Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. dec, 2018 11:06

Filos of Isk skrev:
YNWA! skrev:

Tapatalk : Manchester United has announced that Jose Mourinho has left the Club.

We would like to thank him for his work during his time at Manchester United and wish him success in the future. #MUFC

Wow! :shock:
Sean Dyche er jo nok også billigere i drift :lol:
Øv øv øv! Havde håbet på hans cirkus holdt sæsonen ud...

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 18. dec, 2018 11:07

Fowler89 skrev:Er han sacked eller sagde han selv op?
Fyret.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. dec, 2018 11:09

Fowler89 skrev:Er han sacked eller sagde han selv op?
https://www.goal.com/en/news/man-utd-sa ... 5xx1v9364c
Man Utd sack Mourinho after poor start to the season
Det kan godt være goal bare overfortolker for en overskrift, men tænker at Mourinho gerne vil have sit gyldne håndtryk eller lidt mere af sin dejligt høje løn, så er ret sikker på at han blev bedt om at gå.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. dec, 2018 11:16

Filos of Isk skrev:
Fowler89 skrev:Er han sacked eller sagde han selv op?
https://www.goal.com/en/news/man-utd-sa ... 5xx1v9364c
Man Utd sack Mourinho after poor start to the season
Det kan godt være goal bare overfortolker for en overskrift, men tænker at Mourinho gerne vil have sit gyldne håndtryk eller lidt mere af sin dejligt høje løn, så er ret sikker på at han blev bedt om at gå.
Liverpool/Klopp er hård(e) ved Mourinho:

"Dette er andre gang siden Klopp kom til Liverpool at Mourinho har fått sparken. Han fikk også sparken i Chelsea noen uker etter å ha tapt 3-1 mot Liverpool - og Klopp."

Edit: Også i Dortmund kom Klopp med et af de sidste og afgørende søm til Mourinho's kiste, da han var i Real Madrid :D

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... o-15565953
Senest rettet af Niels K tirsdag, 18. dec, 2018 12:05, rettet i alt 1 gang.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af STMO » tirsdag, 18. dec, 2018 11:33

Kommentar til Mourinhos fyring: Sønderjyske mangler en træner!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 18. dec, 2018 13:11

Øv. Havde håbet de havde beholdt ham længe endnu. Måske ville det have været en fornuftig fremtidsinvestering at forære dem en uafgjort i søndags? :P
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af zalcos » tirsdag, 18. dec, 2018 15:10

Hvis der er en mand, der kan tage AGF til toppen af dansk fodbold....!!
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

VanDjik4
Indlæg: 306
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 19. dec, 2018 01:26

zalcos skrev:Hvis der er en mand, der kan tage AGF til toppen af dansk fodbold....!!
Hahahha dagens joke, AGF kommer aldrig til tops. Og nu bliver det spændende om Spurs ryster i bukserne da deres træner ligner den klare erstatning i Manchester United... Pochitinno (?) NY træner og dæleme dygtig manager. Eller er det Big Sam til det gamle træford :aliboronz8:

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 19. dec, 2018 07:59

Alle gode ting må komme til en ende

Jeg er lidt splittet ift. om jeg skal glædes eller græmmes. På den ene side har det været en udsøgt fornøjelse at se Mourinho (som forventet) splitte United ad indefra, noget man aldrig bliver træt af. På den anden side er hele Uniteds sportslige ledelse så dysfunktionel at det kræver meget mere end en god træner (Poch?) at rette den synkende skude op.

Når man kigger på deres seneste træneransættelser er der ihvertfald ikke meget der indikerer at en kommende træner får nemt ved at bringe United op fra pløret, hvor de selvfølgelig også retteligt hører til

Underholdningsværdien kan man heldigvis ikke klage over. Så tror jeg vil lade være med at afgøre om dette er godt eller skidt og bare nyde en god julebryg mens jeg ser kaosset udfolde sig. Jeg vil opfordre Jer andre til at gøre det samme

Glædelig jul


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 19. dec, 2018 09:32

Jeg har ledt efter et længere indlæg jeg selv skrev da Mourinho blev ansat. Jeg kan bare ikke finde det. Ikke for at rose mig selv, men fordi der dengang var en debat om, at Mourinho måske nok kunne skaffe nogle trofæer, men at han dels ikke er en træner som opbygger noget (tværtimod), men dels også at United virker som en kæmpe kolos uden strategi, der stadigvæk leder efter sin identitet, som engang i høj grad var båret oppe af mr. ferguson Ferguson. De pointer er jo stadigvæk gældende, så lige meget hvem der bliver træner, så er det en kæmpe opgave.
Skal man spekulere lidt, så er der flere interessante perspektiver i det her. Det ene handler om Mourinho. Har han et trænerjob tilbage? I England og Spanien er broerne brændte. PSG satser helt anderledes. Så er der Tyskland tilbage. Den eneste klub, som jeg tror vil kunne rumme hans ego er klubben for store egoer - Bayern München. Det er jo lidt interessant, skulle det ske.
Mere realistisk er Tottenhams træner. Det vil bare betyde, at det projekt Tottenham har gang vil blive sat voldsomt tilbage i min optik.
Det er et perspektiv. Et andet handler om at det måske vil gøre, at nogle af deres spillere vil søge andre steder hen. Det giver det tredje perspektiv, for Eriksen har endnu ikke forlænget. Klogt nok. Er det nu han søger andre steder hen? Til Liverpool?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » onsdag, 19. dec, 2018 12:59

Inter er vel også den eneste reelle mulighed i Serie A, men nok også en rimelig realistisk mulighed. Resten af Serie A er vidst lige så trætte af ham som vi er.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » onsdag, 19. dec, 2018 13:00

Jesper skrev:Nu er det vist officielt at Mourinho skal til United. Så er de fleste topmanagers samlet i England, så det giver da nogle interessante dueller uden for banen.
Mourinho vil vel følge sit normale mønster med at samle en kerne den første sæson (uden brug af egne talenter - en ellers klassisk United-strategi), hvorefter kuldet kulminerer i 2. sæson, hvorpå trup og ikke mindst manden selv tilter i 3. sæson - ikke mindst mentalt.
Det kan selvfølgelig fryde mig, hvis han smadrer klubben, men jeg er ambivalent, for Mourinho er nok den eneste fodboldmand, jeg decideret hader. Og hader det spin medierne og manden selv kører. Hader hans tankegang. Hader alt ved ham.
Engang respekterede jeg ham for hans kunnen, men jeg magter ham ikke. Jeg bliver træt bare ved tanken om det konstante selviscenesatte show, der vil køre nonstop fra nu af.
Klopp, nak ham!!
Fandt det for dig, Jesper. Spåkone du er! :lol:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » onsdag, 19. dec, 2018 18:06

Ole Gunnar som midlertidig manager i Scum ?

Hvorfor er Giggs ikke på tale ?

Ellers er Wieghorst jo også ledig :D

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 19. dec, 2018 18:50

mortenbak skrev:Ole Gunnar som midlertidig manager i Scum ?

Hvorfor er Giggs ikke på tale ?

Ellers er Wieghorst jo også ledig :D
Tror ikke, at man vil "være bekendt" kun at tilbyde Giggs en midlertidig rolle. Han er ganske givet en af kandidaterne til den permanente rolle, men nok ikke førstevalget i denne omgang, hvorfor man vil give sig selv muligheden for hente den prioriterede kandidat til sommer.

Forestiller mig, at Giggs får tjansen, når man enten ikke får hentet Pochettino (eller eventuelle andre kandidater, der står højere på listen end Giggs lige nu) til sommer, eller når det heller ikke lykkes den næste manager at gøre grimt og kedeligt til det nye sort.
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » onsdag, 19. dec, 2018 22:50

texy skrev:
mortenbak skrev:Ole Gunnar som midlertidig manager i Scum ?

Hvorfor er Giggs ikke på tale ?

Ellers er Wieghorst jo også ledig :D
Tror ikke, at man vil "være bekendt" kun at tilbyde Giggs en midlertidig rolle. Han er ganske givet en af kandidaterne til den permanente rolle, men nok ikke førstevalget i denne omgang, hvorfor man vil give sig selv muligheden for hente den prioriterede kandidat til sommer.

Forestiller mig, at Giggs får tjansen, når man enten ikke får hentet Pochettino (eller eventuelle andre kandidater, der står højere på listen end Giggs lige nu) til sommer, eller når det heller ikke lykkes den næste manager at gøre grimt og kedeligt til det nye sort.
Hvis jeg var Scum fan, ville jeg gerne have Giggs. Som LFC fan ser jer gerne de famler rundt :D

Håber de går efter Pochettino benhårdt.... han er dygtig, men jeg tror ikke han kan rette op på den redelighed de har gang i dernede..... men det vil sætte en kæp i hjulet for Tottenham :D

YNWA

Besvar