Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 17. mar, 2019 12:04

Hekkem skrev:
Cynwal skrev:
Jesper skrev:
Ponzac skrev:
Jesper skrev:
Jeg vil godt blande mig i "kampen" ved at indrømme, at til det første VM i fodbold jeg kan huske, var jeg 10 år, og det var i 1974 - VM i Vesttyskland. Derfor vil Johan Cruyff altid stå for mig som noget særligt, og en af verdens bedste fodboldspillere nogensinde.
Hvad så gamle ?BilledeBillede That Cruyff-turn.
Det første VM jeg husker var 8 år senere, 1982, og her var det Paolo Rossi der imponerede mig.
Paolo Rossi? Jeg holdt godt nok brændende med Italien til det VM, men Rossi? Han vågner først i den sidste 2-runde pulje kamp mod Brasilien med 3 mål (alle i målfeltet?) og så to mod Polen i semien og 1 mod Vesttyskland i finalen. Jeg var langt mere begejstret for Marco Tardelli og Bruno Conti hos Italien.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » søndag, 17. mar, 2019 22:13

Cynwal skrev: Paolo Rossi? Jeg holdt godt nok brændende med Italien til det VM, men Rossi? Han vågner først i den sidste 2-runde pulje kamp mod Brasilien med 3 mål (alle i målfeltet?) og så to mod Polen i semien og 1 mod Vesttyskland i finalen. Jeg var langt mere begejstret for Marco Tardelli og Bruno Conti hos Italien.
Italien spillede skidt i den indledende pulje, og det var faktisk hele holdet der først vågnede op i de sidste tre kampe. Men Rossi var bare helten.

Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene, Maradona, Ardilles, Rummenigge, Zico og selvfølgelig Sir King Kenny


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Merseyside Boys » mandag, 18. mar, 2019 09:21

Hekkem skrev:
Cynwal skrev: Paolo Rossi? Jeg holdt godt nok brændende med Italien til det VM, men Rossi? Han vågner først i den sidste 2-runde pulje kamp mod Brasilien med 3 mål (alle i målfeltet?) og så to mod Polen i semien og 1 mod Vesttyskland i finalen. Jeg var langt mere begejstret for Marco Tardelli og Bruno Conti hos Italien.
Italien spillede skidt i den indledende pulje, og det var faktisk hele holdet der først vågnede op i de sidste tre kampe. Men Rossi var bare helten.

Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene, Maradona, Ardilles, Rummenigge, Zico og selvfølgelig Sir King Kenny


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og Boniek, Eder og Sokrates. Og så ikke mindst Thomas N'Kono.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. mar, 2019 10:05

Hekkem skrev:
Cynwal skrev:
Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene.......
Går ud fra, at det er Tardelli efter kassen til 2-0, du refererer til?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » mandag, 18. mar, 2019 10:30

Merseyside Boys skrev:
Hekkem skrev:
Cynwal skrev: Paolo Rossi? Jeg holdt godt nok brændende med Italien til det VM, men Rossi? Han vågner først i den sidste 2-runde pulje kamp mod Brasilien med 3 mål (alle i målfeltet?) og så to mod Polen i semien og 1 mod Vesttyskland i finalen. Jeg var langt mere begejstret for Marco Tardelli og Bruno Conti hos Italien.
Italien spillede skidt i den indledende pulje, og det var faktisk hele holdet der først vågnede op i de sidste tre kampe. Men Rossi var bare helten.

Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene, Maradona, Ardilles, Rummenigge, Zico og selvfølgelig Sir King Kenny


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og Boniek, Eder og Sokrates. Og så ikke mindst Thomas N'Kono.
Og Harald Schumachers nedslagtning af Battiston, der var hård kost for en 6-årig...

Jeg husker Skotlands 5-2 sejr over New Zealand med en vis King Kenny som først målscorer. Var lige blevet LFC-fan, så naturligvis skulle Skotland med Kenny og Hansen følges.
Og Maradonas udvisning mod Brasilien - han var voldsomt hypet op til det VM - men det blev aldrig hans. Det gjorde det så fire år senere...

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » mandag, 18. mar, 2019 20:36

Cynwal skrev:
Hekkem skrev:
Cynwal skrev:
Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene.......
Går ud fra, at det er Tardelli efter kassen til 2-0, du refererer til?
exactly


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 26. mar, 2019 22:49

Liverpool har haft nogle vanvittige sammenbrud under Rodgers og i Klopps første tid (CP, Bournemouth fx), men intet der slår Schweiz i aften :lol:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 27. mar, 2019 10:47

Hekkem skrev:
Cynwal skrev: Paolo Rossi? Jeg holdt godt nok brændende med Italien til det VM, men Rossi? Han vågner først i den sidste 2-runde pulje kamp mod Brasilien med 3 mål (alle i målfeltet?) og så to mod Polen i semien og 1 mod Vesttyskland i finalen. Jeg var langt mere begejstret for Marco Tardelli og Bruno Conti hos Italien.
Italien spillede skidt i den indledende pulje, og det var faktisk hele holdet der først vågnede op i de sidste tre kampe. Men Rossi var bare helten.

Der var også Tardelli og den ikoniske jubelscene, Maradona, Ardilles, Rummenigge, Zico og selvfølgelig Sir King Kenny


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brasserme havde et gudehold; som viste at gåfodbold sagtens kan lade sig gøre. De havde mit store idol (sammen med King Kenny sæføli), Zico. Men de havde også Falcao, Sokrates og den hårdt sparkende Eder, som trænede på strømpesokker, da han sparkede alt for hårdt :lol:

Det år vandt det bedste hold ikke. Brasserne var langt bedre end Italien, men tabte den bedste kamp ved det VM til dem med 3-2. Men Italien leverede den bedste måljubel. Tardellis jubel gør mig glad hver gang jeg ser den. Det er ægte glæde, og ikke selvpromovering, som man ser i dag.

Men historien med det Italienske hold, hvor flere lige var kommet ud af fængslet efter en bettingskandale af de helt store, er et eventyr. Fra fængsel til verdensmestre. Rossi havde siddet inde i 3 år, og spillede tre gode kampe ved VM, og som ufortjent gjorde ham til Europas bedste det år. Den titel tilhørte King Kenny og ingen andre!

Nu når vi taler om en skidt optakt til VM, som fængsel vel er, så må vi ikke glemme den spanske spiller Quini, som året inden blev kidnappet, og blev tilbageholdt af kidnapperne i 25 dage. Ja, der skete noget den gang far var knægt :D

Men Frankrig havde også et gudehold med Platini, Tigana, Giresse, Didier Six og Rocheteau. Men jeg vil også slå et slag for Polen (som jo vandt gruppen foran Italien), og deres storspillende angriber Boniek. Mens Maradona blev sparket ned hele tiden, og i kampen mod Italien, var det utroligt at italienerne endte med 11 spillere på banen. Rummenigge blev kun overgået af Rossi på topscorelisten. Men dette VM husede mange store spillere.

Men husker i kampen mellem Frankrig og Kuwait? Frankrig scorer et helt legitimt mål, me Kuwaits spillere protesterer, og truer med at forlade banen, da de hørte en fløjte og stoppede op. Den Kuwaitiske prinse kommer ind på banen med hele sit følge, og får sig en sludder med dommen, som så dømmer dommerkast :lol: Det var sq tider :lol: Frankrig vandt i øvrigt 4-1.

Eller kampen mellem Vesttyskland og Østrig. Tyskerne scorer til 1-0 efter 10 minutter, og med det resultat gik begge hold videre, mens Algeriet røg ud. Begge hold spillede herefter ikke fodbold, og da dommerens fløjte lød faldt de tyske og østrigske spillere hinanden om halsen :lol:
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 27. mar, 2019 11:42, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 27. mar, 2019 11:41

Det var vel det bedste VM i nyere tid og måske det, jeg husker allerbedst :clap:

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 27. mar, 2019 11:42

Hr. Drejer skrev:Eller kampen mellem Vesttyskland og Østrig. Tyskerne scorer til 1-0 efter 10 minutter, og med det resultat gik begge hold videre, mens Algeriet røg ud. Begge hold spillede herefter ikke fodbold, og da dommerens fløjte lød faldt de tyske og østrigske spillere hinanden om halsen :lol:
Og nu åbnes der igen for sådanne scenarier med genindførelsen af puljer med 3 hold, hvor de to bedste går videre. Senest i 2026, men måske allerede ved næste VM i 2022.

Det er problematisk nok i sig selv. Men jeg er også ked af, at nogle af de kvalificerede hold kun får to slutrundekampe. Jeg synes, at der er stor forskel på, om man er sikret to eller tre kampe.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 27. mar, 2019 11:49

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Eller kampen mellem Vesttyskland og Østrig. Tyskerne scorer til 1-0 efter 10 minutter, og med det resultat gik begge hold videre, mens Algeriet røg ud. Begge hold spillede herefter ikke fodbold, og da dommerens fløjte lød faldt de tyske og østrigske spillere hinanden om halsen :lol:
Og nu åbnes der igen for sådanne scenarier med genindførelsen af puljer med 3 hold, hvor de to bedste går videre. Senest i 2026, men måske allerede ved næste VM i 2022.

Det er problematisk nok i sig selv. Men jeg er også ked af, at nogle af de kvalificerede hold kun får to slutrundekampe. Jeg synes, at der er stor forskel på, om man er sikret to eller tre kampe.
Ja, det var helt horribelt. Var det egentlig grunden til at man gik over til at give 3 point for en sejr?

Den kamp jeg referer til, skete i den sidste indledende puljekamp, hvor der var fire hold med. Herefter kommer de i nye puljer med tre hold i hver, hvor vi får to dynamitpuljer (Italien, Argentina og Brasilien og Vesttyskland, England og Spanien). Og det var faktisk ret spændende. Så reelt kan det ovenover skitseret scenarie altid eksisterer, når der er tale om en pulje organisering.

Men det går samme vej som med Champions League; de bedste skal have så mange kampe som muligt, da det giver flest penge i kassen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » onsdag, 27. mar, 2019 13:23

Hr. Drejer skrev: Brasserme havde et gudehold; som viste at gåfodbold sagtens kan lade sig gøre. De havde mit store idol (sammen med King Kenny sæføli), Zico. Men de havde også Falcao, Sokrates og den hårdt sparkende Eder, som trænede på strømpesokker, da han sparkede alt for hårdt :lol:

Det år vandt det bedste hold ikke. Brasserne var langt bedre end Italien, men tabte den bedste kamp ved det VM til dem med 3-2. Men Italien leverede den bedste måljubel. Tardellis jubel gør mig glad hver gang jeg ser den. Det er ægte glæde, og ikke selvpromovering, som man ser i dag.

Men historien med det Italienske hold, hvor flere lige var kommet ud af fængslet efter en bettingskandale af de helt store, er et eventyr. Fra fængsel til verdensmestre. Rossi havde siddet inde i 3 år, og spillede tre gode kampe ved VM, og som ufortjent gjorde ham til Europas bedste det år. Den titel tilhørte King Kenny og ingen andre!

Nu når vi taler om en skidt optakt til VM, som fængsel vel er, så må vi ikke glemme den spanske spiller Quini, som året inden blev kidnappet, og blev tilbageholdt af kidnapperne i 25 dage. Ja, der skete noget den gang far var knægt :D

Men Frankrig havde også et gudehold med Platini, Tigana, Giresse, Didier Six og Rocheteau. Men jeg vil også slå et slag for Polen (som jo vandt gruppen foran Italien), og deres storspillende angriber Boniek. Mens Maradona blev sparket ned hele tiden, og i kampen mod Italien, var det utroligt at italienerne endte med 11 spillere på banen. Rummenigge blev kun overgået af Rossi på topscorelisten. Men dette VM husede mange store spillere.

Men husker i kampen mellem Frankrig og Kuwait? Frankrig scorer et helt legitimt mål, me Kuwaits spillere protesterer, og truer med at forlade banen, da de hørte en fløjte og stoppede op. Den Kuwaitiske prinse kommer ind på banen med hele sit følge, og får sig en sludder med dommen, som så dømmer dommerkast :lol: Det var sq tider :lol: Frankrig vandt i øvrigt 4-1.

Eller kampen mellem Vesttyskland og Østrig. Tyskerne scorer til 1-0 efter 10 minutter, og med det resultat gik begge hold videre, mens Algeriet røg ud. Begge hold spillede herefter ikke fodbold, og da dommerens fløjte lød faldt de tyske og østrigske spillere hinanden om halsen :lol:
Husker godt alle de nævnte episoder. Hold da op et kaos den førte dengang med Kuwait prinsen. og med Vesttyskland mod Østrigs ørkenvandring af en kamp.

Tigana var helt fantastisk dengang.

Men Rossi <3
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 27. mar, 2019 13:45

Hr. Drejer skrev: Ja, det var helt horribelt. Var det egentlig grunden til at man gik over til at give 3 point for en sejr?

Den kamp jeg referer til, skete i den sidste indledende puljekamp, hvor der var fire hold med. Herefter kommer de i nye puljer med tre hold i hver, hvor vi får to dynamitpuljer (Italien, Argentina og Brasilien og Vesttyskland, England og Spanien). Og det var faktisk ret spændende. Så reelt kan det ovenover skitseret scenarie altid eksisterer, når der er tale om en pulje organisering.

Men det går samme vej som med Champions League; de bedste skal have så mange kampe som muligt, da det giver flest penge i kassen.
Nej, men derefter gik man over til at spille de sidste gruppekampe på samme tid. For som du siger var det i en gruppe med 4 hold. Men det kan man jo af gode grunde ikke gøre længere, hvis der kun er tre hold i gruppen!

De bedste får ikke flere kampe ved VM. Den sidste gruppekamp erstattes blot af en 1/16-finale. Udvidelsen til 48 hold skyldes nok, at der er stemmer i det for Infantino, da de mindre lande selvfølgelig får lettere ved at kvalificere sig.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 27. mar, 2019 14:00

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev: Ja, det var helt horribelt. Var det egentlig grunden til at man gik over til at give 3 point for en sejr?

Den kamp jeg referer til, skete i den sidste indledende puljekamp, hvor der var fire hold med. Herefter kommer de i nye puljer med tre hold i hver, hvor vi får to dynamitpuljer (Italien, Argentina og Brasilien og Vesttyskland, England og Spanien). Og det var faktisk ret spændende. Så reelt kan det ovenover skitseret scenarie altid eksisterer, når der er tale om en pulje organisering.

Men det går samme vej som med Champions League; de bedste skal have så mange kampe som muligt, da det giver flest penge i kassen.
Nej, men derefter gik man over til at spille de sidste gruppekampe på samme tid. For som du siger var det i en gruppe med 4 hold. Men det kan man jo af gode grunde ikke gøre længere, hvis der kun er tre hold i gruppen!

De bedste får ikke flere kampe ved VM. Den sidste gruppekamp erstattes blot af en 1/16-finale. Udvidelsen til 48 hold skyldes nok, at der er stemmer i det for Infantino, da de mindre lande selvfølgelig får lettere ved at kvalificere sig.
Ja, det er rigtigt. Det var tidspunktet. Ha ha, det var helt forrykte scener, og de algeriske tilskuere var mega sure, hvilket var forståeligt.

Det er vanvid at udvide 48 hold. Men man håber nok på overraskelser som det der skete i 1992 :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 28. mar, 2019 08:34

Apropos trådens udvikling med VM '82, så tror jeg, at flere kunne have glæde af nedenstående podcast-episode:

https://audioboom.com/posts/7214428-kic ... t-spain-82

Besvar