Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. jan, 2020 06:52

Mysjkin skrev:
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
“Problemet” er at det ikke vil hjælpe dem. Deres trup er sammensat med hovedet under armen. De er nødt til at starte helt forfra - som vi var nødt til dengang vi stillede med fodboldgenier som Konchesky, Poulsen og Jovanovic og havde Hodgson som manager.
Yup
De skal ændre hele strukturen.

Kan man forestille sig at de store navne som Allegri, Pochetino og Giggs også er blevet lidt ængstelige over hvordanskibetsejler og styrer uden om jobbet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 23. jan, 2020 08:45

texy skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 23:05
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
Håber, at de lige ser tiden lidt an, og giver ham sommerens transfervindue også.

I øvrigt var 1989/90 vist sidste gang Man Utd var så dårlige. Og vi ved jo godt, hvordan den sæson endte...
Vil gerne have, at Ole-festen fortsætter så lang tid, som det overhovedet er muligt :D

Nu har de watford (sandsynligvis) ude i FA, Man city i Carabao, Wolves hjemme samt Chelsea ude i de næste fire kampe. Jeg frygter, at nederlag i alle fire (hvad der bestemt er realistisk) kan medføre fyring af Ole.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. jan, 2020 08:54

AJJ skrev:
torsdag, 23. jan, 2020 08:45
Vil gerne have, at Ole-festen fortsætter så lang tid, som det overhovedet er muligt :D

Nu har de Man city i Carabao, Wolves hjemme samt Chelsea ude i de næste tre kampe. Jeg frygter, at nederlag i alle tre (hvad der bestemt er realistisk) kan medføre fyring af Ole.
Jeg er helt enig i at han ikke er god nok til en klub med det ambitionsniveau, eller måske kunne han godt have overtaget et stærkt hold og gjort det godt, lidt som Zidane(måske, som det er absolut ikke sikkert. Men at komme ind og lægge arm med spillere, bestyrrelse, direktion og medier og så samtidig også skal opfinde den dybe fodboldtallerken... det var nok lidt for meget for ham.

Det har også været et stort problem strategisk for ham at han startede som midlertidig manager, da det lidt har betydet at han ikke har kunnet starte nogle langsigtede planer da han overtog holdet, men så blev han fast ansat og så har han pludselig skulle finde sin egen stil og er begyndt at forny holdet med ofte yngre og britiske spillere, men han har vel haft lidt svært ved at udtænke en overordnet spillestil.

Men hvad dælen kan de gøre bedre?
- Hvis jeg var Allegri eller Pochetino, så ville jeg hellere vente på at jobbet i Chelsea, Bayern, Madrid, Atletico eller PSG blev ledigt.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 23. jan, 2020 09:23

texy skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 23:05
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
Håber, at de lige ser tiden lidt an, og giver ham sommerens transfervindue også.

I øvrigt var 1989/90 vist sidste gang Man Utd var så dårlige. Og vi ved jo godt, hvordan den sæson endte...
At historien skulle gentage sig, bare med omvendt fortegn, så det er dem, der skal igennem 30 års tørke, er vel næsten for meget at håbe på.

Men man har jo lov at drømme :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af athomsen » torsdag, 23. jan, 2020 09:56

Mysjkin skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 23:05
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
“Problemet” er at det ikke vil hjælpe dem. Deres trup er sammensat med hovedet under armen. De er nødt til at starte helt forfra - som vi var nødt til dengang vi stillede med fodboldgenier som Konchesky, Poulsen og Jovanovic og havde Hodgson som manager.
Endnu et problem de har, hvis de vælger at fyre OGS - ledelsens troværdighed. De har jo holdt på, at manden skal have tid til at forme hans hold. De bør indse, at deres tidligere håndtering med massevis af managere, der alle vil købe ind på forskelligvis har efterladt en trup, der ikke er homogen og har mange mangler. Jeg tænker, at hvis de er blot en anelse seriøse og tror på OGS, så skal han som absolut minimum have 4 transfervinduer, så han kan rense ud i truppen og købe spillere ind, der passer til filosofien. Så skidt købte OGS altså heller ikke ind i sommers. Maguire var rigtig dyr, men de havde brug for forstærkning og en leder i forsvaret. Wan-Bissaka var et godt køb. James er et godt, billigt og spændende indkøb - så jeg tror skam godt OGS ved, hvad han vil. De har en masse skrammel spillere, som OGS må trækkes med pga. uhyrlige lønninger og hjernedøde kontraktforlængelser - tænk sig at man har forlænget 5 år med Phil Jones. Hvem glemmer Sanchez uhyrlige løn. Så har vi "stjernen" over dem alle: Pogba - han er pissegod, HVIS han gider og så får han 290.000 pund om ugen. Sådan en som ham skal de bare af med - han er med til at trække holdet ned. Der er vel ikke mange, der er i tvivl om, at VvD er i den absolutte verdens elite - alligevel har de 5 spillere ud over Sanchez, der får mere i løn. De har 11 spillere, der får mere end Mané. Kun 5 spillere der tjener mindre end TAA (så lang tid siden er det heller ikke, at han forlængede). Det er hele strukturen, de skal have gjort op med.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 24. jan, 2020 14:42

Tranmere vs. Man U i FA Cup'en.

En spændende kamp mellem to jævnbyrdige hold. Det bliver interessant at se, om Tranmere's på papiret stærkere 11'er kan overvinde Man U's gode kollektiv.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » fredag, 24. jan, 2020 14:47

AJJ skrev:
fredag, 24. jan, 2020 14:42
Tranmere vs. Man U i FA Cup'en.

En spændende kamp mellem to jævnbyrdige hold. Det bliver interessant at se, om Tranmere's på papiret stærkere 11'er kan overvinde Man U's gode kollektiv.
Arh lad os nu ikke lade os rive med i forhold til man u. Deres kollektiv er altså ikke specielt godt.

ewen
Indlæg: 82
Tilmeldt: lørdag, 21. dec, 2013 14:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ewen » søndag, 26. jan, 2020 18:08

Mads T. skrev:
AJJ skrev:
fredag, 24. jan, 2020 14:42
Tranmere vs. Man U i FA Cup'en.

En spændende kamp mellem to jævnbyrdige hold. Det bliver interessant at se, om Tranmere's på papiret stærkere 11'er kan overvinde Man U's gode kollektiv.
Arh lad os nu ikke lade os rive med i forhold til man u. Deres kollektiv er altså ikke specielt godt.
Så så venner! Jeres shame blev gjort til skamme.. OGS stay

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pow9199 » søndag, 02. feb, 2020 18:19

Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 02. feb, 2020 18:40

pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 02. feb, 2020 18:48

Ja, for sådan er reglerne. Jeg synes også det er fint. Såfremt det blev dømt ved at kampstop, som reglen foreskriver, hvilket jeg mener det skete.
Dommen er jo fuldstændig korrekt. Straffe til City, ikke straffe i 2. Omgang.

Kampen for mig viser dog også at vi godt nok ikke er det eneste hold der er ‘wasteful’ foran mål, hold da op, især Aguero har jo været vanvittig uskarp, meget ulig ham.

Generelt virker kampen til at være skruet op i et tempo som ingen af holdende reelt magter at spille i.
Ku godt forestille mig en død uafgjort fordi begge hold simpelthen læber tær for energi til sidst
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 02. feb, 2020 18:52

Selvfølgelig et rødt vil jo gøre en lille forskel for min profeti ;)
Synes dog ikke jeg er sikker på der skulle dømmes.. det er vel skulder hvor han smider sig temmelig nemt ? Eller hva ?
Jeg er selvfølgelig med på at idet man dømmer frispark skal der også falde et gult, men synes netop ikke der reelt set burde være fløjtet
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 02. feb, 2020 18:54

City med ti mand og nu bagud ... :clap: :clap:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 02. feb, 2020 18:55

Hvor har Tottenham dog været ekstremt heldige mod City de seneste par år :D ikke at jeg ikke elsker det.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pow9199 » søndag, 02. feb, 2020 19:10

Sledgehammer skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:40
pow9199 skrev:
søndag, 02. feb, 2020 18:19
Til de der ser Spurs - City:
1. Glimrende eksempel på når VAR er godt, selvom jeg nok tror der skulle have været straffe til Sterling
2. Hvor er det vildt at et hold der var i CL finalen sidste år, kan have Lloris og Aurier i startopstillingen. Det minder mig om en svunden tid, hvor navne som Skrtel, Mignolet og Konchesky var dem vi måtte sætte vor lid til.
Jeg synes det er helt galt at spillet går videre i 2-3 minutter før straffet på Aguero dømmes. Hvad nu hvis Spurs i mellemtiden var gået op og havde scoret eller fået tilkendt et straffespark? Skulle det så være annulleret?
Hvad så hvis det var sket? Så trækkes spillet tilbage. Kan ikke se andet, end at det er glimrende at vente 2 minutter (ikke 3, for så vidt at det skulle gøre en forskel), og checke imens spillet kører. Havde du foretrukket de havde stoppet spillet og så stået og ventet i stedet?

Besvar