Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 29. apr, 2019 10:31

Den manglende udvisning af kompany i city kampen afgør sæsonen hvis man absolut vil finde et enkelt moment.
Mere afgørende er det hvor ufatteligt let city kommer til mange af deres sejre. Det er pinligt hvor mange hold der stiller med decimerede hold og bare opgiver på forhånd. Det er skamfuldt i professionel sport at møde op med den indstilling.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » mandag, 29. apr, 2019 10:37

Emmy skrev:Den manglende udvisning af kompany i city kampen afgør sæsonen hvis man absolut vil finde et enkelt moment.
Mere afgørende er det hvor ufatteligt let city kommer til mange af deres sejre. Det er pinligt hvor mange hold der stiller med decimerede hold og bare opgiver på forhånd. Det er skamfuldt i professionel sport at møde op med den indstilling.
Det er muligt, at du har ret. Men sådan ser jeg det slet ikke. I mine øjne er Man City bare ufatteligt dygtige. Jeg har samme gigantiske respekt for deres to seneste sæsoner, som jeg har for vores egne. De har formået at opretholde en urealistisk højt niveau. Og vis har formået at indhente det niveau samtidig med, at vi leverer stort i Europa.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 29. apr, 2019 11:37

texy skrev:
Emmy skrev:Den manglende udvisning af kompany i city kampen afgør sæsonen hvis man absolut vil finde et enkelt moment.
Mere afgørende er det hvor ufatteligt let city kommer til mange af deres sejre. Det er pinligt hvor mange hold der stiller med decimerede hold og bare opgiver på forhånd. Det er skamfuldt i professionel sport at møde op med den indstilling.
Det er muligt, at du har ret. Men sådan ser jeg det slet ikke. I mine øjne er Man City bare ufatteligt dygtige. Jeg har samme gigantiske respekt for deres to seneste sæsoner, som jeg har for vores egne. De har formået at opretholde en urealistisk højt niveau. Og vis har formået at indhente det niveau samtidig med, at vi leverer stort i Europa.
Jeg synes nu godt den kamp kan fremhæves. Vi havde mulighed for et 10 point forspring. Havde vi fået det, var vi blevet mestre.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » mandag, 29. apr, 2019 11:53

Emmy skrev:Den manglende udvisning af kompany i city kampen afgør sæsonen hvis man absolut vil finde et enkelt moment.
Mere afgørende er det hvor ufatteligt let city kommer til mange af deres sejre. Det er pinligt hvor mange hold der stiller med decimerede hold og bare opgiver på forhånd. Det er skamfuldt i professionel sport at møde op med den indstilling.
Jeg er sådan set enig langt henad vejen. Det opleves i hvert fald umiddelbart som om, at Scum og Burnley, som er de seneste eksempler simpelthen har glemt, hvordan man spiller fodbold og rammer hinanden med få meters afstand, når de møder Man City, ift. hvordan jeg faktisk synes, de gør alting niveauer bedre mod os.

Jeg har også flere steder læst, hvordan mange undrer sig over hvor få gule kort spillere som Fernandinho og Kompany får for at forhindre omstillinger mod dem ved at nedlægge folk, og de er jo langt fra de eneste. Det er jo indbygget i deres koncept, at modstanderen skal ned at ligge med det samme, de er ved at ryge den anden vej.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » mandag, 29. apr, 2019 12:34

Det er jo ingen tilfældighed, at det er CP og Leicester af midterholdene, der har slået City. Det kræver noget offensiv kvalitet - ikke mindst i omstillinger. Det har Burnley bare ikke - og derfor vil de med den tilgang, de havde i går, tabe 9 ud af 10 gange mod City - mindst.

Og hvis City vinder mesterskabet, så kan forskellen bestemt ikke koges ned til 1 cm og manglende udvisning på Etihad.

De er generelt bare lige det nøk stærkere end os i PL og kommer lettere til deres sejre, som Emmy skriver. Man må tage hatten af for den måde, de har klaret april på.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 29. apr, 2019 13:16

Altså jeg er ikke ude på at underkende Citys styrke, slet ikke. Men jeg vil holde det som nærmest et faktum at de i rigtig mange kampe kommer betydeligt nemmere til deres sejre alene fordi modstanderen på forhånd har givet op. Det er jo klart et resultat af deres enorme styrke, men det ærger og irriterer mig at det forekommer. Det burde ikke ske.
Samtidig vil jeg tillade mig at mene at vi er denne sæsons bedste hold i PL, men desværre har vi pt ikke point nok til at “bevise”det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 29. apr, 2019 13:20

AJJ skrev:Det er jo ingen tilfældighed, at det er CP og Leicester af midterholdene, der har slået City. Det kræver noget offensiv kvalitet - ikke mindst i omstillinger. Det har Burnley bare ikke - og derfor vil de med den tilgang, de havde i går, tabe 9 ud af 10 gange mod City - mindst.

Og hvis City vinder mesterskabet, så kan forskellen bestemt ikke koges ned til 1 cm og manglende udvisning på Etihad.

De er generelt bare lige det nøk stærkere end os i PL og kommer lettere til deres sejre, som Emmy skriver. Man må tage hatten af for den måde, de har klaret april på.
Selvfølgelig har du ret i at et par detaljer ikke afgjorde sæsonen. Men hvis leger legen, så at sige, så er det den mest afgørende kamp. Der har været et utalt af andre situationer. Pointen er at det var en 6 points kamp og den var et springbræt til den sidste del af sæsonen.
Jeg vil også mene, at lektien fra sæsonen er, at vi jo faktisk i meget lang tid havde sagen i egne hænder. Og her var det min holdning, som jeg vidst delte med en del jf kamptråde, at vi var dårlige rent mentalt til den del. Simpelthen fordi det mentale forplantede sig til banen, hvor både spillere og træner til tider var lidt forkrampede. Så i bund og grund har vi jo kun os selv at bebrejde. Så ved jeg godt det er et hårdt ord at bruge - bebrejde - men standarden er bare høj og så er det perfektionen man må stile efter.
Og det er jo lige det. Sæsonen kan med et godt CL resultat, hvilket vil sige samlet sejr, være springbræt til et yderligere angreb på City til næste sæson. Ellers frygter jeg lidt det modsatte sker. At vi rent mentalt skal fordøje det her virvar og det vil koste os i næste sæson.
Men intet er afgjort endnu. Den sidste kamp mod Brighton taber City ikke, det vil jeg garantere, men begge tophold har faktisk nogle ret så svære kampe i næste runde.




Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redmaniac » mandag, 29. apr, 2019 13:34

Det hold, der har flest point efter 38 kampe, er naturligvis den fortjente vinder af ligaen og derved også det bedste hold.

Premier League har i år set to historisk gode hold i kampen om titlen, men skal man se på forskellene i mellem dem, så ligger den, som jeg ser det i den offensive bredde samt kreativiteten fra midtbanen.

Her har City nyd godt af det kreative output, som spillere som først og fremmest de to gange Silva’er og De Bruyne, men i mindre grad også Gündogan, bidrager med. De er alle fire et niveau over, hvad vi har kunne stille med og havde vi bare haft én af de 3 førstnævnte, så havde vi været helt anderledes stillet i de uafgjorte kampe mod Everton, Leicester, West Ham, og Man U.

Havde Fabinho (og derved den genopstandne B2B Henderson) og Keita fundet formen før, kunne det måske have set anderledes ud.

Heldet kommer ganske rigtigt til dem, der opsøger det, men de 6 ekstra point målmandskiksene i kampene mod Everton, Crystal Palace, og Tottenham har godt nok også været ekstraordinære.

Dertil er også mange kampe vundet grimt, hvilket ikke skal tales alt for meget ned, da det er en prisværdig kvalitet i sig selv at være i stand til det, men samtidig kan man nok ikke altid forlade sig på at vinde så mange kampe på den måde.

Skulle jeg forsøge at tage den neutrale fodboldkasket på, så ville jeg da nok også i sidste ende mene, at City har spillet det bedste fodbold.

Det skal dog ikke tage noget fra vores sæson, som har været sindssyg flot og som har givet en hel masse, der kan bygges videre på til næste sæson.
Skulle Man City køre de sidste par sejre hjem, så er der ingen skam i at tabe titlen til dem, da de er længere i deres proces end os.

Onwards and upwards.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 29. apr, 2019 14:29

Jesper skrev:
AJJ skrev:Det er jo ingen tilfældighed, at det er CP og Leicester af midterholdene, der har slået City. Det kræver noget offensiv kvalitet - ikke mindst i omstillinger. Det har Burnley bare ikke - og derfor vil de med den tilgang, de havde i går, tabe 9 ud af 10 gange mod City - mindst.

Og hvis City vinder mesterskabet, så kan forskellen bestemt ikke koges ned til 1 cm og manglende udvisning på Etihad.

De er generelt bare lige det nøk stærkere end os i PL og kommer lettere til deres sejre, som Emmy skriver. Man må tage hatten af for den måde, de har klaret april på.
Selvfølgelig har du ret i at et par detaljer ikke afgjorde sæsonen. Men hvis leger legen, så at sige, så er det den mest afgørende kamp. Der har været et utalt af andre situationer. Pointen er at det var en 6 points kamp og den var et springbræt til den sidste del af sæsonen.
Jeg vil også mene, at lektien fra sæsonen er, at vi jo faktisk i meget lang tid havde sagen i egne hænder. Og her var det min holdning, som jeg vidst delte med en del jf kamptråde, at vi var dårlige rent mentalt til den del. Simpelthen fordi det mentale forplantede sig til banen, hvor både spillere og træner til tider var lidt forkrampede. Så i bund og grund har vi jo kun os selv at bebrejde. Så ved jeg godt det er et hårdt ord at bruge - bebrejde - men standarden er bare høj og så er det perfektionen man må stile efter.
Og det er jo lige det. Sæsonen kan med et godt CL resultat, hvilket vil sige samlet sejr, være springbræt til et yderligere angreb på City til næste sæson. Ellers frygter jeg lidt det modsatte sker. At vi rent mentalt skal fordøje det her virvar og det vil koste os i næste sæson.
Men intet er afgjort endnu. Den sidste kamp mod Brighton taber City ikke, det vil jeg garantere, men begge tophold har faktisk nogle ret så svære kampe i næste runde.




Sent from my iPad using Tapatalk
Det er også min teori, og jeg har også tidligere argumenteret for det her på forum. Faktum er jo, at vores "formkrise", hvis man ellers kan kalde det sådan, kom, da vi havde opbygget det der forspring til City, hvilket udover nederlaget til dem også kostede nogle uafgjorte, som vi ellers kunne/burde have vundet. For mig lignede det gummiben, og som følge heraf tror jeg heller ikke, at det er nogen tilfældighed, at vi har været nærmest uovervindelige, siden de igen overhalede os, således at det igen blev os, der havde alt at vinde og intet at tabe.

Vi har kort sagt haft det bedre med at ligge i baghjul; vores uheld er så, at City desværre ikke på samme måde har rystet på hånden, men i stedet (også) vundet rub og stub siden. I PrL, i hvert fald ... :mrgreen:

Uanset hvordan det ender - det bliver formentlig med en andenplads - så skal vi glæde os over en historisk flot sæson, samtidig med at vi selvfølgelig skal ærgre os gule og grønne, hvis det ikke kaster pokaler af sig.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. apr, 2019 14:40

Redmaniac skrev:Det skal dog ikke tage noget fra vores sæson, som har været sindssyg flot og som har givet en hel masse, der kan bygges videre på til næste sæson.
Skulle Man City køre de sidste par sejre hjem, så er der ingen skam i at tabe titlen til dem, da de er længere i deres proces end os.

Onwards and upwards.
Personligt har jeg meget svært ved at glædes over vores flotte sæson, når Man C vinder titlen for snuden af os. Og så lige den snydeklub!

Men jeg håber stadig på at Rodgers vil hjælpe sin gamle klub.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » mandag, 29. apr, 2019 15:26

Det er i hvert fald vildt og tankevækkende, at 91 point ville have sikret os mesterskabet i 33 ud af de sidste 37 sæsoner:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... asons.html

Bliver Man City "stående", og rykker vi os blot måske blot 5-10% mere ift. denne sæson, hvor vi jo pojntmæssigt og organisatorisk har rykket os rigtig mange procent, så tipper den jo over til os, og endnu en sæson med de samme 3 foran samt Hendo på 8'eren, en endnu bedre Trent, Gomez tilbage sammen med Oxlade og en Keita, der har fundet melodien, så ligger fremgang og venter.
Vi skal meget gerne have Shaq ud i en Klopp-udgave, og så skal vi have fundet reserven til de 3 forreste enten internt eller udefra.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redmaniac » mandag, 29. apr, 2019 15:30

Hr. Drejer skrev:
Redmaniac skrev:Det skal dog ikke tage noget fra vores sæson, som har været sindssyg flot og som har givet en hel masse, der kan bygges videre på til næste sæson.
Skulle Man City køre de sidste par sejre hjem, så er der ingen skam i at tabe titlen til dem, da de er længere i deres proces end os.

Onwards and upwards.
Personligt har jeg meget svært ved at glædes over vores flotte sæson, når Man C vinder titlen for snuden af os. Og så lige den snydeklub!

Men jeg håber stadig på at Rodgers vil hjælpe sin gamle klub.
Skal da blankt erkende, at jeg også lige skal bruge et par måneder på at komme mig over det, og jeg vil da fortsat være bitter over, at det var så tæt på, men når vi rammer august og Premier League starter igen, vil jeg netop på baggrund af den gode sæson være fortrøstningsfuld. Især med tanke på, at trods markante profiler i form af VvD, Salah, og Mané, så skyldes titelkandidaturet i år et stærkt kollektivt med et væld af profiler til forskel fra 13/14 sæsonen, som jeg personligt tilskriver Suarez' monstersæson.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 29. apr, 2019 16:05

Jesper skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Det er ret vildt at tænke på, at forskellen på Manchester City og Liverpool i denne sæson er den ene centimeter bolden manglede for at krydse stregen på Etihad.

Det er en fænomenal sæson Klopp og co. har gang i. Jeg krydser stadig fingre for det også giver et trofæ, når sæsonen er ovre. Det synes jeg klubben i den grad fortjener.
Eller en udvisning i selv samme kamp. Men sådan kan man blive ved.
Jeg frygter dog et mentalt tilbagefald for trup, træner, klub mv, hvis vi ikke lykkes med en titel i denne sæson.


Sent from my iPad using Tapatalk
Ja, jeg søger heller ikke forklaringer, men brugte blot eksemplet for at fremhæve de marginaler som ofte er udslagsgivende i sport.

Jeg tror i øvrigt du kan have ret i at manglende trofæer kan give et tilbagefald. Ikke fordi spillerne er uprofessionelle, for præstationerne i denne sæson viser tydeligt, at engagementet og truppens mentale styrke er fantastisk. Men det må alt andet lige tage toppen af denne energi, hvis en tæt på perfekt sæson ikke krones med et trofæ. Men det undgås selvfølgelig ved at overkomme de sidste tre CL-kampe :)

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » mandag, 29. apr, 2019 17:43

Både Liverpool og city har haft rigeligt med held til at vinde alle deres kampe.

så vi har ikke være "uheldige" som tidligere. det har city hellere ikke.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 29. apr, 2019 20:04

Om jeg så forsøgte, hvilket jeg overhovedet ikke har tænkt mig, ville jeg ikke kunne mønstre nogen som helst form for respekt for Citys, måske, kommende mesterskab. Ikke så meget som et enkelt tarveligt ligegyldigt Oscar-klap.

Jeg kan overhovedet ikke se det imponerende og respektfremkaldende ved at snyde sig til et mesterskab. På samme måde som jeg overhovedet ikke imponeres sf Armstrongs 7 Tour de france når han var krudtet op til begge øre, eller Skys dominans for nogle år siden i cyklingen, så kan jeg altså ikke imponeres over at City snyder sig til at være så meget bedre end alle andre hold. Det tror da fanan når man kan dominere modstanderne og vinde masser kampe og kunne spille med i samtlige turneringer når man har spillere som de bruyne og leroy sane skadet eller siddende på bænken uden det betyder en skid fordi man har 2-3 andre verdens stjerner i truppen til samme position.

FUCK City og fuck ALT hvad den bæ klub står for ! Arsenal, Tottenham og United kommer langt før i min optik når vi snakker om top klubber. Chelsea og City bliver ALDRIG en respekteret top klub i min optik. Asta basta.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar