Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 09. sep, 2015 16:18

Vi kan hurtigt blive enige om, at superligaen har et pinligt lavt niveau - især fordi FCK og brøndby underpræsterer. FCM synes jeg heller ikke er så gode, som du gerne vil gøre dem til, men uden tøven ligaens klart bedste mandskab. Dog må jeg igen erklærer mig uenig i Sistos niveau - han har ingenting (med fed streg under) præsteret i år. Det niveau han havde sidste år er han slet ikke i nærheden af, men det kommer jo nok. De andre spillere er jeg enige i spiller godt.

Selvom FCK underpræsterer, så er det altså bare forkert at sige, at Augustinsson er eneste lyspunkt - omend han er det klareste. Nicolai Jørgensen, Delaney og Amartey er helt klart også spillere, der fortjener at blive nævnt. Førstnævnte skal dog til at lægge mål og assist til sit spil før, han kan blive nævnt blandt de bedste. Det ændrer dog ikke på, at han ser skarpere ud end længe. Delaney og Amartey er generelt bare pisse gode, og Delaney har i særdeleshed fortjent sin plads på landsholdet og burde til hver en tid spille før Kvist.

I brøndby synes jeg også, at Phiri og Pukki burde nævnes i kategori med Durmisi, selvom han - som du selv siger - er deres største stjerne. Og imø. har været det i lang tid. Hvordan Thomas Frank kunne sætte ham af tror jeg ikke engang, han selv kan svare på - men det var vel også en proces...
Liverpool Football Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 09. sep, 2015 17:23

texy skrev: ---------------Schemeichel
Wass--------Kjær----- Agger-----Durmisi
-------Mike Jensen----Højbjerg
---Sisto----------Schøne---------Krohn
------------------Bendtner

Men med Aggers sparsomme kamptræning kunne man reelt også have smidt ham på bænken og brugt Vestergaard.

I min optik har spillere som Lars Jacobsen og William Kvist intet at gøre på landsholdet. Og jeg har min store tvivl om Jacob Poulsen og Delaney også. Hvis man vil spille med en kontrollerende defensiv midtbane, så er bedste bud i mine øjne Anders Christensen.

Allermest ubegribeligt for mig er dog, at Lasse Schøne slet ikke kan bruges af Morten Olsen.
Wass er ikke længere back. Han spillede det 3 gange for Evian i sidste sæson. Da han spillede back for landsholdet i foråret for USA var han mildest talt elendig.

Jeg har ikke set Mike Jensen en eneste gang for Rosenborg. Det er jeg dog ret sikker på, at Morten Olsen har. Måske endda flere gange end dig.

Lasse Schöne har startet 1 ud af 8 kampe for Ajax i denne sæson. Desuden har han ofte skuffet, når han endelig har fået chancen på landsholdet.

Michael Krohn-Dehli er ikke længere kant.

Kvist var ikke på banen overhovedet mod Armenien. Og alternativet til Lars Jacobsen, Peter Ankersen, var komplet elendig sidst han fik chancen på landsholdet (3-1-sejren over Serbien)

Jakob Poulsen er blandt de bærende kræfter på det FCM-hold, du roser. Han har i denne sæson vist langt mere end Sisto (forskellige positioner, ja, men relativt set), som du du ellers gerne vil bruge.

Som AndreasN skriver, så har Delaney udviklet sig meget, men det var nu ikke ved 0-0 mod Armenien, at han efter min mening skulle ind. Det er jeg enig med dig i.

Mener du Andreas Christensen eller Anders Christiansen? Førstnævnte er et stort talent, men har ikke formen eller selvtilliden lige nu efter at være blevet udstillet (som midterforsvarer) i sæsonåbneren mod Dortmund.

Jeg er med på, at Agger er blevet elendig. Jeg forstår dog valget af ham pga. rutinen. Desuden har han spillet meget sammen med Kjær. Men Agger bør snart blive sat af. Dog ikke til fordel for Vestergaard. Det er næsten ligeså langt ude at kalde Vestergaard blandt Bundesligaens bedste, som det er at kalde Agger i Top 10 i verden (Thomas Franks ord).

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 09. sep, 2015 22:41

AJ skrev: Wass er ikke længere back. Han spillede det 3 gange for Evian i sidste sæson. Da han spillede back for landsholdet i foråret for USA var han mildest talt elendig.

Jeg har ikke set Mike Jensen en eneste gang for Rosenborg. Det er jeg dog ret sikker på, at Morten Olsen har. Måske endda flere gange end dig.

Lasse Schöne har startet 1 ud af 8 kampe for Ajax i denne sæson. Desuden har han ofte skuffet, når han endelig har fået chancen på landsholdet.

Michael Krohn-Dehli er ikke længere kant.

Kvist var ikke på banen overhovedet mod Armenien. Og alternativet til Lars Jacobsen, Peter Ankersen, var komplet elendig sidst han fik chancen på landsholdet (3-1-sejren over Serbien)

Jakob Poulsen er blandt de bærende kræfter på det FCM-hold, du roser. Han har i denne sæson vist langt mere end Sisto (forskellige positioner, ja, men relativt set), som du du ellers gerne vil bruge.

Som AndreasN skriver, så har Delaney udviklet sig meget, men det var nu ikke ved 0-0 mod Armenien, at han efter min mening skulle ind. Det er jeg enig med dig i.

Mener du Andreas Christensen eller Anders Christiansen? Førstnævnte er et stort talent, men har ikke formen eller selvtilliden lige nu efter at være blevet udstillet (som midterforsvarer) i sæsonåbneren mod Dortmund.

Jeg er med på, at Agger er blevet elendig. Jeg forstår dog valget af ham pga. rutinen. Desuden har han spillet meget sammen med Kjær. Men Agger bør snart blive sat af. Dog ikke til fordel for Vestergaard. Det er næsten ligeså langt ude at kalde Vestergaard blandt Bundesligaens bedste, som det er at kalde Agger i Top 10 i verden (Thomas Franks ord).
Det er rigtigt, at Wass er blevet brugt offensivt i længere tid. Men Lars J er så ufatteligt dårlig, at alt andet er bedre. Og i to kampe, som vi skulle spille offensivt og vinde i, der ville det efter min opfattelse have været smart at bruge en spiller, der kan bidrage fremad fra back-positionen.

Mike Jensen har jeg heller ikke set ret meget i Rosenborg. Men jeg så ham rigeligt i Brøndby til at lægge mærke til, hvor meget vildskab og passion manden lægger i sit spil. Og nu spiller han så med gigantisk succes på Norges bedste klubhold, hvor han både laver kasser og assists på stribevis. Hvis Olsen har fulgt Mike Jensen, så er min mistanke om hans inkompetence bekræftet.

Lasse Schøne har kun spillet i tre af fire liga-kampe i den nye sæson. Og kun i en af dem er han startet. Det er ganske korrekt. Men på trods af den korte spilletid har han stadig fået lavet to assists. Derudover, så ville han (med Eriksen ude) være vores bedste våben på frispark. Og så har jeg meget svært ved at ignorere, at vi kun skal tilbage før sommer-pausen for at finde en periode (faktisk en hel sæson), hvor Schøne var Ajax' bedste, ligesom jeg heller ikke kan ignorere, at Danmark er blevet bedre næsten hver gang Morten Olsen har skiftet ham ind. At du påstår han har skuffet, fatter jeg intet af. Han har leveret langt bedre end Eriksen. Spilletid på klubholdet har sgu i øvrigt aldrig været et krav fra Morten Olsens side før.

Du kan have ret i, at Krohn Dehli ikke længere er kant. Men det er den position, som han har haft succes på på landsholdet. Og til info, så er han heller ikke 10er. Han spiller 8er eller 6er i Spanien, hvor han i øvrigt var den spiller, der løb flest meter i sidste sæson.

Kvist var i truppen og startede imod Albanien. Han hører ikke til i truppen.

Nej, Ankersen er ikke et alternativ i mine øjne, før han begynder at levere i FCK.

Jakob Poulsen leverer ikke nok i form af offensivt bidrag til et hold, der SKAL vinde. Derfor jeg ikke mener, at han bør starte. Det gør Sisto (fra en anden position som du nævner). Sisto var i øvrigt eneste offensive trussel i første halvleg mod Albanien, som jeg oplevede det, hvorfor udskiftningen af ham og ikke en anonym Nicolai Jørgensen virkede mærkelig

Jeg mente Andreas Christensen. Og alle hold er blevet udstillet af Dortmund i starten af denne sæson. Det kan være vilkårene, når et mindre hold møder et større.

Vestergaard. Tjaae, whoscored (som flere brugere ynder at referere til) vurderer pt, at han er Bundesligaens 20. bedste spiller. Og 5. bedste midterforsvarer. http://www.whoscored.com/Regions/81/Tou ... -2015-2016

Min oplevelse af Morten Olsen er, at han virker som en "doven" og stædig træner, der tror, at det er nok at trække på erfaringen. Jeg tvivler meget på, hvor mange af vores unge spillere, han reelt tager rundt og ser. Og jeg tvivler endnu mere på, at han evner at udlede brugbar viden til gavn for landsholdet af det, han så rent faktisk ser. Jeg tvivler på hans evner til at analysere vores modstandere, hvilket jeg ser som årsagen til vores konstante problemer med at tilspille os chancer. Jeg tvivler på, at han lader sig inspirere af, hvad der sker rundt omkring på fodboldscenen i forhold til spilkoncepter, statistisk analyse, m.m. Han virker på mig som en træner, der havde de rigtige idéer i 90erne, og man skal ikke prøve at bilde ham ind, at noget andet måske kunne være bedre nu. Og hans holdopstillinger virker mest af alt baseret på, hvem han valgte sidst.

Jeg synes, at det danske landshold spiller noget kedeligt fodbold. Og jeg synes, at det danske landshold gang på gang virker uengageret og uden passion. Det har jeg syntes i mange år og jeg glæder mig til trænerskiftet.

Jeg tror dog stadig på, at vi kommer til EM. Alt andet vil dog også være skandaløst.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 10. sep, 2015 09:06

Dit svar bekræfter mig kun i mit oprindelige indlæg. Men der skal naturligvis være plads til de 5 mio. sofalandstrænere, som Morten Olsen selv plejer at formulere det.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » torsdag, 10. sep, 2015 15:28

AJ skrev:Dit svar bekræfter mig kun i mit oprindelige indlæg. Men der skal naturligvis være plads til de 5 mio. sofalandstrænere, som Morten Olsen selv plejer at formulere det.
Jamen, det skal du da have lov til at føle dig bekræftet i.

Morten Olsens arrogante holdning til kritik bekræfter kun mig i, at han er gammeldags og udenfor rækkevidde, hvilket igen bekræfter min opfattelse af, at han er en inkompetent træner i moderne fodbold.

Resultaterne og spillet taler ikke for, at Morten Olsen har ret i noget som helst.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 12. sep, 2015 10:07

Det er lidt komisk, at både Liverpool og Everton har så svært er kampprogram her i starten af denne sæson.

Jeg kan se, at Everton møder sidste års top 8 i de første 10 kampe :shock: . Modsat os er mange af kampene dog på hjemmebane. Men alligevel, mon ikke de kære bluenoses havde valgt en anden sammensætning af kampprogrammet, hvis de havde muligheden for det.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 12. sep, 2015 14:07

Everton 2-0 over Chelsea. De spiller satme godt!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 12. sep, 2015 14:11

Pt har Chelsea det ringeste forsvar i PL med 11 scorede mål imod! Fortsætter katastrofen så er Mourinho fortid inden længe.
"We're not racist, we only hate the mancs"

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » lørdag, 12. sep, 2015 14:13

Ja vores problemer er da vand ved siden af det Chelsea oplever det er virkelig lækkerier :-)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » lørdag, 12. sep, 2015 14:27

Godt nok en god kamp den her Everton - Chelsea kamp. Everton har spillet fænomenalt i 30 minutter, men så har Chelsea taget totalt over, efter Matic' vanvidsdrøn....

Mourinho må være ekstremt presset i øjeblikket.
Kloppite

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » lørdag, 12. sep, 2015 14:45

Og med Van Gaal med et omklædningsrum i oprør tegner det til udskiftninger på de engelske trænerbænke inden længe. Jeg tror, der bliver rift om Klopp. Forhåbentlig er vi mod sædvane tidligt ude, skulle det blive aktuelt.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 12. sep, 2015 15:02

Skidt af Marriner og linjevogteren, at de ikke kan se den tilbagelægning fra Terry til Begovic.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » lørdag, 12. sep, 2015 15:21

Lignede en forstrækning eller fiber i baglåret til Coleman. Hvor længe holdes man ude med sådan en skade? Længe nok til at han er ude, når vi møder Everton den 4. oktober?

Det vil jeg da håbe, for Coleman er en af Evertons bedste spillere i min optik.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 12. sep, 2015 15:25

God stemning på Goodison idag. Dejligt at se, at der stadigvæk kan skabes god stemning på visse engelske stadions.

Stones, Coleman, Barkley, Lukaku og Naismith er fantastiske.

Naismith igen!!!!

Hr. Drejer
Indlæg: 13775
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 12. sep, 2015 15:34

Stemningen på Goodison har igennem flere sæsoner været bedre end på Anfield.

Hvad nu, Mourinho? Sikke en dårlig start af Chelsea.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar