Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » søndag, 02. sep, 2018 20:45

Dieks skrev: Rigig rigtig lækkert at Tottenham smed point. Godt nok nogle tynde indskiftninger de kunne foretage sig i dag. Er de ramt af skader (lamela, son) eller har de bare ikke bredde.? (Følger ikke specielt meget med omkring Tottenham). De så meget sårbare ud ved høje bolde i feltet. Ved godt det måske ville være noget satset at give Fabinho debut i sådan en kamp, men han kunne måske komme frem til nogle farlige chancer ved dødbolde. Måske en midtbane med Keita, Fabinho og Milner kunne give noget mere dynamik end Hendeson, Gini og Milner.?
Lamela var tvivlsom op til kampen og blev ikke klar, mens Son har været med Sydkorea til Asian Games, som de i øvrigt vandt, hvormed Son undgår at skulle aftjene sin værnepligt i landet.

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » søndag, 02. sep, 2018 20:54

Mads T. skrev:
Dieks skrev: Rigig rigtig lækkert at Tottenham smed point. Godt nok nogle tynde indskiftninger de kunne foretage sig i dag. Er de ramt af skader (lamela, son) eller har de bare ikke bredde.? (Følger ikke specielt meget med omkring Tottenham). De så meget sårbare ud ved høje bolde i feltet. Ved godt det måske ville være noget satset at give Fabinho debut i sådan en kamp, men han kunne måske komme frem til nogle farlige chancer ved dødbolde. Måske en midtbane med Keita, Fabinho og Milner kunne give noget mere dynamik end Hendeson, Gini og Milner.?
Lamela var tvivlsom op til kampen og blev ikke klar, mens Son har været med Sydkorea til Asian Games, som de i øvrigt vandt, hvormed Son undgår at skulle aftjene sin værnepligt i landet.
Ahh tak. Ja selvfølgelig... havde egentlig godt hørt noget om Son og værnepligt. Det bliver to forstærkninger at få tilbage.
YNWA..!

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 08. sep, 2018 20:38

Shaqiri var angiveligt den store spiller i 6-0 sejren over Island. Spændende at se, hvordan kortene bliver blandet mod Tottenham...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 09. sep, 2018 08:15

AJJ skrev:Shaqiri var angiveligt den store spiller i 6-0 sejren over Island. Spændende at se, hvordan kortene bliver blandet mod Tottenham...
Salah må også have fået fyldt på selvtillidstanken efter landskampene:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... ngshumoer/

Shaqiri i spurdlende spillehumør for Schweiz:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... ral-rolle/

Firmino scorer det 1. mål, og Fabinho skaffer straffe:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... or-brasil/

Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. sep, 2018 10:49

Nu må det her landsholdspause godt stoppe så vi kan se noget ordentligt fodbold.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » søndag, 09. sep, 2018 12:16

^enig. Hver eneste gang PL starter igen, så får vi afbrydelsen i september - netop som vi var kommet godt i gang med PL og weekenderne igen gav mening.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. sep, 2018 20:41

Godt nok ikke megen skriverier om en gældende landskamp :shock: For 1. gang nogensinde overvejede jeg om jeg gad se en gældende kamp, hvor spillerne bliver tilsammen 1,3 mil rigere, men så dog kampen. Om jeg begriber vi skal spille så elendigt, og så med Stryger på vb, når vi har MINDST 3 bedre. Riza, Boile, Knudsen men de gider måske ikke sidde foran pejsen og spille kalaha og drikke kakao med nordmanden, så det må blive Stryger. Jeg glæder mig til næste landstræner, men det bliver vel rou hodgson :dontknow: :dontknow: . Glædeligt med en MoM til Schøne, men håber snart Højbjerg gider bælle kakao så han kommer ind i varmen hos åge.

Slutteligt håber jeg ikke de tjener 2,0 mill ved næste samling, så hellere nedlægge landsholdet, eller starte fra scratch. Man kunne evt lade Arnesen, Elkjær og Olsen fortælle om at man spiller for landet ikke kroner og ører. Da jeg skrev for 1-2 uger siden at jeg var stor landsholdfan, jeg er nu i den grad lunken. 56.500 kr pr kamp tsk tsk.Og at hver spiller skovler godt 18000kr i lommen (17500 tilskuere*1,05kr), er direkte smagløst,grisk, usolidarisk, gribbet og meget andet i den stil. Det er også usolidarisk at tage fra ungdommen, og stoppe kroner i millonær lommerne, men det er de også ligeglade med. Gad vide hvad de skal have for at gå rundt på børneafdelingen, (og simulere det er fordi de har lyst, ikke at de får penge for det) på rigshospitalet i en time eller to?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » søndag, 09. sep, 2018 20:59

Det er noget af en hårfarve Babel har fået sig...
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » søndag, 09. sep, 2018 21:03

@ Thommo

Det handler jo ikke om, hvad de får for at spiller. Men om, hvad DBU vil kunne forlange af dem kommercielt. Jeg forstår godt, at gruppen af spillere ikke vil have, at DBU dikterer, hvad de må lave af personlige kommercielle aftaler. DBU er jo IKKE deres arbejdsgiver. Det gør de jo meget klart. Men de vil gerne "låne" dem til alle mulige opgaver, som DBU skal have betalingen for.

Der er stædige og inkompetente folk på begge sider. Men hvordan man kan gøre en organisation som DBU, der har stået last og brast med folk som Blatter og har været igennem et identisk amatøragtigt forløb med kvinderne, til bannerførere for, hvad der er rigtigt og bedst for fodbolden, forstår jeg personligt ikke.

Men nok om det. Jeg tror, at jeg mistede gnisten i forhold til landsholdet under Morten Olsen, og er reelt ligeglad med, om de spiller eller ej, selvom jeg da følger med og ser kampene.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. sep, 2018 21:33

Danmark manglede Offenberg, Haagh og Fogt i dag.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. sep, 2018 22:26

@Texy, jeg skrev for 1-2 uger siden, at spillerne bare kunne få 3-4-5000 pr dag de er med landsholdet, og så reklamerer spillerne som de vil. dbu sparer honorar, men taber lidt sponsorkroner, gynger og karruseller, det er klamt de skal have omkring 56,500 kr for at optræde i rødt og hvidt, og så lader som om de ikke er grådige. De får tilmed 1,05 kr pr tilskuer, så med en trup på 23 spillere kunne prisen sænkes 24 kr hvis ikke de spillede for pengene.

Jeg er med på jeg har et romantisk syn på landsholds fodbold, og hiver af og til 80´er holdet på banen, med god grund vil jeg påstå. Personligt er jeg skide ligeglad med om eriksen tjener 100,000 om dagen i spurs, men "kun" 56000 på en landsholdssamling, det er vidt forskelligt, erhvervs fodbold, og glæden ved rødt og hvidt. Men spillerne ER dælme gribbe, og dbu ER dybt inkompetente, (ellers var de aldrig gået så langt op i løn/honorar)og ungdomsfodbolden bliver sorteper, da eriksen og zanka skal have en ny Volvo som 7. bil i indkørslen, hvis de andre 6 er på værksted.

Kanal 5 og deres propaganda, med kun at vise possitive fans er ynkeligt. For en gang skyld er jeg enig med Flemming Povlsen i 5´er studiet, de fokuserer på penge.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » mandag, 10. sep, 2018 10:16

Som at stjæle slik fra små børn. Jeg kender et par forsvarsspillere, som ville gå i panik i den situation.


Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 10. sep, 2018 22:43

Thommo skrev:@Texy, jeg skrev for 1-2 uger siden, at spillerne bare kunne få 3-4-5000 pr dag de er med landsholdet, og så reklamerer spillerne som de vil. dbu sparer honorar, men taber lidt sponsorkroner, gynger og karruseller, det er klamt de skal have omkring 56,500 kr for at optræde i rødt og hvidt, og så lader som om de ikke er grådige. De får tilmed 1,05 kr pr tilskuer, så med en trup på 23 spillere kunne prisen sænkes 24 kr hvis ikke de spillede for pengene.

Jeg er med på jeg har et romantisk syn på landsholds fodbold, og hiver af og til 80´er holdet på banen, med god grund vil jeg påstå. Personligt er jeg skide ligeglad med om eriksen tjener 100,000 om dagen i spurs, men "kun" 56000 på en landsholdssamling, det er vidt forskelligt, erhvervs fodbold, og glæden ved rødt og hvidt. Men spillerne ER dælme gribbe, og dbu ER dybt inkompetente, (ellers var de aldrig gået så langt op i løn/honorar)og ungdomsfodbolden bliver sorteper, da eriksen og zanka skal have en ny Volvo som 7. bil i indkørslen, hvis de andre 6 er på værksted.

Kanal 5 og deres propaganda, med kun at vise possitive fans er ynkeligt. For en gang skyld er jeg enig med Flemming Povlsen i 5´er studiet, de fokuserer på penge.
Nu er det vel nærmest sponsorer som betaler spillernes løn når de er med landsholdet. De sponsorer havde nok ikke spyttet lige så meget i kassen, hvis pengene kun gik til ungdomsudvikling. Forstå ikke din harme mod at spillerne får penge for at spille. Hvis jeg skulle stille op for mit land og dermed blive en offentlig figur, ikke kan gå på gaden uden at folk skal tage billeder osv. og samtidig lægge øre til brok som det du kommer med, så ville jeg fandme også have en ordentlig løn for det.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 11. sep, 2018 08:16

Mads T. skrev:[...] Hvis jeg skulle stille op for mit land og dermed blive en offentlig figur, ikke kan gå på gaden uden at folk skal tage billeder osv. og samtidig lægge øre til brok som det du kommer med, så ville jeg fandme også have en ordentlig løn for det. [...]
Det for de vidst også i forvejen. taget i betragtning de tjener 56.500 for 90 minutters fodbold (+ en uges forberedelse) så er det vist ikke fordi de ikke tjener nok. Det er nu engang vigtigt at Eriksen og co. stiller op til diverse medie sager for DBU så der kan komme så mange penge i kassen som muligt, der kan kanaliseres ned til ungdomsafdelingerne og DBUs andre knapt så profilerede sportsgrene (Futsal, kvindefodbold osv.) Eriksen og co har jo også selv levet godt af de muligheder DBU har skabt for dem da de var ungdoms spillere, ud fra de medie penge tjent på bla. laudrup og mølby og de gamle gutter.

Jeg skal ikke gøre mig til dommmer hvem der har ret og hvem der har uret i sagen - det ved jeg ganske enkelt ikke nok om sagen til.
Men for mig fremstår spillerne som den helt store taber.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. sep, 2018 19:04

Bellamy_fever skrev:
Mads T. skrev:[...] Hvis jeg skulle stille op for mit land og dermed blive en offentlig figur, ikke kan gå på gaden uden at folk skal tage billeder osv. og samtidig lægge øre til brok som det du kommer med, så ville jeg fandme også have en ordentlig løn for det. [...]
Det for de vidst også i forvejen. taget i betragtning de tjener 56.500 for 90 minutters fodbold (+ en uges forberedelse) så er det vist ikke fordi de ikke tjener nok. Det er nu engang vigtigt at Eriksen og co. stiller op til diverse medie sager for DBU så der kan komme så mange penge i kassen som muligt, der kan kanaliseres ned til ungdomsafdelingerne og DBUs andre knapt så profilerede sportsgrene (Futsal, kvindefodbold osv.) Eriksen og co har jo også selv levet godt af de muligheder DBU har skabt for dem da de var ungdoms spillere, ud fra de medie penge tjent på bla. laudrup og mølby og de gamle gutter.

Jeg skal ikke gøre mig til dommmer hvem der har ret og hvem der har uret i sagen - det ved jeg ganske enkelt ikke nok om sagen til.
Men for mig fremstår spillerne som den helt store taber.
Jeg er så enig!

Besvar