Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 26. jan, 2016 13:38

Emmy skrev:Naismith skal med på listen. Og film/dive er uacceptabelt til hver en tid.
Jeg er stadig ikke enig i, at Naismith er en decideret diver. Det kunne være rart at se optagelser af det. Har du tilfældigvis det?

Ellers synes jeg, at Deulefeu har været den slemmeste i denne sæson indtil videre.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af CVLiverpool » tirsdag, 26. jan, 2016 13:43

TomViolence skrev:
Emmy skrev:Naismith skal med på listen. Og film/dive er uacceptabelt til hver en tid.
Jeg er stadig ikke enig i, at Naismith er en decideret diver. Det kunne være rart at se optagelser af det. Har du tilfældigvis det?

Ellers synes jeg, at Deulefeu har været den slemmeste i denne sæson indtil videre.
Kommer han ikke også fra The Diving Academy?
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 26. jan, 2016 14:48

CVLiverpool skrev:
RedRedRed skrev:
CVLiverpool skrev:
Bojangles skrev: På det klip jeg har set, er der helt tydeligt kontakt, det er ikke meget, men for en angriber i fuld fart, er det nok til at han mister et skridt eller to, og dermed kan misse en gylden mulighed for at score.
Om det er nok til at Costa rent faktisk mister balancen og falder, skal jeg ikke kunne sige, da Coste helt tydeligt overspiller.
Og det er her problemet ligger. Vi så selv med Suarez, at han blev sparket ned igen og igen, men der blev sjældent dømt noget. - Ja, man kan sige, at han var selv ude om det, da han unægteligt var blandt de værste skuespillere, lige da han kom til os. Men pointen er den samme. Angribere overspiller, fordi ellers får de ikke det frispark de egentlig ellers er berettiget til. Og specielt i PL, må angribere ofte springe for deres liv, når dårlige forsvarsspillere, kommer flyvende i frustration over at det er den eneste måde de ellers kan stoppe denne hurtige og tekniske angriber.
Jeg er enig i din Suarez pointe og det var netop den, jeg ville have folk til at tænke over. Han gjorde meget godt, men han var jo også en idiot med bideri og skuespil.
Jeg synes argumentet med dårlige forsvarsspillere falder lidt til jorden, da de fleste dommere er opmærksomme på det. Angriberne og midtbanespillerne hopper før en tackling (har lagt mærke til at Herrera er god til det) kommer. De fløjter heller ikke frispark eller give kort i disse situationer. Hverken for film eller for for hård tackling (såvidt jeg har set, ret mig endelig).
Costa når at tage et-to skridt før han lader sig falde, og derfor betegner jeg det som skuespil/dive.
Sådan synes jeg ikke man kan stille det op. Det er da dejligt at se, når angribere bliver klippet men forsøger at fortsætte deres løb. Hvis det så ikke lykkes dem at holde sig på benene, pga. kontakten alligevel var for stor, så skal de vel ikke straffes for at have forsøgt at holde gang i spillet?
Hvis de bliver snydt i sådanne situationer, så er det jo netop angriberne begynder at overspille situationerne helt vildt, fordi de vil være helt sikre på at få deres frispark. Og det synes jeg er en kedelig tendens.
Jeg synes, du skal læse resten af diskussionen. Jeg betegner det som skuespil, da der er INGEN eller MEGET LIDT kontakt er fra Mertesackers side. At Costa så løber to-tre skridt for derefter at dive, det synes jeg ikke er i orden. Havde det være en anden situation, hvor han blev klippet hårdere og han så forsøger at løbe videre, men mister balancen, hvor hans fald er korrekt - ikke et dive - så giver jeg dig ret.
jeg vil egentlig helst ikke diskutere den specifikke situation. Jeg vil hellere diskutere det principielle. Lader dommerne forsvarsspillerne slippe for let ifht. hasarderede tacklinger? Og de modsatte slags tacklinger, hvor der kun er let kontakt, men dog nok til at en angriber mister de afgørende skridt, der kunne medføre en målfarlig situation. Her mener jeg helt klart, at dommerne ikke dømmer nok. Den først slags tackling bliver som regel dømt, men der bliver smidt alt for få gule kort for den slags tacklinger - og meget sjældent direkte rødt. Noget jeg gerne vil se lidt oftere. De fleste gule kort, bliver givet ved tacklinger der kommer for sent og dermed ofte bagfra, eller når en spiller har fået flere henvisninger om at hans tacklinger ikke er i orden.
Den anden slags tacklinger bliver som regel aldrig dømt, hvis ikke angriberen overspiller situationen. Og det syntes jeg er et stort problem, for det skal netop ikke være offensivspillerens opgave at sikre, at der bliver dømt frispark på en situation der burde give frispark.

Når det så er sagt, så syntes jeg så også, at angribere ofte bør spille videre i stedet for at smide sig, for selvom de skulle miste det skridt eller to, så kan chancen stadig sagtens blive der, og et frispark gør som regel ikke chancen større.

Jon Dahl er vel det bedste eksempel på denne type angriber. Den mand smed sig aldrig, og kæmpede altid videre til sidste bloddråbe, når han var i angreb, og derfra kom mange af hans mål, fordi han netop vedblev at kæmpe for chancen og ikke bare smed sig.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 26. jan, 2016 15:22

TomViolence skrev:
Emmy skrev:Naismith skal med på listen. Og film/dive er uacceptabelt til hver en tid.
Jeg er stadig ikke enig i, at Naismith er en decideret diver. Det kunne være rart at se optagelser af det. Har du tilfældigvis det?

Ellers synes jeg, at Deulefeu har været den slemmeste i denne sæson indtil videre.
I kampen i lørdags demonstrerede han det på flotteste vis 3-4 gange. Selv kommentatorerne nævnte det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nikand » tirsdag, 26. jan, 2016 17:26

CVLiverpool skrev:Jeg så lige Mertesackers røde kort mod Chelsea. Der er jo INGEN kontakt. Costa er fucking cunt hvad angår spillestil, attitude og filmeri.

Håber for Mertesacker at hans karantæne annulleres.

Kan med denne tråd lige starte en lille debat: Er det okay, at der filmes til holdets fordel? Er det okay, at Sturrigde filmer sig til straffespark?
Jeg mener ikke det er okay for nogen - OVERHOVEDET. Om det så giver os mesterskabet. Der skal ikke filmes. Det ødelægger sporten.
Det gør bl.a. at jeg ikke ser La Liga. Der er ALT for meget film og dramaqueens.

Top 3 filmskurke i PrL:
1. Elephant Man
2. Shrek
3. Gay (ham fra Crystal Palace)
Nu du gør dig til dommer over god opførsel synes jeg dit indlæg bør læses igen, da du ikke selv omtaler spillere særligt flatterende.

Derudover er der stadig meget film og diving i PL også af britiske spillere. Det er min opfattelse at pl ikke meget bedre end andre ligaer på det punkt.
We need a new Fowler...

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 26. jan, 2016 20:04

Ang Mertesackers udvisning så tjek evt en kyndigs syn på situationen:
http://lortedommer.dk/arsenals-udvisning/

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 27. jan, 2016 10:47

City kan ikke fylde stadion til en semifinale. Hvilken klub. :lol:


Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » onsdag, 27. jan, 2016 11:00

RedRedRed skrev:City kan ikke fylde stadion til en semifinale. Hvilken klub. :lol:

Jeg studerer på University of Manchester, og City prøver også desperat at sælge billetter via vores Students Union til ret billige priser - de har endda studerende på gaden til at stå og prøve at overtale folk til at købe dem. :D Der er enormt mange udenlandske studerende fra Sydamerika og Asien, der køber dem for oplevelsens skyld, og det er jo derfor, at stemningen der er så trist. Langtsigtet kan det betyde, at de får mange fans i de verdensdele og det er lidt farligt at tænke på.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 27. jan, 2016 12:26

@TomViolence:

Indrøm det nu; du har også købt billet og været inde og se Man C på Etihad. Ingen grund til at skyde skylden på sydamerikanere eller asiatere. ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af CVLiverpool » onsdag, 27. jan, 2016 12:41

Bojangles skrev: jeg vil egentlig helst ikke diskutere den specifikke situation. Jeg vil hellere diskutere det principielle. Lader dommerne forsvarsspillerne slippe for let ifht. hasarderede tacklinger? Og de modsatte slags tacklinger, hvor der kun er let kontakt, men dog nok til at en angriber mister de afgørende skridt, der kunne medføre en målfarlig situation. Her mener jeg helt klart, at dommerne ikke dømmer nok. Den først slags tackling bliver som regel dømt, men der bliver smidt alt for få gule kort for den slags tacklinger - og meget sjældent direkte rødt. Noget jeg gerne vil se lidt oftere. De fleste gule kort, bliver givet ved tacklinger der kommer for sent og dermed ofte bagfra, eller når en spiller har fået flere henvisninger om at hans tacklinger ikke er i orden.
Den anden slags tacklinger bliver som regel aldrig dømt, hvis ikke angriberen overspiller situationen. Og det syntes jeg er et stort problem, for det skal netop ikke være offensivspillerens opgave at sikre, at der bliver dømt frispark på en situation der burde give frispark.

Når det så er sagt, så syntes jeg så også, at angribere ofte bør spille videre i stedet for at smide sig, for selvom de skulle miste det skridt eller to, så kan chancen stadig sagtens blive der, og et frispark gør som regel ikke chancen større.

Jon Dahl er vel det bedste eksempel på denne type angriber. Den mand smed sig aldrig, og kæmpede altid videre til sidste bloddråbe, når han var i angreb, og derfra kom mange af hans mål, fordi han netop vedblev at kæmpe for chancen og ikke bare smed sig.
Jeg er enig i det meste, bortset fra det fremhævede.
Hvis han er nødt til at overspille situationen, er der vel ikke frispark? Så har jeg stadig balancen og kan derfor løbe videre (ligesom Costa kunne). Hvis dommerne kan se, at angriberen mister det afgørende skridt, så skal der jo også falde en dom. Vi er måske ude i, at der også er forskel på overreaktion og film?
Senest rettet af CVLiverpool onsdag, 27. jan, 2016 12:47, rettet i alt 1 gang.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af CVLiverpool » onsdag, 27. jan, 2016 12:44

nikand skrev:
CVLiverpool skrev:Jeg så lige Mertesackers røde kort mod Chelsea. Der er jo INGEN kontakt. Costa er fucking cunt hvad angår spillestil, attitude og filmeri.

Håber for Mertesacker at hans karantæne annulleres.

Kan med denne tråd lige starte en lille debat: Er det okay, at der filmes til holdets fordel? Er det okay, at Sturrigde filmer sig til straffespark?
Jeg mener ikke det er okay for nogen - OVERHOVEDET. Om det så giver os mesterskabet. Der skal ikke filmes. Det ødelægger sporten.
Det gør bl.a. at jeg ikke ser La Liga. Der er ALT for meget film og dramaqueens.

Top 3 filmskurke i PrL:
1. Elephant Man
2. Shrek
3. Gay (ham fra Crystal Palace)
Nu du gør dig til dommer over god opførsel synes jeg dit indlæg bør læses igen, da du ikke selv omtaler spillere særligt flatterende.
Hvornår gør jeg mig til dommer? :-)
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nikand » onsdag, 27. jan, 2016 13:50

CVLiverpool skrev:
nikand skrev:
CVLiverpool skrev:Jeg så lige Mertesackers røde kort mod Chelsea. Der er jo INGEN kontakt. Costa er fucking cunt hvad angår spillestil, attitude og filmeri.

Håber for Mertesacker at hans karantæne annulleres.

Kan med denne tråd lige starte en lille debat: Er det okay, at der filmes til holdets fordel? Er det okay, at Sturrigde filmer sig til straffespark?
Jeg mener ikke det er okay for nogen - OVERHOVEDET. Om det så giver os mesterskabet. Der skal ikke filmes. Det ødelægger sporten.
Det gør bl.a. at jeg ikke ser La Liga. Der er ALT for meget film og dramaqueens.

Top 3 filmskurke i PrL:
1. Elephant Man
2. Shrek
3. Gay (ham fra Crystal Palace)
Nu du gør dig til dommer over god opførsel synes jeg dit indlæg bør læses igen, da du ikke selv omtaler spillere særligt flatterende.
Hvornår gør jeg mig til dommer? :-)
Det synes jeg du gør idet du ikke ser La Liga pga. ALT for meget film og dramaqueens samt din udtalelser om de tre spillere - men Måske mit ordvalg om at du gør dig til dommer ikke var spot on. Point taken.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » onsdag, 27. jan, 2016 14:34

Hr. Drejer skrev:@TomViolence:

Indrøm det nu; du har også købt billet og været inde og se Man C på Etihad. Ingen grund til at skyde skylden på sydamerikanere eller asiatere. ;)
Hehe. Jeg vil indrømme, at jeg har været fristet til at tage ind og se en kamp og tage en rundtur på stadion, men jeg har ikke gjort det endnu, og jeg tager hjem til Danmark igen på søndag. Der er billetter i omløb på uni til 150 kr. til kampen i aften, men jeg gider ikke lægge flere penge i deres allerede dybe lommer, så jeg streamer den i stedet. ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 27. jan, 2016 14:55

TomViolence skrev:
Hr. Drejer skrev:@TomViolence:

Indrøm det nu; du har også købt billet og været inde og se Man C på Etihad. Ingen grund til at skyde skylden på sydamerikanere eller asiatere. ;)
Hehe. Jeg vil indrømme, at jeg har været fristet til at tage ind og se en kamp og tage en rundtur på stadion, men jeg har ikke gjort det endnu, og jeg tager hjem til Danmark igen på søndag. Der er billetter i omløb på uni til 150 kr. til kampen i aften, men jeg gider ikke lægge flere penge i deres allerede dybe lommer, så jeg streamer den i stedet. ;)
Du skal ikke høre noget herfra for at tage ind og heppe en smule på de bitre.. så kan vi få vores Merseyside finale..

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » onsdag, 27. jan, 2016 15:05

Tak for velsignelsen, men det kommer jeg aldrig til. ;)

Jeg tager på nok på pub og håber på overtid og en masse røde kort i stedet.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar