Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » torsdag, 09. maj, 2024 12:35

Oomph242 skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 08:37

Liverpool er jo kun lykkes grundet Klopp. Desværre findes der kun en Klopp i verden.
Okay man kan også tro, at alt i universet ikke roterer om Klopp. Den gude dyrkelse der startede for alvor i usa omkring trump, er også rykket til Europa som med alt andet,. Det er med Klopp som med trump, ingen af dem er noget nær gud, selv om de dyrkes og omtales som sådan.

Jeg tror personligt der kommer mere vinder metal, og mindre taber metal med ny træner. Og så håber jeg i den grad på at spillere vil udtages på form, ikke navn....Men det bliver nok svært, da det virker til alle trænere har ynglinge, der spiller uanset hvad. Bortset fra Tuchel og Klopp som har stillet uden skelen til navn, den sidste 1-2 mdr, da de begge stopper naturligvis.

Nå man læser om Klopps impact skulle man jo tro vi ville ligge i league 1 hvis ikke oraklet havde drysset guldkorn ud over klub og spiller, personligt synes jeg det er ynkeligt tankegang, men fred være med det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5699
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 09. maj, 2024 15:38

Thommo skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 12:35
Oomph242 skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 08:37

Liverpool er jo kun lykkes grundet Klopp. Desværre findes der kun en Klopp i verden.
Okay man kan også tro, at alt i universet ikke roterer om Klopp. Den gude dyrkelse der startede for alvor i usa omkring trump, er også rykket til Europa som med alt andet,. Det er med Klopp som med trump, ingen af dem er noget nær gud, selv om de dyrkes og omtales som sådan.

Jeg tror personligt der kommer mere vinder metal, og mindre taber metal med ny træner. Og så håber jeg i den grad på at spillere vil udtages på form, ikke navn....Men det bliver nok svært, da det virker til alle trænere har ynglinge, der spiller uanset hvad. Bortset fra Tuchel og Klopp som har stillet uden skelen til navn, den sidste 1-2 mdr, da de begge stopper naturligvis.

Nå man læser om Klopps impact skulle man jo tro vi ville ligge i league 1 hvis ikke oraklet havde drysset guldkorn ud over klub og spiller, personligt synes jeg det er ynkeligt tankegang, men fred være med det.
Du kan jo synes og tro hvad du vil. Men Klopp har faktuelt ført os til PL og vundet CL på et lavt budget.

Det har ingen gjort før ham i klubben...

Jeg frygter Arne er bliver nye BR. masser af ord og ingen resultater...

Trump er en idiot det ved alle og han har intet udrettet, så dårlig sammenligning...

AJJ
Indlæg: 2431
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 10. maj, 2024 23:05

Oomph242 skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 08:37
AJJ skrev:
onsdag, 08. maj, 2024 10:56
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 06. maj, 2024 22:30
Olise igen! Han er bare klasse. Der bliver rift om ham til sommer. Tror desværre både købeklubberne Man City, Man United Arsenal og Chelsea (igen) melder sig som bejlere til hans underskrift og hvis vi kender FFP ret, så tillader Premier League alle de fire ovennævnte klubber at købe ham, selvom de har brugt penge som ingen andre. Narrativet om Arsenal er jeg især træt af. De bruger lige så mange penge som Man City, men har endnu ingen trofæer fået ud af det.
En 2. plads (forventeligt....) og absolut intet mindeværdigt i Fa, Liga Cup og CL. Det er hurtigt glemt - sådan er det.

Sammenlign med vores 2017/18-sæson. En 4. plads, men et mindeværdigt run i CL med finale. Den slags huskes.

De vil så sige, at deres hold stadig er ungt osv. Men sagen er bare, at man skal smede, mens jernet er varmt. De har været heldige med nul skader til nøglespillerne i år: Saliba, Rice, Ødegaard, Saka.

Og været begunstiget af tidligt exit i Fa og Liga cup.

Vi ved af bitter erfaring, at den næste sæson kan udvikle sig helt anderledes...
Husk vi også er en købeklub. De andre bruger bare flere penge og går efter flere titler.

Liverpool er jo kun lykkes grundet Klopp. Desværre findes der kun en Klopp i verden.
Ja, jeg havde lige overset, at vores trup ikke udelukkende består af spillere, der er vokset op i the shadows Anfield....

Er det Arsenal, der går efter flere titler? I så fald er de gode til at gå stille med dørene.

Oomph242
Indlæg: 5699
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 11. maj, 2024 02:34

AJJ skrev:
fredag, 10. maj, 2024 23:05
Oomph242 skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 08:37
AJJ skrev:
onsdag, 08. maj, 2024 10:56
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 06. maj, 2024 22:30
Olise igen! Han er bare klasse. Der bliver rift om ham til sommer. Tror desværre både købeklubberne Man City, Man United Arsenal og Chelsea (igen) melder sig som bejlere til hans underskrift og hvis vi kender FFP ret, så tillader Premier League alle de fire ovennævnte klubber at købe ham, selvom de har brugt penge som ingen andre. Narrativet om Arsenal er jeg især træt af. De bruger lige så mange penge som Man City, men har endnu ingen trofæer fået ud af det.
En 2. plads (forventeligt....) og absolut intet mindeværdigt i Fa, Liga Cup og CL. Det er hurtigt glemt - sådan er det.

Sammenlign med vores 2017/18-sæson. En 4. plads, men et mindeværdigt run i CL med finale. Den slags huskes.

De vil så sige, at deres hold stadig er ungt osv. Men sagen er bare, at man skal smede, mens jernet er varmt. De har været heldige med nul skader til nøglespillerne i år: Saliba, Rice, Ødegaard, Saka.

Og været begunstiget af tidligt exit i Fa og Liga cup.

Vi ved af bitter erfaring, at den næste sæson kan udvikle sig helt anderledes...
Husk vi også er en købeklub. De andre bruger bare flere penge og går efter flere titler.

Liverpool er jo kun lykkes grundet Klopp. Desværre findes der kun en Klopp i verden.
Ja, jeg havde lige overset, at vores trup ikke udelukkende består af spillere, der er vokset op i the shadows Anfield....

Er det Arsenal, der går efter flere titler? I så fald er de gode til at gå stille med dørene.
Spiller Arsenal da bare for sjov? Jeg tror da de går efter PL, FA og CL titler ligesom de fleste andre i ligaen.. Men nej, det er ikke lykkes endnu.. Men de investere kraftigt i truppen i disse år og det forsætter nok...

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7386
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 11. maj, 2024 15:50

Men narrativet lyder fra mange Arsenal fans på, at Arsenal er underdogs og det er de ikke. De har et net spend, som er mere end dobbelt så stort som Liverpools i Klopp æraen. Når man ser på tallene, så kan man jo på en måde godt forstå, hvad Oomph mener, når han måske lidt sat på spidsen, siger at Liverpool er lykkedes pga Klopp, for målt på budget og spendering, så har vi altså hængt et stykke efter de andre store drenge. Målt på pokaler har vi derimod vundet alt, hvad der kan vindes under Klopp. Det i sig selv er jo ret flot.

Arsenals spendering kan godt møde et benspænd fra FFP snart, hvis de ikke også sælger ud. Det har der været en del forlydender om i de engelske medier.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12
Indlæg: 1638
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » mandag, 13. maj, 2024 08:33

Thommo skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 12:35
Oomph242 skrev:
torsdag, 09. maj, 2024 08:37

Liverpool er jo kun lykkes grundet Klopp. Desværre findes der kun en Klopp i verden.
Okay man kan også tro, at alt i universet ikke roterer om Klopp. Den gude dyrkelse der startede for alvor i usa omkring trump, er også rykket til Europa som med alt andet,. Det er med Klopp som med trump, ingen af dem er noget nær gud, selv om de dyrkes og omtales som sådan.

Jeg tror personligt der kommer mere vinder metal, og mindre taber metal med ny træner. Og så håber jeg i den grad på at spillere vil udtages på form, ikke navn....Men det bliver nok svært, da det virker til alle trænere har ynglinge, der spiller uanset hvad. Bortset fra Tuchel og Klopp som har stillet uden skelen til navn, den sidste 1-2 mdr, da de begge stopper naturligvis.

Nå man læser om Klopps impact skulle man jo tro vi ville ligge i league 1 hvis ikke oraklet havde drysset guldkorn ud over klub og spiller, personligt synes jeg det er ynkeligt tankegang, men fred være med det.
Jeg er såmænd heller ikke fortaler for at tale Klopp helt op, hvor han bliver talt op altid.

Men faktum er bare det tog 30 år at genvinde den engelske titel, før Klopp havde vi Houllier, Benetiz, Rodgers med flere, som ikke lykkedes med det. Jovist de vandt da trofæer hver især, men ingen lykkedes med at vinde det trofæ klubben higede mest efter. Kunne andre have gjort det? Måske det finder vi ikke ud af. Men Klopp fortjener sku alt respekt for at give os den forjættede PL titel tilbage.

Har han lavet fejl undervejs? Jeps - det synes jeg. Feks ved ikke mere proaktivt/løbede at skifte midtbanen ud, således det ikke var nødvendigt at købe en helt ny midtbane. Han kunne også fra min vinkel have været lidt mere taktisk fleksibel da han af og til har virket som en one-trick-pony, som jeg delvist ser som en af grundene til vi tabte seneste CL finale imod Real, da de effektivt modvirkede den taktik Klopp har.

Men når alt kommer til alt skal Klopp sku have fuld respekt for det han har udrettet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 13. maj, 2024 09:37

Jeg tror også at set-uppet omkring Klopp har hjulpet. Det er min fornemmelse at hele holdet omkring Klopp er det bedste i Liverpool de sidste 30 år. Edwards har lykkes med transfers, noget som Klopp ikke rigtig lykkes med. I takt med han har fået mere magt ift transfers, er spillematerialet blevet ringere. Der nævnes midtbanen, men også angrebet, hvor vi ikke rigtig har været i stand til at erstatte Mané og Firmino.

Klopp har været en kæmpe succes, og han skal have et kæmpe stort tak for flot arbejde. Men jeg sidder alligevel med en fornemmelse at vi fik for lidt ud af ham. Vores finansielle metode har ikke altid været en hjælp til Klopp. Vi har under Klopp 'kun' vundet 1 PL titel og 1 CL titel. Tænk, hvis udfaldet i sølle fire kampe faldt til vores fordel, så kunne vi stå med 3 PL titler og 3 CL titler :(
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 14. maj, 2024 23:46

Man kan vel tillade sig at sige tillykke til Pep og Man C med endnu en liga titel. Den fjerde i streg. Hvilken bedrift!

De må være det bedste engelske hold i PL æraen. Og tænk hvis ikke vi vandt titlen for 4 år siden, så vil Man C have syv på stribe! Sindssygt :shock:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14392
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 15. maj, 2024 06:58

Det kunne aldrig falde mig at lykønske de snydepelse med noget som helst
"We're not racist, we only hate the mancs"

bblauritzen
Indlæg: 1062
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 15. maj, 2024 09:58

Emmy skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 06:58
Det kunne aldrig falde mig at lykønske de snydepelse med noget som helst
Nej, jeg har godt nok også svært ved at finde noget som positivt ved at den klub vinder noget som helst. Penge og advokater vinder, fodbolden taber..

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. maj, 2024 11:34

Det er en stor bedrift af Man C. Det kan sammenlignes med Lance Armstrong som vandt Tour de France 7 gange i streg ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7386
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 15. maj, 2024 12:24

Det bliver interessant med Arsenal næste sæson, hvis de glipper mesterskabet to sæsoner i streg, hvilket det ligner pt.
Jeg tænker, at det der for alvor holdt vores mentale gejst og tro opadgående i de sæsoner, hvor vi kæmpede med Man City om mesterskabet, var at vi trods alt stadig vandt pokaler. Vi vandt blandt andet Champions League og året efter vandt vi så Premier League. Arsenal har intet vundet. Man kan ikke lade være med at tænke om det kan sætte sig i spillerne til næste sæson og der kan gå Tottenham i den, hvor man ender som en evig toer indtil luften helt ryger ud af ballonen. Det ville ikke undre mig, hvis Arteta går ud og brænder endnu en halv millard pund af til sommer i et sidste desperat krampetræk, inden de nye FFP regler træder ind.

Man City? Nej, de skal ikke lykønskes, men det er interessant at se, hvordan tonen pludselig har fået en anden lyd fra Arsenals fans, når nu det er deres klub, der lider det smertelige nederlag til Man City, så redder City sjovt nok ikke længere fodbolden, som de ellers gjorde da Liverpool var på den modtagende ende.

Det sætter virkelig tingene i endnu mere perspektiv, hvor godt Klopp har gjort det i Liverpool, når vi er det eneste hold, der har kunne bryde Citys stime af dominans, omend det desværre ikke blev nok gange. Budgettet har dertil så også været markant mindre. Det er fuldstændig sindsygt, at man kan have en £100 mio dyr spiller siddende hele kampen på bænken i Jack Grealish ved siden af £55 mio dyre Matheus Nunes og at man kan spille £80 mio dyre Gvardiol på en venstreback. Hvem kan ærlig talt hamle op med sådanne økonomiske muskler. En ting er penge brugt på transfers, noget andet er lønninger. At den skaldede klovn så tilmed går ud og udtaler, at det ikke handler om penge, er bare til at grine af.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. maj, 2024 12:36

Man C dominans har gjort Premier League kedeligere end længe set. Den er ved at udvikle sig til Bundesligaen, hvor Bayern München vandt 11 på stribe, inden Bayer Leverkusen slog dem i år. Man C har vundet 6 ud af de sidste 7 mesterskaber. Kedeligt!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2431
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. maj, 2024 17:37

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 11:34
Det er en stor bedrift af Man C. Det kan sammenlignes med Lance Armstrong som vandt Tour de France 7 gange i streg ;)
Så vi skal alligevel ikke ønske tillykke og lette med hatten for bedriften :)

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. maj, 2024 17:41

AJJ skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:37
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 11:34
Det er en stor bedrift af Man C. Det kan sammenlignes med Lance Armstrong som vandt Tour de France 7 gange i streg ;)
Så vi skal alligevel ikke ønske tillykke og lette med hatten for bedriften :)
Vi har et retsprincip i den vestlige verden, som lyder noget ala; man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Det synes jeg er et udmærket princip. Men jeg går også ind for de liberale frihedsrettigheder, så... 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar