Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 21. apr, 2019 15:47

Ha-Ha-Ha ....og TRE-nul nu. "Kejserens nye klæder Sæson 2" er startet før jeg forventede, men som jeg regnede med, har OGS en central rolle i drejebogen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 306
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 21. apr, 2019 16:11

Så længe United smider points væk fra City onsdag, så er kampen idag glemt for både United og Liverpool fans.
Men næ nej, tænker at Ole Gunnar stiller med flere reserve spillere til næste top4 match ( da tænker ikke de vil stille stærkt op mod bysbørnene....) Puuuha-Og United har tabt 6 ud af 8... Og lider et knæk efter ryge ud mod et top3 hold i verdenen FC Barcelona..

Liverpool FC, Arsenal/Chelsea kan gå efter et trofæ. Mens City kan tage to stks og uden United vinder nul og en skid. #fryd ! Karma is a bitch ;-)

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 21. apr, 2019 16:19

Der må vel komme en trodsreaktion på onsdag....håber jeg!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » søndag, 21. apr, 2019 16:52

Kan vi låne dem Jurgen Klopp i et par dage?

tror det vil gøre underværker.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Rio
Indlæg: 114
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2018 17:01
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rio » søndag, 21. apr, 2019 16:55

Desværre, så bliver de flået levende på Old Trafford. Der skal et mirakel til, hvis City skal smide points.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » søndag, 21. apr, 2019 17:47

Glæder mig til at høre United fans juble når city score. det bliver et fænomen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 21. apr, 2019 20:21

United bliver totalt, som helt og aldeles TOTALT slagtet i samtlige engelske medier. Jeg var før kampen i dag om de sådan 100 procent ville gå efter en sejr mod City, men det er jeg ikke i dag. De har hovedet i løkken. Problemet er, at de er pivringe, men en andre mental indstilling kan gøre mirakler


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » mandag, 22. apr, 2019 06:40

Cynwal skrev:Hold nu kæft, mand. Er det virkelig det PIS-hold fra Manchester, vi skal hænge vores hat på mht at blive mestre?
De er jo ikke fem potter PIS værd, og er allerede bagud mod Everton efter 12 min.
Nej. Vi skal hænge hatten på et Burnley-mandskab, der har vundet deres seneste tre kampe. Og på et Leicester-mandskab, der er lidt bedre på udebane end på hjemmebane. Og på et Brighton-mandskab, der forhåbentlig skal bruge et point for at være sikre på overlevelse.

Vi skal ikke hænge hatten på Man Utd. Der er ikke en spiller i den trup, der kan sparke hul i en kogt flødebolle.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » mandag, 22. apr, 2019 11:52

Du kan få pengene 17 gange igen hvis City vinder med 5 eller mere.

Det må være historisk lavt for et hjemmebane hold.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af STMO » mandag, 22. apr, 2019 20:24

Det er få uger siden United hjemme knebent tabte 0-1 til Barcelona. Så uafgjort er en mulighed, omend selv jeg tvivler efter den elendige indsats mod Everton. Måske 30% for ikke en City sejr - vi håber alt hvad vi kan...
Det kan blive svært mod Burnley, det er rigtigt nok, men vi har vel en nogenlunde lige så svær kamp mod Newcastle.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 22. apr, 2019 22:20

texy skrev:
Thommo skrev:Satser på Klopp bliver klogere.
Resten af konteksten i forhold til denne bemærkning er reel ligegyldig. Det ligger implicit i bemærkningen, at du er klogere end Klopp. Og fair nok. Vi er alle mandags-trænere, og er alle fra tid til anden utilfredse med et eller andet.
Nej det gør der jo ikke, hvis du er snu nok og læse og ikke mindst fatte det jeg skriver, at Klopp bliver klogere. For helvede da mand, det er godt nok ufatteligt, det pis og gylle man skal høre på fordi man er utilfreds med 2.pladser, i en lang uendelighed indtil videre under Klopp. Fair nok forumisterne synes det er fedt, at dette forum er blevet en stak fans, alle med en holdning om at vi er verdens bedste, på trods af vi måske, måske ikke er det ....og at kalde min mening ligegyldig, er hørt før, og den er dælme godt nok ekstremt uintelligent og ekstremt stupid kort og godt, det har dog vist ikke giver karantæner, så det er jo okay iflg Mugge, og det forstår jeg ikke , men lad den ligge, Mugge bestemmer jo hvor langt man kan gå, og man kan godt nok gå rigtigt langt når det går ud over mindretallet.dernæst ville være fedt du læser hvad helvede jeg skriver, istedet for at pådutte mig pis og lort, simuler evt, at du har læst og tilmed forstået mit indlæg, så var vi kommet langt.

Jøsses da mand, hvor kan folk godt nok være nedladende/lettere udfordret(pænt skrevet) i en lang uendelighed, pga man er uenig.

Forum er for læææænge siden stoppet med at være et diskussions forum, men udelukkende rygklapper/sygt forum.

Jeg kunne jo godt skrive, udelukkende når der er noget positivt at skrive, det ligger bare ikke til mig, for synes det er klamt at bukke sig for de nedladende snot dumme indlæg, man må finde sig i. Så hellere få karantæne som jeg måske får for dette indlæg. Så lykkedes din mission jo texy, for gætter på det er ideen med endnu et nedladende indlæg, at provokere mig og måske få"likes"? ellers fatter jeg ikke pointen, når du åbenlyst vælger at misforstå mit indlæg.
Verden er smask fuld af hyklere....

VanDjik4
Indlæg: 306
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 22. apr, 2019 23:05

Wormie skrev:Du kan få pengene 17 gange igen hvis City vinder med 5 eller mere.

Det må være historisk lavt for et hjemmebane hold.
Så er chancen for et kryds X odds 5 bedre plus dobbelt op på United til odds 7,5
Det er da mere realistisk, end City vinder med 5 mål da de skal bare vinde 2:1 eller 3:2 for at være tilfredse.... :army6:

Overraskelse findes da endnu, da tænker ikke en klub som Manchester United vil være tilfredse med Europa League næste sæson, og ville da at skyde sig selv i foden? Jeg tænker NEJ...

Ham Ole Gunnar slog PSG uden folk havde regnet med det, og det samme kan ske onsdag aften igen med City, som virker til at slå ned for angrebsfodbolden de sidste par kampe...

Alt kan ske, og sålænge Liverpool FC vinder deres kampe så vil der altid være håb ude i horisonten.

YNWA ! Liverpool har i hvertfald 50-50 chancer for og gå videre i CHL og så vinde det engelske mesterskab med nok 40-60.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 23. apr, 2019 09:56

Jesper skrev:
YNWA96 skrev:Måske ikke den rigtige tråd, men når debatten kører her, så bliver det her. Thomkins Times har lavet denne artikel om sæsonen i et historisk lys :

https://tomkinstimes.com/2019/04/is-thi ... ue-season/
En sæson er hvad man husker den som om. Og jeg bruger med vilje ordene "som om", for det er ikke objektivt efter nogle år. Detaljerne glemmes.
13/14 sæsonen har på mange måder mejslet sig ind i min hukommelse som indbegrebet af den værste følelse rent fodboldmæssigt man kan stå med. Værre end sidste års kamp mod Real. Værre end kampen mod Sevilla.
Det er fordi man vitterligt troede denne her mangeårige dødskamp ville ende med en sejr til sidst. Og så var der så dybt at falde.
Jeg kan selvfølgelig godt huske Suarez og Sturridge. Og gennembrud for Coutinho og Sterling. Gerrards svanesang som dybtliggende playmaker.
Men jeg husker faktisk mest bitterhed over at Agger blev vraget til sidst. Bitterhed over Henderson fik karantæne. Bitterhed over en naiv taktisk og mental indstilling de sidste kampe. Og en uendelig bitterhed over at vi ikke blev mestre. Dét er jeg faktisk endnu ikke helt kommet mig over.
Så den sæson var jo egentlig et skoleeksempel på så meget godt, men sådan husker jeg den ikke.
Og denne sæson kan meget snildt ende med nul og en skid. Odds er ikke pp vores side pt efter min mening. Hvilket jeg så vil huske den for om nogle år. Jeg vil huske på at Kompany ikke fik et rødt kort i hvad jeg stadigvæk regner som dét moment der formentlig afgjorde mesterskabet, hvis det skal koges ned til en detalje. Og bitterhed over at vi altid har en periode efter nytår, der er skod. Og bitterhed over en lige ved og næsten slutspurt.
For sådan tænker man - eller det gør jeg i hvert fald.
På samme måde kan jeg faktisk sagtens huske at vi i 2001 i store perioder var pivringe. Men vi vandt! Og de momenter står uendeligt stærkere!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg håber da, at du (og andre med samme syn på tingene) - midt i al tristessen - også formår at glæde dig lidt over, at vi igen har et hold i den absolutte europæiske top. Og som her sidst i april stadig er med i spillet om de to store pokaler.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. apr, 2019 09:59

@ Thommo:

Jeg synes, du går lige hårdt nok til texy, da han ikke skriver nedladende til dig, hvis du læser hans samlede indlæg, men han påpeger, at de fleste af os med kritik af diverse ting og sager nok står med nitten, da Klopp's resultater og udvikling over tid soleklart taler til hans fordel.

Jeg tror at en stor grund til, at der er så lidt aktivitet herinde denne sæson og vel også sidste sæson er, at det går så godt. Der er tilsyneladende mange, der ikke gider de rosende indlæg men hellere vil kritisere, og der må man bare sige, at der ikke er så meget at komme efter.

Jeg hilser konstruktiv kritik/anderledes synspunkter velkommen, da det er et debatforum, men du er altså meget kategorisk i dine indlæg, og så kommer der jo lige så kontante svar tilbage, som du må tage med.
Du skriver, at Klopp skal blive klogere, og jeg er af den mening, at Klopp er en type, der ikke mener, han er altvidende men lærer af sine fejl og lytter til andre, men jeg føler mig overbevist om, at Firmino er prototypen på Klopp's 9'er og synonym med måden, Klopp vil spille fodbold på, og han er en af mine absolutte favoritter, så jeg er jo lodret uenig med dig, og vi scorer masser af mål.

Du skriver defensiven er meget vigtigere end Firmino, men Klopp omtaler ham jo netop som den 1. forsvarer, og vi forsvarer os som hold, så der er ikke plads til, at en spiller kører dovent på fribillet foran og venter på, at medspillerne gør alt det hårde arbejde, til han kan få bolden serveret, og Firmino er dermed en del af vores rekordgode defensiv.

Hvorfor skal Hendo ALDRIG nogensinde spille 6'er ? Jeg tror, at Klopp ser pragmatisk på det ift. form, modstander mv., så hvis Fabinho skal have en pause eller er skadet, så er Hendo eller Gini vores 6'er, selvom Gini startede som winger, så 10'er og hos os har spillet 8'er, 6'er og sågar midtstopper. Vi skal have alsidige spillere og spillere, der indtager en rolle i holdets tjeneste.

Nej, Milner er ikke back, og som du skriver, har han ikke kostet mål, men han har da i dén grad bidraget til mål med rekord antal assists i CL sidste sæson som VB! I denne sæson har han også leveret assist, og bare det at have ham på banen giver hele holdet et boost. Jeg glæder mig altid til at se, hvad han finder på offensivt, og han er en super reserve på back'en i min verden.

Vores midtbane scorer ingen mål, men alligevel scorer vi masser af mål. Vi har ingen ACM, men til gengæld leverer vores backs rekord mange assists. Dvs. vi har stadig mulig for at bygge på midtbanen ift. det offensive output, og vores backs kan stadig blive bedre, så vi er jo slet ikke færdige med processen, men det begynder at ligne, at vi har de spillere, vi skal have, og så plejer det at give pote, hvis de kan få 2-3-4 sæsoner sammen til at få finpudset tingene, så ting sker pr. automatik, og de kan finde hinanden i søvne.

Du kalder også en tabt finale for tabermetal, det finder jeg også nedladende overfor en flot præstation ift. at NÅ til finalen, som er et højdepunkt for en fan på sæsonen. Jeg vil også gerne vinde pokalen, men jeg glæder mig også over, at vi når hele vejen dertil med alle de spændende kampe og klimks'et, som desværre så bliver et antiklimaks ved et nederlag, men at vi ligger i så lang tid og duellerer om titlen og står i semifinalen mod Barca i CL har allerede gjort det til en fremragende sæson for mig, som bliver euroforisk, hvis vi snupper CL og legendarisk, hvis vi napper PL eller dem begge.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 23. apr, 2019 10:34

AJJ skrev:
Jesper skrev:
YNWA96 skrev:Måske ikke den rigtige tråd, men når debatten kører her, så bliver det her. Thomkins Times har lavet denne artikel om sæsonen i et historisk lys :

https://tomkinstimes.com/2019/04/is-thi ... ue-season/
En sæson er hvad man husker den som om. Og jeg bruger med vilje ordene "som om", for det er ikke objektivt efter nogle år. Detaljerne glemmes.
13/14 sæsonen har på mange måder mejslet sig ind i min hukommelse som indbegrebet af den værste følelse rent fodboldmæssigt man kan stå med. Værre end sidste års kamp mod Real. Værre end kampen mod Sevilla.
Det er fordi man vitterligt troede denne her mangeårige dødskamp ville ende med en sejr til sidst. Og så var der så dybt at falde.
Jeg kan selvfølgelig godt huske Suarez og Sturridge. Og gennembrud for Coutinho og Sterling. Gerrards svanesang som dybtliggende playmaker.
Men jeg husker faktisk mest bitterhed over at Agger blev vraget til sidst. Bitterhed over Henderson fik karantæne. Bitterhed over en naiv taktisk og mental indstilling de sidste kampe. Og en uendelig bitterhed over at vi ikke blev mestre. Dét er jeg faktisk endnu ikke helt kommet mig over.
Så den sæson var jo egentlig et skoleeksempel på så meget godt, men sådan husker jeg den ikke.
Og denne sæson kan meget snildt ende med nul og en skid. Odds er ikke pp vores side pt efter min mening. Hvilket jeg så vil huske den for om nogle år. Jeg vil huske på at Kompany ikke fik et rødt kort i hvad jeg stadigvæk regner som dét moment der formentlig afgjorde mesterskabet, hvis det skal koges ned til en detalje. Og bitterhed over at vi altid har en periode efter nytår, der er skod. Og bitterhed over en lige ved og næsten slutspurt.
For sådan tænker man - eller det gør jeg i hvert fald.
På samme måde kan jeg faktisk sagtens huske at vi i 2001 i store perioder var pivringe. Men vi vandt! Og de momenter står uendeligt stærkere!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg håber da, at du (og andre med samme syn på tingene) - midt i al tristessen - også formår at glæde dig lidt over, at vi igen har et hold i den absolutte europæiske top. Og som her sidst i april stadig er med i spillet om de to store pokaler.
100 %. Jeg beskrev bare hvad jeg husker sæsoner som. Rejsen undervejs og håbet og glæden er altid intakt.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar