Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 22. aug, 2018 22:42

Hele panelet var poppet og udtryk for laveste fællesnævner.
Når det så er sagt, så synes jeg faktisk han havde en snert af en pointe, om end sagt dumt.
De ulykker Liverpool var involveret i fandt sted for rigtigt mange år siden og (mange) fans har siden hen ikke et direkte forhold til dem. Slet ikke fans der bor langt, langt væk. De overtager forholdet, så at sige.
Jeg har selv i nogle ret ophedede diskussioner skrevet, at vi som klub og fanbase på et tidspunkt ikke kun skal være en klub, der ser tilbage.
Det mener jeg fortsat. Ligeledes med de lidt fortærskede YNWA og TLW som i sin grundtanke er sublime, men har en tendens til lidt at blive mainstream og blive lidt ligegyldigt. Også fordi det kun er flotte ord, hvis de overføres til handling.
Og jeg tror ikke vores fans eller klub er så meget bedre eller værre end så mange andre, hvoraf jeg faktisk godt forstår hvis andre fangrupperinger synes vi har ophøjet os til noget som vi måske ikke (altid) er.
Derfor er min egen passion da den samme, men når man hører en 18 årig svælge sig i YNWA'er og påtager sig sorg og vrede over en katastrofe før vedkommendes levetid (bare et eksempel, om end set i virkeligheden), så finder jeg det hult.
Og det var det, jeg tror Benny ville frem til.

Igen, hvis den diskussion blev taget på et seriøst grundlag med og af professionelle ville det blive interessant. Ikke med amatører og folk der bare mener noget.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. aug, 2018 17:25

Jeg syne slet ikke, der er nogen som helst grund til at finde på undskyldninger eller forklaringer til ham dér Spurs-Benny. Det var ikke en engangsforestilling, og han er kylet ud af fanklubben på røv og albuer.

Naturligvis henviser en mand omkring de 50 år ikke til 18 årige, hvor eksemplet, du beskriver må høre til sjældenhederne herhjemme, men i Liverpool, er der rigtig mange familier, der har denne begivenhed særdeles tæt på, at det vil naturligvis også berøre unge mennesker.

Vi arver historien ganske rigtig, men tiden går rigtig hurtigt, som de fleste er bekendt med, og for mig personligt er 1989 såmænd ikke en fjern fortid men for egentligt ikke så forfærdeligt længe siden, og lige som man ikke glemmer bestemte kampe, situationer og stemninger også år tilbage, så betyder fx CL finalen for mig i 2005 lige så meget, som hvis vi vandt den sidste år - måske endda mere fordi vi vandt den på så ekstra ordinær vis, og mange af 70'ernes og 80'ernes mesterskaber er lige så mindeværdige og betydningsfulde som fremtidige for os, der har været med mere end et par sæsoner.

Jeg synes bestemt ikke, at nogle svælger i Hillsborough-tragedien, og TLW og YNWA bliver aldrig ligegyldige eller mainstream, da det er vores sammen med al vores anden historie, og det er det der gør Liverpool FC unik, selvom du måske synes, at vi er ligesom så mange andre.
Senest rettet af Niels K fredag, 24. aug, 2018 07:20, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. aug, 2018 18:34

Niels K skrev:Jeg syne slet ikke, der er nogen som helst grund til at finde på undskyldninger eller forklaringer til ham dér Spurs-Benny. Det var ikke en engangsforestilling, og han er kylet ud af fanklubben på røv og albuer.

Naturligvis henviser en mand omkring de 50 år ikke til 18 årige, hvor eksemplet, du beskriver må høre til sjældenhederne herhjemme, men i Liverpool, er der rigtig mange familier, der har denne begivenhed særdeles tæt på, at det vil naturligvis også berøre unge mennesker.

Vi arver historien ganske rigtig, men tiden går rigtig hurtigt, som de fleste er bekendt med, og for mig personligt er 1989 såmænd ikke en fjern fortid men for egentligt ikke så forfærdeligt længe siden, og lige som man ikke glemmer bestemte kampe, situationer og stemninger også år tilbage, så betyder CL finalen for mig i 2005 lige så meget, som hvis vi vandt den sidste år - måske endda mere fordi vi vandt den på så ekstra ordinær vis, og mange af 70'ernes og 80'ernes mesterskaber er lige så mindeværdige og betydningsfulde som fremtidige for os, der har været med mere end et par sæsoner.

Jeg synes bestemt ikke, at nogle svælger i Hillsborough-tragedien, og TLW og YNWA bliver aldrig ligegyldige eller mainstream, da det er vores sammen med al vores anden historie, og det er det der gør Liverpool FC unik, selvom du måske synes, at vi er ligesom så mange andre.
Helt ærligt, så synes jeg du ret bevidst komplet fejltolker debatten (eller rettere mit indlæg), som nok er følsom territorie, ved at gøre det komplet sort/hvidt uden at lave en reel debat med nuancer og flertydige vinkler, hvilket var mit ærinde.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Ponzac » torsdag, 23. aug, 2018 18:50

Puha Jesper. Jeg synes du er ude på dybt vand der. Er det indlevelsen der halter pga et dobbelt fan forhold? ;-)

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » torsdag, 23. aug, 2018 19:05

YNWA-1892 skrev:Jeg syntes det har taget overhånd. Selvfølgelig var det super dumt sagt, men tag lige en slapper.
Manden har jo højst sandsynligt været forholdsvis uvidende omkring hændelsen (det må man i hvertfald håbe!), og han har været ude og undskylde. Det er vidst allerede tid til at lade den ligge, og så give manden lidt fred. Han fortryder, og har undskyldt offentligt.
Det er kun min holdning, og mener i noget andet, er det selvfølgelig helt fair. Jeg forsøger ikke at lægge op til nogen diskussion.
Alle har naturligvis ret til deres holdning. For mig klinger det bare usædvanligt hult når manden for kort tid siden sagde noget næsten tilsvarende til Fan Cup:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 58593&_rdr

På mig virker han som en mand der godt ved at han har dummet sig og nu forsøger at redde sin egen røv.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. aug, 2018 19:14

Ponzac skrev:Puha Jesper. Jeg synes du er ude på dybt vand der. Er det indlevelsen der halter pga et dobbelt fan forhold? ;-)
Overhovedet ikke. Men uagtet hvad Benny sagde, så skrev jeg bare han havde en snert af en pointe.
Jeg synes faktisk at vi i en del år har hængt (for) meget i fortiden og ikke har villet fremtiden. Det kan man så være uenig i, hvilket de fleste er. Det ved jeg.
Og de begreber der indbefatter Liverpool, synes jeg, har mistet lidt af sin værdi, fordi de har sneget sig ind i en slags populærkultur, hvor de er blevet en smule udvandede. Igen, de fleste er uenige, men sådan er en debat vel.
Så derfor prøvede jeg at sætte mig ind i hvad andre klubber mener, og netop fordi Liverpool i deres øjne har det med at hævde sig med værdier, som er helt særlige, så er det jeg skriver, at det synes jeg godt jeg kan sætte mig ind i, fordi de andre klubber da deslige har værdier, adfærd og historie der i manges tilfælde sikkert er lige så god. Det er jo øjnene der ser.
Det var et forsøg på at gribe en følsom debat med udgangspunkt i en smule indlevelse i andres synspunkter.
Dybt vand, måske, men sådan var det ikke tænkt. Vi skal vel kunne tage alle slags debatter.






Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » torsdag, 23. aug, 2018 19:25

Jesper skrev:Hele panelet var poppet og udtryk for laveste fællesnævner.
Når det så er sagt, så synes jeg faktisk han havde en snert af en pointe, om end sagt dumt.
De ulykker Liverpool var involveret i fandt sted for rigtigt mange år siden og (mange) fans har siden hen ikke et direkte forhold til dem. Slet ikke fans der bor langt, langt væk. De overtager forholdet, så at sige.
Jeg har selv i nogle ret ophedede diskussioner skrevet, at vi som klub og fanbase på et tidspunkt ikke kun skal være en klub, der ser tilbage.
Det mener jeg fortsat. Ligeledes med de lidt fortærskede YNWA og TLW som i sin grundtanke er sublime, men har en tendens til lidt at blive mainstream og blive lidt ligegyldigt. Også fordi det kun er flotte ord, hvis de overføres til handling.
Og jeg tror ikke vores fans eller klub er så meget bedre eller værre end så mange andre, hvoraf jeg faktisk godt forstår hvis andre fangrupperinger synes vi har ophøjet os til noget som vi måske ikke (altid) er.
Derfor er min egen passion da den samme, men når man hører en 18 årig svælge sig i YNWA'er og påtager sig sorg og vrede over en katastrofe før vedkommendes levetid (bare et eksempel, om end set i virkeligheden), så finder jeg det hult.
Og det var det, jeg tror Benny ville frem til.

Igen, hvis den diskussion blev taget på et seriøst grundlag med og af professionelle ville det blive interessant. Ikke med amatører og folk der bare mener noget.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg tror jeg forstår hvad du prøver at sige Jesper, omend jeg synes der er nogle nuancer (som jeg bestemt også er fortaler for) som du udelader.

Hillsborough katastrofen fandt rigtigt nok sted for mange år siden. Jeg er ingenlunde personligt berørt, men føler mig som en del af et internationalt fanfællesskab, hvor en meget stor del af fællesskabet den dag idag stadig lider under savnet af deres kære.

Jeg synes ligeledes at det hører med til historien at Hillsborough katastrofen ikke tidsmæssigt kan isoleres til den éne skæbnesvangre dag i 1989, men derimod er en historie der trækker klare spor helt frem til idag. Der er ikke en klar afslutning på historien der kan agere den milepæl, hvorfra man kan komme videre. Det kommer der forhåbentligt de kommende år. De involverede familier har også I mange år måtte høre på usande historier omkring baggrunden for tragedien og flere retssager afventer fortsat.

Jeg har intet problem med når folk skyder på YNWA. Jeg finder ingen grund til at tro at Liverpool som fangruppering har et mere specielt sammenhold end så mange andre klubbers fans. Ja, mon ikke jeg rent faktisk selv ville kalde Spurs fans selvfede, hvis de ophøjede YNWA til noget helt særligt.

Det jeg synes Bennys udtalelser er et udtryk for er en helt grundlæggende mangel på respekt for andre mennesker. Jeg bliver ikke personligt truffet, men synes ganske enkelt ikke det er en tragedie hvor man kan tillade sig at komme med så stødende udtalelser. At de mennesker der rent faktisk personligt har lidt tab i forbindelse med Hillsborough ikke kigger med synes jeg er underordnet.

Men for TV3 er det helt sikkert godt tv og noget der genererer clicks og seere (bare ikke mig).




Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. aug, 2018 20:02

@ Red Man Walking
Super godt indlæg!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » torsdag, 23. aug, 2018 20:23

Jesper skrev:@ Red Man Walking
Super godt indlæg!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
TakkerBillede Og tak for mange gode dittoBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. aug, 2018 21:37

Jesper skrev:
Niels K skrev:Jeg syne slet ikke, der er nogen som helst grund til at finde på undskyldninger eller forklaringer til ham dér Spurs-Benny. Det var ikke en engangsforestilling, og han er kylet ud af fanklubben på røv og albuer.

Naturligvis henviser en mand omkring de 50 år ikke til 18 årige, hvor eksemplet, du beskriver må høre til sjældenhederne herhjemme, men i Liverpool, er der rigtig mange familier, der har denne begivenhed særdeles tæt på, at det vil naturligvis også berøre unge mennesker.

Vi arver historien ganske rigtig, men tiden går rigtig hurtigt, som de fleste er bekendt med, og for mig personligt er 1989 såmænd ikke en fjern fortid men for egentligt ikke så forfærdeligt længe siden, og lige som man ikke glemmer bestemte kampe, situationer og stemninger også år tilbage, så betyder CL finalen for mig i 2005 lige så meget, som hvis vi vandt den sidste år - måske endda mere fordi vi vandt den på så ekstra ordinær vis, og mange af 70'ernes og 80'ernes mesterskaber er lige så mindeværdige og betydningsfulde som fremtidige for os, der har været med mere end et par sæsoner.

Jeg synes bestemt ikke, at nogle svælger i Hillsborough-tragedien, og TLW og YNWA bliver aldrig ligegyldige eller mainstream, da det er vores sammen med al vores anden historie, og det er det der gør Liverpool FC unik, selvom du måske synes, at vi er ligesom så mange andre.
Helt ærligt, så synes jeg du ret bevidst komplet fejltolker debatten (eller rettere mit indlæg), som nok er følsom territorie, ved at gøre det komplet sort/hvidt uden at lave en reel debat med nuancer og flertydige vinkler, hvilket var mit ærinde.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg oplever bare slet ikke det, du beskriver i min omgangskreds. Jeg oplever lutter positiv omtale af Liverpool fra folk, som er fans af andre engelske klubber og fra folk, som ellers har interesseret sig for den danske Superliga, spansk fodbold eller andet, og som nu er begyndt at følge Liverpool. Det er dog pga nutidsbilledet med Klopp, spændende indkøb og en meget attraktiv form for fodbold, men det siger jo sig selv, at os gamle fans klynger sig til fortidens bedrifter og andre ting omkring klubben, når man intet vinder i en lang periode, har Roy Hodgson som træner og amerikanske ejere, der er ved at køre klubben i sænk.
Jeg vil vove den påstand, at der ikke er mange klubber, der vil have så stor en verdensomspændende fanskare efter så mange år uden mesterskaber og andre pokaler (bortset fra CL), og det har vi i høj grad pga vores historie på godt og ondt og de begreber, du mener er udvandede.

elpistolero7
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 04. nov, 2011 18:24
Alder: 31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af elpistolero7 » fredag, 24. aug, 2018 15:17

Kæmpestjerne anholdt midt om natten

Den franske stjerne-keeper Hugo Lloris er blevet taget for spritkørsel kl. 2.30 natten til fredag


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... en/7279021

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » fredag, 24. aug, 2018 17:05

I kan tweete til https://twitter.com/munklund?lang=da der er redaktionschef på TV3 Sport og give jeres mening omkring benny om han skal tilbage eller ej.

hvis de høre det fra nok personer skal der nok komme gang i sagerne
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » lørdag, 25. aug, 2018 00:33

Wormie skrev:I kan tweete til https://twitter.com/munklund?lang=da der er redaktionschef på TV3 Sport og give jeres mening omkring benny om han skal tilbage eller ej.

hvis de høre det fra nok personer skal der nok komme gang i sagerne
Manden har ikke tweetet i over 10 måneder. Så tvivler på at han ser det.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 26. aug, 2018 08:31

Jeg ved ikke om man følger med i det, men nogle af de vigtigste slag sket lige pt udenfor banen.
Vi var selv lidt i vælten omkring et bud på klubben, men det er ingenting ift de spekulationer der i stadigt stigende grad sker omkring Chelsea.
Tottenham har et stadigt dyrere stadion, der slet ikke kan blive færdigt til tiden.
Og i Man United er der åben krig mellem alle der har indflydelse på klubben.
Det er helt ok


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » mandag, 27. aug, 2018 23:52

Jesper skrev:Jeg ved ikke om man følger med i det, men nogle af de vigtigste slag sket lige pt udenfor banen.
Vi var selv lidt i vælten omkring et bud på klubben, men det er ingenting ift de spekulationer der i stadigt stigende grad sker omkring Chelsea.
Tottenham har et stadigt dyrere stadion, der slet ikke kan blive færdigt til tiden.
Og i Man United er der åben krig mellem alle der har indflydelse på klubben.
Det er helt ok Billede


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ham hér er optimistisk på Chelsea's vegne, må man sige:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ovich.html

Besvar