Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 14. mar, 2019 10:58

Ponzac skrev:
Jesper skrev:
Ponzac skrev:
Jesper skrev:
Ponzac skrev:Puha Cristiano Ronaldo er bare den bedste fodboldspiller nogensinde. Synes ikke Messi er på det niveau. Cristiano kan spille i alle klubber og så længe Messi kun har spillet i Barcelona mangler han at vise det samme i en anden klub for at bevise han er på samme niveau.

Han er desværre tidligere scum spiller, men hold da op det er imponerende den karriere han har.
Det synes jeg ærligt talt er en underlig dokumentation/argumentation, at Messi er en en-klub mand

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvorfor? Ronaldo viser han kan i andre klubber og ligaer. Det mener jeg er en egenskab. Han kan hoppe ind på et hold, som ikke er købt ind til ham. Messi er en fantastisk spiller ingen tvivl om det, men han har kun spillet på et hold med samme tilgang hele sin karriere.

Det er ligesom Van Dijk i Liverpool, som bare hopper ind og dominere, som han gjorde på sine tidligere klubhold. Det er en egenskab, og den har Messi bare ikke vist. Respekt for man bliver i samme klub hele sin karriere! Men at skifte hold er bare en udfordring fordi du ved ikke om det kommer til at gå godt eller skidt.
2 mål og 2 assist i dag. Helt elendig er ham en-klub manden ikke...

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
De der one-liners klæder dig ikke Jesper. Jeg skriver ingen steder at han er elendig. Du vælger at udlade at holde dig til det jeg snakker om, men det tager jeg som at du ikke kan argumentere mod.
Sorry, jeg skulle ikke være startet, for jeg gider ikke den der Messi/Ronaldo diskussion, da den ærligt talt keder mig. Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » torsdag, 14. mar, 2019 11:28

Jesper skrev:Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.
Ikke møntet på dig men en generel betragtning:
En gang imellem kan det anbefales at tage en stikpille oralt, da man så ikke siger noget så længe ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ponzac » torsdag, 14. mar, 2019 13:19

Jesper skrev:Sorry, jeg skulle ikke være startet, for jeg gider ikke den der Messi/Ronaldo diskussion, da den ærligt talt keder mig. Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.
En troll. Tak, noteret til eventuel fremtidig debat.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » torsdag, 14. mar, 2019 13:40

Sledgehammer skrev:
Thommo skrev:messi har jo trukket sig fra landsholdet et par gange(eller er det flere?), pga modgang, så synes han virker meget svag på det parameter. Så han vil have trygheden han får i barcelona, og fred være med det. Pinligt er det dog, med hans pensioneringer fra landsholdet, efter min mening.
Hvad der får ham til at melde fra til landsholdet ved vi vel ikke, og synes egenlig heller ikke at det vedkommer andre. Der kan være tusind forskellige forklaringer, og det er kun ham selv der kan vurdere om han vil/gider/har lyst/er motiveret/har overskud/fortsæt selv listen ....

Man kan eller skal ikke tvinge nogen til noget de ikke har pligt til
Han stoppede to af gangene efter en tabt Copa America finale, altså efter modgang. men det værste er jo, at han stikker halen mellem benene gang på gang(okay 2 gange som minimum, men mener det også er sket ved VM?) når der er modgang på landsholdet. Man trækker sig en gang, efter min mening. Det andet er kyllinge pis. Han har godt nok levet en sport tilværelse med meget meget meget lidt modgang, og så løber han væk pga nogle finale nederlag.

Men igen, folk er forskellige, og forstår da egentligt til dels, at det er fedt at spille i det beskyttede værksted.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. mar, 2019 15:07

Kom så Watford!!
Der er ingen grund til at forære Uglefjæset grunde til at spare spillere, når Crystal Palace skal møde Manchester Cheaty
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 16. mar, 2019 15:51

Ponzac skrev:
Jesper skrev:Sorry, jeg skulle ikke være startet, for jeg gider ikke den der Messi/Ronaldo diskussion, da den ærligt talt keder mig. Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.
En troll. Tak, noteret til eventuel fremtidig debat.
Snarere en nybagt far med mange unger i forvejen. Okay, men jeg har rent faktisk tid nu, så jeg skylder vel ærligt talt et ordentligt svar.
Jeg synes debatten omkring de her to til tider er, tja, underlig, fordi hvad er det for parametre man holder de to spillere op i mod? Det er sig selv svært og når man så ofte sammenligner de her to spillere med andre spillere i et historisk lys, så bliver det - i min optik - komplet usammenligneligt, men dog forsøgt igen og igen.
For rigtig mange år siden, der var Garrincha og Pelé giganter. Her var VM det store, men faktisk var venskabskampe vægtet næsten lige så højt. Det forstår man jo ikke nu. Dengang var reglerne, udstyr mv også anderledes, så er det overhovedet sammenligneligt. Senere, så kunne man nævne andre enere, der måske har spillet på suveræne hold eller selv har båret holdet. Eller hvad med de defensive ikoner, de har jo betydet lige så meget, men fremhæves sjældent.
Hvis Messi eller Ronaldo havde spillet i 80’erne, så var deres karriere eksempelvis været formet anderledes, fordi man måtte spillere uendeligt meget hårdere dengang.
Skal man endelige sammenligne de to, skal det så være på hårde facts som man eksempelvis her kan se: https://michelacosta.com/en/messi-vs-cr ... -overview/?
Eller skal man se på individuelle kvaliteter, som bestemt ikke er ens, udover deres evne til at score mål? Eller skal man se på følelsesmæssige parametre i en sport, hvor underholdning rent faktisk betyder noget?
Igen, de er heller ikke lige gamle, hvorfor de tos statistikker ikke er helt fair, endnu.
Så et eller andet sted, så kan enhver nok i enhver weekend sige, at “Ronaldo er GOAT”, hvorpå Messi kampen efter laver tilsvarende mål og så er det vendt igen? Det bliver i min optik lidt for poppet (heraf min stikpille). Skal vi endelig tage diskussionen, så er man ofte farvet af tilhørsforhold etc.
Jeg er selv vokset op med Maradona. Det er jeg farvet af, men det gør det jo ikke mere rigtigt.
Så derfor synes jeg det er en diskussion, som kun er værd at tage, hvis man VIRKELIG går i dybden ellers er det candyfloss, i min optik.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. mar, 2019 16:40

Jesper skrev:
Ponzac skrev:
Jesper skrev:Sorry, jeg skulle ikke være startet, for jeg gider ikke den der Messi/Ronaldo diskussion, da den ærligt talt keder mig. Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.
En troll. Tak, noteret til eventuel fremtidig debat.
Snarere en nybagt far med mange unger i forvejen. Okay, men jeg har rent faktisk tid nu, så jeg skylder vel ærligt talt et ordentligt svar.
Jeg synes debatten omkring de her to til tider er, tja, underlig, fordi hvad er det for parametre man holder de to spillere op i mod? Det er sig selv svært og når man så ofte sammenligner de her to spillere med andre spillere i et historisk lys, så bliver det - i min optik - komplet usammenligneligt, men dog forsøgt igen og igen.
For rigtig mange år siden, der var Garrincha og Pelé giganter. Her var VM det store, men faktisk var venskabskampe vægtet næsten lige så højt. Det forstår man jo ikke nu. Dengang var reglerne, udstyr mv også anderledes, så er det overhovedet sammenligneligt. Senere, så kunne man nævne andre enere, der måske har spillet på suveræne hold eller selv har båret holdet. Eller hvad med de defensive ikoner, de har jo betydet lige så meget, men fremhæves sjældent.
Hvis Messi eller Ronaldo havde spillet i 80’erne, så var deres karriere eksempelvis været formet anderledes, fordi man måtte spillere uendeligt meget hårdere dengang.
Skal man endelige sammenligne de to, skal det så være på hårde facts som man eksempelvis her kan se: https://michelacosta.com/en/messi-vs-cr ... -overview/?
Eller skal man se på individuelle kvaliteter, som bestemt ikke er ens, udover deres evne til at score mål? Eller skal man se på følelsesmæssige parametre i en sport, hvor underholdning rent faktisk betyder noget?
Igen, de er heller ikke lige gamle, hvorfor de tos statistikker ikke er helt fair, endnu.
Så et eller andet sted, så kan enhver nok i enhver weekend sige, at “Ronaldo er GOAT”, hvorpå Messi kampen efter laver tilsvarende mål og så er det vendt igen? Det bliver i min optik lidt for poppet (heraf min stikpille). Skal vi endelig tage diskussionen, så er man ofte farvet af tilhørsforhold etc.
Jeg er selv vokset op med Maradona. Det er jeg farvet af, men det gør det jo ikke mere rigtigt.
Så derfor synes jeg det er en diskussion, som kun er værd at tage, hvis man VIRKELIG går i dybden ellers er det candyfloss, i min optik.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg vil godt blande mig i "kampen" ved at indrømme, at til det første VM i fodbold jeg kan huske, var jeg 10 år, og det var i 1974 - VM i Vesttyskland. Derfor vil Johan Cruyff altid stå for mig som noget særligt, og en af verdens bedste fodboldspillere nogensinde.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 16. mar, 2019 18:15

Opvokset med Liverpool, dengang var der intet andet. Helt som i dag.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. mar, 2019 18:29

Hertha Berlin med Grujic mod Dortmund direkte på TV3 max nu (lørdag kl. 18:30)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 16. mar, 2019 18:30

jørgen lk skrev:Opvokset med Liverpool, dengang var der intet andet. Helt som i dag.
Stærkt Jørgen!! Cruyff kæmpede hårdt med mit Avatar-billede om min gunst, og tabte! Når jeg spillede i skolegården, var jeg altid Heighway :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 16. mar, 2019 19:06

Hold da op hvor har Christian Pulisic været dårlig i år. Baseret på præstationerne de seneste to sæsoner er det et vanvittigt beløb Chelsea betaler for et ungt talent med et år tilbage af sin kontrakt.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 16. mar, 2019 19:41

Cynwal skrev:
jørgen lk skrev:Opvokset med Liverpool, dengang var der intet andet. Helt som i dag.
Stærkt Jørgen!! Cruyff kæmpede hårdt med mit Avatar-billede om min gunst, og tabte! Når jeg spillede i skolegården, var jeg altid Heighway :D
Det var Keegan, Heighway, Case, Hughes ca. i den rækkefølge...
Den første bog jeg læste var Pele, Mit liv i fodbold, den næste var en slags Engelsk-Fodbold-årbog med en særsektion om Liverpool.. Blev læst snesevis af gange, ærgrer mig guld og grøn over at jeg har mistet den bog... Øv.

Man skal vel håbe på at City vinder i forlænget eller noget, men det er dæleme svært at håbe på City-sejr.
Så derfor, go Swans, go :)
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 16. mar, 2019 20:11

Hold kæft hvor er City heldige hele tiden. Klokkeklar offside, og slet ikke straffe.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » søndag, 17. mar, 2019 00:34

Cynwal skrev:
Jesper skrev:
Ponzac skrev:
Jesper skrev:Sorry, jeg skulle ikke være startet, for jeg gider ikke den der Messi/Ronaldo diskussion, da den ærligt talt keder mig. Så det var vel bare en lille stikpille, og intet andet.
En troll. Tak, noteret til eventuel fremtidig debat.
Snarere en nybagt far med mange unger i forvejen. Okay, men jeg har rent faktisk tid nu, så jeg skylder vel ærligt talt et ordentligt svar.
Jeg synes debatten omkring de her to til tider er, tja, underlig, fordi hvad er det for parametre man holder de to spillere op i mod? Det er sig selv svært og når man så ofte sammenligner de her to spillere med andre spillere i et historisk lys, så bliver det - i min optik - komplet usammenligneligt, men dog forsøgt igen og igen.
For rigtig mange år siden, der var Garrincha og Pelé giganter. Her var VM det store, men faktisk var venskabskampe vægtet næsten lige så højt. Det forstår man jo ikke nu. Dengang var reglerne, udstyr mv også anderledes, så er det overhovedet sammenligneligt. Senere, så kunne man nævne andre enere, der måske har spillet på suveræne hold eller selv har båret holdet. Eller hvad med de defensive ikoner, de har jo betydet lige så meget, men fremhæves sjældent.
Hvis Messi eller Ronaldo havde spillet i 80’erne, så var deres karriere eksempelvis været formet anderledes, fordi man måtte spillere uendeligt meget hårdere dengang.
Skal man endelige sammenligne de to, skal det så være på hårde facts som man eksempelvis her kan se: https://michelacosta.com/en/messi-vs-cr ... -overview/?
Eller skal man se på individuelle kvaliteter, som bestemt ikke er ens, udover deres evne til at score mål? Eller skal man se på følelsesmæssige parametre i en sport, hvor underholdning rent faktisk betyder noget?
Igen, de er heller ikke lige gamle, hvorfor de tos statistikker ikke er helt fair, endnu.
Så et eller andet sted, så kan enhver nok i enhver weekend sige, at “Ronaldo er GOAT”, hvorpå Messi kampen efter laver tilsvarende mål og så er det vendt igen? Det bliver i min optik lidt for poppet (heraf min stikpille). Skal vi endelig tage diskussionen, så er man ofte farvet af tilhørsforhold etc.
Jeg er selv vokset op med Maradona. Det er jeg farvet af, men det gør det jo ikke mere rigtigt.
Så derfor synes jeg det er en diskussion, som kun er værd at tage, hvis man VIRKELIG går i dybden ellers er det candyfloss, i min optik.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg vil godt blande mig i "kampen" ved at indrømme, at til det første VM i fodbold jeg kan huske, var jeg 10 år, og det var i 1974 - VM i Vesttyskland. Derfor vil Johan Cruyff altid stå for mig som noget særligt, og en af verdens bedste fodboldspillere nogensinde.
Hvad så gamle ?BilledeBillede That Cruyff-turn.

Det første VM jeg husker var 8 år senere, 1982, og her var det Paolo Rossi der imponerede mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 17. mar, 2019 08:24

Kan en regel kyndig forklare mig hvorfor Lindeløfs røde kort blev omstødt ? Jeg er med på han principielt når bolden færst, men det er da også kun fordi han fuldstændigt tilsidesætter modstanderens helbred og flækker skinnebenet på ham ?

Edit: har snakket med min kærestes far (tidligere dommer) og han vurdere hårdt gult og ikke rødt. Ja så er jeg nok lidt farvet
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar