Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 12. jan, 2021 22:20

Redtothebone skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 22:18
AJJ skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 22:08
Redtothebone skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 22:02
Brækker mig over Bruno render og brokker og påvirker dommeren hele tiden, selv når show sparker en ned brokker han sig.
Men nu fik han så også gult.
:headbang:
Friend har gjort det fint indtil nu.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » tirsdag, 12. jan, 2021 22:24

Jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor kommentatorerne er sådan efter annulleringen af Maguires mål. Han hoppede jo ind i nakken på modspilleren og kværnede ham fuldstændig inden han så rammer bolden. Der er da frispark 10/10 gange?
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 12. jan, 2021 22:27

jensemand skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 22:24
Jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor kommentatorerne er sådan efter annulleringen af Maguires mål. Han hoppede jo ind i nakken på modspilleren og kværnede ham fuldstændig inden han så rammer bolden. Der er da frispark 10/10 gange?
Fordi kommentatorerne er pro-manu.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 12. jan, 2021 22:30

jensemand skrev:
tirsdag, 12. jan, 2021 22:24
Jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor kommentatorerne er sådan efter annulleringen af Maguires mål. Han hoppede jo ind i nakken på modspilleren og kværnede ham fuldstændig inden han så rammer bolden. Der er da frispark 10/10 gange?
Der var ikke frispark til Fabinho mod wba....
YNWA

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » tirsdag, 12. jan, 2021 22:31

Det har du selvfølgelig ret i, men det gav heller ikke meget mening... Og ja kommentatorerne savler godt nok over united må man sige
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » tirsdag, 12. jan, 2021 22:46

Burnley er godt nok trætte. Håber de holder ud, men det ville da være noget nær et mirakel sådan som de pøler bolden væk så snart de får den. Men de forsvarer sig flot, og nu er United begyndt at smide sig når de kommer i feltet. Vær stærk Kevin Friend!
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » tirsdag, 12. jan, 2021 22:49

Og ligesom jeg skriver så scorer de... Øv bøv
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. jan, 2021 23:07

Tarkowski for helvede da...kæmpe chance
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. jan, 2021 14:15

DEJLIGT!! Wolves kom bagud med 0-1 hjemme mod WBA, men nu her kort før pausen, er de kommet foran 2-1.
Glæder mig, da Sam Allerdyce og hans anti-fodbold bare skal rykke ned!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 16. jan, 2021 14:49

Cynwal skrev:DEJLIGT!! Wolves kom bagud med 0-1 hjemme mod WBA, men nu her kort før pausen, er de kommet foran 2-1.
Glæder mig, da Sam Allerdyce og hans anti-fodbold bare skal rykke ned!!
Ja, nu er de så foran igen!

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. jan, 2021 14:51

Jesper skrev:
lørdag, 16. jan, 2021 14:49
Cynwal skrev:DEJLIGT!! Wolves kom bagud med 0-1 hjemme mod WBA, men nu her kort før pausen, er de kommet foran 2-1.
Glæder mig, da Sam Allerdyce og hans anti-fodbold bare skal rykke ned!!
Ja, nu er de så foran igen!

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Ja, det er lige til at lukke op og .............
Den fik jeg sgu jinxet godt og grundigt!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 16. jan, 2021 15:16

Cynwal skrev:
Jesper skrev:
lørdag, 16. jan, 2021 14:49
Cynwal skrev:DEJLIGT!! Wolves kom bagud med 0-1 hjemme mod WBA, men nu her kort før pausen, er de kommet foran 2-1.
Glæder mig, da Sam Allerdyce og hans anti-fodbold bare skal rykke ned!!
Ja, nu er de så foran igen!

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Ja, det er lige til at lukke op og .............
Den fik jeg sgu jinxet godt og grundigt!!
Jo, men taberen er vist også en kinesisk købeklub, så det går nok

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 21. jan, 2021 06:36

Jeg kan forstå at Ronaldo overalt hyldes for at være den mest scorende spiller nogensinde. Det vil jeg godt anfægte. Jeg har læst rigtigt meget om Pele som historisk materiale og sat mig ind i den tid han spillede i. Det er rigtigt at Pele ikke scorede over 1000 mål i turneringskampe, men man glemmer fuldstændig at fodbold systemet var helt anderledes den gang. Der var eks ikke de samme regler omkring udskiftning. Spillerne måtte gå ufattelig meget hårdere til hinanden. Se eks. VM fra 1962. Boldene var helt anderledes. Banerne lignede ikke de baner vi har i dag. Derudover så havde man ikke de samme internationale overbygninger i klubholdsregi som i dag. Det man så gjorde, var, at de store klubber, eks. Santos, turnerede rundt og mødte udvalgte hold. Ligesom nu handlede det om økonomi, men der var også en enorm prestige i de her kampe. Og det var så absolut ikke venskabskampe, det handlede om at vinde. I de kampe scorede Pele så de resterende mål, der gjorde at han har rekorden.
Jeg synes det er et udtryk for historisk hvidvaskning at kalde Ronaldo alle tiders topscorer og et udtryk for at man simpelthen ikke har sat sig ind i en historisk kontekst.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 21. jan, 2021 09:24

Lader godt nok til at Pep har fundet en formel der fungere her under Corona.

Ubesejret de sidste 16 kampe og har vundet de sidste 9, lader til at de har trukket håndbremsen lidt efter nederlag til Tottenham og Leicester, de har meget styr på defensiven og lukker næsten ingen mål ind, jeg ser dem pt. som klare favoritter til titlen, så vi skal helt sikkert til at have sat en stime sejre sammen nu eller er de væk - men det burde vi også kunne.
YNWA

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 22. jan, 2021 19:44

Jesper skrev:
torsdag, 21. jan, 2021 06:36
Jeg kan forstå at Ronaldo overalt hyldes for at være den mest scorende spiller nogensinde. Det vil jeg godt anfægte. Jeg har læst rigtigt meget om Pele som historisk materiale og sat mig ind i den tid han spillede i. Det er rigtigt at Pele ikke scorede over 1000 mål i turneringskampe, men man glemmer fuldstændig at fodbold systemet var helt anderledes den gang. Der var eks ikke de samme regler omkring udskiftning. Spillerne måtte gå ufattelig meget hårdere til hinanden. Se eks. VM fra 1962. Boldene var helt anderledes. Banerne lignede ikke de baner vi har i dag. Derudover så havde man ikke de samme internationale overbygninger i klubholdsregi som i dag. Det man så gjorde, var, at de store klubber, eks. Santos, turnerede rundt og mødte udvalgte hold. Ligesom nu handlede det om økonomi, men der var også en enorm prestige i de her kampe. Og det var så absolut ikke venskabskampe, det handlede om at vinde. I de kampe scorede Pele så de resterende mål, der gjorde at han har rekorden.
Jeg synes det er et udtryk for historisk hvidvaskning at kalde Ronaldo alle tiders topscorer og et udtryk for at man simpelthen ikke har sat sig ind i en historisk kontekst.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Pele får måske baghjul:-)
https://www.bt.dk/fodbold/ronaldo-slog- ... et-en-fejl

Besvar