Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 02. maj, 2018 10:59

Niels K skrev:Meget god artikel om gårsdagens kamp:

https://www.theguardian.com/football/bl ... -cup-final

Jeg mener også, at vi skal spille vores spil, da deres forsvar absolut er til at tale med, og så må vi være på vores allerbedste, når det gælder om at neutralisere deres contra angreb, da de naturligvis altid vil være farlige og fulde af kvalitet.
Risikoen ved at spille i så højt tempo, løbe så meget og presse så meget er jo, at hvis vi ikke får scoret et tilstrækkeligt antal mål, at vi så går døde i det sidste kvarter, og Real Madrid kan tage over, men Madrid-spillerne så godt nok temmelig trætte ud i 2. halvleg i går, og de fleste er godt oppe i årene og ikke vant til vores tempo fra den hjemlige liga.
Det er rigtigt, at Real er glade for kontraspillet, men de kan jo sagtens spille det organiserede positionsspil. Det, der bekymrer mig mest ved Real set fra et Liverpool-perspektiv, det er dels at de har nogle sindsygt hurtige spillere, der kan drive bolden igennem kæderne. Det tror jeg evt vil gøre rigtigt ondt på os. Det andet er det mentale, hvor Ramos, Marcelo, Ronaldo etc har den der erfaring, der gør at de præcis ved hvornår de skal slå til.
Der hvor jeg tror vi kan gøre ondt på dem, det er når vi lov til at spille overfaldsfodbold, for tempoet i midtbanen og forsvaret hos Real er ikke altid det højeste. Når jeg skriver "får lov", så handler det meget om, hvad dommeren vil tillade. Real-spillerne kommer fra en spillekultur, hvor den fysiske kontakt er minimeret (desværre) og hvor man smider sig for et godt ord. Får de lov til det, så vil vi aldrig få rytme og spille på vores styrker. Må vi derimod spille hårdt, så kan vi i perioder kvæle dem med pres.
De er dog samtidigt vanvittigt gode til at udnytte pressituationer til egen fordel. Der var eksempelvis en situation i 1. halvleg, hvor Real var meget, meget hårdt presset i deres højre forsvarsside. De fik spillet sig ud af det og sekunder senere var de selv i en overtalssituation ved Marcelo i deres egen venstre angrebsside.
Nu er det spekulationer, vi skal lige i finalen først, ellers kan det være ligegyldigt. Men som jeg skrev i går, er vi skadesfri, så vil vi have en chance.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Saladin
Indlæg: 7
Tilmeldt: onsdag, 02. maj, 2018 19:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Saladin » onsdag, 02. maj, 2018 23:01

Filos of Isk skrev:
AJ skrev:Jeg køber ikke helt den med, at det er pengene. Mod Atletico i 2014 udligner Ramos først til allersidst. To år efter slår de samme modstander efter straffesparkskonkurrence. I 2002 blev de reddet af Zidanes flugter. Og man kan blive ved. Så det har jo ikke været lutter suveræne sejre, men de formår at vinde de tætte kampe.
Ramos og Zidane som de hentede for mange penge....

Du kunne ikke drive Tottenham på samme måde og samtidig ende i top 6. Real Madrid har lært at de er too Big to fail. Så de skal ikke være bange for at budgetterne løber løbsk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De sidste 10 sæsoner fra sæson 07/08 til 17/18 havde Real Madrid og Liverpool udgifter for henholdsvis 440,15 Mill.€ og 271,28 Mill.€ for købt of salg af spillere.

(Kilde: https://www.transfermarkt.com/transfers ... =&intern=0)

Det betyder at Real Madrid har brugt 168,87 millioner € mere end Liverpool. Fordelt på 10 sæsoner betyder det at Real Madrid har brugt ”kun” 16,8 millioner mere end Liverpool i gennemsnittet i de sidste 10 år.

Real Madrid har vundet 3 La Liga’er og 3 Champions Leagues i de 10 sæsoner. Champions League kan komme op på 4 når sæsonen er ovre.

Liverpool har vundet nul Premier League og nul Champions League i den samme periode. Champions League kan komme op på 1 når sæsonen er ovre.

Så med ”blot” 16,8 millioner € mere end Liverpool i gennemsnit i de sidste 10 år har Real Madrid fået bedre tilbagekast fra deres investering.

Diverse pokalturneringer, såsom FA CUP, Copa del Rey, World Cup for Clubs etc. opfatter jeg ikke som rigtige pokaler. Så det er bevidst udeladelse fra min side.
Real Madrid fan

Saladin
Indlæg: 7
Tilmeldt: onsdag, 02. maj, 2018 19:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Saladin » onsdag, 02. maj, 2018 23:02

AJ skrev:
Filos of Isk skrev:Du kunne ikke drive Tottenham på samme måde og samtidig ende i top 6. Real Madrid har lært at de er too Big to fail. Så de skal ikke være bange for at budgetterne løber løbsk.
Men det har bare ikke kastet hjemlige titler af sig. Siden 2008 har de kun vundet La Liga to gange. Det burde jo ikke være tilfældet med det budget.

Derfor synes jeg, at der er noget om snakken, når folk siger, at der bare er noget specielt over Real Madrid, når det gælder CL.
Som allerede forklaret så er det ”blot” 16,8 millioner € Real Madrid har brugt mere end Liverpool i gennemsnittet fra 07-08 til 17-18 når man medregner købt og salg af spillere. I den samme periode periode har Real Madrid fået 3 La Ligaer og 3 Champions League, hvorimod Liverpool har fået nul.
Real Madrid fan

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. maj, 2018 23:07

Saladin skrev:
Filos of Isk skrev:
AJ skrev:Jeg køber ikke helt den med, at det er pengene. Mod Atletico i 2014 udligner Ramos først til allersidst. To år efter slår de samme modstander efter straffesparkskonkurrence. I 2002 blev de reddet af Zidanes flugter. Og man kan blive ved. Så det har jo ikke været lutter suveræne sejre, men de formår at vinde de tætte kampe.
Ramos og Zidane som de hentede for mange penge....

Du kunne ikke drive Tottenham på samme måde og samtidig ende i top 6. Real Madrid har lært at de er too Big to fail. Så de skal ikke være bange for at budgetterne løber løbsk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De sidste 10 sæsoner fra sæson 07/08 til 17/18 havde Real Madrid og Liverpool udgifter for henholdsvis 440,15 Mill.€ og 271,28 Mill.€ for købt of salg af spillere.

(Kilde: https://www.transfermarkt.com/transfers ... =&intern=0)

Det betyder at Real Madrid har brugt 168,87 millioner € mere end Liverpool. Fordelt på 10 sæsoner betyder det at Real Madrid har brugt ”kun” 16,8 millioner mere end Liverpool i gennemsnittet i de sidste 10 år.

Real Madrid har vundet 3 La Liga’er og 3 Champions Leagues i de 10 sæsoner. Champions League kan komme op på 4 når sæsonen er ovre.

Liverpool har vundet nul Premier League og nul Champions League i den samme periode. Champions League kan komme op på 1 når sæsonen er ovre.

Så med ”blot” 16,8 millioner € mere end Liverpool i gennemsnit i de sidste 10 år har Real Madrid fået bedre tilbagekast fra deres investering.

Diverse pokalturneringer, såsom FA CUP, Copa del Rey, World Cup for Clubs etc. opfatter jeg ikke som rigtige pokaler. Så det er bevidst udeladelse fra min side.
Der mangler en ret vigtig del i det regnestykke og det er udgifter til lønninger. Noget siger mig, at rammerne er anderledes i Real Madrid og Liverpool først de seneste par år har indsnævret forskellen.

Men du har en pointe, Real Madrid har opnået stor europæisk succes sammenlignet med andre big spenders som de to Manchester klubber og PSG.

Saladin
Indlæg: 7
Tilmeldt: onsdag, 02. maj, 2018 19:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Saladin » onsdag, 02. maj, 2018 23:31

Tjah......

Chelsea og Munchen har kun brugt 30 mio Euro mindre(begge ca. 410 mio) end Madrud. - Juventus har brugt 350.

Munchen og Juventus har nærmest ikke haft modstand i deres respektive ligaer, så det er lidt svært at vurdere Real Madrid som ovenikøbet kæmper mod Barcelonas bedste klubhold nogensinde, og sandsynligvis bedste fodboldspiller i Messi.

Havde Real Madrid skiftet med Munchen/Juventus sådan at Juventus/Munchen spillede i laliga, og Madrid i Bundesliga/Seria A, da ville hjemlige liga titler let fordobles jævnfør manglende konkurrence.

Så der er big spenders i United, City, PSG som Madrid har præsteret bedre. - Og så er der Juventus og Munchen hvor de 2 sidstnævnte storset har haft det nemt i deres hjemlande.

mht til lønninger, så tror jeg du har ret. Real Madrid kan byde på lønninger som Liverpool (ikke endnu) kan matche pt. - Jeg har dog ikke overblikket over lønudgifter pt.
Real Madrid fan

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 03. maj, 2018 09:41

Saladin skrev:Tjah......

Chelsea og Munchen har kun brugt 30 mio Euro mindre(begge ca. 410 mio) end Madrud. - Juventus har brugt 350.

Munchen og Juventus har nærmest ikke haft modstand i deres respektive ligaer, så det er lidt svært at vurdere Real Madrid som ovenikøbet kæmper mod Barcelonas bedste klubhold nogensinde, og sandsynligvis bedste fodboldspiller i Messi.

Havde Real Madrid skiftet med Munchen/Juventus sådan at Juventus/Munchen spillede i laliga, og Madrid i Bundesliga/Seria A, da ville hjemlige liga titler let fordobles jævnfør manglende konkurrence.

Så der er big spenders i United, City, PSG som Madrid har præsteret bedre. - Og så er der Juventus og Munchen hvor de 2 sidstnævnte storset har haft det nemt i deres hjemlande.

mht til lønninger, så tror jeg du har ret. Real Madrid kan byde på lønninger som Liverpool (ikke endnu) kan matche pt. - Jeg har dog ikke overblikket over lønudgifter pt.
Udover lønninger, så er der også en kæmpe fordel for Madrid i, at de har den status de (fortjent nok) har, så de er de største (sammen med Barca) derhjemme og i hele verden, hvor de er særligt attraktive for spansktalende spillere, og der kommer altså temmelig gode spillere fra Sydamerika (Brasilien medregnet), hvor Barca og RM traditionelt altid har kunnet hente de allerstørste talenter fra dette kontinent i en helt ung alder.
Det betyder også, at klubben ses som endestastion, da det for de fleste spillere ikke bliver større end at spille i en af de 2 klubber og derved kan de også holde på deres spillere i rigtig mange år = færre transferudgifter men naturligvis store lønomkostninger.
De er på samme måde også de mest attraktive for transferfrie spillere, som de gerne vil have, så vel betaler de store lønninger, men de har givetvis den længste anciennitet i truppen, de kan nøjes med at hente få spillere, de kan få de allerstørste talenter, og de har nemmest ved at tiltrække spillere i det hele taget inkl. transferfrie spillere.

Det kunne i øvrigt være interessant at se, hvordan de ville klare sig i PL og omvendt, hvis man forestillede sig, at de lige byttede plads med Liverpool en enkelt sæson og beholdt de spillere, de har nu ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » fredag, 04. maj, 2018 22:59

Brighton er efter dagens sejr over Man Utd helt sikre på en sæson mere i PL. Med andre ord et hold, der ikke behøver at spille røven ud af bukserne for point på Anfield i sidste runde. Ikke sikkert, at det betyder noget, men jeg bilder mig ind, at det kan være en lille fordel for os, hvis vi skulle stå og have brug for tre point i den kamp.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11343
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. maj, 2018 08:39

texy skrev:Brighton er efter dagens sejr over Man Utd helt sikre på en sæson mere i PL. Med andre ord et hold, der ikke behøver at spille røven ud af bukserne for point på Anfield i sidste runde. Ikke sikkert, at det betyder noget, men jeg bilder mig ind, at det kan være en lille fordel for os, hvis vi skulle stå og have brug for tre point i den kamp.
Det var et vigtigt resultat igår aftes. ..også fordi så lever jeg endnu mht mit væddemål med en scum-kollega, om hvem der slutter øverst i tabellen ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » lørdag, 05. maj, 2018 10:25

Faldt lige over det her indlæg på den engelske fanside:

"If you look up the prem league stats for the season, DeGea is 5th in the saves chart with 113 saves, the keepers abve him, Butland, Fabianski, Pickford and Mat Ryan. In short the team in 2nd are up there with the relegation fodder for conceeding chancez. They clearly are where they are due to him being amazing! Similarly we are 2nd behind city in every aspect, shots, shots on target, shots against, saves etc. Their position is so fortuitous!"

Det er jo bizart at DDG er så god ! Og hvor er det dog frustrerende det pøllehold ligger over os !
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 05. maj, 2018 17:05

Ses stoke, hf in championsship.

Westbrom følger dem muligvis idag

:hello1:

hvordan kan spurs få lov at spille i hvid trøje og mørkeblå shorts når West brom er halv hvid half mørkeblå trøje og hvide shorts.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 05. maj, 2018 17:25

Nu må det snart stoppe med den dommerhjælp til Tottenham
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

AndersF
Indlæg: 403
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 17:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndersF » lørdag, 05. maj, 2018 17:38

YNWA! skrev:Nu må det snart stoppe med den dommerhjælp til Tottenham
Hvad sker der nu??


PS Sturridge er kommet ind kan jeg se på min livescore. Dejligt at han kan få nogle minutter i benene. Så vi kan få ham solgt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 05. maj, 2018 17:50

AndersF skrev:
YNWA! skrev:Nu må det snart stoppe med den dommerhjælp til Tottenham
Hvad sker der nu??


PS Sturridge er kommet ind kan jeg se på min livescore. Dejligt at han kan få nogle minutter i benene. Så vi kan få ham solgt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rose skulle have haft rødt for slag i ansigtet.


WBA!!!!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 05. maj, 2018 19:46

Det åbner da lidt op for spændingen om 3. pladsen. Giver lidt ekstra lir

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 06. maj, 2018 09:19

Jeg håber, at Soton vinder den udskudte kamp ude mod Swansea i aften, så de ikke bliver afhængige af resultaterne i sidste runde, da den ligger mere til Swansea.

Jeg ser det som bedst for Liverpool, hvis Stoke, WBA og Swansea rykker ud, da de er den type modstander, vi mindst bryder os om, og som også er mindst underholdende at se på imo.

Besvar