Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pede » tirsdag, 01. okt, 2013 21:25

Jesper skrev:
Pede skrev:Nogen kanaler der viser Arsenal - Napoli?
Tv3sport2
Jeg siger tak. Noget mere interessant kamp, end Celtic - Barca.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » tirsdag, 01. okt, 2013 21:26

Er det bare mig, der er knotten og træt, eller er kommentatorerne på Arsenal-Napoli helt usædvanligt enerverende at høre på? Er du svimmel, hvor snakker de meget, og er du svimmel, hvor er det lidt af det, der rent faktisk er fornuftigt at lytte til.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. okt, 2013 21:30

Barca vinder ikke cl uden en fysisk stærk 9er, det kunne låse et par spillere. Det er for let at holde dem fra chancer. Martino vil nok ikke lave revolutioner, men det er da dejligt de rent faktisk må skyde på mål.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 01. okt, 2013 21:31

Ramsey har godt nok taget et kvantespring og er endelig ved at forløse sit potentiale.

Hr. Drejer
Indlæg: 13758
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. okt, 2013 21:33

Jeg misunder Arsenal for Ramsey. Ham og Wilshere (som er på bænken) vil dominere engelsk fodbold de næste 10 år.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. okt, 2013 21:34

Hr. Drejer skrev:Jeg misunder Arsenal for Ramsey. Ham og Wilshere (som er på bænken) vil dominere engelsk fodbold de næste 10 år.
Det kan være at de andre vil sige det samme om Sterling og Ibe om et par år.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 01. okt, 2013 21:37

Jesper skrev:
Rasmus skrev:
tue69 skrev:Hvis ikke det var fordi, at Arsenal plejer at brænde ud i løbet af en sæson, så ville jeg sige, at de er et hold man skal frygte på engelsk og europæisk plan. Fremragende fodbold indtil nu.
Jeg sad netop og trøstede mig ved det samme. Dog var der jo engang, hvor Arsenal aldrig nogensinde brændte ud i løbet af en sæson. Man kan jo ikke afvise helt, at Wenger kan gøre det igen. Men truppen burde ikke være bred nok til det.
Måske, men de har økonomiske muskler som de ikke tidligere har haft. Og må sgu rose Wenger for at stole på sin trup i sommerens vindue på trods af det enorme pres
Har de ikke de seneste mange år haft ganske mange midler at gøre med? Det er i hvert fald den opfattelse, jeg har af deres økonomi.

Meget af den kritik Wenger har høstet de senere år, har netop også gået på, at han var stædig og holdte fast i hans filosofi med at købe talenter i stedet for etablerede profiler - en filosofi han over de seneste to sæsoner er gået på kompromis med i form af købene af Ozil, Podolski og Cazorla blandt andet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13758
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. okt, 2013 21:38

Jesper skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg misunder Arsenal for Ramsey. Ham og Wilshere (som er på bænken) vil dominere engelsk fodbold de næste 10 år.
Det kan være at de andre vil sige det samme om Sterling og Ibe om et par år.
Det må vi håbe.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » tirsdag, 01. okt, 2013 21:41

Kom nu frem, Celtic. I er på hjemmebane.

Træt af hold som ikke tør at danse tango med Barcelona.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. okt, 2013 21:42

Redmaniac skrev:
Jesper skrev:
Rasmus skrev:
tue69 skrev:Hvis ikke det var fordi, at Arsenal plejer at brænde ud i løbet af en sæson, så ville jeg sige, at de er et hold man skal frygte på engelsk og europæisk plan. Fremragende fodbold indtil nu.
Jeg sad netop og trøstede mig ved det samme. Dog var der jo engang, hvor Arsenal aldrig nogensinde brændte ud i løbet af en sæson. Man kan jo ikke afvise helt, at Wenger kan gøre det igen. Men truppen burde ikke være bred nok til det.
Måske, men de har økonomiske muskler som de ikke tidligere har haft. Og må sgu rose Wenger for at stole på sin trup i sommerens vindue på trods af det enorme pres
Har de ikke de seneste mange år haft ganske mange midler at gøre med? Det er i hvert fald den opfattelse, jeg har af deres økonomi.

Meget af den kritik Wenger har høstet de senere år, har netop også gået på, at han var stædig og holdte fast i hans filosofi med at købe talenter i stedet for etablerede profiler - en filosofi han over de seneste to sæsoner er gået på kompromis med i form af købene af Ozil, Podolski og Cazorla blandt andet.
Jeg synes det er misforstået at sige at han kun vil købe talenter. Han har sagt han kun ville købe spillere, der var bedre end dem de havde. Og med hans forkærlighed for talentarbejde har han ikke ment at det var tilfældet.
Mht økonomien så læste jeg et sted at det først var i år at deres helt store afdrag på stadionet var ved at være overstået, hvilket frigav et råderum til indkøb.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » tirsdag, 01. okt, 2013 21:43

Rasmus skrev:
tue69 skrev:Hvis ikke det var fordi, at Arsenal plejer at brænde ud i løbet af en sæson, så ville jeg sige, at de er et hold man skal frygte på engelsk og europæisk plan. Fremragende fodbold indtil nu.
Jeg sad netop og trøstede mig ved det samme. Dog var der jo engang, hvor Arsenal aldrig nogensinde brændte ud i løbet af en sæson. Man kan jo ikke afvise helt, at Wenger kan gøre det igen. Men truppen burde ikke være bred nok til det.
Præcis. En skade mere i angrebet, eller måske Ramsay/Özil, så opstår der problemer. Men når holdet spiller som de gør lige nu, så er det ikke en tilfældighed, at de p.t. fører 2-0 over Napoli og iøvrigt også fører Premier League.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 01. okt, 2013 21:50

Jesper skrev: Jeg synes det er misforstået at sige at han kun vil købe talenter. Han har sagt han kun ville købe spillere, der var bedre end dem de havde. Og med hans forkærlighed for talentarbejde har han ikke ment at det var tilfældet.
Mht økonomien så læste jeg et sted at det først var i år at deres helt store afdrag på stadionet var ved at være overstået, hvilket frigav et råderum til indkøb.
Det er også en mulighed omend, at jeg finder det usandsynligt, at det ikke har været muligt at finde bedre spillere, end de talenter han så har hivet ind i de pågældende vinduer.

Det ville dog være interessant at finde en oversigt over deres indkøb/salg for hver sæson de seneste 5-6 år (et lille hint til de kære forumister, der er eksperter i at finde den slags data)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 01. okt, 2013 21:51

tue69 skrev:
Rasmus skrev:
tue69 skrev:Hvis ikke det var fordi, at Arsenal plejer at brænde ud i løbet af en sæson, så ville jeg sige, at de er et hold man skal frygte på engelsk og europæisk plan. Fremragende fodbold indtil nu.
Jeg sad netop og trøstede mig ved det samme. Dog var der jo engang, hvor Arsenal aldrig nogensinde brændte ud i løbet af en sæson. Man kan jo ikke afvise helt, at Wenger kan gøre det igen. Men truppen burde ikke være bred nok til det.
Præcis. En skade mere i angrebet, eller måske Ramsay/Özil, så opstår der problemer. Men når holdet spiller som de gør lige nu, så er det ikke en tilfældighed, at de p.t. fører 2-0 over Napoli og iøvrigt også fører Premier League.
Men Napoli er milevidt fra det niveau, som de viste, da de kørte Dortmund ud af banen i sidste runde. Så selvom Arsenal imponerer voldsomt i dag, så kan Napoli meget mere...
Kloppite

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » tirsdag, 01. okt, 2013 21:59

texy skrev:
tue69 skrev:
Rasmus skrev:
tue69 skrev:Hvis ikke det var fordi, at Arsenal plejer at brænde ud i løbet af en sæson, så ville jeg sige, at de er et hold man skal frygte på engelsk og europæisk plan. Fremragende fodbold indtil nu.
Jeg sad netop og trøstede mig ved det samme. Dog var der jo engang, hvor Arsenal aldrig nogensinde brændte ud i løbet af en sæson. Man kan jo ikke afvise helt, at Wenger kan gøre det igen. Men truppen burde ikke være bred nok til det.
Præcis. En skade mere i angrebet, eller måske Ramsay/Özil, så opstår der problemer. Men når holdet spiller som de gør lige nu, så er det ikke en tilfældighed, at de p.t. fører 2-0 over Napoli og iøvrigt også fører Premier League.
Men Napoli er milevidt fra det niveau, som de viste, da de kørte Dortmund ud af banen i sidste runde. Så selvom Arsenal imponerer voldsomt i dag, så kan Napoli meget mere...
Givet den nuværede træner for Napoli - er jeg faktisk meget skuffet over hvor ringe deres defensive organisering har virket hidtil i kampen.

Og så spiller Arsenal bare god fodbold pt - det er god underholdning.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 01. okt, 2013 22:34

Jeg synes nu Arsenal har ganske stor bredde - væsentlig større end os selv.

I dag kører de rundt med Napoli - og har spillere som Wilshire og Bendtner på bænken, samt Cazorla, Podolski og Oxlade-Chamberlain ude med skader. Derudover har de i de seneste par kampe spillet med f.eks. Gnabry - en 18-årig tysker der ikke blot viser stort potentiale, men faktisk har spillet fremragende i begge kampe. De seks nævnte spillere ville jeg hellere end gerne have som breddespillere til vores egen trup.

Jeg tror at Arsenal bliver mestre.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar