Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » torsdag, 07. mar, 2019 09:59

Jeg kan ikke lade vær med at fryde mig over PSG røg ud på den måde. Allerede efter vores nederlag i Paris, håbede jeg at de røg ud uanset hvem de mødte. En forfærdelig klub, med deres enorme selvhøjtidelighed, Neymar og klikens evindelige filmeri, deres latterlige chestpumps efter bolderobringer, deres minutterlange jubelscener hvor hver og én på og omkring banen lige skal igennem en highfive-kombination med Neymar og sådan kunne man blive ved. Læg mærke til Mbappé efter deres scoring i aftes, hvor han lister ned til hjørneflaget og triller bolden ud af banen. Og så har jeg ikke engang nævnt de afsløringer der kom frem gennem Football Leaks, der gør, at enhver fodboldfan burde foragte den klub. Derfor kunne jeg ikke lade vær med at fryde mig over at se Neymars ansigt ved straffesparket.

Når det så er sagt, så var det dybt ufortjent og et meget tvivlsomt straffe. Man må bare erkende, at de fleste kendelser i fodbolden er skønskendelser, hvor man kan argumentere for og imod og VAR kommer ikke til at slukke efterfølgende diskussioner om hvorvidt en kendelse er korrekt eller ej. Derfor vil der stadig være en form for tilfældighed i kendelserne alt efter hvad den enkelte dommer og VAR-dommerne vurderer. Og så kan man spørge om det ikke var sjovere, at vi bare accepterede de tilfældigheder og i stedet undlod de lange pauser der kommer, når dommeren skal ud og se TV.

Armen er ude ja, men der er klart bold til arm. En bold der i øvrigt er på vej 100 meter over mål. Og det er ikke ulovligt at kaste sig ind foran et skud og spørgsmålet er så om, man kan kaste sig ind foran et skud på den måde, uden at armene kommer i bevægelse. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvordan Kimpembe skulle kunne holde armen tættere til kroppen end han gør.
Senest rettet af Mambo torsdag, 07. mar, 2019 11:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. mar, 2019 10:26

Mambo skrev:Jeg kan ikke lade vær med at fryde mig over PSG røg ud på den måde. Allerede efter vores nederlag i Paris, håbede jeg at de røg ud uanset hvem de mødte. En forfærdelig klub, med deres enorme selvhøjtidelighed, Neymar og klikens evindelige filmeri, deres latterlige fistpumps efter boldberøringer, deres minutterlange jubelscener hvor hver og én på og omkring banen lige skal igennem en highfive-kombination med Neymar og sådan kunne man blive ved. Læg mærke til Mbappé efter deres scoring i aftes, hvor han lister ned til hjørneflaget og triller bolden ud af banen. Og så har jeg ikke engang nævnt de afsløringer der kom frem gennem Football Leaks, der gør, at enhver fodboldfan burde foragte den klub. Derfor kunne jeg ikke lade vær med at fryde mig over at se Neymars ansigt ved straffesparket.

Når det så er sagt, så var det dybt ufortjent og et meget tvivlsomt straffe. Man må bare erkende, at de fleste kendelser i fodbolden er skønskendelser, hvor man kan argumentere for og imod og VAR kommer ikke til at slukke efterfølgende diskussioner om hvorvidt en kendelse er korrekt eller ej. Derfor vil der stadig være en form for tilfældighed i kendelserne alt efter hvad den enkelte dommer og VAR-dommerne vurderer. Og så kan man spørge om det ikke var sjovere, at vi bare accepterede de tilfældigheder og i stedet undlod de lange pauser der kommer, når dommeren skal ud og se TV.

Armen er ude ja, men der er klart bold til arm. En bold der i øvrigt er på vej 100 meter over mål. Og det er ikke ulovligt at kaste sig ind foran et skud og spørgsmålet er så om, man kan kaste sig ind foran et skud på den måde, uden at armene kommer i bevægelse. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvordan Kimpembe skulle kunne holde armen tættere til kroppen end han gør.
Din pointe omkring accept af tilfældigheder og dermed at VAR ikke fører til noget bedre er præcis hvad jeg har talt/skrevet om siden VM! Synes du argumenterer så fint!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2148
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 07. mar, 2019 12:18

Det positive fra et Liverpool synspunkt (hvis vi kan slå Bayern) at vejen til en CHL trofæ er blevet noget nemmere på papiret, nu må vi selvfølgelige se hvem der går videre i næste uge.

Men indtil videre så ville det da være positivt at kunne trække Ajax, Porto, Tottenham eller United i en evt kvartfinale og favoritter til at gå videre i næste uge er vil Barca, Atletico og City, så hvis vi kan komme forbi Bayern og så få lidt lodtrækningsheld, så er vejen til en ny finale måske ikke så lang.

Mht. VAR er jeg dog stadig positiv, da jeg synes det der er flere fordele end ulemper, det er bla fint at dommerne kan få hjælp til offside kendelser og film, og selvom det måske var et tynd straffespark igår, så hjælper VAR i det store hele til flere korrekte hændelser, men måske man skal have kriterierne for at dømme et straffe op til genovervejelse, så det bliver nemmere at træffe en hurtig beslutning, og behøver dommere overhovedet ud og se på en skærm, kan beslutningen ikke træffes i det kontrolrum hvor der sidder 3-4 mennesker og kigger på en masse skærme ?

For mig er en af de store ulemper ved VAR at det er endnu flere spilstop/pauser i spillet, i forvejen bliver der kun spillet ca 55 minutters effektiv spilletid i PRL feks, og VAR giver flere afbrydelser/pauser, selvom der bliver lagt tid til så er det imø bare en fordel for de defensivt orienterede hold at VAR giver flere afbrydelser/pauser.

Jeg synes et af de allerstørste problemer for fodbolden pt er tids udtræk tidsudtrækning frispark, hjørne, indkast, målspark, "skadede" spillere, brok til dommerne, jeg har flere gang bare i år lagt mærke til der kan gå 45-50 sekunder fra en bold bliver sparket ud til målspark til den er i spil igen, og hvad er der lige sket med reglen om at målmanden max må have bolden i hænderne i 6 sekunder, der bliver aldrig fløjtet selvom der går 15-18-20 sekunder, prøv bare at kigge på De Gea f.eks næste gang når United har et resultat de er tilfredse med eller Ashley Young når han skal tage indkast eller frispark, det må helt sikkert være noget de får at vide de skal, og de bliver nærmest aldrig straffet. Ved godt det er en svær problematik, men måske man på sigt kunne bruge VAR til at komme tidsudtrækning lidt til livs.
YNWA

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. mar, 2019 12:41

Mambo skrev:Jeg kan ikke lade vær med at fryde mig over PSG røg ud på den måde. Allerede efter vores nederlag i Paris, håbede jeg at de røg ud uanset hvem de mødte. En forfærdelig klub, med deres enorme selvhøjtidelighed, Neymar og klikens evindelige filmeri, deres latterlige chestpumps efter bolderobringer, deres minutterlange jubelscener hvor hver og én på og omkring banen lige skal igennem en highfive-kombination med Neymar og sådan kunne man blive ved. Læg mærke til Mbappé efter deres scoring i aftes, hvor han lister ned til hjørneflaget og triller bolden ud af banen. Og så har jeg ikke engang nævnt de afsløringer der kom frem gennem Football Leaks, der gør, at enhver fodboldfan burde foragte den klub. Derfor kunne jeg ikke lade vær med at fryde mig over at se Neymars ansigt ved straffesparket.

Når det så er sagt, så var det dybt ufortjent og et meget tvivlsomt straffe. Man må bare erkende, at de fleste kendelser i fodbolden er skønskendelser, hvor man kan argumentere for og imod og VAR kommer ikke til at slukke efterfølgende diskussioner om hvorvidt en kendelse er korrekt eller ej. Derfor vil der stadig være en form for tilfældighed i kendelserne alt efter hvad den enkelte dommer og VAR-dommerne vurderer. Og så kan man spørge om det ikke var sjovere, at vi bare accepterede de tilfældigheder og i stedet undlod de lange pauser der kommer, når dommeren skal ud og se TV.

Armen er ude ja, men der er klart bold til arm. En bold der i øvrigt er på vej 100 meter over mål. Og det er ikke ulovligt at kaste sig ind foran et skud og spørgsmålet er så om, man kan kaste sig ind foran et skud på den måde, uden at armene kommer i bevægelse. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvordan Kimpembe skulle kunne holde armen tættere til kroppen end han gør.
Du opsummerer rigtig fint de tanker jeg også har omkring VAR.

For mit vedkommende dræbes noget af glæden ved sporten, når disse minutlange situationer opstår, hvor videoteknologien ikke kan udvaske det skøn som i sidste ende alligevel skal tages.

Med situationer som gårsdagens hændelse, hvor super flow optagelser i øvrigt på ingen måde hjælper forsvarsspilleren, ender vi på sigt i en situation, hvor spillerne begynder at tilpasse deres aktioner på grønsværen, så de undgår lignende kendelser i fremtiden. Det fungerer fint, når man vil udrense åbenlyse elementer i spillet som skader oplevelsen - eksempelvis film. Men i situationer hvor det kan begrænse spillernes præstationer på banen, som det vil kunne gøre for forsvarsspillere, der søger at blokere et skud, synes jeg VAR skal bruges med større omtanke.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. mar, 2019 12:57

I øvrigt er det kun et meget lille plaster på såret, at det er PSG som ender som offer i denne sag. Efter at have været vidne til rødvinstuden og dennes dominans og arrogance i mere end to årtier, har jeg udviklet en diagnose, der får alt til at stritte på mig, så snart det lortehold opnår succes. Også selvom det sker på bekostning af olie- og plastikklubber. Bare det at skrive de her linjer får pulsen op :D - hold kæft et lortehold!

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2148
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 07. mar, 2019 13:08

Robbie_God_Fowler skrev:I øvrigt er det kun et meget lille plaster på såret, at det er PSG som ender som offer i denne sag. Efter at have været vidne til rødvinstuden og dennes dominans og arrogance i mere end to årtier, har jeg udviklet en diagnose, der får alt til at stritte på mig, så snart det lortehold opnår succes. Også selvom det sker på bekostning af olie- og plastikklubber. Bare det at skrive de her linjer får pulsen op :D - hold kæft et lortehold!
Kunne ikke være mere enig :sign8:
YNWA

AJJ
Indlæg: 2425
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 07. mar, 2019 15:19

Nå, men så skal Mbappe, Neymar & co ellers til at møgkede sig resten af sæsonen i det franske :lol:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. mar, 2019 22:58

Robbie_God_Fowler skrev:
Mambo skrev:Jeg kan ikke lade vær med at fryde mig over PSG røg ud på den måde. Allerede efter vores nederlag i Paris, håbede jeg at de røg ud uanset hvem de mødte. En forfærdelig klub, med deres enorme selvhøjtidelighed, Neymar og klikens evindelige filmeri, deres latterlige chestpumps efter bolderobringer, deres minutterlange jubelscener hvor hver og én på og omkring banen lige skal igennem en highfive-kombination med Neymar og sådan kunne man blive ved. Læg mærke til Mbappé efter deres scoring i aftes, hvor han lister ned til hjørneflaget og triller bolden ud af banen. Og så har jeg ikke engang nævnt de afsløringer der kom frem gennem Football Leaks, der gør, at enhver fodboldfan burde foragte den klub. Derfor kunne jeg ikke lade vær med at fryde mig over at se Neymars ansigt ved straffesparket.

Når det så er sagt, så var det dybt ufortjent og et meget tvivlsomt straffe. Man må bare erkende, at de fleste kendelser i fodbolden er skønskendelser, hvor man kan argumentere for og imod og VAR kommer ikke til at slukke efterfølgende diskussioner om hvorvidt en kendelse er korrekt eller ej. Derfor vil der stadig være en form for tilfældighed i kendelserne alt efter hvad den enkelte dommer og VAR-dommerne vurderer. Og så kan man spørge om det ikke var sjovere, at vi bare accepterede de tilfældigheder og i stedet undlod de lange pauser der kommer, når dommeren skal ud og se TV.

Armen er ude ja, men der er klart bold til arm. En bold der i øvrigt er på vej 100 meter over mål. Og det er ikke ulovligt at kaste sig ind foran et skud og spørgsmålet er så om, man kan kaste sig ind foran et skud på den måde, uden at armene kommer i bevægelse. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvordan Kimpembe skulle kunne holde armen tættere til kroppen end han gør.
Du opsummerer rigtig fint de tanker jeg også har omkring VAR.

For mit vedkommende dræbes noget af glæden ved sporten, når disse minutlange situationer opstår, hvor videoteknologien ikke kan udvaske det skøn som i sidste ende alligevel skal tages.

Med situationer som gårsdagens hændelse, hvor super flow optagelser i øvrigt på ingen måde hjælper forsvarsspilleren, ender vi på sigt i en situation, hvor spillerne begynder at tilpasse deres aktioner på grønsværen, så de undgår lignende kendelser i fremtiden. Det fungerer fint, når man vil udrense åbenlyse elementer i spillet som skader oplevelsen - eksempelvis film. Men i situationer hvor det kan begrænse spillernes præstationer på banen, som det vil kunne gøre for forsvarsspillere, der søger at blokere et skud, synes jeg VAR skal bruges med større omtanke.
Her er endnu en temmelig vigtig detalje om PLs formodede brug af VAR til næste år: https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... decisions/
Jeg er i øvrigt ikke enig med den udvikling.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 09. mar, 2019 14:41

Får Palace ikke uforholdsmæssigt mange straffespark?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » lørdag, 09. mar, 2019 14:52

Tom_Jorsal skrev:Får Palace ikke uforholdsmæssigt mange straffespark?
Jo det helt vildt så mange de har fået de sidste to sæsoner. Milivojevic har scoret på 15 i de to sæsoner og de kan godt have fået et par stykker som han har brændt eller hvor han ikke har taget.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 09. mar, 2019 16:38

Mads T. skrev:
Tom_Jorsal skrev:Får Palace ikke uforholdsmæssigt mange straffespark?
Jo det helt vildt så mange de har fået de sidste to sæsoner. Milivojevic har scoret på 15 i de to sæsoner og de kan godt have fået et par stykker som han har brændt eller hvor han ikke har taget.


Penalty king.

Luka Milivojevic has scored 17 penalties for Crystal Palace... nine more than any other player since his debut in February 2017.



Brændte han ikke et straffe mod City sidste sæson i overtiden? Hvilket ville have været City's første nederlag hvis han havde scoret.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 09. mar, 2019 17:14

Bayern 6 - 0 Wolfsburg

Bayern rykker op på første pladsen i bundesligaen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 09. mar, 2019 17:16

YNWA! skrev:
Mads T. skrev:
Tom_Jorsal skrev:Får Palace ikke uforholdsmæssigt mange straffespark?
Jo det helt vildt så mange de har fået de sidste to sæsoner. Milivojevic har scoret på 15 i de to sæsoner og de kan godt have fået et par stykker som han har brændt eller hvor han ikke har taget.


Penalty king.

Luka Milivojevic has scored 17 penalties for Crystal Palace... nine more than any other player since his debut in February 2017.



Brændte han ikke et straffe mod City sidste sæson i overtiden? Hvilket ville have været City's første nederlag hvis han havde scoret.
Læste en twitter for et par timer siden som sagde at det også er 9 mere end hele liverpool.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. mar, 2019 17:20

Wormie skrev:Bayern 6 - 0 Wolfsburg

Bayern rykker op på første pladsen i bundesligaen
Og Löw har udtalt, at Hummels, Boateng og Müller er færdige på det tyske landshold, så længe han er landstræner, så de lugter nok blod i Bayern nu. Det er ikke noget en så stolt og arrogant klub som Bayern tager let på, den slags. Lad os endelig knække dem endnu mere og sende dem ud i mørket.
Corner taken quickly...

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 09. mar, 2019 17:30

Det er bare iøjnefaldende, at de har fået dobbelt så mange som Chelsea og City, synes jeg. Mit rationale er, at City og Chelsea har mere boldbesiddelse i løbet af en kam(går jeg ud fra), og derfor må der også være større sandsynlighed for, at de får flere straffe, når de har bolden en større andel af tiden og er længere oppe på banen med den. Men der kan selvfølgelig spille en masse tilfældighed ind.

On another note: Bayern ser desværre uhyggelige ud op til vores kamp mod dem :shock:

Besvar