Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 25. feb, 2018 08:17

texy skrev:@Jesper

Jeg vil hellere end gerne fjerne alle skøn fra fodbold, hvis det ellers var muligt. Hvem pokker kan have interesse i forkerte domme af dommere, der enten presses på den ene eller anden måde, eller måske endda er direkte farvet.

Og i øjeblikket, hvor VAR testes, så synes jeg, at der er en romantisering af flowet i fodbold. Fodbold er i højere grad nu, end det nogensinde har været tidligere, et spil præget af utroligt mange stop og markant mindre effektiv spilletid, end i gamle dage. Det er ikke længere en sport, hvor gentlemanship og fairplay har plads. Og det har det vel ikke været siden 60erne og 70erne. I stedet er det udviklet sig til en scene for aktører, der snyder, tuder, tidstrækker og brokker sig igennem mange af de 90 minutter. Hvis man kan komme bare lidt af det til livs med VAR, så venter jeg hellere end gerne 5 minutter på den korrekte kendelse i de indledende år, i stedet for at glo på brokkeri i 3 minutter på banen. Og forhåbentlig vil man i langt højere grad ikke sidde tilbage weekend efter weekend med en følelse af magtesløshed ovenpå endnu en inkompetent dommerpræstation.

Og jeg synes, at det er værd at minde sig selv om, at VAR lige nu (og de kommende år) er på beta-stadie. Det skal nok blive bedre og mere effektivt, når først dommerne vænner sig til det, og når man er blevet bedre klar over, hvornår det skal bruges, og hvornår det ikke skal bruges.

I forhold til det fysiske aspekt af fodbolden, så tror jeg ikke, at der er nogen, der har interesse i at fjerne den reglementerede fysiske kontakt i sporten. Jeg har heller ikke set et eneste tiltag i den retning. Men jo mere af den ureglementerede kontakt, der kan udryddes, jo bedre. Riv i trøjen, skub i ryggen og bevidste albuer i ansigtet gør intet positivt for kampene.
100% enig hele vejen igennem, texy :army7:

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » søndag, 25. feb, 2018 11:46

Niels K skrev:
texy skrev:@Jesper

Jeg vil hellere end gerne fjerne alle skøn fra fodbold, hvis det ellers var muligt. Hvem pokker kan have interesse i forkerte domme af dommere, der enten presses på den ene eller anden måde, eller måske endda er direkte farvet.

Og i øjeblikket, hvor VAR testes, så synes jeg, at der er en romantisering af flowet i fodbold. Fodbold er i højere grad nu, end det nogensinde har været tidligere, et spil præget af utroligt mange stop og markant mindre effektiv spilletid, end i gamle dage. Det er ikke længere en sport, hvor gentlemanship og fairplay har plads. Og det har det vel ikke været siden 60erne og 70erne. I stedet er det udviklet sig til en scene for aktører, der snyder, tuder, tidstrækker og brokker sig igennem mange af de 90 minutter. Hvis man kan komme bare lidt af det til livs med VAR, så venter jeg hellere end gerne 5 minutter på den korrekte kendelse i de indledende år, i stedet for at glo på brokkeri i 3 minutter på banen. Og forhåbentlig vil man i langt højere grad ikke sidde tilbage weekend efter weekend med en følelse af magtesløshed ovenpå endnu en inkompetent dommerpræstation.

Og jeg synes, at det er værd at minde sig selv om, at VAR lige nu (og de kommende år) er på beta-stadie. Det skal nok blive bedre og mere effektivt, når først dommerne vænner sig til det, og når man er blevet bedre klar over, hvornår det skal bruges, og hvornår det ikke skal bruges.

I forhold til det fysiske aspekt af fodbolden, så tror jeg ikke, at der er nogen, der har interesse i at fjerne den reglementerede fysiske kontakt i sporten. Jeg har heller ikke set et eneste tiltag i den retning. Men jo mere af den ureglementerede kontakt, der kan udryddes, jo bedre. Riv i trøjen, skub i ryggen og bevidste albuer i ansigtet gør intet positivt for kampene.
100% enig hele vejen igennem, texy :army7:
Præcis det med tiden - Jeg gider sgu ikke se dommerene stå og sludre frem og tilbage, mens spillerne står og prøver og påvirke for så at ende med forkerte beslutninger - som vores kamp imod Tottenham. Der er jo masser af situationer som dem, hvor det tager dommeren en evighed at tage en beslutning - uden VAR. Og man må bare sidde og vente og se hvilken mærkelig beslutning dommeren tager, alt imens man på fjernsynet får situationen at se fra 20 forskellige vinkler. Enten skal det være sådan, at dommeren dømmer, og så er det det. Der skal ikke diskuteres noget som helst. Og hver eneste spiller, der ikke er anfører, der siger det mindste til dommeren angående en dom, skal have rødt kort med det samme uden tøven. - Ellers skal vi have VAR, så tiden rent faktisk kan bruges til at det bliver den korrekte dom.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 27. feb, 2018 06:23

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 27. feb, 2018 06:40

Matip og Lovren i fornemt selskab:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... tgalleries#

Mon ikke Virgil er med på listen næste gang ?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. feb, 2018 13:27

Vinterpause i PL indføres fra og med 2019/20 sæsonen. Pausen er på 14 dage.

https://www.thetimes.co.uk/edition/spor ... -pjb7jlkjb

edit: kan se at YNWA slog mig med adskillelige timer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 27. feb, 2018 14:48

Hr. Drejer skrev:Vinterpause i PL indføres fra og med 2019/20 sæsonen. Pausen er på 14 dage.

https://www.thetimes.co.uk/edition/spor ... -pjb7jlkjb

edit: kan se at YNWA slog mig med adskillelige timer.
Det er ikke første gang. :D :D ;)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. feb, 2018 17:56

Næ, nok heller ikke sidste :D
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » søndag, 04. mar, 2018 09:00

Et lille indblik i hvor “dyrt” et år er uden CL, når man spiller EL.

https://twitter.com/swissramble/status/ ... 6875489280

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 04. mar, 2018 09:55

YNWA96 skrev:Et lille indblik i hvor “dyrt” et år er uden CL, når man spiller EL.

https://twitter.com/swissramble/status/ ... 6875489280
Cirka £23M i Arsenals tilfælde foreløbig. Men, hvis de nu går hele vejen i EL, så er det muligt, at det faktisk ender med at tjene lige så godt eller bedre, som hvis de var røget ud af gruppespillet i CL.

Ellers lægger jeg mest mærke til, at Arsenal har et heftigt (£25M) overskud på halvårs-regnskabet på trods af nedgangen i total omsætning. Årsagen skulle overvejende være spillersalg.

Og så lægger jeg mærke til, at Arsenals matchday revenue for 2016/17 ligger på £100M, hvilket er mere end 30% over vores på £74M. Her kan jeg så se, at Swiss Ramble skriver, at vores matchday revenue for året er på £69M, hvilket virker som en amatør-fejl, når vi lige har offentliggjort vores regnskab.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-14352837

Ved ikke helt hvad man kan konkludere andet end, at Arsenal stadig kører en regnskabsmæssigt bedre klub end os, mens vi driver en bedre fodboldklub i øjeblikket. Foretrækker klart det sidste...
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » søndag, 04. mar, 2018 11:15

Ja debatten er måske lidt hypotetisk da Arsenal jo ikke er med i CL i år. Men der er jo gigant forskel på pengepræmierne i CL og i EL. En kvartfinale som man må gå udfra LFC sikre sig er pengepræmien alene på €6.5 M. En kvartfinale i EL giver £ 1 M.

http://www.totalsportek.com/money/uefa- ... ize-money/

http://www.totalsportek.com/money/europ ... ize-money/

Set “udefra” har jeg altid set Arsenal, som en veldrevet klub, selvom jeg ikke følger dem tæt. Men som jeg har læst og forstået “tingene”, så forpligtet FSG sig til at overtage LFC gæld som Chip og Chap havde opbygget i deres “regeringstid” i LFC. Jeg mener at huske at gælden var et el andet sted mellem £200-250 M. og jeg mener osse at huske at FSG tog nogle kæmpe nedskrivninger/tab med dette samme, da de købte klubben. Som jeg læser “regnskabet” for 16/17 skulle gælden være nede på £65 M. nu, selvom gælden steg i regnskabsåret. Husker jeg forkert el tager jeg fejl ?

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » søndag, 04. mar, 2018 12:33

Tragisk nyhed fra Italiensk fodbold. Fiorentina’s anfører Davide Astori døde natten til i dag.

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. mar, 2018 09:39

I London pressen florerer et rygte om at Joachim Löw tager over efter Wenger til sommer. Interessant.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » mandag, 12. mar, 2018 22:14

Hr. Drejer skrev:I London pressen florerer et rygte om at Joachim Löw tager over efter Wenger til sommer. Interessant.
Ikke så godt og øv bøv som Kim Larsen siger. Wenger er nedadgående og må derfor gerne blive 22 år endnuBillede
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 13. mar, 2018 20:24

Kane ude i resten af sæsonen. Det kan godt få betydning for top 4.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-12181336
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 13. mar, 2018 20:30

texy skrev:Kane ude i resten af sæsonen. Det kan godt få betydning for top 4.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-12181336
Herligt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar