Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » onsdag, 27. jan, 2021 23:15

Sådan United :)

AJJ
Indlæg: 2399
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 27. jan, 2021 23:20

De har også været på nedadgående kurve siden Leicester kampen. Det samme har Fernandes i øvrigt.

Målet til 2-1 er jo sjovt. Altså det ligner den slags man spiller i nærmeste park en varm sommerdag med en øl i hånden.

Også fint med uafgjort mellem Leicester Everton - krydret med drop af MMA hjerneblødningen i Everton målet.
Senest rettet af AJJ torsdag, 28. jan, 2021 00:27, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » onsdag, 27. jan, 2021 23:32

Man City kører sikkert det mesterskab hjem. Det kan der slet ikke være nogen tvivl om.

Hr. Drejer
Indlæg: 13737
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. jan, 2021 00:34

Hvis bare FSG gav Klopp lov til at købe en midterforsvarer, så Fabinho og Hendo kom op på midten, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det mesterskab vil havne i Livetpool.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 28. jan, 2021 05:06

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 00:34
Hvis bare FSG gav Klopp lov til at købe en midterforsvarer, så Fabinho og Hendo kom op på midten, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det mesterskab vil havne i Livetpool.
Har det på helt samme måde. Det er forfærdeligt kortsigtet, det ledelsen har gang i. Hvad koster misset CL?

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bøgvad » torsdag, 28. jan, 2021 08:36

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig gutter. Det er jo ikke forsvaret der gør, at vi ikke vinder mod Newcastle og Scum. Jeg er enig i at der selvfølgelig forplanter sig noget usikkerhed op gennem kæderne og at de derfor måske er lidt mere tilbageholdende i deres pres og løb. Men når det så er sagt, så skal vi alligevel slå hold som Burnley, WBA, Newcastle med det materiale vi har.
Selv om Hendo og Fabinho ikke er på midten, så render der stadig Thiago, Gini, Ox og Jones - Hvilket vel er spillere til en samlet pris på 1 mia. dkr. For ikke at snakke om vores front trio. De skal kunne lykkedes mod sådanne hold. Vi har stadig tusind chancer imø i disse kampe, men bolden bliver ikke sparket ind. Det er hvert fald ikke fordi at modstanderne score mange mål..
Men jo der er noget om det - men jeg er også på, at vi har haft en fronttrio der også har sejlet og ikke har spillet op til deres vanlige niveau. Vi har også før denne periode klandret Firmino for at være for ineffektiv når han sparker. Samtidig har vi også været efter Salah og Mane i flere tilfælde, når det ligner at de ikke vil spille hinanden.
Så jeg ved ikke helt om jeg køber den med helt. Der er mere i det end som så. Jeg vil dog også gerne have en ny midterforsvar.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 28. jan, 2021 09:14

Mads T. skrev:Man City kører sikkert det mesterskab hjem. Det kan der slet ikke være nogen tvivl om.
Jeg siger ikke det er en gratis omgang, men i år, så virker det som om modstanden bliver begrænset. De har, efter en svær start, gået under radaren og nu kører maskinen. De stopper ikke

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 28. jan, 2021 10:18

Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » torsdag, 28. jan, 2021 10:23

Jesper skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 09:14
Mads T. skrev:Man City kører sikkert det mesterskab hjem. Det kan der slet ikke være nogen tvivl om.
Jeg siger ikke det er en gratis omgang, men i år, så virker det som om modstanden bliver begrænset. De har, efter en svær start, gået under radaren og nu kører maskinen. De stopper ikke

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Jeg synes det mest interessante ved det er Pep da det gik skidt valgte at gå på kompromis med sin spillestil og i perioden hvor det gik sløjt valgte at satse på at stå solidt bagved og holde nullet - efterhånden som det er kommet på skinner er deres offensive spil vendt tilbage og nu ruller det altså. Det er flot håndteret af Pep.

AJJ
Indlæg: 2399
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 28. jan, 2021 10:50

Sledgehammer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:18
Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Næh boblen er bristet.

Lige pludselig snakker de om, at holdet nok ikke har mesterskabspotentiale alligevel, at det handler om top-4, og at de egentlig har spillet dårligt i flere kampe - også selv om de har vundet med et mål til sidst.

Også herinde har enkelte deltaget i den underlige hype, der har været omkring United på det seneste.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » torsdag, 28. jan, 2021 11:39

AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:50
Sledgehammer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:18
Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Næh boblen er bristet.

Lige pludselig snakker de om, at holdet nok ikke har mesterskabspotentiale alligevel, at det handler om top-4, og at de egentlig har spillet dårligt i flere kampe - også selv om de har vundet med et mål til sidst.

Også herinde har enkelte deltaget i den underlige hype, der har været omkring United på det seneste.
Jeg er først og fremmest lykkelig over ethvert United nederlag - helst så jeg dem rykke ned i Championship, og selvom deres tosse fans hurtigt maler fanden på væggen så mener jeg stadig de står stærkt.

Først og fremmest at sige deres boble er bristet er for dumt -hvis dere boble er bristet er vores i bedste fald eksploderet.

Før i går er de ubesejrede i 13 kampe selvom vi f.eks. sidste år havde, væsentligt, længere stime uden nederlag, så er 13 kampe uden nederlag altså ikke normalen og slet ikke i en sæson som denne. Det betyder ikke man er dårlig - det er bare naturens gang, at enhver stime uden nederlag brydes før eller siden og ofte når det mindst ventes. Husk på vores kamp imod Watford sidste sæson, hvor vi møder et bundhold og taber.

Selvom United heller ikke har spillet prangende ser jeg ikke mange forskelle til hvordan vi selv vandt mesterskabet sidste år. Der var dælme mange kampe hvor vi ikke spillede flot, eller vandt med et enkelt mål, Aston Villa, Sheffield med flere kampe kan nævnes her. Men sagen var vi vandt. I mange af de forgangne kampe har United gjort det samme.

Måske falder de igennem - det håber jeg, men jeg tror det faktisk ikke og jeg er ganske sikker på de vil være at finde i Top 4 når sæsonen slutter.

AJJ
Indlæg: 2399
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 28. jan, 2021 12:27

TG12 skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 11:39
AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:50
Sledgehammer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:18
Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Næh boblen er bristet.

Lige pludselig snakker de om, at holdet nok ikke har mesterskabspotentiale alligevel, at det handler om top-4, og at de egentlig har spillet dårligt i flere kampe - også selv om de har vundet med et mål til sidst.

Også herinde har enkelte deltaget i den underlige hype, der har været omkring United på det seneste.
Jeg er først og fremmest lykkelig over ethvert United nederlag - helst så jeg dem rykke ned i Championship, og selvom deres tosse fans hurtigt maler fanden på væggen så mener jeg stadig de står stærkt.

Først og fremmest at sige deres boble er bristet er for dumt -hvis dere boble er bristet er vores i bedste fald eksploderet.

Før i går er de ubesejrede i 13 kampe selvom vi f.eks. sidste år havde, væsentligt, længere stime uden nederlag, så er 13 kampe uden nederlag altså ikke normalen og slet ikke i en sæson som denne. Det betyder ikke man er dårlig - det er bare naturens gang, at enhver stime uden nederlag brydes før eller siden og ofte når det mindst ventes. Husk på vores kamp imod Watford sidste sæson, hvor vi møder et bundhold og taber.

Selvom United heller ikke har spillet prangende ser jeg ikke mange forskelle til hvordan vi selv vandt mesterskabet sidste år. Der var dælme mange kampe hvor vi ikke spillede flot, eller vandt med et enkelt mål, Aston Villa, Sheffield med flere kampe kan nævnes her. Men sagen var vi vandt. I mange af de forgangne kampe har United gjort det samme.

Måske falder de igennem - det håber jeg, men jeg tror det faktisk ikke og jeg er ganske sikker på de vil være at finde i Top 4 når sæsonen slutter.
Den boble, der handlede om, at de pludselig var en seriøs udfordrer til Man City. Det er de ikke. Noterer mig også, at du ikke kan svinge dig selv op til andet end, at de vil være at finde i top-4. Så ikke noget med et tæt kapløb med Man City, kan jeg forstå :)

Og du mener simpelthen sådan helt seriøst, at der ikke er "mange forskelle" på vores 99 point-sæson og Uniteds nuværende? Skal vi ikke tage Citys 17/18-sæson med også, nu vi er i gang....De vandt med 1 mål over storhold som Bournemouth, WB, Southampton, WH, Newcastle,

Her er, hvad Manchester Evening News skrev i går:

They’ve been living on their wits for much of the season, riding to the top of the table through some stunning spells in games and a mentality that has been transformed from last season. But they’ve also had to salvage too many games from losing positions. They were never going to be able to sustain that.

Those comebacks have left us unsure about United’s actual level. A good side showing their character to get back in games? Or a side relying on some strong characters to rescue performances that can fall well below the standards they desire?

Det med fed kendetegner et mesterhold. Det andet er United anno 2021.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » torsdag, 28. jan, 2021 13:18

AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 12:27
TG12 skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 11:39
AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:50
Sledgehammer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:18
Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Næh boblen er bristet.

Lige pludselig snakker de om, at holdet nok ikke har mesterskabspotentiale alligevel, at det handler om top-4, og at de egentlig har spillet dårligt i flere kampe - også selv om de har vundet med et mål til sidst.

Også herinde har enkelte deltaget i den underlige hype, der har været omkring United på det seneste.
Jeg er først og fremmest lykkelig over ethvert United nederlag - helst så jeg dem rykke ned i Championship, og selvom deres tosse fans hurtigt maler fanden på væggen så mener jeg stadig de står stærkt.

Først og fremmest at sige deres boble er bristet er for dumt -hvis dere boble er bristet er vores i bedste fald eksploderet.

Før i går er de ubesejrede i 13 kampe selvom vi f.eks. sidste år havde, væsentligt, længere stime uden nederlag, så er 13 kampe uden nederlag altså ikke normalen og slet ikke i en sæson som denne. Det betyder ikke man er dårlig - det er bare naturens gang, at enhver stime uden nederlag brydes før eller siden og ofte når det mindst ventes. Husk på vores kamp imod Watford sidste sæson, hvor vi møder et bundhold og taber.

Selvom United heller ikke har spillet prangende ser jeg ikke mange forskelle til hvordan vi selv vandt mesterskabet sidste år. Der var dælme mange kampe hvor vi ikke spillede flot, eller vandt med et enkelt mål, Aston Villa, Sheffield med flere kampe kan nævnes her. Men sagen var vi vandt. I mange af de forgangne kampe har United gjort det samme.

Måske falder de igennem - det håber jeg, men jeg tror det faktisk ikke og jeg er ganske sikker på de vil være at finde i Top 4 når sæsonen slutter.
Den boble, der handlede om, at de pludselig var en seriøs udfordrer til Man City. Det er de ikke. Noterer mig også, at du ikke kan svinge dig selv op til andet end, at de vil være at finde i top-4. Så ikke noget med et tæt kapløb med Man City, kan jeg forstå :)

Og du mener simpelthen sådan helt seriøst, at der ikke er "mange forskelle" på vores 99 point-sæson og Uniteds nuværende? Skal vi ikke tage Citys 17/18-sæson med også, nu vi er i gang....De vandt med 1 mål over storhold som Bournemouth, WB, Southampton, WH, Newcastle,

Her er, hvad Manchester Evening News skrev i går:

They’ve been living on their wits for much of the season, riding to the top of the table through some stunning spells in games and a mentality that has been transformed from last season. But they’ve also had to salvage too many games from losing positions. They were never going to be able to sustain that.

Those comebacks have left us unsure about United’s actual level. A good side showing their character to get back in games? Or a side relying on some strong characters to rescue performances that can fall well below the standards they desire?

Det med fed kendetegner et mesterhold. Det andet er United anno 2021.
Det er intet sammenligneligt mellem denne sæson og sidste sæson pga. Corona påvirker (formentligt) hele 20/21 og 19/20 kun var påvirket begrænset.

Pointen er måden hvorpå de har vundet mange af deres seneste kampe og hvordan kampene har udspillet sig er ikke ulig hvordan vi vandt mange kampe sidste år.

Det sidste citat er at simplificere tingene. Hvorvidt et hold "stepper op" er ofte en kædereaktion, enten i form af ændret taktik, udskiftninger, eller enkelte spillere som tager ansvar og indirekte giver de andre et los i røven for at spille bedre. Det er sku sjældent hele holdet der starter med at spille bedre, uden nogen tager ansvaret - det er vi iøvrigt selv eksempel på bare husk eksempelvis Hendo imod Soton ude sidste år, hvor vi spillede af h' til indtil han kom ind med et drive!

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mugge » torsdag, 28. jan, 2021 14:12

Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
United mod United...

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1678
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 28. jan, 2021 14:23

TG12 skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 13:18
AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 12:27
TG12 skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 11:39
AJJ skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:50
Sledgehammer skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 10:18
Mads T. skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 23:15
Sådan United :)
Deres fans var ellers så kæphøje efter at vi tabte til Burnley forleden. Nu kan man slet ikke høre dem... :lol: :lol: :lol:
Næh boblen er bristet.

Lige pludselig snakker de om, at holdet nok ikke har mesterskabspotentiale alligevel, at det handler om top-4, og at de egentlig har spillet dårligt i flere kampe - også selv om de har vundet med et mål til sidst.

Også herinde har enkelte deltaget i den underlige hype, der har været omkring United på det seneste.
Jeg er først og fremmest lykkelig over ethvert United nederlag - helst så jeg dem rykke ned i Championship, og selvom deres tosse fans hurtigt maler fanden på væggen så mener jeg stadig de står stærkt.

Først og fremmest at sige deres boble er bristet er for dumt -hvis dere boble er bristet er vores i bedste fald eksploderet.

Før i går er de ubesejrede i 13 kampe selvom vi f.eks. sidste år havde, væsentligt, længere stime uden nederlag, så er 13 kampe uden nederlag altså ikke normalen og slet ikke i en sæson som denne. Det betyder ikke man er dårlig - det er bare naturens gang, at enhver stime uden nederlag brydes før eller siden og ofte når det mindst ventes. Husk på vores kamp imod Watford sidste sæson, hvor vi møder et bundhold og taber.

Selvom United heller ikke har spillet prangende ser jeg ikke mange forskelle til hvordan vi selv vandt mesterskabet sidste år. Der var dælme mange kampe hvor vi ikke spillede flot, eller vandt med et enkelt mål, Aston Villa, Sheffield med flere kampe kan nævnes her. Men sagen var vi vandt. I mange af de forgangne kampe har United gjort det samme.

Måske falder de igennem - det håber jeg, men jeg tror det faktisk ikke og jeg er ganske sikker på de vil være at finde i Top 4 når sæsonen slutter.
Den boble, der handlede om, at de pludselig var en seriøs udfordrer til Man City. Det er de ikke. Noterer mig også, at du ikke kan svinge dig selv op til andet end, at de vil være at finde i top-4. Så ikke noget med et tæt kapløb med Man City, kan jeg forstå :)

Og du mener simpelthen sådan helt seriøst, at der ikke er "mange forskelle" på vores 99 point-sæson og Uniteds nuværende? Skal vi ikke tage Citys 17/18-sæson med også, nu vi er i gang....De vandt med 1 mål over storhold som Bournemouth, WB, Southampton, WH, Newcastle,

Her er, hvad Manchester Evening News skrev i går:

They’ve been living on their wits for much of the season, riding to the top of the table through some stunning spells in games and a mentality that has been transformed from last season. But they’ve also had to salvage too many games from losing positions. They were never going to be able to sustain that.

Those comebacks have left us unsure about United’s actual level. A good side showing their character to get back in games? Or a side relying on some strong characters to rescue performances that can fall well below the standards they desire?

Det med fed kendetegner et mesterhold. Det andet er United anno 2021.
Det er intet sammenligneligt mellem denne sæson og sidste sæson pga. Corona påvirker (formentligt) hele 20/21 og 19/20 kun var påvirket begrænset.

Pointen er måden hvorpå de har vundet mange af deres seneste kampe og hvordan kampene har udspillet sig er ikke ulig hvordan vi vandt mange kampe sidste år.

Det sidste citat er at simplificere tingene. Hvorvidt et hold "stepper op" er ofte en kædereaktion, enten i form af ændret taktik, udskiftninger, eller enkelte spillere som tager ansvar og indirekte giver de andre et los i røven for at spille bedre. Det er sku sjældent hele holdet der starter med at spille bedre, uden nogen tager ansvaret - det er vi iøvrigt selv eksempel på bare husk eksempelvis Hendo imod Soton ude sidste år, hvor vi spillede af h' til indtil han kom ind med et drive!
Det er rigtigt, at vi sidste sæson vandt en del kampe på 'kanten' og at vi pointmæssigt overpræsterede. Men den store forskel er, at vores præstationer svingede fra det fuldkommen overlegne og sublime til middelmådigt eller endda halvdårligt. Vi var klart bedste det bedste hold i stort set alle opgør frem til slutningen af januar, hvorefter niveau'et faldt. Selv i de opgør hvor vi hev sejren i slutminutterne var vi bedste hold på banen - omend kun marginalt i visse tilfælde.
Til sammenligning så har Man U helt enkelt ikke et topniveau, der er i nærheden af vores topniveau sidste år; de har ikke været fuldkommen overlegne i nogen kampe - overhovedet. Deres bundniveau er desuden lavere end vores. Forskellen er at de har vundet kampe hvor de faktisk har været dårligste hold på banen eller hvor det har været helt jævnbyrdigt. Man U har indtil videre også overpræsteret pointmæssigt - men på et langt lavere niveau end os sidste år.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar