Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 11. jun, 2013 20:56

Robbie_God_Fowler skrev:Synes ikke man kan klandre Morten Olsen for kampens forløb indtil videre. Det er fejl der ikke forekommer på lilleput niveau, som vi har begået indtil videre. Kigger vi på truppen, så må man også erkende, at vi udover Christian Eriksen ikke har en eneste spiller af international klasse.

Vi må sætte vores lid til spillere som Kvist og Poulsen, der ikke får mange minutter på deres klubhold, og med god grund. Samtidig har vores rutinerede spillere i Rommedahl og Lars Jacobsen ikke den fornødne klasse til at træde i karakter. Slutteligt kan vi ikke forvente, at det er en angriber på 19 år, som skal redde kastanierne ud af ilden for os. Specielt ikke når denne spiller render rundt i superligaen.
Jamen du har da nogle rigtigt gode pointer, og de fejl der fører til målene er ufattelige. Har Simon Kjær ikke lige selv kaldt sig en rutineret spiller?

Men alligevel.. Vi møder Armenien! På hjemmebane! En lilleputnation, der lige er blevet slået af Malta! Det er altså ufatteligt ringe, at vi har haft 1-2 afslutninger, der knap kan kaldes chancer, mens Armenien er foran 2-0 med skud på stolpen og andre store chancer!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC_20 » tirsdag, 11. jun, 2013 20:57

Wormie skrev:
Surf skrev:Det er i hvert fald heller ikke i dag, at Eriksen overbeviser den danske befolkning om sit store talent.
det også svært når man spiller med en flok boldmongoler (for at være ærlig)
Nej, men Yura & Henrikh spiller hellere ikke med stjerner, vel? - de gør det stadig hæderligt!

Eriksen er bare hypet til noget han ikke er, endnu....!

Spiller for spiller er DK bedre end Armenien, men Armenien spiller deres chance, hvilket DK ikke gør!

Hvis Eriksen var en stjerne ville vi stadig se hans genialitet, men det gør han bare ikke!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. jun, 2013 21:04

Jeg kan huske dengang hvor det at komme i Parken og se landsholdet for fulde tribuner, det var det ultimative. Og fra 98 og 5-6 år frem havde vi faktisk et glimrende hold. Det var tider!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 11. jun, 2013 21:04

@ Jesper

Mon ikke nogle af de spillere får chancen, når der ikke er mere at spille for. Eksempelvis en Fischer. Men kigger du på U 21 landsholdet, så er det jo heller ikke fordi, at der står et halvt hold parat til at tage over.

@ Surf

Jo det er ganske enkelt for dårligt. På papiret skal vi vinde en kamp som denne. Ganske enkelt. Men jeg mener, at spillere som Krohn Dehli, Eriksen, Rommedahl og Kjær mangler karakterstyrken til at sætte sig igennem, når tingene ikke flasker sig for holdet. På det punkt er vi som hold for skrøbelig.

Brugeravatar
Weissert
Indlæg: 706
Tilmeldt: lørdag, 29. jan, 2011 16:02
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Weissert » tirsdag, 11. jun, 2013 21:06

Nu kan Olsen vel næppe smadre det hold mere.... men han forlænger vel sikkert efter kampen.
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 11. jun, 2013 21:08

@R_G_F
Enig. Og uden en mand som Agger, og en Kvist tydeligvis uden selvtillid, synes jeg godt nok vi savner den slags. Endda en Thomas Sørensen i målet er savnet. Men jeg synes at vi i længere tid har set et lidt tamt landshold rent gejstmæssigt; det er utroligt nok at Olsen har fået de resultater han har, men måske vi snart trænger til en ny træner, et nyt friskt pust? Træneren skal jo også hjælpe med at putte gejst og fight ind i spillerne. Jeg føler det simpelthen ikke.

Det er dog svært at se en afløser.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Weissert
Indlæg: 706
Tilmeldt: lørdag, 29. jan, 2011 16:02
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Weissert » tirsdag, 11. jun, 2013 21:08

Robbie_God_Fowler skrev:Synes ikke man kan klandre Morten Olsen for kampens forløb indtil videre.
Jo, han udtager holdet. Hvad laver Fischer på den bænk ?
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 11. jun, 2013 21:11

Weissert skrev:Nu kan Olsen vel næppe smadre det hold mere.... men han forlænger vel sikkert efter kampen.
Den samme Morten Olsen der så sent som i sommers var tæt på at få os videre fra dødens pulje ved EM? At vi ikke performer i denne kvalifikation er udelukkende Morten Olsens skyld, det har intet med vores sparsommelige spillermateriale at gøre?

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 11. jun, 2013 21:12

Rommedahl og Kjær er simpelthen en skændsel. Rommedahl har klattet to kæmpechancer væk, mens Kjær har kostet to mål. Det er mig simpelthen en gåde, hvordan Morten Olsen kan holde fast i Rommedahl, når han har ikke har spillet godt siden EM? Det er tid til nytænkning.

Hvordan han vurderer Niclas Pedersen over Fischer eller Makienok er mig også en gåde. Fischer er lige det friske pust, vi skal bruge og meget gerne lige efter pausen frem for Rommedahl. Makienok og Cornelius kunne godt blive et helvede for et forsvar med Fischer på kanten. Der er masser plads i Armeniens forsvar, og de gange vi har udnyttet, er chancen desværre faldet til Rommedahl.

Kom nu, Danmark!
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. jun, 2013 21:14

Det er altså også utroligt tydeligt at landsholdet overhovedet ikke har gennemslagskraft mere. Det er synd. Flemming Fjelgaard har i mange blogs haft det som tema på sporten.dk. Jeg ville næsten håbe at dinosaurerne i DBU gad lytte lidt til ham.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 11. jun, 2013 21:15

Og nu må Bjelland gå ud, så vi skal bruge en udskiftning på det... Hvorfor fanden spille ham, hvis han ikke er helt klar?! :wall:
Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 11. jun, 2013 21:17

Surf skrev:@R_G_F
Enig. Og uden en mand som Agger, og en Kvist tydeligvis uden selvtillid, synes jeg godt nok vi savner den slags. Endda en Thomas Sørensen i målet er savnet. Men jeg synes at vi i længere tid har set et lidt tamt landshold rent gejstmæssigt; det er utroligt nok at Olsen har fået de resultater han har, men måske vi snart trænger til en ny træner, et nyt friskt pust? Træneren skal jo også hjælpe med at putte gejst og fight ind i spillerne. Jeg føler det simpelthen ikke.

Det er dog svært at se en afløser.
Jeg er ganske enig. I mine øjne har vi i en årrække performet over evne med sejre i de seneste to kvalifikationspuljer. Men som du er inde på, så virker spillerne uden gejst og vi mangler nogle indpiskere på holdet. Her er Agger, Christian Poulsen og Thomas Sørensen savnet. Morten Olsen har ansvaret for at motivere holdet og er derfor også delvist ansvarlig for det tandløse spil vi har set under denne kvalifikation. Jeg mener dog, at visse ovenstående indlæg går efter manden, og ikke forholder sig til, at vi vel ret beset ikke har set et svagere landshold i 35 år.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 11. jun, 2013 21:19

AndreasN skrev:Rommedahl og Kjær er simpelthen en skændsel. Rommedahl har klattet to kæmpechancer væk, mens Kjær har kostet to mål. Det er mig simpelthen en gåde, hvordan Morten Olsen kan holde fast i Rommedahl, når han har ikke har spillet godt siden EM? Det er tid til nytænkning.

Hvordan han vurderer Niclas Pedersen over Fischer eller Makienok er mig også en gåde. Fischer er lige det friske pust, vi skal bruge og meget gerne lige efter pausen frem for Rommedahl. Makienok og Cornelius kunne godt blive et helvede for et forsvar med Fischer på kanten. Der er masser plads i Armeniens forsvar, og de gange vi har udnyttet, er chancen desværre faldet til Rommedahl.

Kom nu, Danmark!
Er overvejende enig. Jeg tror, at grunden til at vi spille Romme er, at vores taktik i så lang tid har været lagt an på han hurtighed. En bold direkte op til Romme bag om modstanderens forsvar, eller en bold op i hovedet på vores store angriber, er kan heade den videre. Olsen tør måske ikke lave det om. Desværre.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
agger
Indlæg: 816
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 19:33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af agger » tirsdag, 11. jun, 2013 21:20

AndreasN skrev:Og nu må Bjelland gå ud, så vi skal bruge en udskiftning på det... Hvorfor fanden spille ham, hvis han ikke er helt klar?! :wall:
Og hvorfor spille ham når Okore alt andet lige må være i bedre form, og har spillet mere på landsholdet det seneste år? Det er kun den med at han er venstrefodet jeg kan se som rigtigt argument.
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Skøtt
Indlæg: 784
Tilmeldt: torsdag, 12. jan, 2012 11:04
Geografisk sted: København Ø
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skøtt » tirsdag, 11. jun, 2013 21:23

AndreasN skrev:Og nu må Bjelland gå ud, så vi skal bruge en udskiftning på det... Hvorfor fanden spille ham, hvis han ikke er helt klar?! :wall:
Ligesom Zimling også var småskadet.... :doh1:
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Besvar