Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14362
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 10. jun, 2019 21:29

Jeg er mere overrasket over at der er så mange i dag. Produktet er jo elendigt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3048
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » mandag, 10. jun, 2019 21:33

Emmy skrev:Jeg er mere overrasket over at der er så mange i dag. Produktet er jo elendigt.
Ja og prisen sikkert skyhøj Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. jun, 2019 21:59

mortenbak skrev:
Emmy skrev:Jeg er mere overrasket over at der er så mange i dag. Produktet er jo elendigt.
Ja og prisen sikkert skyhøj Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
425 eller 350 kr

Der er også pladser til 200, men så ikke ud til at være ret mange.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. jun, 2019 22:47

Jeg syntes det var en kæmpe fejl og sælge tv rettighederne til kanal 5, på et tidspunkt hvor interessen for landsholdet allerede havde været nedadgående i en del år. Det har bare gjort det svært at trække nye fans til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 10. jun, 2019 23:15

Filos of Isk skrev:Jeg syntes det var en kæmpe fejl og sælge tv rettighederne til kanal 5, på et tidspunkt hvor interessen for landsholdet allerede havde været nedadgående i en del år. Det har bare gjort det svært at trække nye fans til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
dbu skal jo skaffe penge til millionærenes lommepenge, så må jo vælge kanal 5 hvor pengene er.Og derudover er det spil de leverer mourinho værdigt, kors hvor dræbende kedeligt. Den strejke tog 60 % af min sympati for landsholdet(100% af sympatien for gribene der repræsenterer DK), selve spillet tog yderligere 35%. Så har kun set nedtakten i de sidste par kampe.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 10. jun, 2019 23:21

Og er stadig kæmpe fan af konceptet landholdsfodbold, det vil jeg altid være, er mit gæt. Men dbu og spillerene og ham åge har bare lavet selvmål på selvmål, så er ikke begejstret for at se det danske landhold, da san marino nærmest er at foretrække at glo på.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 11. jun, 2019 07:38

Nej nej, det har været en nedtur der har været længe undervejs. Siden 2004 tænker jeg.
Og der har været mange medvirkende faktorer. Jeg syntes bare at kanal 5 var ekstrem dårligt timet, men ja Money makes the World go around.

Jeg syntes ikke at Hareide spiller mere kedeligt end MO gjorde efter 2004-2006, men forskellen er nok at MO ikke prøvede at spille kedeligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » tirsdag, 11. jun, 2019 08:06

Det er sikkert ren nostalgisk tankegang, men jeg synes der var en langt større stemning omkring landsholdet, da det var Ebbe Sand, Brian Laudrup, Wieghorst, Heintze, Grønkjær, Jon Dahl.. og så knækkede filmen lige pludselig. Enten blev jeg gammel nok og fik set for meget Premier League, så når jeg endelig så landsholdsbold kunne jeg se hvor dødkedeligt det var. Ellers også blev det bare dødkedeligt og følelsen omkring holdet både i medierne og blandt folket forsvandt.
Jeg hører ihvertfald til dem som simpelthen kan bruge tiden til noget mere interessant end at se Danmark-Irland eller Danmark-Georgien. Jeg sidder heller ikke og ser Torino-Bologna fx bare fordi muligheden er der....
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 11. jun, 2019 09:09

zalcos skrev:Det er sikkert ren nostalgisk tankegang, men jeg synes der var en langt større stemning omkring landsholdet, da det var Ebbe Sand, Brian Laudrup, Wieghorst, Heintze, Grønkjær, Jon Dahl.. og så knækkede filmen lige pludselig. Enten blev jeg gammel nok og fik set for meget Premier League, så når jeg endelig så landsholdsbold kunne jeg se hvor dødkedeligt det var. Ellers også blev det bare dødkedeligt og følelsen omkring holdet både i medierne og blandt folket forsvandt.
Jeg hører ihvertfald til dem som simpelthen kan bruge tiden til noget mere interessant end at se Danmark-Irland eller Danmark-Georgien. Jeg sidder heller ikke og ser Torino-Bologna fx bare fordi muligheden er der....
Jeg tror det er flere ting.

Der var jo engang hvor landskampe var mere eller mindre vores eneste mulighed for at se de internationale stjerner i aktion, senere kombineret med Champions League, men så ofte spiller de jo heller ikke CL. Nu har vi rimelig let adgang til alle de store ligaer, især Premier League selvfølgelig.

Så tror jeg da også at der er sket et prestige skift i løbet af 90'erne og 00'erne netop pga. Champions League, den store medie bevågenhed og de mange penge i de største ligaer og klubber, der gør at spillerne og trænerne heller vil fokusere på deres klubber end på landsholdet. Vi ser en gang imellem en toptræner tage et landsholdsjob, men det er sjældent. Lippi, Del Bosque og Conte , men selv der var det jo korte ophold og så var de videre.

I høj gradf tror jeg det handler om at klubberne er blevet meget mere professionelle og landsholdene har haft svært ved at følge med. Jeg syntes også at ved de fleste slutrunder at vi nøæsten aldrig ser mere end to af de store nationer spille godt.
2018: var den største historie at England for en gangsskyld ikke underpræsterede fænomenalt
2016: ingen spillede godt i 2016, måske Italien, Spanien og Tyskland, men de kørte hinanden trætte i de indbyrdes kampe.
2014: Tyskland
2012: :dontknow:
og så var der nogle år hvor Spanien var de eneste der kunne være deres indsats bekendt og i 2006 var Italien og Tyskalnd de eneste gode hold. og længere tilbage stoler jeg ikke på min hukommelse.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 12. jun, 2019 12:18

Som opfølgning på jeres debat, så ser det ud til at Kasper Hjulmand skal være dansk landstræner. Det tror jeg kan blive rigtigt godt!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14362
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. jun, 2019 12:31

Ikke ser ud til. Det skal han og mon ikke den røvkedelige nordmand bliver fyret så snart de har fundet et passende håndtryk til ham
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 12. jun, 2019 15:10

Jesper skrev:Som opfølgning på jeres debat, så ser det ud til at Kasper Hjulmand skal være dansk landstræner. Det tror jeg kan blive rigtigt godt!
Den havde jeg ikke set komme, men betragter det som et positivt og inspireret valg af ny landstræner.
Kloppite

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Merseyside Boys » onsdag, 12. jun, 2019 15:41

Står jeg virkeligt alene om at synes, at landsholdet fortsat er super interessant at følge, og at Åge har gjort det fremragende?

Jovist - de spiller ikke sambabold. Men reelt set, i hvor mange perioder har landsholdet gjort det gennem tiderne? Der har været samba-kampe (fx i og omkring EM 1984, VM 1986 og 1998), men samba-perioder?

Jovist - Nicolaj J fik nok for lang snor i de senere kampe, og jo Stryger er ikke oplagt som venstre back osv. Men en landstræner er nu engang underlagt de spillere, der er tilgængelige. Der er f.eks. pt. ikke en notorisk målscorer med dansk pas. Skåret ind til benet har vi ikke mange funklende stjerner udover Eriksen, der i den grad er blomstret under Åge. Et ganske habilt kollektiv er derimod skabt. Et kollektiv, der har vist, at de ikke vil tabe. Og jo jeg ved godt, at de måske heller ikke har været helt skarpe ift. at vinde.

Men til tider lyder det nærmest, som da Roy var hos LFC. Det er en anelse unuanceret synes jeg. Den store forskel er, at Roy tabte, det gør Åge ikke.

Danmark ligger pt. på en 10. plads på ranglisten (som man jo naturligvis altid kan diskutere fornuften i). Danmark har tabt 3 ud af 36 landkampe under Åge (ja mange mod "lette" modstandere, men alligevel)

Og så håber jeg naturligvis, at Kasper Hjulmand bliver en bragende succes, sambabold eller ej.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » onsdag, 12. jun, 2019 18:16

Merseyside Boys skrev:Står jeg virkeligt alene om at synes, at landsholdet fortsat er super interessant at følge, og at Åge har gjort det fremragende?

Jovist - de spiller ikke sambabold. Men reelt set, i hvor mange perioder har landsholdet gjort det gennem tiderne? Der har været samba-kampe (fx i og omkring EM 1984, VM 1986 og 1998), men samba-perioder?

Jovist - Nicolaj J fik nok for lang snor i de senere kampe, og jo Stryger er ikke oplagt som venstre back osv. Men en landstræner er nu engang underlagt de spillere, der er tilgængelige. Der er f.eks. pt. ikke en notorisk målscorer med dansk pas. Skåret ind til benet har vi ikke mange funklende stjerner udover Eriksen, der i den grad er blomstret under Åge. Et ganske habilt kollektiv er derimod skabt. Et kollektiv, der har vist, at de ikke vil tabe. Og jo jeg ved godt, at de måske heller ikke har været helt skarpe ift. at vinde.

Men til tider lyder det nærmest, som da Roy var hos LFC. Det er en anelse unuanceret synes jeg. Den store forskel er, at Roy tabte, det gør Åge ikke.

Danmark ligger pt. på en 10. plads på ranglisten (som man jo naturligvis altid kan diskutere fornuften i). Danmark har tabt 3 ud af 36 landkampe under Åge (ja mange mod "lette" modstandere, men alligevel)

Og så håber jeg naturligvis, at Kasper Hjulmand bliver en bragende succes, sambabold eller ej.
Nej, jeg er med dig. Jeg synes, at Åge har genskabt noget af energien omkring landsholdet igen efter det var gået helt i stå under Morten Olsen. Det er ikke altid lige underholdende under Åge, men hallo, det er det danske landshold. Og der har da været store underholdende højdepunkter som 4-0 sejren over Polen i et fyldt Parken, 5-1 mod Irland der sendte os til VM og 3-3-comebacket mod Schweiz. Vi har ikke spillerne til at sprudle hver gang. Derfor er jeg glad for, at vi nu har en træner der tør spille kedeligt og gå efter resultatet fremfor at smide alt ind i en hovedløs jagt efter underholdende spil. Og resultatmæssigt er det da dybt imponerende, det Åge har gang i. 28 kampe som ubesejret, kun 3 nederlag i 36 kampe og en 10. plads på verdensranglisten. Han har skabt en vinderkultur og et enormt stærkt sammenhold. På den måde synes jeg, at det er en sindssygt dårlig timing, at ansætte Hjulmand nu. Vi har lige været til VM og ligger rigtigt godt til i forhold til EM. Og så endda et EM hvor vi kan komme til at spille kampe på hjemmebane. I mine øjne er det et kæmpe gamble, at "fyre" Åge nu og præsentere en ny træner i den her situation og kan i værste fald koste point og dermed en deltagelse til EM.

Når det så er sagt, så er Hjulmand klart et af de mest oplagte bud til at overtage efter Åge. Men timingen og måden det gøres på er bare helt i skoven.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14362
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » søndag, 16. jun, 2019 22:13

Hvad fanden laver Qatar til Copa America???
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar