Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jeppe » torsdag, 30. nov, 2017 09:32

AJ skrev:
Jeppe skrev:
Cynwal skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
lasse.j skrev:
Hr. Drejer skrev:Selvmål af VDV.
Tror det er rettet til de Bruyne
Ok. Jeg så ikke målet. Jeg så det på livescore. Men ærgerligt at de lige scorede til sidst.
Det er efterhånden ved at være ganske irriterende. Sterling gjorde nøjagtig det samme mod Bournemouth tidligere på sæsonen. Og i weekenden faldt Sterlings heldige sejrsmål også kort før tid. De måtte gerne lige have haft de 6 point færre.
Det må så være 4 point mindre, eftersom det var 2 uafgjorte, som blev ændret til sejr.
Ahh, han nævner vel ret beset 3 kampe, og så giver det vel 6 point.
SKolen er ikke, hvad den har været ;)
Det er godt han ikke er bankmandBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 30. nov, 2017 10:41

Hvor længe mon agent Moyes holder i West Ham? 0-4 mod en anden kriseklub, den må gøre ondt...
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 30. nov, 2017 10:48

Sledgehammer skrev:Hvor længe mon agent Moyes holder i West Ham? 0-4 mod en anden kriseklub, den må gøre ondt...
Som endda var hans arbejdsgiver i mange år. Deres næste tre kampe er i øvrigt:

U Man City
H Chelsea
U Arsenal

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » torsdag, 30. nov, 2017 11:00

Det er i grunden utroligt at alle disse midaldrende britiske herrer bliver ved med at rotere mellem bundklubberne i PL, selvom de gang på gang har vist sig i bedste fald konservative, i værste fald under niveau. Allardyce, Moyes, Hodgson, Hughes, Pardew og hvad de ellers hedder. Alle sammen trænere fra den gamle og (lidt polemisk sagt) forældede engelske skole.

Her en lille oversigt over trænernes nationalitet i PL. Meget sigende for tilstanden af de britiske trænere, som er markeret med fed. Burnley må vel også siges at være en outlier.

1. Spansk (man c)
2. Portugisisk (man u)
3. Italiensk (Chelsea)
4. Fransk (Arsenal)
5. Tysk (LFC)
6. Engelsk (Burnley)
7. Argentinsk (Tottenham)
8. Portugisisk (Watford)
9. Fransk (Leicester)
10. Irsk (Brighton)
11. Argentinsk (Southampton)
12. Spansk (Newcastle)
13. Engelsk [indtil for nylig hollandsk] (Everton)
14. Tysk (Huddersfield)
15. Engelsk (Bournemouth)
16. Walisisk (Stoke)
17. Engelsk (WBA)
18. Skotsk (West Ham)
19. Engelsk (Swansea)
20. Engelsk (Crystal Palace)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 30. nov, 2017 11:01

AJ skrev:
Sledgehammer skrev:Hvor længe mon agent Moyes holder i West Ham? 0-4 mod en anden kriseklub, den må gøre ondt...
Som endda var hans arbejdsgiver i mange år. Deres næste tre kampe er i øvrigt:

U Man City
H Chelsea
U Arsenal
Av av av. De skal være hjerteligt velkomne til at tage points i alle 3, men mon ikke det snarere ligner et stort rundt 0?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mawope » torsdag, 30. nov, 2017 12:47

Surf skrev:Det er i grunden utroligt at alle disse midaldrende britiske herrer bliver ved med at rotere mellem bundklubberne i PL, selvom de gang på gang har vist sig i bedste fald konservative, i værste fald under niveau. Allardyce, Moyes, Hodgson, Hughes, Pardew og hvad de ellers hedder. Alle sammen trænere fra den gamle og (lidt polemisk sagt) forældede engelske skole.

Her en lille oversigt over trænernes nationalitet i PL. Meget sigende for tilstanden af de britiske trænere, som er markeret med fed. Burnley må vel også siges at være en outlier.

1. Spansk (man c)
2. Portugisisk (man u)
3. Italiensk (Chelsea)
4. Fransk (Arsenal)
5. Tysk (LFC)
6. Engelsk (Burnley)
7. Argentinsk (Tottenham)
8. Portugisisk (Watford)
9. Fransk (Leicester)
10. Irsk (Brighton)
11. Argentinsk (Southampton)
12. Spansk (Newcastle)
13. Engelsk [indtil for nylig hollandsk] (Everton)
14. Tysk (Huddersfield)
15. Engelsk (Bournemouth)
16. Walisisk (Stoke)
17. Engelsk (WBA)
18. Skotsk (West Ham)
19. Engelsk (Swansea)
20. Engelsk (Crystal Palace)
Det synes jeg faktisk er et spændende emne. Umiddelbart virker det jo logisk nok, at billedet er sådan, hvis man betragter det fra en økonomisk vinkel. De øverste (rigeste) kan jo cherry-pick'e trænere fra hele verden i højere grad end de mindre klubber formentligt. Men med undtagelse af et par skotter producerer Storbritanien bare ikke særligt mange trænere, topklubberne finder interessante. Valget vil som oftest falde på en træner med en del CL-erfaring. PL er måske én af de sværeste ligaer for et mindre hold at kvalificere sig til netop CL i, så hvordan skal de britiske trænere vise sig frem på dén scene? Måske en britisk træner i højere grad burde søge til kontinentet, hvor vejen til CL i en del ligaer måske er kortere. Eller også er britiske trænere simpelhen anderledes skolet. Måske der nørdes mere taktik og man-managent på fastlandet? Det er i hvert fald svært lige at komme i tanke om britiske trænere der succesfuldt har klaret skiftet til en anden højt-profileret, europæisk liga.

Lige med hensyn til listen ovenover kan man dog måske med rette sige, det er trænere fra fastlandet der har stor andel i, at i hvert fald Everton, West Ham og Crystal Palace befinder sig, hvor de gør pt.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » torsdag, 30. nov, 2017 14:12

Hvis man følger nogle af de engelske fans, kan man ofte se at de påpeger, at klubberne ikke giver de unge spillere tilstrækkelig taktisk uddannelse. Samt at man i ungdomsrækkerne i England prioriterer fysik over taktisk kunnen - hvilket i sig selv siger noget om trænernes tilgang. Det bliver somme tider tilskrevet som en del af årsagen til, at 1) topklubberne i England er domineret af udenlandske spillere, 2) engelske spillere meget sjældent slår igennem i udlandet, 3) at udenlandske trænere dominerer i toppen af PL, 4) at PL-klubberne sjældent præsterer lige så godt som tyske og spanske klubber i de europæiske turneringer. (Og så ved jeg godt, at nr. 4 isoleret set modsiger nr. 1 og 3). Hvad angår 4) gælder det jo også i Europa League, hvor engelske sub-top klubber ellers har fin adgang (sidste sæson vandt netop en engelsk sub-top klub turneringen, dog med udenlandsk træner), og dermed skulle have mulighed for at give engelske trænere erfaring.

Dertil kan man lægge, at England de seneste mange år har klaret sig elendigt i landsholdsfodbold.

Ift. britiske træneres CL-erfaring, så kan den slags vel ret beset hentes i fx Skotland. På den måde var Brendan Rodgers' valg af Celtic måske ganske fornuftigt. Det var da også tydeligt, at han havde svært ved at håndtere de europæiske turneringer, da han var træner ved os. Og vist sådan set stadig har det, på trods af Celtics suveræne præstationer i den hjemlige liga. Hvad angår "let adgang til CL-pladser", så formåede hverken Moyes eller Neville da heller ikke at gøre et imponerende indtog i Spanien. Ikke at der skulle være særlig grund til at tro, at særligt sidstnævnte har noget særligt potentiale.

Der er også nogle der mener, at man skal helt ned i 8-14 års alderen for for alvor at præge en spillers taktiske læring og generelle "awareness" på banen. Det bliver sværere at vænne spillerne til fx hele tiden at bevæge hovedet for at orientere sig, når de bliver ældre. Dermed bliver det for sent, når spillerne når op på højere niveau og måske møder trænere fra andre lande.

Alt dette er ikke for at modsige dine pointer, mawope, som jeg synes giver god mening. Det er blot yderligere refleksioner (eller spekulationer). Selvom den lille opgørelse jeg lavede blot er et øjebliksbillede og på den måde ikke siger noget substantielt for sig selv, er jeg selv ikke så meget i tvivl om, at der er nogle strukturelle problemer i engelsk (talent)fodbold der gør, at situationen er som den er. Man kan håbe, at Gerrard kan få en god uddannelse under Klopp og Lijnders.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » torsdag, 30. nov, 2017 15:11

Jeppe skrev:
AJ skrev:
Jeppe skrev:
Cynwal skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
lasse.j skrev:
Hr. Drejer skrev:
Det er efterhånden ved at være ganske irriterende. Sterling gjorde nøjagtig det samme mod Bournemouth tidligere på sæsonen. Og i weekenden faldt Sterlings heldige sejrsmål også kort før tid. De måtte gerne lige have haft de 6 point færre.
Det må så være 4 point mindre, eftersom det var 2 uafgjorte, som blev ændret til sejr.
Ahh, han nævner vel ret beset 3 kampe, og så giver det vel 6 point.
SKolen er ikke, hvad den har været ;)
Det er godt han ikke er bankmandBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er godt, at han er STOPPET som bankmand!

Jeg vil så sige, at den 3.kamp sku' jeg satme lede længe efter, inden jeg fandt den implicit embedded. Jeg er ikke vant til, at man laver sammenlægninger af elementer nævnt i tidligere afsnit. Hos Den Sorte SKole er det god stil, at når man ekcellerer i sammentællinger/sammenlægninger, så holder man sig inden for det givne tekstafsnit, med mindre det eksplicit bliver udtrykt, hvad det er man lægger sammen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jeppe » torsdag, 30. nov, 2017 15:16

Cynwal skrev:
Jeppe skrev:
AJ skrev:
Jeppe skrev:
Cynwal skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
lasse.j skrev:
Hr. Drejer skrev:
Det er efterhånden ved at være ganske irriterende. Sterling gjorde nøjagtig det samme mod Bournemouth tidligere på sæsonen. Og i weekenden faldt Sterlings heldige sejrsmål også kort før tid. De måtte gerne lige have haft de 6 point færre.
Det må så være 4 point mindre, eftersom det var 2 uafgjorte, som blev ændret til sejr.
Ahh, han nævner vel ret beset 3 kampe, og så giver det vel 6 point.
SKolen er ikke, hvad den har været ;)
Det er godt han ikke er bankmandBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er godt, at han er STOPPET som bankmand!

Jeg vil så sige, at den 3.kamp sku' jeg satme lede længe efter, inden jeg fandt den implicit embedded. Jeg er ikke vant til, at man laver sammenlægninger af elementer nævnt i tidligere afsnit. Hos Den Sorte SKole er det god stil, at når man ekcellerer i sammentællinger/sammenlægninger, så holder man sig inden for det givne tekstafsnit, med mindre det eksplicit bliver udtrykt, hvad det er man lægger sammen.
Du kan ikke redde den Carsten...
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 01. dec, 2017 02:09

Jeppe skrev:
Cynwal skrev:
Jeppe skrev:
AJ skrev:
Jeppe skrev:
Cynwal skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
lasse.j skrev:
Hr. Drejer skrev:
Det er efterhånden ved at være ganske irriterende. Sterling gjorde nøjagtig det samme mod Bournemouth tidligere på sæsonen. Og i weekenden faldt Sterlings heldige sejrsmål også kort før tid. De måtte gerne lige have haft de 6 point færre.
Det må så være 4 point mindre, eftersom det var 2 uafgjorte, som blev ændret til sejr.
Ahh, han nævner vel ret beset 3 kampe, og så giver det vel 6 point.
SKolen er ikke, hvad den har været ;)
Det er godt han ikke er bankmandBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er godt, at han er STOPPET som bankmand!

Jeg vil så sige, at den 3.kamp sku' jeg satme lede længe efter, inden jeg fandt den implicit embedded. Jeg er ikke vant til, at man laver sammenlægninger af elementer nævnt i tidligere afsnit. Hos Den Sorte SKole er det god stil, at når man ekcellerer i sammentællinger/sammenlægninger, så holder man sig inden for det givne tekstafsnit, med mindre det eksplicit bliver udtrykt, hvad det er man lægger sammen.
Du kan ikke redde den Carsten...
Med den holdning kommer du også til at stå på gaden næste gang, og banke på glasset, så jeg kan tørre indvendig dug af, for at du kan se skærmen med kampen (den en nok lidt intern den her!).
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 02. dec, 2017 20:05

Skønt. Så røg Pogba ud med direkte rødt. Tre spilledages karantæne må det give.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » lørdag, 02. dec, 2017 20:48

AJJ skrev:Skønt. Så røg Pogba ud med direkte rødt. Tre spilledages karantæne må det give.
ja den giver vel 3, men det er godt nok mindst ½ sæson for lidt. Jeg kan bare ikke fordrage når man går efter knæet, og det ser jeg det som. Og er måske lidt farvet af at jeg ved hvor træls det er at rende rundt med dårlige knæ fra en ung alder, men synes det er direkte klamt det frøen har gang i. Havde skrevet det samme hvis det var en LFC´er.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » lørdag, 02. dec, 2017 21:22

Thommo skrev:
AJJ skrev:Skønt. Så røg Pogba ud med direkte rødt. Tre spilledages karantæne må det give.
ja den giver vel 3, men det er godt nok mindst ½ sæson for lidt. Jeg kan bare ikke fordrage når man går efter knæet, og det ser jeg det som. Og er måske lidt farvet af at jeg ved hvor træls det er at rende rundt med dårlige knæ fra en ung alder, men synes det er direkte klamt det frøen har gang i. Havde skrevet det samme hvis det var en LFC´er.
Helt enig. Hårde tacklinger og svinestreger ala den Migs lavede kan jeg fint leve med, men når det begynder at blive bevidst voldsomt på måder der potentielt kan være karriereødelæggende og i værste fald kan invalidere spillere for livstid, så burde der slås langt hårdere ned på det. Der er en grund til at hurtige og vævre spillere ofte kaster sig til jorden - sgu fordi at sådanne psykopattacklinger går tæt på ustraffet forbi igen og igen

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. dec, 2017 21:51

Enig omkring pogba.

gunners havde 76% af spillet og vist 33 afslutninger. Jeg havde håbet på en uafgjort.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » lørdag, 02. dec, 2017 22:16

Hvis vi havde de Gea og United havde Mignolet ville tabellen godt nok se meget anderledes ud. Hold kæft hvor er han vanvittig og redder deres røv gang på gang det er ufatteligt belastende at se på....
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Besvar