Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 12. nov, 2018 11:07

Andre der har set highlights fra Arsenals kamp? Det er jo helt af krogen, så heldige de er. Wolves brænder, hvad.. tre 100 procents chancer de sidste fem minutter og Arsenal udligner på et indlæg, der sejler hele vejen ind. Der er et eller andet, der irriterer mig grænseløst ved dem. Håber, de bliver helt sat over de næste runder, hvor de har Bournemouth ude, Spurs hjemme og United ude.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » mandag, 12. nov, 2018 11:37

Det egentlig sjovt at United ikke har set dette her komme over de sidste 3 seasoner, den ENESTE grund til de havde et godt "forsvar" de sidste par år (5-8 år?) er at De Gea har redet 35 unreal supermands redninger om året.

Dem har han ikke taget mange af i år. derfor er United i store problemer.

De Gea har alene gjort dem blinde i forhold til hvor ringe deres forsvar i virkeligheden er og var.


jeg må sige det føles fantastisk at have Alisson som sikker sidste skanse. det har virkelig gjort meget for vores forsvar og pointhøst. og syntes faktisk hvis du kigger på alle vores kampe so far at han har været bedste mand med VVD lige bagefter.
Tror faktisk ikke han har haft en dårlig kamp. han kostede et mål mod LEI men havde havde også 2 vigtige redninger i samme kamp.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » mandag, 12. nov, 2018 12:48

Det er jeg meget enig i. Det er som om deres fans også, at de i hvert fald i denne sommerpause, har forsvaret sig med at de altså blev nr. 2 efter City og så dårlige var de heller ikke, og Chelsea, Liverpool, Spurs og Arsenal skulle altså hente på dem etc. Men de har så ignoreret nogle forfærdelige advarselslamper i nærmest alle 3 rækker, også er sandheden jo at de yderligere har spillet dårligt. Og ikke nok med det, de har spillet dårligt uden den effektivitet og kynisme der plejer at kendetegne Mourinho hold. Specielt Scum fans kan jo rigtig godt lide at gøre grin med LFC når vi siger ting efter nederlag som at de var ufortjent eller at vi spillede godt. Nu må de så sande, at når man spiller godt, så kommer resultaterne nok på et eller andet tidspunkt, men det gælder så sandelig også den anden vej. Og de har spillet ufattelig dårligt længe. Der kommer en regning.

Og De Gea måtte jo komme lidt ned efterhånden. Hans stats de sidste par år er jo decideret latterlige. Men ja, deres 2 dyre forsvarsindkøb Bailly og Lindelöf er umiddelbart ikke særligt gode, og det samme gælder vel egentligt Jones, Smalling og Rojo. Nu har de købt ham Dalot og har Shaw, men det må samtidig være bekymrende at deres 2 bedste backs Young og Valencia, er oppe i årene.

Deres midtbane fungerer jo heller ikke, og de har samme problem som os, nemlig at de virker til ikke at kunne finde den rette konstellation. De har yderligere totalt spildt Alexis Sanchez, endda til fordel for Martial som de dog desværre ser ud til at have fået gjort glad igen. Der kan man så håbe at Rashford og Lingard får samme tur og bliver trætte af dem til sidst. Det ville være relativt lækkert hvis deres unge trio der, kunne forsvinde og gerne til fordel for spillere som Sanchez, og for den sags skyld Mata. Også lider de altså under Lukakus mangler. De får også gode ting ud af hans styrker, men han har godt nok også kampe hvor man må ryste på hovedet og tænke tilbage på Andy Carroll nogle gange, for så er der intet andet over ham end håbeløse afslutninger og en station man kan hoofe den op på.

Jeg tror egentlig deres omvæltning kan gå relativt hurtigt, spørgsmålet er om Mourinho og ham Woodward er mændene der skal gøre det. Men jeg synes godt nok også der ligger og ulmer at de kan blive fanget i en stime af dårligdom og underlige beslutninger, hvilket naturligvis ville være rart. Også kunne man håbe de røg igennem samme mølle som vi gjorde, mht. spillerene i truppen. For hvor længe gider Pogba og De Gea hvis de helt store kommer efter dem? Real skal ud og bruge penge og er gamle på midten, og Barca har allerede været rygtet til Pogba. Får de unge nok i jagten på spilletid? Hvad med sådan nogle som Bailly, der var et monster for Villarreal? Det ville være fint hvis han blev solgt billigt efter at være fejlet, også fandt sit spil ligeså snart han fik nye omgivelser.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » mandag, 12. nov, 2018 14:25

Tom_Jorsal skrev:Andre der har set highlights fra Arsenals kamp? Det er jo helt af krogen, så heldige de er. Wolves brænder, hvad.. tre 100 procents chancer de sidste fem minutter og Arsenal udligner på et indlæg, der sejler hele vejen ind. Der er et eller andet, der irriterer mig grænseløst ved dem. Håber, de bliver helt sat over de næste runder, hvor de har Bournemouth ude, Spurs hjemme og United ude.

Det der skud Wolves har i 94. minut hvor den rammer overlæggeren og stolpen. De er decideret røvheldige. De har også haft dommerkendelserne med i mange kampe. Kampen på Emirates hvor de er bagud 1-0. Holding synes så han skal spille håndbold inde i feltet, hvor det ville have kostet rødt kort i det han havde et gult i forvejen og Leicester nok havde scoret til 2-0. Så er den kamp lukket. Istedet vinder Arsenal kampen i anden halvleg, hvor de tilgengæld spiller fantastisk.

Kampen mod Palace hvor Lacazette får lov til at lave en assist med hånden til at bringe Arsenal på 2-1. De ender så godt nok kun med at få 2-2, men det er stadig skide irriterende.

Mane's mål mod Arsenal der ville have bragt os på 1-0 tidligt i kampen.

Så de er røvheldige, men de irriterer satme godt nok også mig.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 13. nov, 2018 09:02

Enig i ovenstående omkring Arsenal. Heldige og overpræsterende, selvom de kan spille fantastisk til tider, som de også gjorde mod os ind imellem.

Jeg så lidt af Man City vs. scum-kampen, og man må bare sige, at Man City har klassespillere, og de finder hinanden i søvne. Selvom Pep har ubegrænset økonomi, og jeg rigtig godt gad at se, at der skete noget alvorligt ift FFP, så har han øje for at tilføre de rigtige spillere til at spille hans system.

Det kan så irritere mig, at de skal spille mod Spurs, som ikke stille med Eriksen og Alli fra start, og scum stiller uden deres vel på papiret bedste spillere i Lukako, Pogba og Sanchez (håber, jeg husker rigtigt), som alle har det kampafgørende i sig, og det gør da livet endnu lettere for Man City.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » tirsdag, 13. nov, 2018 15:04

City er vel nået dertil hvor de mindre klubber spare spillere mod dem, da der ikke er nogle point at hente alligevel.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 13. nov, 2018 16:17

zalcos skrev:City er vel nået dertil hvor de mindre klubber spare spillere mod dem, da der ikke er nogle point at hente alligevel.
Det tror jeg du har ret i. Ærgelig udvikling, men vel uundgåeligt hvis en klub kan købe alt og alle som de lyster.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 13. nov, 2018 16:44

zalcos skrev:City er vel nået dertil hvor de mindre klubber spare spillere mod dem, da der ikke er nogle point at hente alligevel.
ja, det så man jo både Spurs og Scum gøre, så du har nok ret.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AndersF
Indlæg: 403
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 17:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndersF » fredag, 16. nov, 2018 19:44

Jeg håber selvfølgelig på en dansk sejr i aften!!
Men rent spilmæssigt, håber jeg allermest på at se Wilson på banen og gerne flot spillende :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 16. nov, 2018 21:11

Hvis DK ender på 1. pladsen, får vi så billet til EM, eller rykker vi bare op og bliver kanon føde for dem der har bedre træner end DK har(dvs. alle). DK har nok den bedste træner på hygge faktoren og inkompetence faktoren, men kompetence faktoren tæller mest hos mig. Hvis ikke DK får en billet, så er nationernes liga og venskabs kamp vel kartoffel potato
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » fredag, 16. nov, 2018 21:29

Gini har lige scoret for Holland til 1-0 mod Frankrig.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Champen » fredag, 16. nov, 2018 21:49

Thommo skrev:Hvis DK ender på 1. pladsen, får vi så billet til EM, eller rykker vi bare op og bliver kanon føde for dem der har bedre træner end DK har(dvs. alle). DK har nok den bedste træner på hygge faktoren og inkompetence faktoren, men kompetence faktoren tæller mest hos mig. Hvis ikke DK får en billet, så er nationernes liga og venskabs kamp vel kartoffel potato
Det er kun vinderen af hele turneringen der vinder en EM-billet. DBU vinder 11,2 millioner ved at vinde puljen, så det er langt fra bare en træningskamp. Forstår dog ikke din kritik af Åge hareide :dontknow: , synes han har gjort det fantastisk. Vi har faktisk ikke tabt en kamp i ordinær tid siden efteråret 2016. (Udover den kamp hvor hele landsholdet strejkede selvfølgelig)
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 16. nov, 2018 22:28

OK, kritikken er af hans mourinho tilgang til tingene(røvsyg fodbold), dernæst hans ignoreren af Højbjerg og Bjelland pga lidt kontroverser. Og ikke udtage de bedste spillere, deriblant Højbjerg, Bjelland, Riza, Boilesen de mest oplagte, især Boile og Riza, er manglet. Stryger med sig højre ben på VB, er godt nok at negligere den vb plads. Ikke at Styger ikke er en hædelig spiller, men han er bare velsagtens kun den 5-7. bedste på den plads.

Og er personligt ligeglad med om dbu tjener 11 mill, for 90-98% ender nok alligevel i lommerne på gribbene i rødt, der synger national sang. så kan børnene rundtom i fodboldklubberne få resterne.

Og lige som slut, jeg håber da Arnesen og Povlsen får ret i deres påstand om at fodbold danmark, glemmer hvor grisk landholdet er(i min optik) når der er gået noget tid, for landsholdet er det bedste, har jeg synes, netop fordi alle er samlet om et hold. Jeg glemmer bare ikke, og er ikke stor fan mere...Men er pro landsholdsfodbold filosofien. Altså uden at få 50-70000 pr kamp, men få 2-4000 pr dag man er med landsholdet. Også selv om eriksen,kjær og zanka så ikke er med.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Champen » fredag, 16. nov, 2018 22:49

Thommo skrev:OK, kritikken er af hans mourinho tilgang til tingene(røvsyg fodbold), dernæst hans ignoreren af Højbjerg og Bjelland pga lidt kontroverser. Og ikke udtage de bedste spillere, deriblant Højbjerg, Bjelland, Riza, Boilesen de mest oplagte, især Boile og Riza, er manglet. Stryger med sig højre ben på VB, er godt nok at negligere den vb plads. Ikke at Styger ikke er en hædelig spiller, men han er bare velsagtens kun den 5-7. bedste på den plads.

Og er personligt ligeglad med om dbu tjener 11 mill, for 90-98% ender nok alligevel i lommerne på gribbene i rødt, der synger national sang. så kan børnene rundtom i fodboldklubberne få resterne.

Og lige som slut, jeg håber da Arnesen og Povlsen får ret i deres påstand om at fodbold danmark, glemmer hvor grisk landholdet er(i min optik) når der er gået noget tid, for landsholdet er det bedste, har jeg synes, netop fordi alle er samlet om et hold. Jeg glemmer bare ikke, og er ikke stor fan mere...Men er pro landsholdsfodbold filosofien. Altså uden at få 50-70000 pr kamp, men få 2-4000 pr dag man er med landsholdet. Også selv om eriksen,kjær og zanka så ikke er med.
Synes nu personligt det er blevet langt mere underholdende end under Morten Olsen. Det er jo en smagssag, men kan ærligt ikke se hvem Højbjerg & bjelland skulle slå af på vores start 11’er, de er iøvrigt begge på bænken iaften. Er dog enig med dig omkring manglen af riza.
Har du nogen kilder på at størstedelen går i lommen på “gribbene i rødt”?
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 16. nov, 2018 23:12

Det er faktisk en utrolig 1 gangs aflevering fra Poulsen ved 1-0. Men også ret heldigt, at den ligger helt perfekt. Havde det været Silva, Eriksen eller lignende havde man ikke nok ikke tænkt det samme :-)

Besvar