Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. apr, 2019 11:38

STMO skrev:
Jesper skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis vi vinder vores resterende kampe og ender på 97 point, og alligevel ikke vinder PL, så har jeg overordentlig vanskelig ved at se, hvornår vi så skal vinde PL.
Dette Man C har siddet tungt på dette årti, og jeg tror også det næste årti tilhører dem. De er en økonomisk dopet supermagt, som bliver vanskelig at slå de næste mange år.

Min store frygt er, at hvis Klopp går endnu en sæson uden et trofæ, så vil det sætte sig i truppen. Spørgsmålet er om truppen mentalt kan klare endnu en trofæløs sæson? Vil presset på Klopp øges? De engelske medier kan være nogle knopheads!

Vi ved at vi skal have 90+ for at vinde i næste sæson, så der skal bare købes kvalitet ind til truppen, så vi kan få en bredde som minder om Man C.
Jeg tror også at det var det. Mestrskabet røg. De sidste tre kampe er lige til højrebenet dem.
Og hvad med os? Jeg mener, man kan jo ikke sætte en finger på vores sæson, men kan vi gøre noget for at bygge videre og ikke falde sammen næste sæson? Med falde sammen mener jeg at vi taber momentum, ikke ryger helt udenfor top 6.
Det er som om det mesterskab er forbandet.
Vi må se at vinde CL. Så har den sæson jo også været enorm.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg hælder også til, efter at have sover på det, at nu må vi absolut ikke underprioritere CL. Vi kan stadig vinde PL, men nu skal vi ud i mindre mirakler - dermed ikke sagt at vi ikke skal opsøge heldet, og det gør vi ved at vinde vores kampe.
Jeg er så skuffet...Det er lidt svært at komme i gear igen, og sådan tror jeg vi alle har det, og desværre måske også spillerne.
Uanset udfaldet af PL, så har vi lært utrolig meget af at have været med i sådan et close race helt til målstregen, og der var måske et par kampe, hvor vi lod til at være ok tilfredse med uafgjort i løbet af sæsonen, hvor vi er nød til at gå mere benhårdt efter de 3 point, som vi så med Sané for Fernandinho i går, der kan koste baglæns, men som satte dem i et ekstra gear offensivt.
Vi skal gerne komme positivt ud af det indbyrdes regnskab med Man City, så vi minimum står med 4 point efter 2 kampe, og sådan kan man vende mange ting efter denne sæson, som kan give os et ekstra point ift. Man City.
Jeg var sikker på, at Man City ikke ville vinde alle kampe over Spurs, og jeg håbede jo på, at Spurs ville tage deres sejr i PL, men de tog deres i CL sammenhæng, så det var enormt ærgerligt for os.
Jeg tror, at scum vil være dem, der står for skud i pressen, da en urutineret Ole Gunnar skal stå for et kæmpe salgsarbejde og oprydnings/genopbygningsprojekt, og det tror jeg slet ikke, han har evnerne til.
Spurs får sikkert lov til at gå under radaren, men der vil jo også være stort fokus på Arsenal og Chelsea, som også skal præstere meget bedre.
Hvis pressen er efter os efter den største pointhøst i vores historie, så er der jo ikke noget, der giver mening mere, og de skal hellere grave i den finansielle doping, der foregår i Man City.
Hvis vi vinder CL og får rekordmange point i PL, så har det jo været en gigantisk flot præstation af alle i Liverpool FC.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 25. apr, 2019 11:41

Hr. Drejer skrev: Min store frygt er, at hvis Klopp går endnu en sæson uden et trofæ, så vil det sætte sig i truppen. Spørgsmålet er om truppen mentalt kan klare endnu en trofæløs sæson?
Det er da gået fint for Tottenham. Så kan vi vel også ;)

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 25. apr, 2019 11:47

AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev: Min store frygt er, at hvis Klopp går endnu en sæson uden et trofæ, så vil det sætte sig i truppen. Spørgsmålet er om truppen mentalt kan klare endnu en trofæløs sæson?
Det er da gået fint for Tottenham. Så kan vi vel også ;)
Nu er jeg enig i den reelle pointe, jeg fristes blot til at spørge: Gør det så nu også det ? De har vel reelt stået stille i en del sæsoner nu, det spring de skal tage, er lige så stort som det vi selv skal til næste sæson: nemlig at vinde, men jeg mener bestemt at spurs er niveauet under os.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. apr, 2019 12:34

Hr. Drejer skrev:Jeg tror også at det skulle være i aften, hvis Man C skulle smide point. Man C har været i denne situation før, og de ved hvad der kræves, og de smider det ikke væk nu. De kører den stille og roligt hjem.

Men vi kan stadig vinde CL, og det skal vi fokusere på nu. Vi kan ikke selv afgøre PL, men vi kan selv afgøre CL. Og det er en kæmpe forskel.
Der er meget, der tyder på, at Leicester ser ud til at være et bedre bud end scum på den berømte bananskræl på vejen, da de er ligaens stærkeste til at få point i 2. halvleg, så de moser på hele kampen, de er i en langt bedre form end scum med 5 sejre i de 7 sidste, de vandt over Man City sidst, og de tog point på Anfield:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-16160214

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af STMO » torsdag, 25. apr, 2019 13:08

Niels K skrev:
STMO skrev:
Jesper skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis vi vinder vores resterende kampe og ender på 97 point, og alligevel ikke vinder PL, så har jeg overordentlig vanskelig ved at se, hvornår vi så skal vinde PL.
Dette Man C har siddet tungt på dette årti, og jeg tror også det næste årti tilhører dem. De er en økonomisk dopet supermagt, som bliver vanskelig at slå de næste mange år.

Min store frygt er, at hvis Klopp går endnu en sæson uden et trofæ, så vil det sætte sig i truppen. Spørgsmålet er om truppen mentalt kan klare endnu en trofæløs sæson? Vil presset på Klopp øges? De engelske medier kan være nogle knopheads!

Vi ved at vi skal have 90+ for at vinde i næste sæson, så der skal bare købes kvalitet ind til truppen, så vi kan få en bredde som minder om Man C.
Jeg tror også at det var det. Mestrskabet røg. De sidste tre kampe er lige til højrebenet dem.
Og hvad med os? Jeg mener, man kan jo ikke sætte en finger på vores sæson, men kan vi gøre noget for at bygge videre og ikke falde sammen næste sæson? Med falde sammen mener jeg at vi taber momentum, ikke ryger helt udenfor top 6.
Det er som om det mesterskab er forbandet.
Vi må se at vinde CL. Så har den sæson jo også været enorm.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg hælder også til, efter at have sover på det, at nu må vi absolut ikke underprioritere CL. Vi kan stadig vinde PL, men nu skal vi ud i mindre mirakler - dermed ikke sagt at vi ikke skal opsøge heldet, og det gør vi ved at vinde vores kampe.
Jeg er så skuffet...Det er lidt svært at komme i gear igen, og sådan tror jeg vi alle har det, og desværre måske også spillerne.
Uanset udfaldet af PL, så har vi lært utrolig meget af at have været med i sådan et close race helt til målstregen, og der var måske et par kampe, hvor vi lod til at være ok tilfredse med uafgjort i løbet af sæsonen, hvor vi er nød til at gå mere benhårdt efter de 3 point, som vi så med Sané for Fernandinho i går, der kan koste baglæns, men som satte dem i et ekstra gear offensivt.
Vi skal gerne komme positivt ud af det indbyrdes regnskab med Man City, så vi minimum står med 4 point efter 2 kampe, og sådan kan man vende mange ting efter denne sæson, som kan give os et ekstra point ift. Man City.
Jeg var sikker på, at Man City ikke ville vinde alle kampe over Spurs, og jeg håbede jo på, at Spurs ville tage deres sejr i PL, men de tog deres i CL sammenhæng, så det var enormt ærgerligt for os.
Jeg tror, at scum vil være dem, der står for skud i pressen, da en urutineret Ole Gunnar skal stå for et kæmpe salgsarbejde og oprydnings/genopbygningsprojekt, og det tror jeg slet ikke, han har evnerne til.
Spurs får sikkert lov til at gå under radaren, men der vil jo også være stort fokus på Arsenal og Chelsea, som også skal præstere meget bedre.
Hvis pressen er efter os efter den største pointhøst i vores historie, så er der jo ikke noget, der giver mening mere, og de skal hellere grave i den finansielle doping, der foregår i Man City.
Hvis vi vinder CL og får rekordmange point i PL, så har det jo været en gigantisk flot præstation af alle i Liverpool FC.
Helt enig, Niels.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 26. apr, 2019 09:18

Bellamy_fever skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev: Min store frygt er, at hvis Klopp går endnu en sæson uden et trofæ, så vil det sætte sig i truppen. Spørgsmålet er om truppen mentalt kan klare endnu en trofæløs sæson?
Det er da gået fint for Tottenham. Så kan vi vel også ;)
Nu er jeg enig i den reelle pointe, jeg fristes blot til at spørge: Gør det så nu også det ? De har vel reelt stået stille i en del sæsoner nu, det spring de skal tage, er lige så stort som det vi selv skal til næste sæson: nemlig at vinde, men jeg mener bestemt at spurs er niveauet under os.
Nu var det også et forsøg på at være lidt tragikomisk - denne fantastiske sæson kan jo desværre godt ende uden trofæer...

I den her sæson er vi i hvert fald rykket fra Tottenham. Men hvis jeg ser på Chelsea, United og Arsenal så vil jeg være godt tilfreds som Tottenham-fan. Og nu er de i CL-semifinalen med god mulighed for at kopiere vores 2017/18 sæson (3-4 plads i PL).

Nu opfattede jeg også Drejers indlæg som, at der var en risiko for at vi faldt igennem næste sæson og endte uden for top 4 (og selvfølgelig uden trofæer :-)). Og det mener jeg bare er lidet sandsynligt.

Det nuværende hold har kun 2 sæsoner på bagen (inklusive denne sæson), og de har været fyldt med succesoplevelser, store præstationer og kendetegnet ved lutter fremgang.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 27. apr, 2019 15:47

Der er simpelthen 4 hold i øjeblikket, som gør alt for at undgå 3-4. pladsen...

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 27. apr, 2019 15:48

Sancho med en fremragende assist til Götze’s mål.

Fortsætter knægten sin udvikling bliver han én af de bedste om få år.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 27. apr, 2019 20:42

Messi på bænken - selvfølgelig...

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 27. apr, 2019 21:49

se på det som et kompliment, en anderkendelse af at vi skal tages ganske seriøst ! Glæder mig åndsvagt til kampene mod Barcelona, det bliver et spektakel og den slags kampe Liverpool lever for. !

Uanset hvordan sæsonen ender, om vi står med sølvtøj eller, som nogle fejlagtigt kalder det, taber metal. Så er vi altså kommet voldsomt langt når selveste Barcelona viser os den respekt.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 27. apr, 2019 22:00

0-0 og så kom han ind efter 46 minutter - i stedet for Cou...

I øvrigt enig. Det kan godt være, at City vinder med 1 point, og Messi slår os ud. Men hold da op, hvor er det dejligt, at Liverpool igen er blevet et engelsk og europæisk top top hold. Jeg ville ikke have byttet den nuværende position for et mesterskab i 13/14.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 27. apr, 2019 23:02

AJJ skrev:I øvrigt enig. Det kan godt være, at City vinder med 1 point, og Messi slår os ud. Men hold da op, hvor er det dejligt, at Liverpool igen er blevet et engelsk og europæisk top top hold. Jeg ville ikke have byttet den nuværende position for et mesterskab i 13/14.
Du må være en ny fan. I Liverpool handler det om at vinde trofæer. Vi havde en gang en stor manager, som hed Shankly, og han sagde meget rigtigt, at "first is first, second is nothing". Skriv dig disse ord bag øret.

End of Lesson one :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 27. apr, 2019 23:27

Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:I øvrigt enig. Det kan godt være, at City vinder med 1 point, og Messi slår os ud. Men hold da op, hvor er det dejligt, at Liverpool igen er blevet et engelsk og europæisk top top hold. Jeg ville ikke have byttet den nuværende position for et mesterskab i 13/14.
Du må være en ny fan. I Liverpool handler det om at vinde trofæer. Vi havde en gang en stor manager, som hed Shankly, og han sagde meget rigtigt, at "first is first, second is nothing". Skriv dig disse ord bag øret.

End of Lesson one :)
Men var det i 3. sæson, at det lykkedes ham at få os op i 1. division ? Var det senere 6 sæsoner i streg, vi ikke vandt noget under Shankly ?

Han sagde mange kloge ting og mange ting med et smil om læben men ovennævnte citat, kan jeg ikke tilslutte mig.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 27. apr, 2019 23:55

Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:I øvrigt enig. Det kan godt være, at City vinder med 1 point, og Messi slår os ud. Men hold da op, hvor er det dejligt, at Liverpool igen er blevet et engelsk og europæisk top top hold. Jeg ville ikke have byttet den nuværende position for et mesterskab i 13/14.
Du må være en ny fan. I Liverpool handler det om at vinde trofæer. Vi havde en gang en stor manager, som hed Shankly, og han sagde meget rigtigt, at "first is first, second is nothing". Skriv dig disse ord bag øret.

End of Lesson one :)
Ny eller gammel - who cares? Så længe man holder med den her dejlige klub.

Du vil gerne bytte med Leicester - fred være med det.

PS. Messi matchvinder...

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 28. apr, 2019 08:24

Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:I øvrigt enig. Det kan godt være, at City vinder med 1 point, og Messi slår os ud. Men hold da op, hvor er det dejligt, at Liverpool igen er blevet et engelsk og europæisk top top hold. Jeg ville ikke have byttet den nuværende position for et mesterskab i 13/14.
Du må være en ny fan. I Liverpool handler det om at vinde trofæer. Vi havde en gang en stor manager, som hed Shankly, og han sagde meget rigtigt, at "first is first, second is nothing". Skriv dig disse ord bag øret.

End of Lesson one :)

At citatet er fra Shankly gør den ikke mere rigtig. Og når den så også bliver totalt misbrugt gør man den gode shankly uret. ‘1st is first , second is nothing’ er en læresætning der kan bruges når man ER på toppen og ønsker at fastholde den position. Men det er en naiv og direkte skadelig for stabiliteten at bruge den når man er ved at bygge op og bevæger sig mod toppen.

Enhver elite sportsudøver vil bekræfte at der arbejdes med små mål og delmål, med realistiske, opnåelige mål samt lidt svære mål samt meget svære mål. Der sættes målsætninger for i år, næste år, denne måned og om måneder.
Hvis kun 1. Pladsen gælder, hvordan vil du så Nogensinde nå det ? Alt er jo en fiasko. Intet er godt nok, intet er tilfredsstillende.

Vi snakker altså ikke weekend fans der drikker 3 øl, konstatere klopp er en skovl for ikke at starte med X spiller og havde vi bare brugt den formation og sparket bolden til millimeter præcis til venstre 50 meter diagonalt i kampen i januar , så vsr vi blevet mestre i Maj. Det er altså hårdt arbejde fra de er 5-6-7 år gammel HVER dag, det er den rette kost, det er den rette søvn, det er begrænset med fester hele ens liv . Utallige familie arrangementer misset i weekender osv osv osv.

Sølv er SINDSSYG meget værd, og står vi efter 38 kampe og misser guldet med 1 point til et historisk skarpt (finansielt dopet.) City. Er det hamrende skuffende, men når den hsr lagt sig, noget spillerne vil være enormt stolte af. Og det garantere jeg
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar