al spænding i engelsk fodbold, hvis vanviddet i City får lov at fortsætte. Vi var tæt på i år, som de eneste. Nu smider City sikkert 2 mia henover sommeren og støvsuger de bedste spillere og talenter, mens vi andre "normale" forsøger at at forstærke få positioner, men City vil alligevel have "pole position" fra start. Jeg synes det er skræmmende at vi i denne sæson har set hold nærmest sælge deres kampe mod City..... Det vil sikkert fortsætte næste sæson og hvor ender Premier League så henne ?

Jeg plejer at være ivrig seer til FA Cup finalen, fordi den altid har noget fight og noget passion... men i år var den jo reelt set en ligegyldig fodnote, der blot skulle afvikles. Jeg sad og tænkte på dengang, hvor man som miniputspiller var havnet i en forkert række og smadrede alle andre hold med 20-0..... det var da sjovt et par kampe, men det var ikke noget der gavnede fodbolden.

Jeg håber virkelig der kan gøres et eller andet ved økonomiske dominans vi ser hos City og PSG (dem er jeg nu ligeglad med, da jeg kun ser engelsk fodbold) ellers vil det påvirke min lyst til at følge Liverpool og Premier League.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 21. maj, 2019 09:43

mortenbak skrev:
Bellamy_fever skrev:
Cynwal skrev:
texy skrev:Om jeg fatter Man City fans i øjeblikket. Hvis det var os, der vandt alle se titler, ville jeg rende rundt i en konstant lalleglad rødvinståge og være pænt ligeglad med de andre hold og fans.
Det er vel blot et udslag af, at de inderst inde godt kan føle, at de ikke hører hjemme blandt Verdens bedste klubber, og er kommet dertil på uhæderlig vis. Small Club Syndrome.
Tværtimod tror jeg faktisk virkelig de selv føler de fortjener anerkendelse. Jeg tror de har sagt til sig selv så mange gange nu at de er værdige mestre og deres projekt er ok og at det er et komplot mod dem (offerfølelse er kanon til at samle et folk - os mod dem) at de helt oprigtig selv tror på det. Derfor kan de oprigtig ikke fatte at ingen i verden interessere sig en DØJT for City. Ingen viser dem den mindste smule respekt og det tror jeg faktisk virkelig går dem på, dybt dybt inde i sjælen på både fans, ejere, spillere og måske ISÆR Pep. Det den en naturlige ting for mennesket at søge anerkendelse og respekt for vores bedrifter.

Det er vanvittig så travlt City spillere, fans og især Pep har haft den sidste 6 mdr. Med at samlinger sig med Liverpool på stort set samtlige parametre og forsøge at skabe en rivalisering. Jeg TROR Pep kan se at uanset HVAD han gør, vil han ALDRIG opnå massernes anerkendelse for sine bedrifter, fordi han er manager for Manchester City. Lad os være ærlige, Liverpool har intet vundet iår, endnu. Og det samme med Tottenham. Chelsea og Arsenal har været historisk ringe alligevel er det os/dem der for alt opmærksomheden. City vinder en historiske national treble, ALDRIG gjort før af noget hold i england, og folk løfter blot på skuldrene.. forestil jeg hvis liverpool, United, Arsenal eller Tottenham gjorde det, medierne ville jo gå amok.

Jeg kender ikke Pep særlig godt, men udfra mit indtryk af ham, så tror jeg virkelig det må nage ham voldsomt ! Og jeg TROR at det kan betyde et snarligt (1-2 sæsoner afhængig af Uefa dom mm.) exit for Pep, jeg TROR han blot
Mangler en undskyldning for at ‘flygte’ både for andre men mest for sig selv- han virke på mig som en mand der har brug for anerkendelse mere end de fleste.
Efter FA Cup finalen er det vel også ved at gå op for de fleste at det på sigt smadre al spænding i engelsk fodbold, hvis vanviddet i City får lov at fortsætte. Vi var tæt på i år, som de eneste. Nu smider City sikkert 2 mia henover sommeren og støvsuger de bedste spillere og talenter, mens vi andre "normale" forsøger at at forstærke få positioner, men City vil alligevel have "pole position" fra start. Jeg synes det er skræmmende at vi i denne sæson har set hold nærmest sælge deres kampe mod City..... Det vil sikkert fortsætte næste sæson og hvor ender Premier League så henne ?

Jeg plejer at være ivrig seer til FA Cup finalen, fordi den altid har noget fight og noget passion... men i år var den jo reelt set en ligegyldig fodnote, der blot skulle afvikles. Jeg sad og tænkte på dengang, hvor man som miniputspiller var havnet i en forkert række og smadrede alle andre hold med 20-0..... det var da sjovt et par kampe, men det var ikke noget der gavnede fodbolden.

Jeg håber virkelig der kan gøres et eller andet ved økonomiske dominans vi ser hos City og PSG (dem er jeg nu ligeglad med, da jeg kun ser engelsk fodbold) ellers vil det påvirke min lyst til at følge Liverpool og Premier League.
City’s domination has been bought – and they’re paying the price
It’s time to accept that oil-funded success and mass popularity will never go well together


https://www.irishtimes.com/sport/soccer ... -1.3897613

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 26. maj, 2019 07:00

Qatar in talks to buy stake in Leeds United

Deal would allow gas-rich Gulf state to enter English football for the first time

https://www.ft.com/content/6e42c740-7f1 ... e435b57a3b

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 26. maj, 2019 07:02

Oppturen fortsetter på andre siden av elven

Tranmere Rovers rykket ned til Conference så sent som i 2015.

De to siste sesongene har vært en eneste stor opptur. I fjor vant laget play-off og rykket opp til League Two.

I dag vant laget igjen play-off - og skal spille League One neste sesong. Mike Dean og alle andre som støtter hvittrøyene på andre siden av Mersey har en gledens dag.
Neste sesong kan turen til Liverpool kombineres med en League One-kamp på Prenton Park. Da kommer lag som Coventry, Ipswich og Bolton.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 26. maj, 2019 18:02

Niels K skrev:Qatar in talks to buy stake in Leeds United

Deal would allow gas-rich Gulf state to enter English football for the first time

https://www.ft.com/content/6e42c740-7f1 ... e435b57a3b
Jeg har følt mig træt hele dagen og nu ved jeg hvorfor. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 27. maj, 2019 06:54

Abu Dhabi familien er tilsyneladende ved at købe Newcastle. Lige som de jer City. Kilden er de unævnelige, men skrevet om af andre medier.
Citys ejer er i øvrigt ude i er gigantisk forsvar/angreb på anklagerne om brud på ffp: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-16205522

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » mandag, 27. maj, 2019 13:14

Jesper skrev:Abu Dhabi familien er tilsyneladende ved at købe Newcastle. Lige som de jer City. Kilden er de unævnelige, men skrevet om af andre medier.
Citys ejer er i øvrigt ude i er gigantisk forsvar/angreb på anklagerne om brud på ffp: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-16205522

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ja, det er fætteren til Man City ejeren, ikke ? Det var i øvrigt dem, der tilsyneladende forsøgte sig med et køb af Liverpool FC for ikke så længe siden, bvadr...:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-16336893

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ike-Ashley

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » mandag, 27. maj, 2019 13:50

Jeg har stor respekt for Newcastle, men jeg brækker mig i lårtykke stråler, hvis Newcastle om 3 år er i top 4 grundet oliepenge..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » mandag, 27. maj, 2019 17:21

Jesper skrev:Abu Dhabi familien er tilsyneladende ved at købe Newcastle. Lige som de jer City. Kilden er de unævnelige, men skrevet om af andre medier.
Citys ejer er i øvrigt ude i er gigantisk forsvar/angreb på anklagerne om brud på ffp: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-16205522

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Citat: "Al Mubarak added: “Am I uncomfortable? No. I respect regulatory bodies doing their job and any regulatory process that asks questions. We have to professionally respond which is what we have done."

Disse ord kommer fra den selvsamme mand, der i en mail lækket af Football Leaks skrev, at han hellere ville hyre 50 advokater og sagsøge UEFA de næste mange år end at betale den bøde, de fik udstedt. Ja, hold da op, hvor han respekterer regulativerne.
Corner taken quickly...

Besvar