Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 23. apr, 2013 18:13

Tip på aftenens brag? 2-2 er mit bud.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. apr, 2013 18:15

Jesper skrev:
Thommo skrev:
ScouserTommy skrev:
Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.
Hvis købsklausulen er imødekommet, kan Dortmund jo intet gøre, og mener det var BM der offentliggjorde det først? Det står BM frit for, i hvert fald. Gad vide om ikke der bliver en offensiv til over, i BM, synes de har et hav af kvalitet, og mon ikke Gøtze er start 11, med den pris, og kvalitet.
Det er jeg med på, jeg så det kun fra fansiden.
Bold.dk skriver nu at det var Dortmund der offentliggjorde det, og i så fald er jeg enig med jer. Men bold har før taget fejl
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 23. apr, 2013 18:31

Thommo skrev:
ScouserTommy skrev:
Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.
Hvis købsklausulen er imødekommet, kan Dortmund jo intet gøre, og mener det var BM der offentliggjorde det først? Det står BM frit for, i hvert fald. Gad vide om ikke der bliver en offensiv til over, i BM, synes de har et hav af kvalitet, og mon ikke Gøtze er start 11, med den pris, og kvalitet.
Hvorom alting er, så tyder det jo på, at Bayern, der er uhyggeligt stærke i år, næste år bliver decideret skræmmende. K*ft et hold de er ved at have stykket sammen... :clap:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. apr, 2013 18:47

Bayern München bliver en magtfaktor i europæisk fodbold. De vil overtage tronen fra Barca inden for de næste par år. Bayern er brutale på transfermarkedet, og nu har de tilført Götze til i forvejen en uhyggelig stærk trup. Jeg kan blot nævne spillere som Martinez, Robben, Ribery, Mandzukic, Badstuber, Schweinsteiger, Lahm, Müller, Alaba, Kroos, Gomez, Neuer og jeg kunne blive ved. Jeg er sikker på at det er dem som overtage Barcas trone.

Barca mister Puyol og Valdes, ikke det store tab vil mange mene, men Puyol er Barca's Carra, og han er en indpisker og fighter - noget som Barca ikke har for meget af. Derudover er Xavi gået hen og blevet 33, og Iniesta bliver snart 29. Denne gudsbenåede midtbane synger på sidste vers. Barca har Messi, resten af de offensive spillere er slet ikke på hans niveau eller i nærheden. Jeg ser Bayerns trup som mere homogen, og som stærkere i dybden og i bredden, og med lidt mere erfaring, er de klar til at tage over efter Barca.

Bayern agerer fornuftigt og brutalt. De henter ofte deres konkurrenters bedste spillere, det så vi i tilfældet Gomez i Stuttgart, Neuer i Schalke, Mandzukic i Stuttgart/Wolfburg og nu Götze i Dortmund. Nådesløs strategi, men også en smart måde, at manifestere sin position som det bedste tyske hold.

Man kan så undre sig over, hvorfor det lige at et tysk hold, der står til at overtage Barcas trone, og ikke et engelsk. Tja, de engelske hold har satset mere på indkøb af udenlandske stjerner, end egen produktion. Den næste Gerrard, Lampard eller Rooney kan ikke skimtes i horisonten. Så jo, engelsk fodbold halter gevaldigt efter Tyskland og Spanien. Men med de spanske klubbers store gæld, kan de sagtens tænkes, at tysk fodbold vil dominere europæisk fodbold de næste 5 år - cirka. Den tyske liga har i øvrigt den laveste gæld af de fire store Italien, Spanien, England og Tyskland (beregnet således at alle klubberne i den bedste division, lægger deres gæld sammen).

God kamp i aften. Jeg glæder mig til en kamp mellem fortid og fremtid.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 23. apr, 2013 19:06

Kan ikke helt se hvad Bayern skal med Götze. Ja, han er en fantastisk spiller og nok et af de største talenter i Europa pt. Men det er Tony Kroos da også. Hvem skal Götze slå af? Er det Ribery? Robben? Thomas Müller? Tony Kroos? Bastian Schweinsteiger? Eller Martinez?

Jeg kan slet ikke se han er på deres niveau - endnu, og vil derfor være reservespiller. Hvor lægger udviklingen i det?

Bayerns ideal opstilling i denne sæson har været

Neuer
Lahm - Dante - Boateng - Alaba
Schweinsteiger - Martinez
Müller - Kroos - Ribery
Mandzukic

Hvem hullen er Götze bedre end? Så er der endda Robben, Gustavo, Badstuber, Gomez og den måske mere glemte og store talent Shaqiri

Er det spilletid Götze går efter, så skulle han være blevet i Dortmund. Er det noget andet, kærlighed for Bayern eller penge, så er det det rigtige valg.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
agger
Indlæg: 816
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 19:33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af agger » tirsdag, 23. apr, 2013 19:14

Hekkem skrev:Kan ikke helt se hvad Bayern skal med Götze. Ja, han er en fantastisk spiller og nok et af de største talenter i Europa pt. Men det er Tony Kroos da også. Hvem skal Götze slå af? Er det Ribery? Robben? Thomas Müller? Tony Kroos? Bastian Schweinsteiger? Eller Martinez?

Jeg kan slet ikke se han er på deres niveau - endnu, og vil derfor være reservespiller. Hvor lægger udviklingen i det?

Bayerns ideal opstilling i denne sæson har været

Neuer
Lahm - Dante - Boateng - Alaba
Schweinsteiger - Martinez
Müller - Kroos - Ribery
Mandzukic

Hvem hullen er Götze bedre end? Så er der endda Robben, Gustavo, Badstuber, Gomez og den måske mere glemte og store talent Shaqiri

Er det spilletid Götze går efter, så skulle han være blevet i Dortmund. Er det noget andet, kærlighed for Bayern eller penge, så er det det rigtige valg.
Det må næsten være kærlighed. Er det ikke altid det når man tager til Bayern. Bare kig på Neuer, det var stor kærlighed.
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 23. apr, 2013 20:12

Hekkem skrev:Kan ikke helt se hvad Bayern skal med Götze. Ja, han er en fantastisk spiller og nok et af de største talenter i Europa pt. Men det er Tony Kroos da også. Hvem skal Götze slå af? Er det Ribery? Robben? Thomas Müller? Tony Kroos? Bastian Schweinsteiger? Eller Martinez?

Jeg kan slet ikke se han er på deres niveau - endnu, og vil derfor være reservespiller. Hvor lægger udviklingen i det?

Bayerns ideal opstilling i denne sæson har været

Neuer
Lahm - Dante - Boateng - Alaba
Schweinsteiger - Martinez
Müller - Kroos - Ribery
Mandzukic

Hvem hullen er Götze bedre end? Så er der endda Robben, Gustavo, Badstuber, Gomez og den måske mere glemte og store talent Shaqiri

Er det spilletid Götze går efter, så skulle han være blevet i Dortmund. Er det noget andet, kærlighed for Bayern eller penge, så er det det rigtige valg.
Der er mere fremtidsperspektiv i Götze end der er i Robben og Ribery, omend de begge burde have nogle år i sig endnu. Desuden har ihf Robben en skadesfrekvens, der gør at BM måske ikke længere vil satse 100% på ham. Man kan ikke udelukke at Bayern vil forsøge at sælge et par spillere, medmindre selvf at de satser på en superbred trup, der skal gå efter en Treble (igen) næste år.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 23. apr, 2013 20:23

ScouserTommy skrev:
Der er mere fremtidsperspektiv i Götze end der er i Robben og Ribery, omend de begge burde have nogle år i sig endnu. Desuden har ihf Robben en skadesfrekvens, der gør at BM måske ikke længere vil satse 100% på ham. Man kan ikke udelukke at Bayern vil forsøge at sælge et par spillere, medmindre selvf at de satser på en superbred trup, der skal gå efter en Treble (igen) næste år.
Tror heller ikke Robben er i at finde i Bayern til starten af næsten sæson. Så måske den plads Götze skal tage.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 23. apr, 2013 20:30

Hr. Drejer skrev:Bayern München bliver en magtfaktor i europæisk fodbold. De vil overtage tronen fra Barca inden for de næste par år. Bayern er brutale på transfermarkedet, og nu har de tilført Götze til i forvejen en uhyggelig stærk trup. Jeg kan blot nævne spillere som Martinez, Robben, Ribery, Mandzukic, Badstuber, Schweinsteiger, Lahm, Müller, Alaba, Kroos, Gomez, Neuer og jeg kunne blive ved. Jeg er sikker på at det er dem som overtage Barcas trone.

Barca mister Puyol og Valdes, ikke det store tab vil mange mene, men Puyol er Barca's Carra, og han er en indpisker og fighter - noget som Barca ikke har for meget af. Derudover er Xavi gået hen og blevet 33, og Iniesta bliver snart 29. Denne gudsbenåede midtbane synger på sidste vers. Barca har Messi, resten af de offensive spillere er slet ikke på hans niveau eller i nærheden. Jeg ser Bayerns trup som mere homogen, og som stærkere i dybden og i bredden, og med lidt mere erfaring, er de klar til at tage over efter Barca.

Bayern agerer fornuftigt og brutalt. De henter ofte deres konkurrenters bedste spillere, det så vi i tilfældet Gomez i Stuttgart, Neuer i Schalke, Mandzukic i Stuttgart/Wolfburg og nu Götze i Dortmund. Nådesløs strategi, men også en smart måde, at manifestere sin position som det bedste tyske hold.

Man kan så undre sig over, hvorfor det lige at et tysk hold, der står til at overtage Barcas trone, og ikke et engelsk. Tja, de engelske hold har satset mere på indkøb af udenlandske stjerner, end egen produktion. Den næste Gerrard, Lampard eller Rooney kan ikke skimtes i horisonten. Så jo, engelsk fodbold halter gevaldigt efter Tyskland og Spanien. Men med de spanske klubbers store gæld, kan de sagtens tænkes, at tysk fodbold vil dominere europæisk fodbold de næste 5 år - cirka. Den tyske liga har i øvrigt den laveste gæld af de fire store Italien, Spanien, England og Tyskland (beregnet således at alle klubberne i den bedste division, lægger deres gæld sammen).

God kamp i aften. Jeg glæder mig til en kamp mellem fortid og fremtid.
Rigtigt godt indlæg og der er nok ingen tvivl om at de bliver en magtfaktor. Men de engelske hold vil nyde godt af den nye tvaftale og de spanske hold har en unik tiltrækningskraft plus at barca har ungdomsafdelingen, som brødføder 1. holdet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » tirsdag, 23. apr, 2013 21:05

agger skrev:
Det må næsten være kærlighed. Er det ikke altid det når man tager til Bayern. Bare kig på Neuer, det var stor kærlighed.
Neuer? Ham der sad og græd på mødet, hvor han fortalte at han ikke ville forlænge hans kontrakt med Schalke? Ham der som dreng sad på stadion i Schalke som bolddreng og drømte om at spille for klubben?
Men hvis ambitioner der ikke hang sammen med det han kunne få ud af det at være i Schalke?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 23. apr, 2013 21:11

Ufatteligt at Werge kan være i tvivl om bolden var over linien. Det var da helt tydeligt at sidenettet blafrede... :roll:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. apr, 2013 21:15

Callesen skrev:
agger skrev:
Det må næsten være kærlighed. Er det ikke altid det når man tager til Bayern. Bare kig på Neuer, det var stor kærlighed.
Neuer? Ham der sad og græd på mødet, hvor han fortalte at han ikke ville forlænge hans kontrakt med Schalke? Ham der som dreng sad på stadion i Schalke som bolddreng og drømte om at spille for klubben?
Men hvis ambitioner der ikke hang sammen med det han kunne få ud af det at være i Schalke?
Plask....eller hvad, jeg opfattede det i hvert fald ironisk, Neuer var jo hadet stort i de første mange kampe, går ud fra det er på kraftigt retur, og vel ikke-eksiterende. Fans har det med at kunne købes, hvis man som Neuer er i top 3 i verden.

Men ved jo ikke sikkert om agger, mente det som jeg tror :?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
agger
Indlæg: 816
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 19:33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af agger » tirsdag, 23. apr, 2013 21:19

Callesen skrev:
agger skrev:
Det må næsten være kærlighed. Er det ikke altid det når man tager til Bayern. Bare kig på Neuer, det var stor kærlighed.
Neuer? Ham der sad og græd på mødet, hvor han fortalte at han ikke ville forlænge hans kontrakt med Schalke? Ham der som dreng sad på stadion i Schalke som bolddreng og drømte om at spille for klubben?
Men hvis ambitioner der ikke hang sammen med det han kunne få ud af det at være i Schalke?
Ironi måske?

Edit som Thommo opfangede :)
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » tirsdag, 23. apr, 2013 21:24

Hr. Drejer skrev:
Bayern agerer fornuftigt og brutalt. De henter ofte deres konkurrenters bedste spillere, det så vi i tilfældet Gomez i Stuttgart, Neuer i Schalke, Mandzukic i Stuttgart/Wolfburg og nu Götze i Dortmund. Nådesløs strategi, men også en smart måde, at manifestere sin position som det bedste tyske hold.
Og det er lige præcis derfor, jeg altid kalder dem for Tysklands svar på Manchester United. Og det er - naturligvis - også lige præcis derfor, at jeg hader dem. Ikke så meget som jeg hader ManU, men de er i top-3 over hadehold. Vel egentlig top-2...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 23. apr, 2013 21:33

Hvem har været bedst? Er lige kommet hjem, og er glad for at se Bayern foran.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar