Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » søndag, 28. maj, 2017 14:37

texy skrev:Er jeg den eneste, der er lidt irriteret over, at Pepsi bruger Shankly's citat i deres seneste TV reklame?

Hvis citatet blev brugt til at promovere eller sælge en fodboldturnering (PL, EM, VM eller et noget andet) eller noget andet decideret fodboldrelateret, så synes jeg, at citatet ville passe perfekt. Men for mig er det lidt ude af kontekst i forhold til at sælge en åndssvag cola.
Nu er det ikke et ordret citat, men jeg synes også det ville klæde Pepsi, blot at sætte en lille tekst i hjørnet, hvor der står at det kommer fra ham.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 28. maj, 2017 15:25

Mads T. skrev:
texy skrev:Er jeg den eneste, der er lidt irriteret over, at Pepsi bruger Shankly's citat i deres seneste TV reklame?

Hvis citatet blev brugt til at promovere eller sælge en fodboldturnering (PL, EM, VM eller et noget andet) eller noget andet decideret fodboldrelateret, så synes jeg, at citatet ville passe perfekt. Men for mig er det lidt ude af kontekst i forhold til at sælge en åndssvag cola.
Nu er det ikke et ordret citat, men jeg synes også det ville klæde Pepsi, blot at sætte en lille tekst i hjørnet, hvor der står at det kommer fra ham.
TAK ! Så ved jeg da i det mindste at jeg ikke er alene om at være lidt mager over det... coca cola smager pludselig meget bedre end pepsi
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » søndag, 28. maj, 2017 16:31

Bellamy_fever skrev: coca cola smager pludselig meget bedre end pepsi
Det har det da altid gjort!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » søndag, 28. maj, 2017 17:59

texy skrev:Er jeg den eneste, der er lidt irriteret over, at Pepsi bruger Shankly's citat i deres seneste TV reklame?

Hvis citatet blev brugt til at promovere eller sælge en fodboldturnering (PL, EM, VM eller et noget andet) eller noget andet decideret fodboldrelateret, så synes jeg, at citatet ville passe perfekt. Men for mig er det lidt ude af kontekst i forhold til at sælge en åndssvag cola.
Jeg synes også den er malplaceret, og bryder mig absolut ikke om den.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. maj, 2017 19:40

De har sikkert betalt gode penge til familien. Men meget malplaceret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » søndag, 28. maj, 2017 22:06

Tottis afsked i Roma i dag: https://m.facebook.com/officialasroma/? ... rce=result

Den sidste af de store fra min ungdom sætter støvlerne på hylden.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mambo » mandag, 29. maj, 2017 20:19

Callesen skrev:Tottis afsked i Roma i dag: https://m.facebook.com/officialasroma/? ... rce=result

Den sidste af de store fra min ungdom sætter støvlerne på hylden.
Der er vel stadig Buffon tilbage?

Men rørende afsked med Totti i går. Også en af de helt store fra min ungdom. Jeg synes det er lidt sørgeligt hver gang en af de her 00'er stjerner stopper. Jeg ved ikke om det er et tegn på, at man er blive ældre, eller om det rent faktisk er et udtryk for at fodboldverdenen er forandret, men jeg synes slet ikke at de yngre spillere, er i nærheden af at have samme karakter og personlighed, som mange af dem der er stoppet de sidste år: Totti, Gerrard, Carragher, Alonso, Pirlo, Raul og man kunne blive ved. Det samme gælder for vores rivaler: Det var sgu nemmere at hade folk som Gary Neville og Paul Scholes, end Jesse Lingard, Ander Herrera og hvad de ellers hedder! Det er som om, at de nye spillere er en flok mere personlighedsløse, anonyme, velpolerede lejesvende.

Er der nogle af jer gamle hoveder herinde, der kan svare på, om I havde det på samme måde, dengang jeres ungdomskoryfæer lagde støvlerne på hylden?

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 29. maj, 2017 20:26

Mambo skrev:
Callesen skrev:Tottis afsked i Roma i dag: https://m.facebook.com/officialasroma/? ... rce=result

Den sidste af de store fra min ungdom sætter støvlerne på hylden.
Der er vel stadig Buffon tilbage?

Men rørende afsked med Totti i går. Også en af de helt store fra min ungdom. Jeg synes det er lidt sørgeligt hver gang en af de her 00'er stjerner stopper. Jeg ved ikke om det er et tegn på, at man er blive ældre, eller om det rent faktisk er et udtryk for at fodboldverdenen er forandret, men jeg synes slet ikke at de yngre spillere, er i nærheden af at have samme karakter og personlighed, som mange af dem der er stoppet de sidste år: Totti, Gerrard, Carragher, Alonso, Pirlo, Raul og man kunne blive ved. Det samme gælder for vores rivaler: Det var sgu nemmere at hade folk som Gary Neville og Paul Scholes, end Jesse Lingard, Ander Herrera og hvad de ellers hedder! Det er som om, at de nye spillere er en flok mere personlighedsløse, anonyme, velpolerede lejesvende.

Er der nogle af jer gamle hoveder herinde, der kan svare på, om I havde det på samme måde, dengang jeres ungdomskoryfæer lagde støvlerne på hylden?
Altså, Totti, Alonso, Pirlo etc, de havde sgu da INGEN personlighed sammenlignet med Gascoigne, Fowler, Gullit osv. Det eneste jeg husker Totti for er en spytklat. Ironisk nok er det faktisk også mit klareste minde om Rijkaard fra min generation - men han spyttede på en tysker, så det var okay.

Alvorligt talt, dog, så tror jeg dem man ser op til som barn altid vil være de "ægte" stjerner. Det er dem man så i bladene og samlede kortene og alt det der. Når man har oplevet 3 generationer af spillere, så har man ligesom set det hele før, og så er det ikke lige så vildt og spændende.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mambo » mandag, 29. maj, 2017 21:05

ThunderZtorm skrev:
Mambo skrev:
Callesen skrev:Tottis afsked i Roma i dag: https://m.facebook.com/officialasroma/? ... rce=result

Den sidste af de store fra min ungdom sætter støvlerne på hylden.
Der er vel stadig Buffon tilbage?

Men rørende afsked med Totti i går. Også en af de helt store fra min ungdom. Jeg synes det er lidt sørgeligt hver gang en af de her 00'er stjerner stopper. Jeg ved ikke om det er et tegn på, at man er blive ældre, eller om det rent faktisk er et udtryk for at fodboldverdenen er forandret, men jeg synes slet ikke at de yngre spillere, er i nærheden af at have samme karakter og personlighed, som mange af dem der er stoppet de sidste år: Totti, Gerrard, Carragher, Alonso, Pirlo, Raul og man kunne blive ved. Det samme gælder for vores rivaler: Det var sgu nemmere at hade folk som Gary Neville og Paul Scholes, end Jesse Lingard, Ander Herrera og hvad de ellers hedder! Det er som om, at de nye spillere er en flok mere personlighedsløse, anonyme, velpolerede lejesvende.

Er der nogle af jer gamle hoveder herinde, der kan svare på, om I havde det på samme måde, dengang jeres ungdomskoryfæer lagde støvlerne på hylden?
Altså, Totti, Alonso, Pirlo etc, de havde sgu da INGEN personlighed sammenlignet med Gascoigne, Fowler, Gullit osv. Det eneste jeg husker Totti for er en spytklat. Ironisk nok er det faktisk også mit klareste minde om Rijkaard fra min generation - men han spyttede på en tysker, så det var okay.

Alvorligt talt, dog, så tror jeg dem man ser op til som barn altid vil være de "ægte" stjerner. Det er dem man så i bladene og samlede kortene og alt det der. Når man har oplevet 3 generationer af spillere, så har man ligesom set det hele før, og så er det ikke lige så vildt og spændende.
Ja, du har nok ret. Men det er da mærkeligt at tænke på, at dabbende Pogba en gang skal være et ikon for nogen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. maj, 2017 19:32

Tuchel er fortid i Dortmund.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » tirsdag, 30. maj, 2017 19:33

Hr. Drejer skrev:Tuchel er fortid i Dortmund.
Det har han været længe. Det var kun et spørgsmål om tid. Jeg har dog ikke hørt, hvem afløseren bliver.

Spalletti er som ventet færdig i Roma. De har jo fået Monchi fra Sevilla som sportsdirektør. Hvem mon bliver den nye træner?

Spalletti selv ventes at tage til Inter.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 31. maj, 2017 08:51

af hvad årsager stopper tuschel i Dortmund ? utilfredsstillende resultater, eller er han blevet hentet af en anden klub ? kan se de slutter som nr. 3, pænt langt efter Bayern.. men det er vel altid en svær opgave og syns da ellers han blev skreget op til det helt store og bedre end Klopp osv. osv.

Så konkludere at det er fordi han er hentet til en anden, bedre klub, men hvem ? Arsenal måske ? kunne - desværre - være et godt match
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 31. maj, 2017 08:54

Bellamy_fever skrev:af hvad årsager stopper tuschel i Dortmund ? utilfredsstillende resultater, eller er han blevet hentet af en anden klub ? kan se de slutter som nr. 3, pænt langt efter Bayern.. men det er vel altid en svær opgave og syns da ellers han blev skreget op til det helt store og bedre end Klopp osv. osv.

Så konkludere at det er fordi han er hentet til en anden, bedre klub, men hvem ? Arsenal måske ? kunne - desværre - være et godt match
Har Wenger ikke lige forlænget.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 31. maj, 2017 09:18

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Tuchel er fortid i Dortmund.
Det har han været længe. Det var kun et spørgsmål om tid. Jeg har dog ikke hørt, hvem afløseren bliver.

Spalletti er som ventet færdig i Roma. De har jo fået Monchi fra Sevilla som sportsdirektør. Hvem mon bliver den nye træner?

Spalletti selv ventes at tage til Inter.
Tuchel's resultater i Dortmund har også været ganske svingende.

Ja, Spalletti ryger til Inter.

Roma ved jeg ikke.

Hvem overtager efter Valverde i Bilbao?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » onsdag, 31. maj, 2017 09:49

@Bellamy_fever

Tuchel har haft et dårligt forhold til både ledelse og fans. Det har været fremme længe, at det ville blive hans sidste sæson i Dortmund.

Besvar