Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 11. nov, 2018 19:45

Robbie_God_Fowler skrev:Når det er sagt, er det rart at se tilbage på en weekend, hvor tre konkurrenter taber point.
Chelsea og Arsenal er konkurrenter. Man U er ikke. De er et midterhold :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 11. nov, 2018 20:04

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg kan simpelthen ikke ærgre mig over, at Manchester United får en lussing. Spiller Manchester City på dette niveau gennem sæsonen, kommer vi alligevel ikke i nærheden af den 1. plads. Forhåbentligt ramler de ind i et formdyk, men det bliver godt nok svært at stoppe dem.

Når det er sagt, er det rart at se tilbage på en weekend, hvor tre konkurrenter taber point.
Det behøver ikke at være en formnedgang, men en uafgjort et par gange. Jeg tror vi skal håbe på at vi selv ryger ud af FA Cup, CL samt at City når langt i alle turneringer. For så vil der opstå skader, slitage etc.
På den måde vil vi have en chance.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 11. nov, 2018 20:20

Vi skal ikke håbe på at ryge tidligt ud, men hvis City når langt i cl vil de begynde at ofre point i PL ligesom vi gjorde i foråret og så skal vi være der.

Om Guardiola så vinder PL så suverænt at FA besluttet at tildele Man City to trofæer, så vil det stadig være en skuffelse hvis de ikke kommer i CL finalen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » søndag, 11. nov, 2018 20:23

I min bog er City stadig så langt bedre end os at jeg ved hver runde kigger på hvor mange point har vi ned til 5. pladsen?

Selvom vi har haft den bedste start længe, og vores point-gennemsnit er til mesterskab i tæt på alle tidligere sæsoner, og har mødt city på Anfield, så er vi stadigvæk bagud. Og de vinder ikke bare - de tæsker holdene de møder. Men bevares. Ryger vi ud af samtlige turneringer, de når langt, og vi får optur i offensiven igen - så kan vi gøre det. Men hvis og hvis.. Man overhaler ikke bare 25points afstand på én sommer.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 11. nov, 2018 20:56

Nej, det bliver ikke nemt at slå Shitty af pinden. Men altså de satte også point til imod Wolves, så de er jo ikke usårlige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » søndag, 11. nov, 2018 21:01

Jeg kan ikke se hvem som skal slå city hvis ikke det er Liverpool.

og hvis City ikke skal have en Invincible season så skal vi slå dem på Etihad.

Og fuck det, vi kan få en Invincible season og stadig ende som 2'er


Det ender med at City vinder 36 kampe på en season og spiller uafgjort med liverpool 2 gange. om nogle år.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 11. nov, 2018 21:17

Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » søndag, 11. nov, 2018 21:49

Thommo skrev:Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Jo det er da sket før. Men City virker desværre i disse tider bare meget stærkere end alle andre hold i PL.
De giver nærmest intet væk og med den bredde de har i truppen er de jo nærmest skræmmende. Samt er deres bedste spiller ikke en gang kørt i stilling endnu.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » søndag, 11. nov, 2018 21:58

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Jo det er da sket før. Men City virker desværre i disse tider bare meget stærkere end alle andre hold i PL.
De giver nærmest intet væk og med den bredde de har i truppen er de jo nærmest skræmmende. Samt er deres bedste spiller ikke en gang kørt i stilling endnu.
Det er sket før, men det er ikke sket før at et hold smider så få point som City gjorde sidste sæson og gør i denne sæson indtil videre. Det paradoksale er at vores point-gennemsnit i sæsonen hidtil er nok til 1. pladsen i samtlige PL-sæsoner, bortset fra sidste år. Jeg har fuld tro på egne evner og at vi kommer til at stå med et antal point der er et mesterskabshold værdigt. Jeg tror bare City henter endnu flere..
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » søndag, 11. nov, 2018 22:12

Thommo skrev:Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Jeg vil gerne stå ved, jeg frygter City.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » søndag, 11. nov, 2018 23:33

Wormie skrev:
Thommo skrev:Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Jeg vil gerne stå ved, jeg frygter City.

Jeg er desværre også på frygtvognen...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 12. nov, 2018 00:06

Hmm, jeg kan slet ikke følge den tankegang, jeg tvivler på "formålet" med at se LFC bold, hvis man er så overbevist om at man er dømt til tabermetal.... I bedste fald, endda. Ihvertfald så tidligt på sæsonen, så hellere se de sidste 5-6 kampe, hvis man stadig kan tage lidt små elendige medaljer.

Og i kan ikke sige "plask", for jeg tror det lurer om hjørnet, så har kaldt det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » mandag, 12. nov, 2018 08:54

Thommo skrev:Hmm, jeg kan slet ikke følge den tankegang, jeg tvivler på "formålet" med at se LFC bold, hvis man er så overbevist om at man er dømt til tabermetal.... I bedste fald, endda. Ihvertfald så tidligt på sæsonen, så hellere se de sidste 5-6 kampe, hvis man stadig kan tage lidt små elendige medaljer.

Og i kan ikke sige "plask", for jeg tror det lurer om hjørnet, så har kaldt det.
Jeg så alle kampene under Hodgson, jeg ser alle Liverpools kampe selv hvis vi skulle rykke ned. At vi kun får taber-metal er ikke en hindring for at se os spille. Formålet ved at se LFC bold selvom vi er dømt til tabermetal er samme grund til at man finder sig i konens urimeligt dårlige humør en gang om måneden - Man ved der lurer noget godt lige om hjørnet som man også vil have del i, og det giver bare ikke den samme grad af tilfredshed at skifte hold og få samme omgang af store Jonna nede fra grillen eller en rig araber i turban.
Senest rettet af zalcos mandag, 12. nov, 2018 08:57, rettet i alt 1 gang.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. nov, 2018 08:57

Oomph242 skrev:
Wormie skrev:
Thommo skrev:Hold op en manglende tro på mesterskabet :shock: Man skulle tro tilstandende i LFC var som i scum, jeg er næsten målløs. Fair nok at tro City vinder, men det er jo ikke bare respekt, det er vel frygt det I udtrykker, som jeg ser det. Det er set før, at klubber henter 2-3 point på dem foran en i tabellen, når der resterer 26 runder :dontknow:
Jeg vil gerne stå ved, jeg frygter City.

Jeg er desværre også på frygtvognen...
Vi er vel også ude i at selv en tåbe frygter ikke City?
eller i det mindste har en sund respekt for dem.

Man kan jo også godt tro på et mesterskab, eller ihvertfald at det er muligt, og samtidig anerkende at Man City er en hård nød at knække i den sammenhænge.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 12. nov, 2018 10:51

Ingen grund til frygt. Frygt kommer hvis man har noget at miste. Vi har ikke noget at miste, kun forventninger. Og det er dét vi er ramt af. De forventninger der som en spiral blev kørt skyhøjt op startende med sidste års hvirvelvindsfodbold, CL-succes og gode indkøb. Og mange penge brugt.
Problemet er, at andre hold jo gør præcis det samme.
Derfor skal man måske læne sig tilbage og lidt realistisk på sagerne. Før sæsonen var vi stort set af alle med en vis fodboldsindsigt spået en 2. plads. Det er sørme også på den plads vi ligger. Og vi har allerede nu god afstand til 5. pladsen, hvilket vil sige at vi har nået et mål; nemlig at etablere os som en top 4 klub. Det var målet for bare lidt tid siden.

Igen, forventninger afspejles ofte i forhold til hvem man måler sig med. Lige nu er det så åbenlyst Manchester City, hvilket jo egentlig er fedt. For så er det toppen af poppen. Det er måske det mest ressourcestærke hold på og uden for banen overhovedet internationalt set. Hvis det er dem vi måler os med, hvilket vi rent placeringsmæssigt selv sagt godt kan gøre pt, så er det da ikke så skidt endda. Vi er sølle to point fra dem. Det vil med andre ord sige, at vi allerede nu har lukket et kæmpe hul op til dem. Det er igen ikke så ringe endda.
Kigger man spillemæssigt på det, så er de klart bedst. Igen skal vi kigge på forventninger, for rent hukommelsesmæssigt tænker vi på sidste sæson med tjubang fodbold. Jeps, mål blev der scoret, men vi lukkede altså også en del ind den anden vej. Det hul er lukket nu.
Det vil sige, at vi jo rent faktisk står stærkere, fordi et af de sværeste problemer set over de sidste mange år har været forsvaret og dødbolde. Ingen taler om det nu.

Skal vi derimod se på City, ja, så har de flere strenge at spille på. Det er åbenlyst. Men vi spillede altså uafgjort med dem. Så de er altså ikke så meget bedre. Så længe vi hele tiden rager point til os, så har vi selv sagt en chance. Så ingen frygt, men håb.
Og en kende realisme.



Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar