Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niche » lørdag, 28. dec, 2019 07:49

Det er da vist første gang man har kunnet kåre pl mestrene allerede inden nytår... Vi har tab en kamp i pl i løbet af de sidste halvanden sæson. Jeg kan simpelt hen ikke se os gå ned med flaget. Hvor er det en fantastisk effekt Klopp har haft på holdet. Fra sub top til verdens ubetinget bedste mandskab... Dreams Come True... God kamp til jer alle, og godt nytår...

RepsejMoyr
Indlæg: 15
Tilmeldt: lørdag, 27. okt, 2018 20:07
Geografisk sted: Skagen

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RepsejMoyr » lørdag, 28. dec, 2019 08:09

Jeg vil gerne lige have Wolves kørt over også! Derudover kan man jo kun håbe på - at med det hold og det drive - at de går efter at slå både Arsenals 03/04 sæson og Citys 17/18.
Det her hold liner jo op til at slå alle rekorder!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 28. dec, 2019 09:18

Jeg er ikke helt klar til at hoppe på Jespers bandwagon :band: endnu, men kan dog konstatere, at vi nu kan tillade os at tabe 5 - fem! - kampe i anden sæsonhalvdel uden at blive overhalet i tabellen. At et holde, der har vundet 47, spillet 8 uafgjorte og tabt 1 - én - i de seneste 56 PrL kampe, pludselig skulle tabe 5 ud af 20 forekommer ærligt talt usandsynligt :headbang:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. dec, 2019 11:02

Jeg har ikke lyst til at fejre mesterskabet allerede. Dels husker jeg Uffe snublede på målstregen, da han sikkert tog sejren for givet med de flotte målinger og dels, så skal vi da nyde hver en kamp derhen til. Det vil til gengæld være så kæmpe stort og fuldstændigt overlegent, hvis vi kan lade en håndfuld af de mest talentfulde unge gutter få godt med PL minutter i benene de sidste 3-5 kampe.

Jeg kan i øvrigt ikke fordrage den måde, hvorpå Man City spillerne lige går ind og laver en lille sviner på modstanderen hver gang, de presser efter bolden, så de slåes ud af rytme i boldomgangen, og at der sjældent dømmes for det.

Mine 3 hadespillere:

Sterling
Otamendi
Kyle Walker

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 28. dec, 2019 13:06

athomsen skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:53
Mads T. skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:39
AJJ skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:37
Helt perfekt kamp. Og Wolves har brugt en masse kræfter i aften.
Det kan man altså også sige om City. Og så mangler de Ederson i de næste 3 kampe. Sheffield U., selv på hjemmebane, er altså ikke en walk over efter sådan en kamp her.
hvorfor 3 kampe? Alisson fik 1 dags karantæne, da han fik rødt. Ps: har ikke set episoden
Alisson ramte jo ikke modspilleren, han tog "bare" bolden med hænderne; Ederson kantede Wolves-spilleren, omend det kun var marginalt, men berøringen var der.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 28. dec, 2019 13:20

Sledgehammer skrev:
lørdag, 28. dec, 2019 13:06
athomsen skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:53
Mads T. skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:39
AJJ skrev:
fredag, 27. dec, 2019 22:37
Helt perfekt kamp. Og Wolves har brugt en masse kræfter i aften.
Det kan man altså også sige om City. Og så mangler de Ederson i de næste 3 kampe. Sheffield U., selv på hjemmebane, er altså ikke en walk over efter sådan en kamp her.
hvorfor 3 kampe? Alisson fik 1 dags karantæne, da han fik rødt. Ps: har ikke set episoden
Alisson ramte jo ikke modspilleren, han tog "bare" bolden med hænderne; Ederson kantede Wolves-spilleren, omend det kun var marginalt, men berøringen var der.
;)
Jeg havde også regnet med 3 spilledage, men iflg. Manchester Evening News (det var Google, der bragte mig dertil) får han kun een spilledag, så han mangler mod United (Sheffield ;) )
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 28. dec, 2019 17:33

Har vi en tilbagekøbsklausul på Ings? :D

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 29. dec, 2019 14:14

Ryan Kent har scoret i the old firm, fladt indlæg han følger op på, rimeligt tørt hugget ind. Håber på x for holder egentligt med Celtic men Ste G er jo i "fjendens" lejr. nå og så står der 1-1
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 30. dec, 2019 09:07

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/engla ... oedelaegge

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » mandag, 30. dec, 2019 17:22

Jesper skrev:
mandag, 30. dec, 2019 09:07
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/engla ... oedelaegge

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg kan ikke lige se, at vores kamp mod Wolves skulle være det dårlige eksempel, da det vel egentlig rettede 2 forkerte beslutninger til korrekte beslutninger. Det tog bare for lang tid.

Dog vil jeg lige rette mig selv og fremhæve deres annullerede mål som det punkt, hvor jeg mener, at VAR skal tilrettes for at blive et rigtig godt værktøj til at få de rette afgørelser, og så må de arbejde hurtigt videre på at bringe tiden for gennemgang ned.
Udgangspunktet må være, at angriberen har fordelen ved tvivl om offside, og så skal afstanden være, hvad der svarer til bredden på linjerne omkring banen/målet/felterne, hvor der må være faste mål. Bolden skal være helt over stregen, før der er mål, indkast mv., så samme afstand kunne man bruge ved offside, så vi ikke snakker en storetå, armhule e.l., og linjevogteren vil have bedre mulighed for at holde flaget nede eller løfte det. Der vil så også kunne afsiges en meget hurtig VAR dom, så vi ikke skal køre med alle disse streger og mulige bevægelser.

Jeg synes vel egentlig kun, at der er kritikpunkter omkring offside kendelserne og tiden, der bruges på disse ?

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 30. dec, 2019 18:12

Niels K skrev:
Jesper skrev:
mandag, 30. dec, 2019 09:07
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/engla ... oedelaegge

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg kan ikke lige se, at vores kamp mod Wolves skulle være det dårlige eksempel, da det vel egentlig rettede 2 forkerte beslutninger til korrekte beslutninger. Det tog bare for lang tid.

Dog vil jeg lige rette mig selv og fremhæve deres annullerede mål som det punkt, hvor jeg mener, at VAR skal tilrettes for at blive et rigtig godt værktøj til at få de rette afgørelser, og så må de arbejde hurtigt videre på at bringe tiden for gennemgang ned.
Udgangspunktet må være, at angriberen har fordelen ved tvivl om offside, og så skal afstanden være, hvad der svarer til bredden på linjerne omkring banen/målet/felterne, hvor der må være faste mål. Bolden skal være helt over stregen, før der er mål, indkast mv., så samme afstand kunne man bruge ved offside, så vi ikke snakker en storetå, armhule e.l., og linjevogteren vil have bedre mulighed for at holde flaget nede eller løfte det. Der vil så også kunne afsiges en meget hurtig VAR dom, så vi ikke skal køre med alle disse streger og mulige bevægelser.

Jeg synes vel egentlig kun, at der er kritikpunkter omkring offside kendelserne og tiden, der bruges på disse ?
Det er jo ikke det, udtalelserne i kilden fremhæver. Det er spørgsmål glæde, ventetid, æstetik og underholdning. Noget som en del Ikke andet som væsentligt, andre (som mig) synes det er altafgørende. Ikke så meget om det er rigtigt og forkert.
Klopp har i øvrigt fremhævet det fysiologiske konsekvenser ved ventetiden som endnu et parametre.
Jeg har deslige ikke bragt linket i en kamptråd.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 30. dec, 2019 19:12

Hvis det for fanden bare er slut med armhuler, næse hår og andet ligegyldigt der ender i offside, er jeg lykkelig. Jeg håber sådan at det ender lykkeligt med VAR, for hold kæft fejldomme uden VAR er træls, specielt når det går mod LFC, men faktisk også dem der hjælper LFC.

Disse ynkelige armhule-VAR-domme slår almindelige kæmpe dommerfejl(uden VAR) på lorte skalaen. og der var vist 3 armhule domme i sidste runde, og jeg kan ikke overbevises om der var offside i nogle af dem.


https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dom ... -tydelige/
Generalsekretæren i IFAB, Lukas Brud, understreger, at det kun er 'klare og tydelige' fejl, der skal rettes ved brug af VAR. Det siger han efter julens polemik i Premier League.

Lukas Brud, generalsekretær i IFAB, som er officielle regelmagere i fodbold, har efter julens VAR-polemik i Premier League taget bladet fra munden.

I forbindelse med offside-kendelser skal VAR kun bruges i tilfælde, hvor en 'klar og tydelig' fejl er begået, understreger han.

- 'Klar og tydelig' er stadigt gældende – det er et vigtigt princip. Det er ikke meningen, at der bruges en masse tid på at finde noget marginalt, siger han og fortsætter:

- Hvis noget ikke er klart ved første øjekast, så er det ikke tydeligt, og derfor skal det ikke gennemses. At se på en kameravinkel er én ting, men at se på 15 vinkler for at finde noget, som potentielt måske ikke var der alligevel, det er ikke idéen med VAR-princippet. Det skal være klart og tydeligt.

Det vil han og IFAB gentage over for ligaerne, der benytter sig af VAR, når IFAB har holdt sin årlige generalforsamling i februar.

VAR har i juledagene været under heftig beskydning fra en lang række Premier League-aktører, som ikke føler, at systemet fungerer efter planen.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 01. jan, 2020 15:16

Årtiets mål indtil videre er stensikkert lige scoret af en Brighton spiller, saksespark af den anden verden :shock:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 01. jan, 2020 16:18

Thommo skrev:
onsdag, 01. jan, 2020 15:16
Årtiets mål indtil videre er stensikkert lige scoret af en Brighton spiller, saksespark af den anden verden :shock:
Enig, og Ings er f....... god og iskold :clap:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. jan, 2020 17:09

Newcastle er godt nok middelmådige. Men hvad kan man forvente, når manageren hedder Steve Bruce.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar