Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 01. jan, 2020 17:17

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 01. jan, 2020 17:09
Newcastle er godt nok middelmådige. Men hvad kan man forvente, når manageren hedder Steve Bruce.
De var nu ellers kommet i form og tog point fra man c. Desværre har de tabt de sidste par kampe, så Leicester møder dem på et gunstigt tidspunkt og fortsætter med at få fuld gevinst mod alle andre end topholdene.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 01. jan, 2020 18:07

Mysjkin skrev:
onsdag, 01. jan, 2020 17:17
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 01. jan, 2020 17:09
Newcastle er godt nok middelmådige. Men hvad kan man forvente, når manageren hedder Steve Bruce.
De var nu ellers kommet i form og tog point fra man c. Desværre har de tabt de sidste par kampe, så Leicester møder dem på et gunstigt tidspunkt og fortsætter med at få fuld gevinst mod alle andre end topholdene.
Hvorfor de ikke beholdt Benitez og gav ham lidt penge til indkøb er mig en gåde

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 01. jan, 2020 19:07

Jesper skrev:
mandag, 30. dec, 2019 18:12
Niels K skrev:
Jesper skrev:
mandag, 30. dec, 2019 09:07
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/engla ... oedelaegge

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg kan ikke lige se, at vores kamp mod Wolves skulle være det dårlige eksempel, da det vel egentlig rettede 2 forkerte beslutninger til korrekte beslutninger. Det tog bare for lang tid.

Dog vil jeg lige rette mig selv og fremhæve deres annullerede mål som det punkt, hvor jeg mener, at VAR skal tilrettes for at blive et rigtig godt værktøj til at få de rette afgørelser, og så må de arbejde hurtigt videre på at bringe tiden for gennemgang ned.
Udgangspunktet må være, at angriberen har fordelen ved tvivl om offside, og så skal afstanden være, hvad der svarer til bredden på linjerne omkring banen/målet/felterne, hvor der må være faste mål. Bolden skal være helt over stregen, før der er mål, indkast mv., så samme afstand kunne man bruge ved offside, så vi ikke snakker en storetå, armhule e.l., og linjevogteren vil have bedre mulighed for at holde flaget nede eller løfte det. Der vil så også kunne afsiges en meget hurtig VAR dom, så vi ikke skal køre med alle disse streger og mulige bevægelser.

Jeg synes vel egentlig kun, at der er kritikpunkter omkring offside kendelserne og tiden, der bruges på disse ?
Det er jo ikke det, udtalelserne i kilden fremhæver. Det er spørgsmål glæde, ventetid, æstetik og underholdning. Noget som en del Ikke andet som væsentligt, andre (som mig) synes det er altafgørende. Ikke så meget om det er rigtigt og forkert.
Klopp har i øvrigt fremhævet det fysiologiske konsekvenser ved ventetiden som endnu et parametre.
Jeg har deslige ikke bragt linket i en kamptråd.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Yes, og der er vi nok delt i 2 lejre, hvor jeg stadig mener, at lejren, der er tilhænger af VAR er en del større, men at en stor del af VAR tilhængerne - mig selv inklussive - ønsker hurtigere afgørelser og en anden måde at se offside på. Begge dele arbejdes der forhåbentlig med, og England er givetvis den sværeste liga at implementere det i, da det går vildt hurtigt.

Lige som man kan sidde helt oppe i sædet eller nærmest juble ved et straffe eller en friløber, der brændes eller et stolpeskud, der danser langs linjen og ud, så kan jeg da sagtens glædes over en scoring, der senere undkendes via VAR - så ærgrer man sig blot over en offside eller handball bagefter. Ofte kan man jo godt se, at den er lige på grænsen, men der vil jeg altså hellere have den korrekte afgørelse fremfor en forkert af dommeren.

Jeg har i flere sæsoner set på, om det gik OP lige op efter sæsonen med de afgørende kendelser, og Liverpool er bare altid i minus på dén konto, og jeg tænker først og fremmest på Liverpool. Uden VAR havde vi givetvis tabt sidste kamp 1-0, og Man City havde været foran 1-0 as we speak bare for at tage 2 dugfriske eksempler.

For mig er forkerte kampafgørende domme det allerværste, og det kan jeg slet intet æstetisk smukt finde i. Bliver det rettet til de steder, vi alle peger på, så kan det blive et super værktøj men indtil videre, er det i hvert fald mere retfærdigt og korrekt, end hvis vi ikke havde VAR, og det er vigtigst for mig.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 01. jan, 2020 22:34

Så skete det. Jeg troede det ville tage længere tid. Mourinho fik sin hjerneblødning. Ikke kønt.
Arteta har godt nok på meget kort tid sat sit aftryk på Arsenal spil. Jeg er yderst imponeret. Pep har også altid talt meget varmt om Arteta.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Vest » torsdag, 02. jan, 2020 12:13

Hvor lang snor tror i Ole Gunnar får i United? Deres præstationer er objektivt set meget middelmådige. Jovist spiller de en håndfuld gode kampe en gang i mellem som mod os, City og Tottenham - men så falder de fuldstændig sammen som mod Watford. Ole Gunnar er totalt fraværende fra virkeligheden. Han har så mange undskyldninger - held/uheld, træthed, skader osv. Det må være pinligt at supporte Scum for tiden.
Jeg tror ikke, han har kvaliteterne til at fortsætte som manager i klubben. Det er vel ikke så svært at se, at kvaliteten i truppen er meget svingende. Hvis han var vores manager, havde jeg givet op på ham for længst. Jeg synes godt, at man som manager kan bede sine spillere om at levere bedre. De slår sig selv på brystet hele tiden om at være den største klub i verden. Det er så langt fra virkeligheden. Pinlig forfatning.

Jeg prøver egentlig ikke at starte en mudderkastning mod Scum, men jeg er interesseret I at høre jeres meninger omkring klubben. Vores tidligere største rival. Det giver bare ingen mening for mig at høre Ole Gunnars udtalelser oven på den sløje indsats i går. Jeg så hele kampen, og Arsenal udspillede dem. Ole Gunnar forklarer nederlaget med heldige mål. Med de objektive briller, hvor længe sidder han i klubben?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. jan, 2020 13:15

Vest skrev:
torsdag, 02. jan, 2020 12:13
Hvor lang snor tror i Ole Gunnar får i United? Deres præstationer er objektivt set meget middelmådige. Jovist spiller de en håndfuld gode kampe en gang i mellem som mod os, City og Tottenham - men så falder de fuldstændig sammen som mod Watford. Ole Gunnar er totalt fraværende fra virkeligheden. Han har så mange undskyldninger - held/uheld, træthed, skader osv. Det må være pinligt at supporte Scum for tiden.
Jeg tror ikke, han har kvaliteterne til at fortsætte som manager i klubben. Det er vel ikke så svært at se, at kvaliteten i truppen er meget svingende. Hvis han var vores manager, havde jeg givet op på ham for længst. Jeg synes godt, at man som manager kan bede sine spillere om at levere bedre. De slår sig selv på brystet hele tiden om at være den største klub i verden. Det er så langt fra virkeligheden. Pinlig forfatning.

Jeg prøver egentlig ikke at starte en mudderkastning mod Scum, men jeg er interesseret I at høre jeres meninger omkring klubben. Vores tidligere største rival. Det giver bare ingen mening for mig at høre Ole Gunnars udtalelser oven på den sløje indsats i går. Jeg så hele kampen, og Arsenal udspillede dem. Ole Gunnar forklarer nederlaget med heldige mål. Med de objektive briller, hvor længe sidder han i klubben?
Det kommer jo an på, hvad de har aftalt. Skulle Ole Gunnar være et quick fix, eller ses han som en langsigtet løsning ? Pilen peger vel i den rigtige retning også på den korte bane, men jeg kan ikke se, at dette hold kan tage det næste ryk, og jeg ser andre hold pt. under dem med mindst lige så store muligheder for at ligge 4-5.
På den langsigtede bane er jeg langt fra sikker på, at han har fundet en opskrift på succes, da utrolig mange ting skal flaske sig for ham.

Dels skal alle de unge spillere, han bruger slå til, og det må der altid sættes et kæmpe spørgsmålstegn ved. Vi taler vel om David James, McTominay, Greenwood og Williams som minimum, og de skal jo ikke bare slå til, de skal i denne sæson vise, at de er helt ekstra ordinære talenter, hvis scum går med mesterskabsdrømme.

Dels har de aldrende spillere, som skal bære de unge spillere ikke den fornødne klasse (mere) i Mata, Young og Matic, og Pogba er alt for svingende og har vel nærmere en skadelig virkning på harmonien i truppen, som jeg ser det.

Lindelöf er ikke en top, top centerforsvarer, og Maguire brugte de alt for mange penge på. Det ser jo nærmest sjovt ud, når han prøver sig som spilfordeler, fordi de andre ikke kan skabe noget.

Lingard og Fred har heller ikke niveauet til en mesterskabsaspirant, og jeg sætter store spørgsmålstegn ved, om Rashford og Martial har klassen til at levere op mod 20 mål hver i en sæson. I de foregående sæsoner har de jo ligget nærmere de 10 scoringer hver især over en sæson.

Jeg har rigtig svært ved at se, at de skal komme i nærheden af Liverpool og Man City de næste mange sæsoner, og klubber som Leicester og Chelsea, mener jeg, har et noget bedre fundament til at spille med om Top 4 pladserne end scum, så de ligger vel nærmere klubber som Everton, Wolves, Spurs og Arsenal ?
Senest rettet af Niels K søndag, 05. jan, 2020 09:25, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. jan, 2020 16:12

Maguire er i grunden en dårlig fodboldspiller. Han ligner en dobbeltdækker bus, i hans vendinger. Gomez er langt bedre, og et bevis på at mqnge penge ikke altid er en garanti for kvalitet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 02. jan, 2020 16:16

Jeg synes, han er rigtig god, han er bare castet lidt forkert. Overvej hvor god han ville være på Mourinhos første Chelsea-mandskaber? Bare stå og afvise, afvise, afvise med sit store kødfyldte hoved.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » søndag, 05. jan, 2020 00:09

Man u’s uafgjorte FA-Cup kamp mod Wolves betyder, at de skal spille en omkamp inden fjerde runde, hvilket er d. 25. januar. Der er kun plads til omkampen i midtugen inden vi møder dem på Anfield. Når vi spiller mod dem bliver det således deres 6. kamp på 19 dage. Da de også er presset af skader - især på midtbanen - giver det os formodentlig en lille fordel. Medmindre vi også nisser i det og spiller uafgjort mod Everton :?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » søndag, 05. jan, 2020 00:25

Mysjkin skrev:
søndag, 05. jan, 2020 00:09
Man u’s uafgjorte FA-Cup kamp mod Wolves betyder, at de skal spille en omkamp inden fjerde runde, hvilket er d. 25. januar. Der er kun plads til omkampen i midtugen inden vi møder dem på Anfield. Når vi spiller mod dem bliver det således deres 6. kamp på 19 dage. Da de også er presset af skader - især på midtbanen - giver det os formodentlig en lille fordel. Medmindre vi også nisser i det og spiller uafgjort mod Everton :?
Så spiller vores reservehold (også) den kamp.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 09:22

Sad og så noget af Arsenal-Leeds i går. Jeg var meget imponeret af Leeds og kunne virkelig godt lide den måde de spillede på – ikke helt ulig os selv når vi giver den fuld gas. Min første tanke var: hvem er deres træner - der formår at sætte holdet op på den måde? Så så jeg Bielsa på sidelinjen og brikkerne faldt på plads. En uhyre karismatisk træner – jeg glæder mig til at se ham og Leeds i PL næste sæson😊
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 07. jan, 2020 09:42

Mysjkin skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 09:22
Sad og så noget af Arsenal-Leeds i går. Jeg var meget imponeret af Leeds og kunne virkelig godt lide den måde de spillede på – ikke helt ulig os selv når vi giver den fuld gas. Min første tanke var: hvem er deres træner - der formår at sætte holdet op på den måde? Så så jeg Bielsa på sidelinjen og brikkerne faldt på plads. En uhyre karismatisk træner – jeg glæder mig til at se ham og Leeds i PL næste sæson😊
Hvordan spillede Ben White?

AJJ
Indlæg: 2391
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 07. jan, 2020 10:37

Bielsa er en fascinerende person - ikke bare fodboldmæssigt.

The club had initially housed him in Rudding Park, a high-end spa close to Harrogate, but Bielsa quickly tired of hotel living and asked to be closer to the Whites’ training complex in the village of Thorp Arch. He found an apartment in Wetherby and insists on walking 45 minutes to and from it every day, hood up, headphones in, rucksack on. Offers of a lift from passing journalists are declined with thanks. “I like to walk,” Bielsa tells them. However, he spends so much time in his office that a renovation of the facilities at Thorp Arch provided him with a bed, small lounge and kitchenette – literally sleeping on the job.

Before Christmas, he asked the club to go and buy – with Bielsa’s money – a phone, a laptop, a widescreen television and a car. Bielsa then organised a raffle for the day-to-day staff at the training ground and gave it all away: a TV for one of the canteen workers, a Volkswagen Polo worth £11,000 for a kit man (who, by all accounts, flogged it and shared the proceeds with other colleagues).


https://www.fourfourtwo.com/features/ma ... y-phil-hay

Hans hold går dog ofte kolde sidste på sæsonen grundet den høje intensitet, han forlanger. Men håber, at Leeds klarer oprykningen. Vil meget gerne se dem og Bielsa i PL

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 11:06

Oomph242 skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 09:42
Mysjkin skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 09:22
Sad og så noget af Arsenal-Leeds i går. Jeg var meget imponeret af Leeds og kunne virkelig godt lide den måde de spillede på – ikke helt ulig os selv når vi giver den fuld gas. Min første tanke var: hvem er deres træner - der formår at sætte holdet op på den måde? Så så jeg Bielsa på sidelinjen og brikkerne faldt på plads. En uhyre karismatisk træner – jeg glæder mig til at se ham og Leeds i PL næste sæson😊
Hvordan spillede Ben White?
Han var Leeds bedste forsvarer. Vældig komfortabel med bolden, hvilket var en absolut nødvendighed, da Leeds tilstræber at spille bolden ud fra bagkæden. Han kan godt være en fremtidig engelsk landsholdsspiller.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 11:10

AJJ skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 10:37
Bielsa er en fascinerende person - ikke bare fodboldmæssigt.

The club had initially housed him in Rudding Park, a high-end spa close to Harrogate, but Bielsa quickly tired of hotel living and asked to be closer to the Whites’ training complex in the village of Thorp Arch. He found an apartment in Wetherby and insists on walking 45 minutes to and from it every day, hood up, headphones in, rucksack on. Offers of a lift from passing journalists are declined with thanks. “I like to walk,” Bielsa tells them. However, he spends so much time in his office that a renovation of the facilities at Thorp Arch provided him with a bed, small lounge and kitchenette – literally sleeping on the job.

Before Christmas, he asked the club to go and buy – with Bielsa’s money – a phone, a laptop, a widescreen television and a car. Bielsa then organised a raffle for the day-to-day staff at the training ground and gave it all away: a TV for one of the canteen workers, a Volkswagen Polo worth £11,000 for a kit man (who, by all accounts, flogged it and shared the proceeds with other colleagues).


https://www.fourfourtwo.com/features/ma ... y-phil-hay

Hans hold går dog ofte kolde sidste på sæsonen grundet den høje intensitet, han forlanger. Men håber, at Leeds klarer oprykningen. Vil meget gerne se dem og Bielsa i PL
Ja, Bielsa er på mange måder faderen til den moderne powerfodbold, som den praktiseres (lejlighedsvis) af os selv,Red Bull-klubberne, mv. Det høje genpres der for alvor kom på mode under Guardiolas Barcelona er inspireret direkte af Bielsa.

Det faktum at manden er yderst excentrisk er nok den væsentligste årsag til, at han aldrig er blevet hentet af en egentlig storklub.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar