Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » søndag, 19. jan, 2020 16:54

Tom_Jorsal skrev:
søndag, 19. jan, 2020 16:42
Leicester bagud efter brændt straffe fra Vardy. Hvis vi skår United, vil det her være den vildeste runde for os.
Ret beset har Leicester vel aldrig rigtig været en trussel. Det var vel mere et spørgsmål om tid før de gik ned.
Sæsonens pop-up hold.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 19. jan, 2020 17:01

Det kan godt være, men hvis vi vinder over United vil det stadig være den vildeste runde for os med henblik på at city(nr 2) tabte point hjemme til palace, Leicester(nr. 3) tabte til burnley, chelsea(nr. 4) tabte til Newcastle og vores andre rivaler(selvom vi ikke konkurrerer med dem i denne sæson) i Tottenham og Arsenal også tabte point.

Forud for runden tænkte jeg, at det var mere realistisk, at vi mistede point med eksempelvis uafgjort mod United og de andre så ville hale ind på os, fordi havde nemme kampe.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 19. jan, 2020 23:57

Jesper skrev:
søndag, 19. jan, 2020 12:52
Leg nu lidt med. Hvis vi over 5 kampe, som ligger i et tæt program, står over en pokalkamp, 2 CL kampe og 2 kampe i PL - fysisk giver det ikke mening at stille med samme hold - hvad skal så prioriteres? At være uovervindelig i PL? At gå efter at forsvare CL? Eller at tage pokalturneringen?
Hypotetisk set, naturligvis

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Min proritering er PL, CL, FA og rekord, men at gå 100% efter PL betyder jo også, at rekorden kan blive en sidegevinst. Den vil altid blive en sidegevinst, da du blot kan fokusere på næste kamp, og så må du se, hvad det bliver til af point, når sæsonen er slut.
Man kan så stile et tillægsspørgsmål ift., om man vil prioritere at give unge spillere PL erfaring, hvis vi står med mesterskabet med 5 runder tilbage, eller om du vil gå med stærkeste opstilling for at slå rekorden for flest point gennem tiderne ?

Vi baskede Everton med en god del unge gutter, og med alle de tilbagevendte seniorspillere, ser det ikke ud til, at vi skal spille med så mange unge igen, så vi vil kunne vinde i alle 3 turneringer. Jeg vil gå med absolut stærkeste hold i PL, indtil mesterskabet er sikret. Absolut stærkest mulige opstilling i CL, til trofæet er vundet, og hvis jeg SKAL gå på kompromis, så bliver det i FA.
Har vi sikret os mesterskabet, så bliver det fuld fokus på de 2 andre og spilletid til de unge i PL, HVIS vi skal spare spillere, da rekorden er laveste prioriteret hos mig, selvom jeg rigtig gerne vil have den også.
Senest rettet af Niels K tirsdag, 21. jan, 2020 07:37, rettet i alt 1 gang.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » mandag, 20. jan, 2020 08:09

Niels K skrev:
søndag, 19. jan, 2020 23:57
Jesper skrev:
søndag, 19. jan, 2020 12:52
Leg nu lidt med. Hvis vi over 5 kampe, som ligger i et tæt program, står over en pokalkamp, 2 CL kampe og 2 kampe i PL - fysisk giver det ikke mening at stille med samme hold - hvad skal så prioriteres? At være uovervindelig i PL? At gå efter at forsvare CL? Eller at tage pokalturneringen?
Hypotetisk set, naturligvis

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Min proritering er PL, CL, FA og rekord, men at gå 100% efter PL betyder jo også, at rekorden kan blive en sidegevinst. Den vil altid blive en sidegevinst, da du blot kan fokusere på næste kamp, og så må du se, hvad det bliver til af point, når sæsonen er slut.
Man kan så stile et tillægsspørgsmål ift., om man vil prioritere at give unge spillere PL erfaring, hvis vi står med mesterskabet med 5 runder tilbage, eller om du vil gå med stærkeste opstilling for at slå rekorden for flest point gennem tiderne ?

Vi baskede Everton med stort set unge gutter, og med alle de tilbagevendte seniorspillere, ser det ikke ud til, at vi skal spille med så mange unge igen, så vi vil kunne vinde i alle 3 turneringer. Jeg vil gå med absolut stærkeste hold i PL, indtil mesterskabet er sikret. Absolut stærkest mulige opstilling i CL, til trofæet er vundet, og hvis jeg SKAL gå på kompromis, så bliver det i FA.
Har vi sikret os mesterskabet, så bliver det fuld fokus på de 2 andre og spilletid til de unge i PL, HVIS vi skal spare spillere, da rekorden er laveste prioriteret hos mig, selvom jeg rigtig gerne vil have den også.
Men de samme unge drenge tabte også med 5 mål til Aston villa. Så vi kan nok ikke sætte hele vores lid til, at de kan gentage det mod Everton.

Jeg mener også vi skal spille med stærkeste opstilling indtil mesterskabet er 100% i hus.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. jan, 2020 09:57

Jesper skrev:
lørdag, 18. jan, 2020 22:01
Mesterskabet vandt vi for lang tid siden (i følge egen proklamation, så det må jeg heller stå ved). Derfor kommer det her dilemma, som nok skal give anledning til diskussion: synes I vil skal gå efter at være ubesejrede? Eller skal vi spare spillere i PL for at sikre friske spillere i de to resterende turneringer?
Det rejser selvfølgelig også et par spørgsmål: kan man overhovedet tillade sig det?
Er det en fordel? Klopp taler meget om rytme eksempelvis

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Rekorder er helt klart sekundære i min bog(udover dem der relaterer sig til antal af PL og CL titler naturligvis).
Rytme er vigtig så jeg forestiller mig ikke at vi pludselig står og stiller et nyt hold hver gang og i den forbindelse bliver en rekord(/milepæl) jo en vigtig motivationsfaktor for spillerne at de bevarer fokus også selvom dommeren er en nar og det ikke lige glider i olie, så er det jo vigtigt at have noget der får dem til at stramme ballerne sammen.
Men rytme kan både slås i stykker af manglende motivation og nederlag, men jo altså også af at spillerne bliver trætte og her kan friske spillere være vigtige at få ind med friske ben.

I den forstand at vi har nogle stjerner, der er blevet kørt rigtig hårdt denne sæson, der kan jeg da godt se en idé i at man f.eks. giver Gini fri i nogle PL kampe. Det er så også muliggjort af at Fabinho er på vej tilbage, så vi pludselig har muligheden for at altid have to af Gini, Hendo og Fabinho på banen, men stadig give den ene af dem nogle pauser.

Nu har vi jo hele sæsonen været gode til at få resultater og spare kræfter samtidig, men hvis nu vi får et dårligt resultat i Madrid, så kan vi jo godt finde på at sende nogle reserver i kamp imod Bournemouth så A-kæden vil kunne spille med maksimal intensitet i returkampen på Anfield. Men jeg tror stadig det vil være i en form, hvor vi aldrig går på kompromis med at Klopp stadig vælger et hold, der kan vinde fodboldkampen der skal spilles, men det handler lige så meget om at bevare og fremelske vindermentalitet og sult.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » mandag, 20. jan, 2020 10:05

Oomph242 skrev:
mandag, 20. jan, 2020 08:09
Niels K skrev:
søndag, 19. jan, 2020 23:57
Jesper skrev:
søndag, 19. jan, 2020 12:52
Leg nu lidt med. Hvis vi over 5 kampe, som ligger i et tæt program, står over en pokalkamp, 2 CL kampe og 2 kampe i PL - fysisk giver det ikke mening at stille med samme hold - hvad skal så prioriteres? At være uovervindelig i PL? At gå efter at forsvare CL? Eller at tage pokalturneringen?
Hypotetisk set, naturligvis

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Min proritering er PL, CL, FA og rekord, men at gå 100% efter PL betyder jo også, at rekorden kan blive en sidegevinst. Den vil altid blive en sidegevinst, da du blot kan fokusere på næste kamp, og så må du se, hvad det bliver til af point, når sæsonen er slut.
Man kan så stile et tillægsspørgsmål ift., om man vil prioritere at give unge spillere PL erfaring, hvis vi står med mesterskabet med 5 runder tilbage, eller om du vil gå med stærkeste opstilling for at slå rekorden for flest point gennem tiderne ?

Vi baskede Everton med stort set unge gutter, og med alle de tilbagevendte seniorspillere, ser det ikke ud til, at vi skal spille med så mange unge igen, så vi vil kunne vinde i alle 3 turneringer. Jeg vil gå med absolut stærkeste hold i PL, indtil mesterskabet er sikret. Absolut stærkest mulige opstilling i CL, til trofæet er vundet, og hvis jeg SKAL gå på kompromis, så bliver det i FA.
Har vi sikret os mesterskabet, så bliver det fuld fokus på de 2 andre og spilletid til de unge i PL, HVIS vi skal spare spillere, da rekorden er laveste prioriteret hos mig, selvom jeg rigtig gerne vil have den også.
Men de samme unge drenge tabte også med 5 mål til Aston villa. Så vi kan nok ikke sætte hele vores lid til, at de kan gentage det mod Everton.

Jeg mener også vi skal spille med stærkeste opstilling indtil mesterskabet er 100% i hus.
Holdet der tabte til Aston Villa var et rent ungdomshold - der var ingen seniorspillere med. Blandt ungdomsspillerne var desuden spillere som man nærmest aldrig har hørt om. Mod Everton var 2/3 af spillerne seniorspillere: Adrian, Philips, Gomes, Milner (blev dog skadet), Lallana, Origi og Minamino var på banen fra start. Og ungdomsspillerne var de mest talentfulde vi har: Jones, Elliot, Williams og Chirivella.

Mod Wolves må vi forvente stærkeste opstilling; men da vi nu har fire kampe på ti dage kan vi roligt regne med, at det bliver reserveholdet, der spiller mod Shrewsbury - formodentlig en opstilling tilsvarende den vi så mod Everton.

Angående prioriteringen er der ingen tvivl om, at PL er nummer ét. Men hvis det strammer til mht CL, så er jeg overbevist om, at Klopp tweaker opstillingen i PL for at kunne stille stærkeste hold i CL. Det var det der var tilfældet, da vi mødte Bournemouth. Her fik Mané og Trent et hvil for at være helt klar til Salzburg. Og inden Bournemouth-kampen stillede vi med et halvt reservehold mod EVerton. Klopp vælger formodentlig samme strategi omkring de kommende CL-kampe.

Jeg tvivler meget på at Klopp tænker i eventuelle rekorder. Jeg tror udelukkende han fokuserer på at vinde de turneringer vi deltager i - men selvfølgelig under stærkt hensyn til spillernes helbred. Personligt er jeg lidt splittet - jeg synes det kunne være blæret at have pointrekorden (vi får næppe bedre chance for at slå den), og det vil desuden være en ny milepæl for klubben at kunne gå en hel sæson som ubesejrede i PL. Men ultimativt er det trofæerne der virkelig tæller, så jeg ville nok alligevel vælge både CL og FA-cup over rekorderne.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 20. jan, 2020 12:26

Rekorder fylder intet i trofæskabet, så alle muligheder for at vinde trofæer kommer selvfølgelig i første række. Hvis muligheden for at vinde CL og FA Cuppen er tilstede og PL allerede er sikret, så må fokus være fult ud på CL og FA og rekorder må komme i anden række. Indtil da, skal der fuld fokus på at køre det her mesterskab hjem også selvom det muligvis koster os i FA cup og CL.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » mandag, 20. jan, 2020 12:43

@Oomph, det er præcis som Mysjkin skriver, at holdene mod hhv. Villa og Everton på ingen måde kan sammenlignes, og holdet mod Villa behøver vi forhåbentlig aldrig at sende på banen igen, selvom de faktisk spillede bedre, end resultatet antyder.
Noget der minder om holdet mod Everton kan vi derimod sagtens stille med mod Shrewsbury, uden vi behøver at være bekymrede for kvaliteten, og de bedste unge har også (med rette) en forventning om, at det er i sådanne opgør, at de får lov til at vise deres værdi og opnå seniorerfaring.

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 20. jan, 2020 23:46

Mesterskabet skal bare køres hjem. 30 år er ALT for lang tid i min verden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 21. jan, 2020 08:26

Niels K skrev:
mandag, 20. jan, 2020 12:43
@Oomph, det er præcis som Mysjkin skriver, at holdene mod hhv. Villa og Everton på ingen måde kan sammenlignes, og holdet mod Villa behøver vi forhåbentlig aldrig at sende på banen igen, selvom de faktisk spillede bedre, end resultatet antyder.
Noget der minder om holdet mod Everton kan vi derimod sagtens stille med mod Shrewsbury, uden vi behøver at være bekymrede for kvaliteten, og de bedste unge har også (med rette) en forventning om, at det er i sådanne opgør, at de får lov til at vise deres værdi og opnå seniorerfaring.
Nej de bedste af vores unge spillere kan lige nu presse vores B-kæde og kan potentielt slå igennem om ikke for LFC, så i PL. Men de næstbedste af vores unge gutter er nok mere i League 1 teritoriet. Det er selvfølgelig mega hårdt sat op og det kan jo ændre sig hele tiden, men imod Villa havde vi bare 5-6 svage punkter på banen, som også ville have været svage punkter i en Championship kamp. Imod Everton var det højest Larouci der kunne tælles som et svagt punkt i den kontekst, men han er stadig meget tættere på førsteholdet.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » onsdag, 22. jan, 2020 22:31

Det famede næsten lige så godt som at se os vinde at se United blive tævet af Burnley.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 22. jan, 2020 22:36

Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1674
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 22. jan, 2020 23:05

Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
“Problemet” er at det ikke vil hjælpe dem. Deres trup er sammensat med hovedet under armen. De er nødt til at starte helt forfra - som vi var nødt til dengang vi stillede med fodboldgenier som Konchesky, Poulsen og Jovanovic og havde Hodgson som manager.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 22. jan, 2020 23:05

Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. jan, 2020 22:36
Men nu må de da snart fyre Ole Gunnar. Det er jo fuldstændig til grin, det projekt de har gang i.

Også noget af en kasse af Jay Rod..
Håber, at de lige ser tiden lidt an, og giver ham sommerens transfervindue også.

I øvrigt var 1989/90 vist sidste gang Man Utd var så dårlige. Og vi ved jo godt, hvordan den sæson endte...
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » onsdag, 22. jan, 2020 23:07

Oleeeeeeeeeeeee att the wheeeeeeeeeeeeeeeeeel
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar