Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. okt, 2018 21:12

Jeg har altid syntes godt om Pochettino, men jeg er ved at ændre holdning til ham. Han har gennem flere sæsoner haft en fremragende start-11, som kan måle sig med alle andre topholds. En god trup. Men får han for lidt ud af det gode materiale?

I går starter han med Sissoko og Dembele på midten. Altså de er på hjemmebane, de skal frem og skabe kampen, og ingen af de to herrer kan skabe særligt meget. Derudover er Dembele også hastigt på vej ned ad bakke. Han mangler tempo, og igen og igen var han en stopklods for Spurs' spil. Pochettino placerede også Moura i højre side. Hvorfor?

Hans hold er bagefter på hjemmebane, og den første indskiftning han laver er Winks!!!! Han har Dele Alli og Eriksen på bænken, hvorfor begynder han ikke med en af de to? De vil kunne give holdet offensiv tyngde, og en mulighed for at få point. Om Spurs taber med et mål eller to er vel lige meget. Men om de taber med et mål, eller får uafgjort, er ikke lige meget.

Spurs har været lige ved og næsten at bryde igennem i et par sæsoner efterhånden. Hvis de skal bryde igennem og vinde et trofæ, er spørgsmålet om det skal være med Pochettino ved roret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 31. okt, 2018 09:20

Hr. Drejer skrev:Jeg har altid syntes godt om Pochettino, men jeg er ved at ændre holdning til ham. Han har gennem flere sæsoner haft en fremragende start-11, som kan måle sig med alle andre topholds. En god trup. Men får han for lidt ud af det gode materiale?

I går starter han med Sissoko og Dembele på midten. Altså de er på hjemmebane, de skal frem og skabe kampen, og ingen af de to herrer kan skabe særligt meget. Derudover er Dembele også hastigt på vej ned ad bakke. Han mangler tempo, og igen og igen var han en stopklods for Spurs' spil. Pochettino placerede også Moura i højre side. Hvorfor?

Hans hold er bagefter på hjemmebane, og den første indskiftning han laver er Winks!!!! Han har Dele Alli og Eriksen på bænken, hvorfor begynder han ikke med en af de to? De vil kunne give holdet offensiv tyngde, og en mulighed for at få point. Om Spurs taber med et mål eller to er vel lige meget. Men om de taber med et mål, eller får uafgjort, er ikke lige meget.

Spurs har været lige ved og næsten at bryde igennem i et par sæsoner efterhånden. Hvis de skal bryde igennem og vinde et trofæ, er spørgsmålet om det skal være med Pochettino ved roret.
Interessant betragtning. Jeg er egentlig ret stor fan af Pochettino. Og jeg synes han har lavet et fremragende arbejde hos Spurs, men jeg synes han er hæmmet af to ting. Den ene ting handler om noget så banalt og dog så forbandet vigtigt: penge. Han har ikke haft de samme muligheder for at tage de næste skridt i processen, som vi eksempelvis selv har haft. Derudover har de jo ikke en hjemmebane, det tror jeg ikke man skal undervurdere.
Det andet punkt jeg tænker er vigtigt handler om selvopfattelse: Spurs har ikke en vinderkultur indgroet i klubbens dna, fordi det simpelthen er så lang tid siden de reelt har vundet noget. Det synes jeg man kan se i de afgørende kampe, idet jeg bilder mig ind at kultur i sidste ende er noget der gennemsyrer en klub og slutteligt forplanter sig ud i spillerne. Vel også træneren.
Og jeg vil faktisk påstå, for at drage en lille parallel til os selv, at man også ser spor af det hos os selv.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 31. okt, 2018 09:35

I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » onsdag, 31. okt, 2018 09:55

Jeg har det med Phoc, som jeg har det med Klopp hver gang vi taber en finale. Han er måske manden der tager en klub fra at ligge i sub-toppen til at være en del af toppen og kæmpe og trofæerne og spille i finalerne.
Men er han manden der får dem til at vinde finalerne? Det er ikke samme opgave.

Man ser det samme med mourinho i scum. Han er manden der fra dag 0 til dag 1 tager dem fra sub-top og vinder nogle trofæer. Men han er ikke manden der holder dem deroppe og bygger et hold, der holder i mange sæsoner. Det ses ofte af hans indkøb osv osv.

Så er Poch manden der tager det næste skridt for Tottenham, eller har han udspillet sin rolle til UG og må overlevere faklen herfra? Det aner jeg ikke, men håber Tottenham får taget den forkerte beslutning.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 31. okt, 2018 09:58

Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Den del kunne jeg heller ikke lide, om end du gør det utroligt unuanceret i forhold til i hvert fald en del af hans udtalelser. Omvendt, så var han særdeles kritisk overfor VAR, hvilket er et plus i min bog.
Jeg refererede nu mest til hans evner som talentudvikler, taktiske ideer og generelt syn på et positivt, kontant fodboldsyn.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 31. okt, 2018 10:21

Jesper skrev:
Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Den del kunne jeg heller ikke lide, om end du gør det utroligt unuanceret i forhold til i hvert fald en del af hans udtalelser. Omvendt, så var han særdeles kritisk overfor VAR, hvilket er et plus i min bog.
Jeg refererede nu mest til hans evner som talentudvikler, taktiske ideer og generelt syn på et positivt, kontant fodboldsyn.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Kunne det tænkes at VAR kunne afsløre når Kane eller Alli eller en anden diver i feltet?
De par ting er naturligvis uforenelige i Poch's verden og strategi.
Nej, Emmy har helt ret ....
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 31. okt, 2018 10:38

jørgen lk skrev:
Jesper skrev:
Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Den del kunne jeg heller ikke lide, om end du gør det utroligt unuanceret i forhold til i hvert fald en del af hans udtalelser. Omvendt, så var han særdeles kritisk overfor VAR, hvilket er et plus i min bog.
Jeg refererede nu mest til hans evner som talentudvikler, taktiske ideer og generelt syn på et positivt, kontant fodboldsyn.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Kunne det tænkes at VAR kunne afsløre når Kane eller Alli eller en anden diver i feltet?
De par ting er naturligvis uforenelige i Poch's verden og strategi.
Nej, Emmy har helt ret ....
Enig :army7:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 31. okt, 2018 10:40

jørgen lk skrev:
Jesper skrev:
Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Den del kunne jeg heller ikke lide, om end du gør det utroligt unuanceret i forhold til i hvert fald en del af hans udtalelser. Omvendt, så var han særdeles kritisk overfor VAR, hvilket er et plus i min bog.
Jeg refererede nu mest til hans evner som talentudvikler, taktiske ideer og generelt syn på et positivt, kontant fodboldsyn.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Kunne det tænkes at VAR kunne afsløre når Kane eller Alli eller en anden diver i feltet?
De par ting er naturligvis uforenelige i Poch's verden og strategi.
Nej, Emmy har helt ret ....
Nu synes jeg diskussionen har taget en drejning fra det oprindelige indlæg, men hvis det endelig er diving vi skal diskutere, så vil jeg blot påstå, at vi sørme skal passe utroligt meget på med at kaste med smuds, for vi har da i hvert fald også spillere, der enten laver rent skuespil eller overspiller situationerne. Salah har gjort det utallige gange for at tage et eksempel.
Det forsvarer ikke det Tottenham gør, ej heller at Poch ikke i sidste sæson tog afstand fra det, men enhver manager eller klub søger de fordele de kan få.
Og jeg synes det er noget decideret vrøvl at blandet VAR ind i skuespil debatten, idet det var en principiel diskussion der var på topniveau i sidste sæson, hvorfor flere prominente trænere blandt andet forholdt sig til den teknologi.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 31. okt, 2018 10:44

Vi diskuterer ikke diving. Det er dig der drejer den.

En træner der opfordrer sine spillere til at snyde kan jeg pr definition ikke lide. Uanset præstationer, tilhørsforhold og whatever.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 31. okt, 2018 10:53

Emmy skrev:Vi diskuterer ikke diving. Det er dig der drejer den.

En træner der opfordrer sine spillere til at snyde kan jeg pr definition ikke lide. Uanset præstationer, tilhørsforhold og whatever.
Det vil jeg gerne se, før jeg tror det. Omvendt har han ikke decideret taget afstand fra det i ALLE tilfælde. I hvert fald ikke eksternt, for internt ved vi ibtet om. Det har Klopp heller ikke i alle vore tilfælde gjort. Ergo du kan heller ikke lide ham...
Jeg synes bare det er en lidt underlig størrelse at putte egen klub, træner og nogle gange fans op på en piedestal, for det holder sjældent i retten.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 31. okt, 2018 11:00

Jesper skrev:
Emmy skrev:Vi diskuterer ikke diving. Det er dig der drejer den.

En træner der opfordrer sine spillere til at snyde kan jeg pr definition ikke lide. Uanset præstationer, tilhørsforhold og whatever.
Det vil jeg gerne se, før jeg tror det. Omvendt har han ikke decideret taget afstand fra det i ALLE tilfælde. I hvert fald ikke eksternt, for internt ved vi ibtet om. Det har Klopp heller ikke i alle vore tilfælde gjort. Ergo du kan heller ikke lide ham...
Jeg synes bare det er en lidt underlig størrelse at putte egen klub, træner og nogle gange fans op på en piedestal, for det holder sjældent i retten.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Du drejer den igen. Jeg taler ikke om at putte nogen op på et piedestal. Hverken vores klub, træner, spillere eller andre. Jeg kan bare ikke lide Tottenhams træner, primært fordi han er en snyder.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 31. okt, 2018 14:34

Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Hvornår har han sagt det? Det er simpelthen gået min næse forbi.

Hvis han har sagt det, så er det sæføli ikke i orden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 31. okt, 2018 16:32

Hr. Drejer skrev:
Emmy skrev:I synes godt om en træner der opfordrer sine spillere til at dive og snyde. Samt hylder dem når de gør det. Jeg kan ikke udstå ham.
Hvornår har han sagt det? Det er simpelthen gået min næse forbi.

Hvis han har sagt det, så er det sæføli ikke i orden.
Jeg ved ikke om det var en direkte opfordring, men han tog ingenlunde afstand fra det.
Episoden var efter 2-2 kampen på Anfield, hvor både Kane og Alli var taget til Hollywood, eller nok snarere Bollywood, hvor der laves flere B-film.

https://www.theguardian.com/football/20 ... m-trickery
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » onsdag, 31. okt, 2018 21:06

Eriksen og Ali starter inde i knald eller fald kampen for tottenhams season.

Det var en super ide at spare dem mod City for at have dem fuldstændig klar til den kamp som skal rede deres season :)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 31. okt, 2018 21:10

Chelsea-Derby 2-1 efter 21 minutter. Alle tre mål scoret af Derby :o
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar