Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 07. maj, 2019 08:39

Niels K skrev:
Emmy skrev:Jeg synes sgu ikke city hverken spiller godt eller er særligt gode.
Nå, de alle de andre klubber kan da i hvert fald lige så godt spille deres chance mod dem i stedet for at grave sig ned, for så har du øget risikoen for at tabe med mange %. De fleste hold skal nok blot sørge for, at alle mand kan spille fodbold og slå 4-5 afleveringer i streg, ellers må man nemlig sige, at Man City er temmelig gode til at hapse kuglen igen.
Og af den grund bliver Brighton-kampen desværre en gentagelse af kampen mod Burnley.

Brugeravatar
Skrtel
Indlæg: 2
Tilmeldt: mandag, 06. maj, 2019 23:13
Geografisk sted: Bornholm
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skrtel » tirsdag, 07. maj, 2019 10:04

Hr. Drejer skrev:Vi har spillet flot fodbold i løbet af sæsonen, og vi havner sikkert på 97 point. Hvis det ikke giver et mesterskab, så har jeg vanskeligt ved at se hvornår vi så skal vinde mesterskabet.

Jeg tvivler på vi får flere point næste sæson. Men vi skal forsøge. Jeg tror desværre at så længe Pep er i Man C, og med de midler han har til rådighed, så er de næsten sikre vindere af mesterskabet.
Jeg har det desværre på samme måde. Jeg tror ikke, at vi går igennem næste sæson med kun ét nederlag. Det er næsten umulig at opretholde så gode pointstimer to sæsoner i træk - det er vel aldrig sket før, at et hold som City ender med et gennemsnit på 99 point over to sæsoner.

Men jeg er optimistisk på dette holds vegne, men tror det bliver mere slinger i valsen i næste sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. maj, 2019 10:28

Wormie skrev:Vi har været heldige. med mange ting denne season, også med skader osv.

Og alligevel kan vi ikke slå olie klubben.

Vi vinder aldrig premier league mens de er her med deres købekraft.
Og nu skal de ikke bruge så mange flere penge, nu har de fået købt holdet og spillerne vil gerne til klubben efter de har bevist de kan vinde.

Det næsten som om at de vidste de skulle vinde 14 kampe i træk og alle vidste bare at de ville gøre det.
Man kan vel sige før sæsonen, at Man City har et fuldstændigt sammenspillet hold og en sammentømret trup bl.a. grundet en meget dygtig træner, og så holder vi deres bagmænd ude af ligningen.

Hvis vi forudsætter, at vi skulle have scoret lidt flere mål og vendt lidt flere kampe til sejre fremfor uafgjorte, så giver det for mig følgende idealopstilling:

Mané - Firmino - Salah
--- Keita -- Oxlade ---
------- Fabinho -------
Rob - VvD - Joe - TAA
------- Alisson -------

Ift. sidste sæson er dette langt fra en sammenspillet start 11'er. Alisson er ny men viste klassen ved at være super fra day one.
Gomez er ny på CB, men alle syntes vist, at disse 2 sammen lignede verdensklasse.

Fabinho er ny, og han skulle bruge tid på at blive spillet ind på den taktisk mest krævende plads.
Keita er ny, og ham har vi ikke brugt meget delvist grundet skader. Milner/Hendo/Gini kunne dog lige så godt tage denne plads i denne sæson, men både Gini og Milner virker lidt slidte her sidst på sæsonen af de mange kampe og vores intensive spillestil.
Oxlade kunne være den store offensive forskel, men ham har vi ikke kunnet bruge grundet skade.
Lallana har vi ikke kunnet bruge grundet skader.

Selvom de forreste 3 har været forskånet for skader, så har de alligevel mistet 7 kampe sammenlagt og særlig ærgerligt lige her i afgørelsen.

Dvs. 2 i vores foretrukne start 11 har vi næsten ikke kunnet bruge, og så er 3 spillere kommet til i sommers, hvor Keita dog kunne erstattes fint, og Oxlade blev også erstattet fint, men jeg føler mig overbevist om, at der er mere fart og flere mål/assists og meget andet godt offensivt i Ox/Keita fremfor Gini/Hendo/Milner, så Klopp har ikke fået den kreativitet fra midtbanen, som disse 2 spillere skulle sørge for, så vi har haft vores velkendte motorrum krydret med spredte gode offensive indslag men ikke kontinuerligt udover sæsonen. Robbo og Trent har til gengæld kompenseret i stor stil med rekord mange assists.

Vores bænk har været bedre end længe, men vi har været udfordret i midterforsvaret i løbet af sæsonen, og vi har skulle være kreative på backs, hvor vi heldigvis har været forskånet for længerevarende skader og sammenlagt kun 6 kampe til dem.

Origi og Studge har været skadet samlet 15 kampe, og Shaqiri har vi tilsyneladende ikke set i den udgave, Klopp ønsker, men de har alle 3 bidraget med point og afgørende scoringer/assists.
Brewster har været ude hele sæsonen, og vi kan alle nok se, at vi mangler noget for at matche Man City fra bænken i offensiven.

Man City har vel primært manglet KDB og Mendy, som vel svarer til Gomez og Oxlade for os og begge klubber har haft gode erstatninger, men de er stadig langt mere sammenspillede, og de har stadig en større og bedre bredde, som ses særlig tydeligt lige nu, hvor vi er hårdt ramt.

Med de skadede spillere tilbage, en super sæson sammen under bæltet og et par indkøb eller 3, så står vi meget bedre rustet til at tage udfordringen op næste sæson, og så må målsætningen være 100 point, og det skal simpelthen være nok, og så står vi med taktstokken.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af STMO » tirsdag, 07. maj, 2019 11:50

Niels K skrev:
Wormie skrev:Vi har været heldige. med mange ting denne season, også med skader osv.

Og alligevel kan vi ikke slå olie klubben.

Vi vinder aldrig premier league mens de er her med deres købekraft.
Og nu skal de ikke bruge så mange flere penge, nu har de fået købt holdet og spillerne vil gerne til klubben efter de har bevist de kan vinde.

Det næsten som om at de vidste de skulle vinde 14 kampe i træk og alle vidste bare at de ville gøre det.
Man kan vel sige før sæsonen, at Man City har et fuldstændigt sammenspillet hold og en sammentømret trup bl.a. grundet en meget dygtig træner, og så holder vi deres bagmænd ude af ligningen.

Hvis vi forudsætter, at vi skulle have scoret lidt flere mål og vendt lidt flere kampe til sejre fremfor uafgjorte, så giver det for mig følgende idealopstilling:

Mané - Firmino - Salah
--- Keita -- Oxlade ---
------- Fabinho -------
Rob - VvD - Joe - TAA
------- Alisson -------

Ift. sidste sæson er dette langt fra en sammenspillet start 11'er. Alisson er ny men viste klassen ved at være super fra day one.
Gomez er ny på CB, men alle syntes vist, at disse 2 sammen lignede verdensklasse.

Fabinho er ny, og han skulle bruge tid på at blive spillet ind på den taktisk mest krævende plads.
Keita er ny, og ham har vi ikke brugt meget delvist grundet skader. Milner/Hendo/Gini kunne dog lige så godt tage denne plads i denne sæson, men både Gini og Milner virker lidt slidte her sidst på sæsonen af de mange kampe og vores intensive spillestil.
Oxlade kunne være den store offensive forskel, men ham har vi ikke kunnet bruge grundet skade.
Lallana har vi ikke kunnet bruge grundet skader.

Selvom de forreste 3 har været forskånet for skader, så har de alligevel mistet 7 kampe sammenlagt og særlig ærgerligt lige her i afgørelsen.

Dvs. 2 i vores foretrukne start 11 har vi næsten ikke kunnet bruge, og så er 3 spillere kommet til i sommers, hvor Keita dog kunne erstattes fint, og Oxlade blev også erstattet fint, men jeg føler mig overbevist om, at der er mere fart og flere mål/assists og meget andet godt offensivt i Ox/Keita fremfor Gini/Hendo/Milner, så Klopp har ikke fået den kreativitet fra midtbanen, som disse 2 spillere skulle sørge for, så vi har haft vores velkendte motorrum krydret med spredte gode offensive indslag men ikke kontinuerligt udover sæsonen. Robbo og Trent har til gengæld kompenseret i stor stil med rekord mange assists.

Vores bænk har været bedre end længe, men vi har været udfordret i midterforsvaret i løbet af sæsonen, og vi har skulle være kreative på backs, hvor vi heldigvis har været forskånet for længerevarende skader og sammenlagt kun 6 kampe til dem.

Origi og Studge har været skadet samlet 15 kampe, og Shaqiri har vi tilsyneladende ikke set i den udgave, Klopp ønsker, men de har alle 3 bidraget med point og afgørende scoringer/assists.
Brewster har været ude hele sæsonen, og vi kan alle nok se, at vi mangler noget for at matche Man City fra bænken i offensiven.

Man City har vel primært manglet KDB og Mendy, som vel svarer til Gomez og Oxlade for os og begge klubber har haft gode erstatninger, men de er stadig langt mere sammenspillede, og de har stadig en større og bedre bredde, som ses særlig tydeligt lige nu, hvor vi er hårdt ramt.

Med de skadede spillere tilbage, en super sæson sammen under bæltet og et par indkøb eller 3, så står vi meget bedre rustet til at tage udfordringen op næste sæson, og så må målsætningen være 100 point, og det skal simpelthen være nok, og så står vi med taktstokken.
Jeg synes, vi er udfordrede, når vores alternativ hedder Sturridge. Han gør ikke mere den store forskel. Det samme så snart Van Dijk er skadet, så vil vi være markant svækkede.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » tirsdag, 07. maj, 2019 13:23

Niels K skrev:
Wormie skrev:Vi har været heldige. med mange ting denne season, også med skader osv.
.

Med de skadede spillere tilbage, en super sæson sammen under bæltet og et par indkøb eller 3, så står vi meget bedre rustet til at tage udfordringen op næste sæson, og så må målsætningen være 100 point, og det skal simpelthen være nok, og så står vi med taktstokken.
Desværre er det jo bare ikke så simpelt - City vil jo også forstærke sig.

Derudover er vi nød til at se på det faktum at City bare har væsentligt større financial power end vi (måske) nogenside får.

Deres større financielle power betyder nøgternt set, at vi er nød til at "slå markedet", hver gang vi handler og helt generelt skal vores strategiske beslutninger, på banen, uden for banen og på transfermarkedet være bedre end City i ALLE henseender, da de ellers kører os over med de penge de har til rådighed.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. maj, 2019 13:37

Eng TG12. Man C bommede stort i sidste sommers transfervindue, hvor de mislykkedes i at finde en erstatning til Fernandinho, hvilket de også betalte en høj pris for. De har den finansielle power til at de kan tillade sig at lave en skævert på transfermarkedet. Noget vi ikke kan tillade os. Vi har været superdygtige til at finde de rigtige typer, som også har leveret (måske med undtagelse af Keita, men han skal nok komme).

Vi har jo leveret en næsten perfekt sæson. Vi har tabt en sølle kamp, og hentet 90+ point. Det er flot. Det er blot trist at det er ikke er nok til en pokal. Hvis vi ender uden pokal, tror jeg det ville være en kæmpe skuffelse for spillere og manager. Og opgaven består i at få spillerne til forsat at tro på projektet, og til at spille lige så flot næste sæson - selvom det næste en for meget at forlange.

Men vi skal i hvert fald ud at forstærke os markant. Vi skal have 3-4 klasse forstærkninger, så kan vi (håber jeg) følge Man C til dørs næste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 07. maj, 2019 14:42

Liverpool skal selvfølgelig aspirere mod at vinde både CL og PL i indeværende og næste sæson.

Men som andre også har berørt, er jeg bange for vi kommer til at se fysisk og mental træthed i næste sæson. Den fysiske træthed bunder ikke i spekulation men det faktum, at vores fronttrio, midtbanedynamo og målmand for anden sommer i streg skal igennem en lang og tærende slutrunde. Forberedelserne til næste sæson vil således være kort og uoptimal for Salah, Mane, Firmino, Fabinho og Allison, der foruden Van Dijk er selve rygraden på holdet.

Den mentale træthed er mere spekulation fra min side. Klopp er fantastisk til mandskabspleje, hvilket vi har set i indeværende sæson ovenpå CL skuffelsen sidste år. Nederlaget blev tydeligt brugt som motivation og fremdrift, fremfor en tilbagevendende hovedpine. Der foreligger dog en risiko for, at nogle spillere vil være mentalt ramt, da de har gjort alt til punkt og prikke, hvad der kunne forlanges af dem, uden det har kastet et trofæ af sig.

Det vil kræve enorme cojones, hvis truppen kan ryste skuffelsen af sig op til 19/20 sæsonen og gå ind til denne med samme energi og professionalisme. Jeg håber dette sker, men forventer det ikke og vil i så fald ikke klandre holdet, hvis der sker et mindre formdyk ovenpå de fantastiske præstationer vi har set i indeværende sæson. Holdet må bare ikke falde sammen som vi så det i 9/10 og 14/15, men skal cementere positionen som en topklub, der kæmper med om titler på alle fronter. Men al denne snak hører ikke til nu, hvor vi har to vigtige kampe indenfor de næste dage. Det må vente til sommeren.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » tirsdag, 07. maj, 2019 15:39

Robbie_God_Fowler skrev:Liverpool skal selvfølgelig aspirere mod at vinde både CL og PL i indeværende og næste sæson.

Men som andre også har berørt, er jeg bange for vi kommer til at se fysisk og mental træthed i næste sæson. Den fysiske træthed bunder ikke i spekulation men det faktum, at vores fronttrio, midtbanedynamo og målmand for anden sommer i streg skal igennem en lang og tærende slutrunde. Forberedelserne til næste sæson vil således være kort og uoptimal for Salah, Mane, Firmino, Fabinho og Allison, der foruden Van Dijk er selve rygraden på holdet.

Den mentale træthed er mere spekulation fra min side. Klopp er fantastisk til mandskabspleje, hvilket vi har set i indeværende sæson ovenpå CL skuffelsen sidste år. Nederlaget blev tydeligt brugt som motivation og fremdrift, fremfor en tilbagevendende hovedpine. Der foreligger dog en risiko for, at nogle spillere vil være mentalt ramt, da de har gjort alt til punkt og prikke, hvad der kunne forlanges af dem, uden det har kastet et trofæ af sig.

Det vil kræve enorme cojones, hvis truppen kan ryste skuffelsen af sig op til 19/20 sæsonen og gå ind til denne med samme energi og professionalisme. Jeg håber dette sker, men forventer det ikke og vil i så fald ikke klandre holdet, hvis der sker et mindre formdyk ovenpå de fantastiske præstationer vi har set i indeværende sæson. Holdet må bare ikke falde sammen som vi så det i 9/10 og 14/15, men skal cementere positionen som en topklub, der kæmper med om titler på alle fronter. Men al denne snak hører ikke til nu, hvor vi har to vigtige kampe indenfor de næste dage. Det må vente til sommeren.
Jeg følger de ting du siger, men vil alligevel argumentere imod.

Først og fremmest er det professionelle sports udøvere, igennem hele deres karriere har deres psyke, og evne til at tackle modgang været en central faktor for de er, hvor de er idag i verdens bedste klub.

Det betyder ikke at nogle måske vil tvivle på Liverpool projektet, og måske ikke har motivationen for projektet længere - men det er netop her trænerstaben, skal vurdere hver enkelt spiller, og træffe nogle centrale valg om hvem der skal blive, hvem der kan overtales, og hvem som skal ind, for at sikre vi har en sulten trup med troen på projektet til sæson start.

Derudover - selvom vi vist historisk er undtagelsen, så er det ofte sket at nr. 2 vinder mesterskabet sæsonen efter.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. maj, 2019 15:42

Robbie_God_Fowler skrev:et vil kræve enorme cojones, hvis truppen kan ryste skuffelsen af sig op til 19/20 sæsonen og gå ind til denne med samme energi og professionalisme. Jeg håber dette sker, men forventer det ikke og vil i så fald ikke klandre holdet, hvis der sker et mindre formdyk ovenpå de fantastiske præstationer vi har set i indeværende sæson. Holdet må bare ikke falde sammen som vi så det i 9/10 og 14/15, men skal cementere positionen som en topklub, der kæmper med om titler på alle fronter.

Ja, det har også været min tanke. Historikken er imod os. Vi faldt sammen i 2001/02, 9/10 og 14/15. Men det som taler mod vi skulle falde sammen, er at klubben er langt mere gearet til at være topklub end tidligere. Vi har fået de rigtige mennesker ind på de rigtige positioner i klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 11:30

Mon ikke kampen i går viste, at der er nosser på dette hold, og at de alle vil fremad ? Klopp beskriver meget stærkt ånden på holdet her, og jeg ser for mig, at vi leverer en monster sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/5 ... erne-sine/
Senest rettet af Niels K onsdag, 08. maj, 2019 12:29, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 08. maj, 2019 11:45

Man kan da ihvertfald argumentere for at flere herinde, jeg selv inklusive, gav op før spillerne, og mens vi hsr så travlt med at stille spørgsmål til spillernes mentale formåen, bør vi måske se ind ad ?Spørgsmålet er måske ikke så meget om spillerne kan rejse sig, men kan fanbasen ? Synes der har været flere kampe hvor nervøsiteten i stuerne, på diverse pubs , på stadion, på forums osv. Hsr været meget mere nervøs end spillerne har virket til at være.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 12:33

Meget enig. Man kan sige, at det vist heldigvis kun var 1 hjemmekamp, hvor Anfield bed i neglene i stedet for at heppe på drengene, og så var der gang i lægterne igen.

Nu skal vi lige have alle mand med, selvom det selvklart kan ende i en endnu større skuffelse, end hvis man sætter forventningerne så lavt og tror, at miraklernes tid er forbi.

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Icipher » onsdag, 08. maj, 2019 21:02

Nå, Ajax eller Spurs?

Tror lidt på Spurs idag, Ajax kunne godt få gummiben - men lad os nu se.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 08. maj, 2019 21:07

Heavy metal fodbold fra Ajax... :gunfire:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. maj, 2019 21:23

Er der nogle spillere som er tæt på suspension?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar