Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. aug, 2014 22:31

Shit en hammer fra Anders K. Jakobsen.

Fantastisk dag for dansk fodbold.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » torsdag, 07. aug, 2014 08:29

AndreasN skrev:Man kan sige med om Ståle, men for satan, hvor kan han de her kampe! Yes!!
Så var det synd, at Køln og Wolverhampton aldrig nåede dertil :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. aug, 2014 08:59

Når jeg ser dansk international fodbold, så holder jeg med det danske hold (som udgangspunkt). Det er der nok ikke alle der gør, men jeg har altså ikke noget imod at andre hold får succes, for i sidste ende er det til gavn for alle hold og dansk fodbold som helhed.
Derfor vil jeg godt rose AAB og FCK igår. Det var en helstøbt og sammenhængede indsats af FCK og det var en kamp, hvor FCK spillede med et internationalt snit iform af kynisme, snuhed og offervilje. Jeg fik aldrig fat i navnet (siger noget om hvor meget jeg følger dansk fodbold), men den mørke unge mand, der spillede central midtbane, han var fandeme god! Undskyld sproget ;)

AAB leverede en måske endnu større indsats, for deres modstander havde nogler ret så åbenlyse kvaliteter og de var vist notorisk stærke på hjemmebane. Men målmanden var ekstrem god og de to kasser, specielt det sidste, var bare flotte.

Super flot!

Nu håber jeg på at Esbjerg kan fuldende den gode uge og måske at mit danske hold, Brøndby, i det mindste kan få en sejr.

Jeg følger ikke dansk fodbold særligt meget, men jeg må indrømme, at jeg var overrasket over igår. Jeg har i flere år været ret så skuffet over niveauet, som jeg synes er markant lavere end da jeg fulgte dansk fodbold tættere ( i Laudrup-tiden og før det - som oftest på øvre Faxe), men måske jeg skal revidere den holdning.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af F1rm1no » torsdag, 07. aug, 2014 13:00

Amankwaa tror jeg han hedder
Og ja han spillede helt fantastisk, Der var snak om at Liverpool havde været efter ham eller også var det amartey husker det ikke helt men er ret sikker. Han er kun 19 år så han har mulighed for at blive rigtig god [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 07. aug, 2014 13:16

Amartey spiller central midt, så det må være ham, Jesper hentyder til.

Amankwaa spillede på højrekanten. Begge to gjorde det strålende.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. aug, 2014 13:43

AJ skrev:Amartey spiller central midt, så det må være ham, Jesper hentyder til.

Amankwaa spillede på højrekanten. Begge to gjorde det strålende.
Rigtigt. Amertey. Hvilken modenhed.
Ham den anden var i øvrigt sindssyg hurtig.

I øvrigt synes jeg det er på sin plads at rose en af de mindst anerkendte trænere herhjemme: Kent Nielsen. Hold da op han får meget ud af sit materiale.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 07. aug, 2014 14:07

Jesper skrev:I øvrigt synes jeg det er på sin plads at rose en af de mindst anerkendte trænere herhjemme: Kent Nielsen. Hold da op han får meget ud af sit materiale.
Han har nu ikke høstet andet end ros de sidste halvanden til to år, men du følger selvfølgelig heller ikke dansk fodbold ;)

Det eneste man kan kritisere ham for er vel sidste års exit i første runde mod Dila Gori. At AGF røg ud til samme modstander sæsonen forinden gør det blot værre, da AaB således burde være advaret.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. aug, 2014 14:24

AJ skrev:
Jesper skrev:I øvrigt synes jeg det er på sin plads at rose en af de mindst anerkendte trænere herhjemme: Kent Nielsen. Hold da op han får meget ud af sit materiale.
Han har nu ikke høstet andet end ros de sidste halvanden til to år, men du følger selvfølgelig heller ikke dansk fodbold ;)

Det eneste man kan kritisere ham for er vel sidste års exit i første runde mod Dila Gori. At AGF røg ud til samme modstander sæsonen forinden gør det blot værre, da AaB således burde være advaret.
Jo, ros har han fået, men han var så udskældt efter Brøndby og har opbygget AAB med få ressourcer til at spille effektivt og flot fodbold. Det synes jeg ikke er blevet anerkendt på linje med, det Ståle har lavet i FCK, som er så utroligt meget mere eksponeret i medierne.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 07. aug, 2014 20:05

Uha uha - EFB smider det hele væk under 10 sek før tid..... Det må stramt og være esbjerg-genser efter det exit, men skidt de kan lade to mand stå helt fri som får serveret den på et sølv fad. :ugeek:
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » lørdag, 09. aug, 2014 23:05

Makael Ishak er indtil videre god for et mål pr halvleg i ligaen i RFC trøjen, jeg er tilfreds med det snit, og fik fuld valuta for mine 60 dask+130 på øl igårsdagens kamp :dance:
Verden er smask fuld af hyklere....

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. aug, 2014 17:05

Tilføjer Arsenal en 6'er af international klasse, måske en Schneiderlin, sætter jeg pengene på dem som mestre i år.

De har i Wilshere, Gibbs, Ramsey, Özil, Sanchez, Walcott og Giroud en stamme af spillere, der alle har alderen, hvor det forventes at de peaker. Samtidig er der stadigvæk gode år tilbage i profiler som Koscielny, Mertesacker, Cazorla og Podolski.

Jeg tror, at FA cup trofæet kan avle mere succes. Derudover har Arsenals trup efterhånden også en del rutine i pressede situationer, med gentagende top 4 ræs i de seneste tre sæsoner og så nu en FA Cup.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » søndag, 10. aug, 2014 17:08

Jeg tror så tilgengæld, at Arsenal får en klassisk Arsenal-sæson. De ligger sikkert nr. 1 i november, og kæmper med over julen, men går ned hen over vinteren, særligt til februar, hvor der er CL play-offs. De slutter sæsonen rimeligt, således at de får sikret sig en rimelig sikker 4. plads.

Jeg mener f.eks. ikke, at deres midtbane har kvalitet nok - som du selv siger, mangler de en god 6'er. Deres forsvar er jeg heller ikke synderligt imponeret over - det var godt sidste efterår, men vi så klare begrænsninger i foråret. Imø. vil de stadig være meget sårbare over offensiver, der ligner vores, med lynhurtige spillere, der blitzer deres bagkæde og midtbane.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 10. aug, 2014 17:13

Jeg sidder sjovt nok heller ikke rigtig og frygter Arsenal.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SimonA » søndag, 10. aug, 2014 17:16

Så skulle man måske alligevel ha' smidt den 100-lap på, at Hobro vinder Superligaen? :dontknow: :clap:
YNWA

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. aug, 2014 17:29

Arsenal har helt klart deres begrænsninger. Specielt mod hold som excellerer i omstillingerne, som du også er inde på. Men her vil en kvalitetsspiller, der kan overtage Artetas rolle være guld værd. Jeg synes bestemt ikke en central midtbane bestående af Ramsey, Wilshire eller Özil/Cazorla er dårlig.

Tilføjelsen af Alexis i front har tilmed givet dem noget uforudsigelighed, som de til tider har manglet, når deres pasningsspil ikke har kunne lukke modstanderen op. Denne kvalitet mener jeg ikke de har haft siden adgangen af Nasri og Fabregas i 2011.

Arsenal gik sidste sæson ned i februar måned, hvor de ret beset røg ud af mesterskabsstriden. Men der havde de også tæt på 10 skader, hvor mange af disse spillere var decideret nøglespillere. Med et vanvittigt program i februar og marts trak det store veksler på de spillere, der var klar, hvilket kunne aflæses i resultaterne. Det er efterhånden ikke tilfældigt, at Arsenal løber ind i en række skader, da det har været et tilbagevendende problem gennem de seneste sæsoner. Om det skyldes lægestaben, eller det kan henføres til træningsbanen skal jeg ikke kunne sige. Men det er et problem som skal løses, hvis Arsenal skal tage det sidste skridt. Ellers tror jeg også, at vi ser en komfortabel placering som 3 eller 4. Nu nævner de så lige på 6'eren, at de har ansat en mand til at forbedre skadessituationen.

Det der i mine øjne taler for Arsenal er som sagt de mange nøglespillere, der befinder sig i deres bedste fodboldalder, eller går denne i møde. Men også det faktum, at Arsenal efterhånden har en lang række af målfarlige spillere i Giroud, Cazorla, Walcott, Podolski, Ramsey og nu også Sanchez.

Men ja, det er så tæt i toppen, at Arsenal sagtens kan ende som 4'er. Jeg ser dog tendenser i deres spil og i enkelte spilleres udvikling, som får mig til at tro på, at de kommer til at kæmpe med om mesterskabet til det sidste.

Besvar