Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. maj, 2017 22:36

AJ skrev:For fodbold-nostalgikere er det godt nok trist at være vidne til det her Milan-hold.

Engang hed midtbanen Gattuso, Pirlo og Seedorf. Nu hedder den Mati, Pasalic og Sosa.

Roma fører 2-0 ved halvleg, og ligger dermed til at generobre 2. pladsen fra Napoli. Vi kan ende med at møde nr. 3 i CL-kvalen.
Nu er vi nogle som kan huske Milan anno slut 1980eren/start 1990eren. De flyvende hollændere (Van Basten, Rijkaard og Gullit). Nede bagi havde Milan 'The Fantastic Four; Maldini, Baresi, Costacurta og Tassotti (senere Panucci). Nok den bedste backkæde verden har set.

Deres midtbane bestod af Rijkaard, Gullit, Donadoni, Albertini og Ancelotti (den senere træner for Milan). Det var et klassemandskab. Ikke et eneste svagt led.

Liverpool havde også et klassemandskab i slut 1980erne, og en finale mellem Liverpool og Milan har jeg tit drømt om.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » søndag, 07. maj, 2017 23:13

Jeg kan huske Maldini, mens Costacurta kun var marginalspiller i min tid. Til gengæld havde de Nesta i midterforsvaret. Og senere Cafu på backen.

Den bagkæde de stiller med i dag er jo fornærmende. Paletta, Zapata og Vangioni hører ikke hjemme på et Milan-hold.

Jeg håber, at de med de nye ejere kommer tilbage til toppen af italiensk og europæisk fodbold. En evt. CL-finale mod Liverpool i 2019 ville ikke være helt dårligt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. maj, 2017 23:15

Ja, Cafu. Han er nok den bedste back nogensinde - i min bog. Han havde både defensive og offensive kvaliteter. Jeg mener at han var med i 3 VM finaler (1994, 1998 og 2002).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hagman
Indlæg: 679
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 19:52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hagman » søndag, 07. maj, 2017 23:44

Skræk-scenariet i dag var Liverpool-nederlag og United-sejr.
Det undgik vi heldigvis.

Vi kan stadig afgøre 4. pladsen.
...men begynder at tro mere på Arsenal som konkurrent end United :roll:
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skovdal » mandag, 08. maj, 2017 21:31

Chelsea er ved at sikre sig mesterskabet i en kamp mod Boro hjemme, også har deres fans mere travlt med at håne Spurs end at fejre sig selv.

Hvor jeg dog hader den klub af hele mit hjerte - næsten på højde med scum.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. maj, 2017 21:35

Enig. Jeg hader Chelsea og har gjort det siden Mourinho/Rafa dagene, og de drabelige tvekampe i CL. Og de smed os ud af toppen af engelsk fodbold. Det tilgiver jeg aldrig!!!

Jeg vil langt hellere have Spurs vandt skabet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 08. maj, 2017 22:23

Jeg står nok alene med den her, men jeg bliver altså lidt harm over at se Conte juble som en gal selv ved målet til 3-0. Det er respektløst overfor M'Boro, der rykker ned nu. Jeg kan virkelig ikke lide Conte og har aldrig kunnet det. Jeg ved ikke hvorfor, men der er bare noget over ham, jeg ikke bryder mig om.

Chel$ea kan vi alle blive enige om ingen kan lide. Det er vist også den mest forhadte klub i England, hvilket man ikke kan undre sig over. Og så er der fanskare fyldt med medløbere.

Hvor har Guzan i øvrigt stået elendigt. Alle hold kan jo vinde, hvis målmand og højreback ikke er tilstede hos modstanderen.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 09. maj, 2017 08:45

Det tror jeg også, du gør. Fred være med, at du ikke kan lide Conte (som en af få tror jeg?), men at han ikke må juble over det mål, der nok endegyldigt sikrede dem mesterskabet, forstår jeg ikke. Det er da ikke hans skyld, at Middlesbrough rykker ned.
Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 09. maj, 2017 11:30

Kasper88 skrev: Og så er deres fanskare fyldt med medløbere.
Hov, hov - nu fornærmer du jo alle os, der blev fan af Liverpool i 1970'erne og 1980'erne...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 09. maj, 2017 15:39

@ AndreasN

Nu er det jo ikke det tredje mål, der afgør, at de bliver mestre. Det kan du forhåbentlig også godt selv regne ud. Det kan du forhåbentlig også godt selv regne ud. Så lige dit valg af argument, det køber jeg ikke som valid grund til, at han ikke burde vise M'Boro bare lidt respekt.

Og ingen siger i øvrigt, at han ikke må juble. Du læser ikke hvad folk rent faktisk skriver.
Senest rettet af Kasper88 tirsdag, 09. maj, 2017 15:48, rettet i alt 2 gange.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 09. maj, 2017 15:40

Kasper88 skrev:@ AndreasN

Nu er det jo ikke det tredje mål, der afgør, at de bliver mestre. Det kan du forhåbentlig også godt selv regne ud. Så lige dit valg af argument, det køber jeg ikke som valid grund til, at han ikke burde vise M'Boro bare lidt respekt.
Han viste respekt til M'Boro. Efter kampen gik han ned foran deres fans og klappede af dem. Forstår vitterligt ikke hvorfor han ikke må fejre et 3-0 mål.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 09. maj, 2017 15:43

Jeg sagde jo også, at jeg sikkert stod alene med den. Der er bare forskel på, hvordan man vælger at juble, især når det er til 3-0. Jeg forstår ikke et behov for at spurte og hoppe rundt på sidelinjen foran manageren til den klub, der nu må endegyldigt konstatere, at de rykker ned. Alt med måde, synes jeg. Men ligesom med Klopp så er det vist bare et af Contes gimmicks. Måske er mine rønnebær sure, men jeg synes stadig godt, man kan tone det lidt ned når stillingen er 3-0. Nu begraver vi den. Det var ikke en invitation til en diskussion, blot min egen mening om situation, ikke selve kampen.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 09. maj, 2017 16:20

Du er altså en sjov størrelse.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 09. maj, 2017 16:31

Og så forstår jeg heller ikke dem der hellere vil have at Tottenham bliver mestre end Chelsea. Chelsea har været foran os i mange år, det har Tottenham ikke.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 09. maj, 2017 17:11

YNWA! skrev:Og så forstår jeg heller ikke dem der hellere vil have at Tottenham bliver mestre end Chelsea. Chelsea har været foran os i mange år, det har Tottenham ikke.
Jo.


De er sluttet bedre end os 6 ud af de sidste 7 sæsoner. De har et bedre hold. De har snart et større og federe stadion. Og Spurs er dobbelt så meget værd som Liverpool FC.


http://www.football.london/tottenham-ho ... r-13010409
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar