Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 23. apr, 2019 11:36

Thommo skrev:
texy skrev:
Thommo skrev:Satser på Klopp bliver klogere.
Resten af konteksten i forhold til denne bemærkning er reel ligegyldig. Det ligger implicit i bemærkningen, at du er klogere end Klopp. Og fair nok. Vi er alle mandags-trænere, og er alle fra tid til anden utilfredse med et eller andet.
Nej det gør der jo ikke, hvis du er snu nok og læse og ikke mindst fatte det jeg skriver, at Klopp bliver klogere. For helvede da mand, det er godt nok ufatteligt, det pis og gylle man skal høre på fordi man er utilfreds med 2.pladser, i en lang uendelighed indtil videre under Klopp.
Det er muligt, at jeg misforstår så. Men hvis man mener, at Klopp ikke er klog nok i forhold til sin jobfunktion, så kan jeg ikke læse det anderledes end, at man tror man ved noget, som Klopp ikke ved.

Den udlægning synes jeg i øvrigt, at resten af dit indlæg understøttede.

Du må da gerne kalde mig fatsvag og beskrive indholdet af mine indlæg som pis og gylle. Men det udhuler i mine øjne totalt dine beskyldninger om, at andre (i dette tilfælde undertegnede) er nedladende og udfordrede.

For mig er det helt naturligt at stille mig undrende overfor en bruger, der brokker sig over en manager som foreløbig kontinuerligt leverer 2. pladser, ovenpå en LANG LANG periode, hvor vi kun sjældent har været i nærheden af 2. pladser. Det er din fine ret at være utilfreds med finaledeltagelse på finaledeltagelse (hvad enten det er i liga eller cup sammenhæng) fordi de ikke bliver vundet. Men det er i lige så høj grad min ret at mene, at den holdning er uforstålig al den stund, at vi i snart 30 år ikke har været andet end et sub-tophold med få triumfer, hvor vi nu virker på mig som et tophold - der dog endnu ikke har opnået en triumf. Jeg glæder mig over, at vi endelig er kommet med til festen igen.

Vi er stærke økonomisk. Men vi er ikke på niveau med de hold, som vi i øjeblikke matcher på det sportslige. Kald mig jubelidiot, fatsvag eller udfordret. Men jeg har ikke fantasi til at forestille mig en anden manager, der kunne opretholde vores nuværende niveau. Til gengæld kunne jeg sagtens se os rende ind i et Moyes/Van Gaal/Mourinho/Solskjær scenario. Heldigvis er det ikke et tema. Og det er proces heller ikke. Vi er, hvor man skal være. Vi er der bare sammen med et par andre.
Kloppite

STMO
Indlæg: 2342
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af STMO » tirsdag, 23. apr, 2019 13:46

Niels K skrev:@ Thommo:

Jeg synes, du går lige hårdt nok til texy, da han ikke skriver nedladende til dig, hvis du læser hans samlede indlæg, men han påpeger, at de fleste af os med kritik af diverse ting og sager nok står med nitten, da Klopp's resultater og udvikling over tid soleklart taler til hans fordel.

Jeg tror at en stor grund til, at der er så lidt aktivitet herinde denne sæson og vel også sidste sæson er, at det går så godt. Der er tilsyneladende mange, der ikke gider de rosende indlæg men hellere vil kritisere, og der må man bare sige, at der ikke er så meget at komme efter.

Jeg hilser konstruktiv kritik/anderledes synspunkter velkommen, da det er et debatforum, men du er altså meget kategorisk i dine indlæg, og så kommer der jo lige så kontante svar tilbage, som du må tage med.
Du skriver, at Klopp skal blive klogere, og jeg er af den mening, at Klopp er en type, der ikke mener, han er altvidende men lærer af sine fejl og lytter til andre, men jeg føler mig overbevist om, at Firmino er prototypen på Klopp's 9'er og synonym med måden, Klopp vil spille fodbold på, og han er en af mine absolutte favoritter, så jeg er jo lodret uenig med dig, og vi scorer masser af mål.

Du skriver defensiven er meget vigtigere end Firmino, men Klopp omtaler ham jo netop som den 1. forsvarer, og vi forsvarer os som hold, så der er ikke plads til, at en spiller kører dovent på fribillet foran og venter på, at medspillerne gør alt det hårde arbejde, til han kan få bolden serveret, og Firmino er dermed en del af vores rekordgode defensiv.

Hvorfor skal Hendo ALDRIG nogensinde spille 6'er ? Jeg tror, at Klopp ser pragmatisk på det ift. form, modstander mv., så hvis Fabinho skal have en pause eller er skadet, så er Hendo eller Gini vores 6'er, selvom Gini startede som winger, så 10'er og hos os har spillet 8'er, 6'er og sågar midtstopper. Vi skal have alsidige spillere og spillere, der indtager en rolle i holdets tjeneste.

Nej, Milner er ikke back, og som du skriver, har han ikke kostet mål, men han har da i dén grad bidraget til mål med rekord antal assists i CL sidste sæson som VB! I denne sæson har han også leveret assist, og bare det at have ham på banen giver hele holdet et boost. Jeg glæder mig altid til at se, hvad han finder på offensivt, og han er en super reserve på back'en i min verden.

Vores midtbane scorer ingen mål, men alligevel scorer vi masser af mål. Vi har ingen ACM, men til gengæld leverer vores backs rekord mange assists. Dvs. vi har stadig mulig for at bygge på midtbanen ift. det offensive output, og vores backs kan stadig blive bedre, så vi er jo slet ikke færdige med processen, men det begynder at ligne, at vi har de spillere, vi skal have, og så plejer det at give pote, hvis de kan få 2-3-4 sæsoner sammen til at få finpudset tingene, så ting sker pr. automatik, og de kan finde hinanden i søvne.

Du kalder også en tabt finale for tabermetal, det finder jeg også nedladende overfor en flot præstation ift. at NÅ til finalen, som er et højdepunkt for en fan på sæsonen. Jeg vil også gerne vinde pokalen, men jeg glæder mig også over, at vi når hele vejen dertil med alle de spændende kampe og klimks'et, som desværre så bliver et antiklimaks ved et nederlag, men at vi ligger i så lang tid og duellerer om titlen og står i semifinalen mod Barca i CL har allerede gjort det til en fremragende sæson for mig, som bliver euroforisk, hvis vi snupper CL og legendarisk, hvis vi napper PL eller dem begge.
Hej Niels, Tak for endnu et godt indlæg. Generelt har jeg stor, stor tillid til Klopp, og det er indiskutabelt, at han har hovedæren for, at vi efter få år er blandt verdens bedste hold. Jeg er kun på et punkt uenig med Klopp, og det er når han ikke anerkender, at kampen mod Leicester var der, vi for alvor løb ind i udfordringer. Men fred være med et.

AJJ
Indlæg: 2386
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 23. apr, 2019 22:35

Puha - Eriksen hakker den lige ind med venstre fra 20 m. Gad godt have ham i Liverpool.

mortenbak
Indlæg: 3048
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 23. apr, 2019 22:38

Håber BHA stadig mangler point når de møder City.
Det var ikke kønt i aften, men de holdt næsten hjem.

Noget helt andet..... hvor “støtter” vi Scum imorgen ?
Jeg overvejer næsten Grisen



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 24. apr, 2019 10:10

mortenbak skrev:Håber BHA stadig mangler point når de møder City.
Det var ikke kønt i aften, men de holdt næsten hjem.

Noget helt andet..... hvor “støtter” vi Scum imorgen ?
Jeg overvejer næsten Grisen Billede Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk
Inden for en overskuelig distance fra nærmeste bade mulighed...
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. apr, 2019 11:05

Her lidt om aftenen's derby:

https://www.skysports.com/football/news ... arty-again

Vi håber på en gentagelse af sidste sæson, selvom en uafgjort også er helt fino...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 24. apr, 2019 13:02

Hele England er ved at gå amok ift aftenens derby. Det fylder godt nok meget i medierne. Så hvis man lige tager de fodboldanalytiske briller af, så vil alene det faktum at det er så profileret en kamp betyde, at vi kan forvente at se et United-hold, der vil gå benhårdt efter sejren. Det siger måske sig selv, men det var jeg faktisk i tvivl om før deres kamp mod Everton.
Jeg tror dog ikke på det. Ønskescenariet er, at City ikke scorer med det samme. For hvordan er deres indre nerveapparat sat sammen? Det er jo ikke rigtigt testet og det så jeg gerne skete i aften. Kom så scum!


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5551
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 24. apr, 2019 15:01

Godt nok nogle underlige følelser man sidder med i dag.

Ikke nok med at jeg skal holde med United i aften :shock: hvilket i sig selv er meget grænseoverskridende; nej, jeg er sq lige så nervøs - hvis ikke mere - som jeg ellers kun er når vi selv skal spille en vigtig og svær kamp.

KOM SÅ, RØD!!
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 24. apr, 2019 15:10

Der kommer til at gå MANE skuffede Liverpool fans i seng i aften sådan som forhåbningerne er skruet op

JEg må erkende jeg på ingen måde ren oppe at ringe over kampen i aften, goder heller ikke se den, begge hold er mig uendelig uinteressante.
Men hvad for dog folk til at tro at United der har tabt og tabt og tabt og senest 4-0 til Fucking Everton skulle kunne have nogen chance for andet end max at ridse Lakken hos city ? Deres manager sku ha hjælp af Ferguson til og motivere spillerne op til en dødsyg 0-0 kamp mod os.. jeg ser ingen chance for at han sku ku få Uniteds primmadonnaer bare i nærheden at levere nogen som helst overraskelse. Er de virkelig heldige og beslutter sig for totalt at parkere bussen kan de måske redde sig fra med en sen 0-1’er og æren i behold. Bedre er de simpelthen ikke.

Jeg tror i morgen står Ole Gunner og co med historisk få antal forsøg på mål i er City-Scum opgør.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 24. apr, 2019 15:24

Tonight we are all scum


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. apr, 2019 15:31

Ja, så kan du da umuligt blive skuffet i hvert fald :lol:

På dette forum skrives der altid, at alting kan ske, når vi møder Everton, da kampen har sit eget liv uanset, hvor sløjt Everton har været kørene, så jeg synes nu ikke, at chancen er 0/100.

De er på hjemmebane
Ole Gunnar SKAL have vasket dén plet af og komme ud af den dårlige stime, de er inde i
De vandt helt utroligt og imod spil og chancer over PSG
De kæmper stadig om en CL plads, men den kan se umulig ud med et nederlag i aften

Jeg tøt næsten ikke sætte procenter på, men jeg vil alligevel prøve med 20-30-50, og dermed 50% chance for et super resultat for os ?

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » onsdag, 24. apr, 2019 15:38

Hvis Brighton ikke er sikret overlevelse i den sidste kamp i PL mod city ser jeg faktisk det som en større chance for point-tab for city.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » onsdag, 24. apr, 2019 16:28

City er foran 1-0 inden 10 minutter er gået. Sådan er det altid.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14362
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 24. apr, 2019 16:35

PL bliver afgjort i aften. scum tager point og vi bliver mestre, vent og se...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5551
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 24. apr, 2019 16:36

zalcos skrev:Hvis Brighton ikke er sikret overlevelse i den sidste kamp i PL mod city ser jeg faktisk det som en større chance for point-tab for city.
ja, hold der kæmper for livet er ofte farlige, men alligevel ... et Brightonhold der SKAL have points mod et City-hold, der OGSÅ skal have points og derfor fyrer på alle offensive cylindre, jeg er bange for at kvalitetsforskellen simpelthen er så stor, at Brighton ikke kan stå imod...

Men okay, vi har brug for ethvert halmstrå, og det var i det perspektiv nok positivt, at CE23 gjorde det slemme ved Brighton i aftes.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar