Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel K » onsdag, 04. maj, 2011 15:36

Jeg valgte simpelthen at lade være med at se CL-fodbold i går aftes, ligesom jeg slukkede tidligt for en uge siden. Jeg kan efterfølgende forstå at jeg ikke er gået glip af noget, som ikke var medvirkende til at jeg holdte mig fra det.

Medmindre Schalke på mirakuløs vis skulle spille sig i finalen, så bliver det en trist omgang - hvor jeg dog stadig helst ser Barcelona vinde.
Billede

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » onsdag, 04. maj, 2011 16:05

Det er synd at Barca er blevet så utiltalende en klub som de er blevet de senere år. Hvis de bare undlod at smide sig som små piger ved hver evig eneste nærkamp, ville det være svært at argumentere i mod klubben og deres spillestil. De har et fantastisk pasningsspil, gode kombinationer og et flot pres på boldholderen. Nogle mener deres enorme boldbesiddelse, hvor de ruller bolden tilbage og til siden i banen kan være kedsommeligt, det er jeg som sådan enig i, men det er nu stadigvæk flot at se når de så pludselig eksploderer i et angreb efter at have lullet modstanderen i søvn eller gjort dem trætte(er selv mere til det direkte spil).

Min sympati har altid ligget hos Barca, specielt når det var mod Real Madrid der står for meget af det jeg ikke bryder mig om i moderne fodbold. Efter de her fire el clasicos samt denne sæsons Barca kampe jeg har set i CL og ligaen er det svært at holde med et hold der benytter sig af så vamle metoder, udviser kvalmende arrogance som mange af deres fans har taget til sig. De er ved at udvikle sig til Spaniens svar på scum i mine øjne.

Jeg håber UEFA snart gør noget ved alt den diving. Det er jo tydeligt for enhver, at det er noget de træner og en del af Barcas nye filosofi. Det værste ved det hele er medierne og UEFAs forgudelse af denne klub. Hvis der er nogen der er ved at ødelægge deres image er et Barca. Jeg har aldrig oplevet så mange ikke-Real Madrid fans snakke så grimt om Barca som jeg gør i øjeblikket. Jeg tror aldrig jeg har set en klub blive så upopulær hos 'neutrale' fans før.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 04. maj, 2011 16:54

Hr. Drejer skrev:...
Jeg er helt enig. Min pointe var sådan set bare at 'forfordele' oprindeligt betød 'at blive snydt'.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » onsdag, 04. maj, 2011 18:27

Hr. Drejer skrev:Dansk Sprognævn er det mest relativistiske dette land har at byde på. Forfordele betyder netop at man ikke får en fordel. Bagfordele, altså arrrrggggg.

Et andet af mine yndlingspunkter ift. Dansk Sprognævn er 'bjørnetjeneste'. Det har altid betydet at man gør en tjeneste for en anden, som så viser sig ikke at være en tjeneste, altså det modsatte. Men ifølge Dansk Sprognævn kan det nu også betyde at man gør en anden en stor tjeneste (en bjørn er jo stor :roll: ). Summasumarum, hvis flertallet blev enige med sig selv om at højre er venstre og venstre er højre, så kan det jo være hip som hap, hvilken vej man skal, for det hele kan jo være lige meget, ifølge Dansk Sprognævn.

Hvis vi ikke er enige om sproget, og hvordan sproget skal anvendes, så vil det jo blive afviklet. Og nej, der er ikke tale om udvikling, når man opdigter nye og modsadrettede definitioner til allerede eksisterende definitioner.

Jeg er meget træt af Dansk Sprognævn :twisted: Hvad skal vi med Dansk Sprognævn, når man selv kan definere ord og begreber. Hvis verden er så relativistisk, så har Dansk Sprognævn vel udspillet sin rolle.
Sprog er levende - i al fald så længe nogen har det til modersmål, og det er heldigvis stadig tilfældet med danske. Og levende sprog kan man ikke fra oven bestemme, hvordan skal tales. Det kan du være sikker på, de også ved i Dansk Sprognævn. Men dermed ikke være sagt, at de så har udspillet sin rolle. De har bare en anden rolle, end den du tilsyneladende forventer.

Jeg mener med andre ord, du har misforstået Dansk Sprognævns funktion. Dansk Sprognævn er jo ikke sat i verden for at definere, hvordan det danske sprog skal tales (først og fremmest, fordi det ikke kan lade sig gøre), men for at analysere, hvordan det danske sprog tales. Dansk Sprognævn har derfor ikke bestemt, at det ellers så udmærkede ord 'forfordele' eller det endnu bedre 'bjørnetjeneste' er blevet komplet meningsløst at bruge, fordi det kan betyde to diametralt modsatte ting. De kan bare - som vi andre - konstatere, at det er tilfældet. Inde hos Sprognævnet ærgre de sig sikkert også - som du og jeg.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. maj, 2011 19:33

@Rasmus:

Sprog er levende og skal være levende, deri er jeg helt enig. Jeg synes det er fornyende at andre etniske gruppe end dansk, har formået at tilføre nye ord til det danske sprog (nogle bedre end andre forstås).

Problemet med Dansk Sprognævn er den, at når man for eksempel ringer til dem og beder dem om hjælp til tegnsætning eller andet, så er svaret som (næsten) altid, at det er op til en selv. Jeg skriver en phd. og der er visse sproglige og grammatiske regler der skal overholdes, og til det er de ikke til megen hjælp.

På deres hjemmeside, har de et par servicemuligheder ('sproghjælp' eller 'spørg om sprog') Hvorfor har de disse muligheder, når nu sproget ifølge dem er så relativt, og det er op til én selv, eller til flertallet, hvordan sproget skal defineres? Selvom flertallet siger at 'bjørnetjeneste' ikke betyder det, som det betyder, er det ikke nødvendigvis sandt. Og her må de gerne træde i karakter. Det vil i hvert fald hjælpe dem, som bruge dem.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 04. maj, 2011 21:11

Så er Schalke ude. Pis.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » onsdag, 04. maj, 2011 21:18

Hvad er der ellers i fjernsynet i aften?

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 04. maj, 2011 21:20

Det er ellers en underholdende kamp.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » onsdag, 04. maj, 2011 21:21

Jeg tror jeg bliver. :D

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skovdal » onsdag, 04. maj, 2011 21:37

Hvordan Schalke overhovedet er kommet hertil er mig en kæmpe gåde...
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » onsdag, 04. maj, 2011 21:43

@ Hr. Drejer:

Se det var jo en anden ting - eller i al fald en nuancering. Og den kritik kan du måske have ret i, men så godt kender jeg slet ikke til Sprognævnet.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » onsdag, 04. maj, 2011 22:04

Det er sjovt med ordet forfordele. Jeg har aldrig hverken brugt eller bidt mærke i ordet som et negativt ladet ord. Om det er fordi at ordet bliver knyttet op af ordet 'at fordele' hos den yngre generation, ved jeg ikke. Men man kan sætte et eksempel op. Man går i en skoleklasse, hvor en af klassekammeraterne får langt mere hjælp af læreren end én selv. Så vil jeg da mene, at han bliver forfordelt af klasselæreren, da fordelingen af lærerens ressourcer tilgodeser ham. Jeg ville aldrig se det som mig der blev forfordelt i den situation.
Klassekammeraten var den første til at få hjælp af læreren og blev derfor forfordelt. Jeg var den sidste til at få hjælp af læreren og blev derfor bagfordelt.

Det samme kan man sige om kampen i går. Dommeren fordelte fordelene, i form af kendelser, således at Barcelona fik flere fordele. Dommeren var for fordele til Barcelona. Real Madrid derimod var nedprioriteret af dommeren og blev derfor bagfordelt. Det er måske en lidt kryptisk forklaring, men det giver i mine øjne langt mere mening, end at det er et negativt at blive forfordelt.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7323
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 04. maj, 2011 22:13

Comolli sidder bag ved Guardiola. Hvem mon han ser an? Schalkes japanske back måske. Hmm.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SørenK » onsdag, 04. maj, 2011 22:26

Jurado, målscoreren til 2-1, med nr. 18 er mit bedste bud. Ham har vi i hvert fald været rygtet til på det seneste. Kan i øvrigt sagtens se ham på vores hold.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11309
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » onsdag, 04. maj, 2011 22:32

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:...
Jeg er helt enig. Min pointe var sådan set bare at 'forfordele' oprindeligt betød 'at blive snydt'.
...og det gør det stadigvæk!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar