Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 11. apr, 2021 17:47

Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:02
Mon ikke Leicesters dage i top 4 er talte.
Jeg tænker også, at Leicester er "såret bytte" som laver en sæsonafslutning meget lig den de havde i sidste sæson, hvor de også endte uden for Det Forjættede CL-Land.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » søndag, 11. apr, 2021 18:00

Cynwal skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:47
Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:02
Mon ikke Leicesters dage i top 4 er talte.
Jeg tænker også, at Leicester er "såret bytte" som laver en sæsonafslutning meget lig den de havde i sidste sæson, hvor de også endte uden for Det Forjættede CL-Land.
Endgame er ikke BR stærkeste side.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 11. apr, 2021 18:34

Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 18:00
Cynwal skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:47
Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:02
Mon ikke Leicesters dage i top 4 er talte.
Jeg tænker også, at Leicester er "såret bytte" som laver en sæsonafslutning meget lig den de havde i sidste sæson, hvor de også endte uden for Det Forjættede CL-Land.
Endgame er ikke BR stærkeste side.
Nej, det har vi jo mærket på egen krop :(
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 11. apr, 2021 18:35

Emmy skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:39
Spurs skal ihvertfald ikke vinde. Uafgjort er ok
Det er Fandeme mærkeligt at sidde og håbe på en udligning fra Man U's side af :?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 11. apr, 2021 19:10

Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 18:00
Cynwal skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:47
Oomph242 skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:02
Mon ikke Leicesters dage i top 4 er talte.
Jeg tænker også, at Leicester er "såret bytte" som laver en sæsonafslutning meget lig den de havde i sidste sæson, hvor de også endte uden for Det Forjættede CL-Land.
Endgame er ikke BR stærkeste side.
De måtte åbenbart lade 3 spillere, heriblandt Maddison, sidde udenfor, da de havde brudt nogle Covid regler:
https://www.bbc.com/sport/football/56710648
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 11. apr, 2021 19:12

Cynwal skrev:
søndag, 11. apr, 2021 18:35
Emmy skrev:
søndag, 11. apr, 2021 17:39
Spurs skal ihvertfald ikke vinde. Uafgjort er ok
Det er Fandeme mærkeligt at sidde og håbe på en udligning fra Man U's side af :?
Ja det er helt forkert - men bedre med Scum sejr end Hottentot sejr - trods alt.

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 11. apr, 2021 22:40

Udmærket runde! Hvis vi vinder vores egne kampe, tror jeg sgu godt vi kan nå top 4. De "andre" skal nok dumme sig lidt i de sidste kampe - vi skal bare ikke.

Jeg tror desværre ikke vi kan stille noget op overfor Real Madrid på onsdag. Med deres El Classico sejr i weekenden, har de tanket den fornødne selvtillid til returopgøret - mens vi, på trods af en sejr, igen spillede dårligt og usammenhængende.

Men igen. Det kan jo blive fugl eller fisk med vores form pt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. apr, 2021 09:48

mortenbak skrev:
søndag, 11. apr, 2021 22:40
Udmærket runde! Hvis vi vinder vores egne kampe, tror jeg sgu godt vi kan nå top 4. De "andre" skal nok dumme sig lidt i de sidste kampe - vi skal bare ikke.

Jeg tror desværre ikke vi kan stille noget op overfor Real Madrid på onsdag. Med deres El Classico sejr i weekenden, har de tanket den fornødne selvtillid til returopgøret - mens vi, på trods af en sejr, igen spillede dårligt og usammenhængende.

Men igen. Det kan jo blive fugl eller fisk med vores form pt.
Helt sikkert, top 4 er inde for rækkevidde, Leicesters form tab gør at vi er fem hold, der kæmper om to pladser frem for fire hold, der kæmper om en.

CL virker besværlig. Selvfølgelig kan man godt slå Real, men at Vinicius er begyndt at udnytte sin fart og teknik er et problem for alle modstandere. Kroos og Modric er også gode når de får lov til at være det, men i denne sæson har Liverpool bare ikke haft høj nok intensitet kombineret med den fornødne defensive struktur til at kvase den type midtbaner.

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 13. apr, 2021 03:11

Lækkert med point tab til De bitre - de er ved at få gummiben.

Hvad sker der egentlig hvis Scum vinder europa league ? Udløser det en ekstra CL plads ? eller play off ?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 13. apr, 2021 06:10

mortenbak skrev:
tirsdag, 13. apr, 2021 03:11
Lækkert med point tab til De bitre - de er ved at få gummiben.

Hvad sker der egentlig hvis Scum vinder europa league ? Udløser det en ekstra CL plads ? eller play off ?
Hvis Man U lander uden for top 4, giver det en ekstra CL plads, men hvis de ender i top 4, så gør det ikke, og det tyder alt jo - desværre - på at de gør.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 13. apr, 2021 08:51

mortenbak skrev:
søndag, 11. apr, 2021 22:40
Udmærket runde! Hvis vi vinder vores egne kampe, tror jeg sgu godt vi kan nå top 4. De "andre" skal nok dumme sig lidt i de sidste kampe - vi skal bare ikke.

Jeg tror desværre ikke vi kan stille noget op overfor Real Madrid på onsdag. Med deres El Classico sejr i weekenden, har de tanket den fornødne selvtillid til returopgøret - mens vi, på trods af en sejr, igen spillede dårligt og usammenhængende.

Men igen. Det kan jo blive fugl eller fisk med vores form pt.

Ja, det var ikke prangende mod Villa, men jeg tror ikke man skal undervurdere betydningen af, at holdet fik vist, at det trods alt er muligt at vinde på Anfield (tænk at man nogensinde skulle sidde og skrive sådan noget ... :shock: )

OG med Evertons pointtab i aftes er vi matematisk foran dem i ræset om top 4. Vi skal nok vinde 6 af de sidste 7 for at komme med, men det kan vi også godt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 13. apr, 2021 10:30

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 13. apr, 2021 08:51
mortenbak skrev:
søndag, 11. apr, 2021 22:40
Udmærket runde! Hvis vi vinder vores egne kampe, tror jeg sgu godt vi kan nå top 4. De "andre" skal nok dumme sig lidt i de sidste kampe - vi skal bare ikke.

Jeg tror desværre ikke vi kan stille noget op overfor Real Madrid på onsdag. Med deres El Classico sejr i weekenden, har de tanket den fornødne selvtillid til returopgøret - mens vi, på trods af en sejr, igen spillede dårligt og usammenhængende.

Men igen. Det kan jo blive fugl eller fisk med vores form pt.

Ja, det var ikke prangende mod Villa, men jeg tror ikke man skal undervurdere betydningen af, at holdet fik vist, at det trods alt er muligt at vinde på Anfield (tænk at man nogensinde skulle sidde og skrive sådan noget ... :shock: )

OG med Evertons pointtab i aftes er vi matematisk foran dem i ræset om top 4. Vi skal nok vinde 6 af de sidste 7 for at komme med, men det kan vi også godt.
Det er jo også lidt evnen til at spille godt nok til at vinde, selvom vi spiller dårligt, der har manglet denne sæson. Holdet gik ikke i panik selvom de kom bagud.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » tirsdag, 13. apr, 2021 11:42

Jeg tror top 4 bliver afgjort i allersidste runde.

Lecister og Chelsea har ganske svære programmer i de resterende kampe.

Everton har et rimelig svært program, men ikke uoverkommeligt - de er dog (heldigivs ikke i go form)

West Ham har et rigtig fint program hvor de umiddelbart må ses som farvorit.

Tottenhams program er so-so - men jeg vil kalde det middel svært, og deres svingende præstationer kan blive afgørende.

Vores eget program er på papiret ganske overkommeligt med undtagelse af ManU, men der er en del modstandere som må forventes at spille ultra defensivt når vi møder dem, her tænker jeg særligt WBA, Newcastle, Burnley og CP.
Det bliver meget centralt vi formår at åbne deres defensiv hvis vi skal i top 4 og vi har ingenlunde råd til at spille som i de forgående kampe imod dem denne sæson.

Jeg vil dog tage optimist hatten på, og vove pelsen og sige top 4 ender således:
1. City
2. ManU
3. West Ham
4. Liverpool

Jeg tror 4 pladsen ender med at gå for ca. 68 point.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » tirsdag, 13. apr, 2021 12:16

TG12 skrev:
tirsdag, 13. apr, 2021 11:42
Jeg tror top 4 bliver afgjort i allersidste runde.

Lecister og Chelsea har ganske svære programmer i de resterende kampe.

Everton har et rimelig svært program, men ikke uoverkommeligt - de er dog (heldigivs ikke i go form)

West Ham har et rigtig fint program hvor de umiddelbart må ses som farvorit.

Tottenhams program er so-so - men jeg vil kalde det middel svært, og deres svingende præstationer kan blive afgørende.

Vores eget program er på papiret ganske overkommeligt med undtagelse af ManU, men der er en del modstandere som må forventes at spille ultra defensivt når vi møder dem, her tænker jeg særligt WBA, Newcastle, Burnley og CP.
Det bliver meget centralt vi formår at åbne deres defensiv hvis vi skal i top 4 og vi har ingenlunde råd til at spille som i de forgående kampe imod dem denne sæson.

Jeg vil dog tage optimist hatten på, og vove pelsen og sige top 4 ender således:
1. City
2. ManU
3. West Ham
4. Liverpool

Jeg tror 4 pladsen ender med at gå for ca. 68 point.
Hvad er det, der gør at du tror Chelsea lader to hold gå forbi dem? Jeg synes de ser stærkest ud af alle.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » tirsdag, 13. apr, 2021 12:31

zalcos skrev:
tirsdag, 13. apr, 2021 12:16
TG12 skrev:
tirsdag, 13. apr, 2021 11:42
Jeg tror top 4 bliver afgjort i allersidste runde.

Lecister og Chelsea har ganske svære programmer i de resterende kampe.

Everton har et rimelig svært program, men ikke uoverkommeligt - de er dog (heldigivs ikke i go form)

West Ham har et rigtig fint program hvor de umiddelbart må ses som farvorit.

Tottenhams program er so-so - men jeg vil kalde det middel svært, og deres svingende præstationer kan blive afgørende.

Vores eget program er på papiret ganske overkommeligt med undtagelse af ManU, men der er en del modstandere som må forventes at spille ultra defensivt når vi møder dem, her tænker jeg særligt WBA, Newcastle, Burnley og CP.
Det bliver meget centralt vi formår at åbne deres defensiv hvis vi skal i top 4 og vi har ingenlunde råd til at spille som i de forgående kampe imod dem denne sæson.

Jeg vil dog tage optimist hatten på, og vove pelsen og sige top 4 ender således:
1. City
2. ManU
3. West Ham
4. Liverpool

Jeg tror 4 pladsen ender med at gå for ca. 68 point.
Hvad er det, der gør at du tror Chelsea lader to hold gå forbi dem? Jeg synes de ser stærkest ud af alle.
Nu er det jo mit optimistske sceniae og lidt baseret på håb. Det realistiske er nok Chelsea ender over West Ham og vi forhåbenligt tager 4. pladsen og henviser West ham til 5 pladsen.

Men jeg synes Chelsea har det sværeste kam program, i de resterende 7 kampe møder de fra den bedre halvdel:

West Ham
City
Arsenal
Leicester

WH og Leicster kæmper åbenlyst for top 4. Arsenal er et lokal opgør og Arteta har et behov for at vise noget hvis han skal beholde sit sæde, så der skal nok blive fart på den kamp. City er generelt ikke et hold der slapper af uanset hvilken kamp de spiller, så de vil også gå efter en sejr.

Derudover har de Brighton, og Fulham.

Brighton er rimelig sikre på PL næste sæson, men ikke nok til at de kan slappe af. Så på nuværende tidspunkt tænker jeg de kæmper for alt hvad der for at sikre sig PL næste år.
Fulham møder de om ca. to uger, og selvom det ser sort ud for dem, vil deres teoretiske chance for at klare skærene formentligt være intakt og de skal derfor kæmpe som gale.

Den sidste kamp har de AV, som efter en overraskende flot sæson har udspillet sin rolle. De bliver i PL, men kommer ikke i top 4, og de rykker heller ikke ned. Så det kan blive en "walkover", men da det er sidste kamp i sæsonen og tilmed på deres egen hjemmebane vil de nok gerne slutte godt af., så den bliver formentligt ikke så let som man skulle tro.

Jeg ser derfor et meget svært kampprogram for Chelsea hvor der ikke pt. ser ud til at møde nogen der ikke har noget at kæmpe for.

Det sagt - så kan overstående analyse næsten ændres uge for uge, afhængigt af hvem der klarer frisag i nedryknings spillet, og hvem der ryger endeligt ud af top 4 spillet.

Men et her og nu billede mener jeg Chelsea har et rigtig svært program.

Besvar