Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 07. jun, 2019 21:34

Ham åge har godt nok, i samarbejde med spillernes usle strejke, taget 90-95% af glæden ud af landsholdet, for mig. At han synes det er fedt med Stryger på vb , er mig stadig en gåde(når der er "masser" bedre alternativer med venstre ben.... og at vi kan spille så dødsygt, er bare træls
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » fredag, 07. jun, 2019 22:18

Wormie skrev:
Mads T. skrev:
Wormie skrev:De ligt er jo livsfarlig på dødbolde.

Med Robertson og Trent, så ville VVD og ligt score så mange mål...

det ærveligt vi angiveligt ikke er interesseret.
Der er vidst lige så mange rygter der siger at vi er interesseret.
Ja men James Pearce har sagt vi ikke er interesseret. normalt så når han siger noget så er det 95 % rigtigt.

Det giver god mening for Klopp, han har bygget Matip op til at være en solid top måske top 20 CB i verden. og Gomez var allerede bedre end matip før han blev skadet. så hvorfor gøre begge spillere kede af det ved at hente De ligt.
Og så er der Lovren som er bedste venner med Salah :)

Klopp er all-around om Trup-pleje.
Gomez og Matip er jo begge rigtig rigtig gode, men de er desværre begge ofte skadet. En De Ligt klare sig noget bedre indtil videre på den konto. De Ligt tror jeg ville kunne bringe mere stabilitet til forsvaret. Men det får vi nok aldrig svar på...

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 07. jun, 2019 22:19

Jeg kan seriøst ikke huske at have set en god dansk landskamp siden VM 98, hvor jeg var barn. De har jo enkelte gode kampe, har bare misset dem. Så fx ikke kampen mod Polen eller da co vandt 5-1 over Irland. Og så har DBU så også været ret gode til at vælge nogle sympatiske trænere, der står for noget ekstremt slattent fodbold.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 07. jun, 2019 22:41

Tom_Jorsal skrev:Jeg kan seriøst ikke huske at have set en god dansk landskamp siden VM 98, hvor jeg var barn. De har jo enkelte gode kampe, har bare misset dem. Så fx ikke kampen mod Polen eller da co vandt 5-1 over Irland. Og så har DBU så også været ret gode til at vælge nogle sympatiske trænere, der står for noget ekstremt slattent fodbold.
Olsen var da meget lidt sympatisk, og sad godt nok længe. Jeg var den eneste pro Olsen i miles omkreds af mit hjem, men derudover har du ret. åge bold, er dog det mest trælse at glo på i min tid, synes jeg. Men medierne elsker åge, så fans elsker åge bold, da de påvirkes af "eksperterne" kanal 5 skal jo gejle deres lorte bold op, og fair nok. Selv mit lokale hold, Randers spiller mere sprudlende, når Saba er i hopla :dance: .
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » søndag, 09. jun, 2019 16:31

Joe Gomez spiller ganske fint for England mod Sweitz. Forsvarerer med autoritet og skiller sig godt af med bolden.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. jun, 2019 18:51

Hvor er kvindefodbold dog elendigt.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. jun, 2019 19:39

Fowler89 skrev:Hvor er kvindefodbold dog elendigt.
Jeg så Niels Hasgård forleden, snakke om al det fodbold der er i tv, og at han hader det. Jeg har aldrig set mere end et par minutters tøse bold, men hader det, og hader at DR propper det ud i æteren, i ligstillingens navn, når nu de bare kan sende rigtig fodbold....Eller pause fisk. Chick ball :roll:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zalcos » søndag, 09. jun, 2019 22:04

Jeg har set begge Hollands kampe ved nations league, og Ajax kæmpe i CL play-off. Jeg kan ikke se at De Ligt er bedre end Gomez. :roll:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » søndag, 09. jun, 2019 22:08

zalcos skrev:Jeg har set begge Hollands kampe ved nations league, og Ajax kæmpe i CL play-off. Jeg kan ikke se at De Ligt er bedre end Gomez. :roll:
Nej. Men han er mindre skadet. Desværre er Gomez lidt en herre forfulgt skader. Lovren og Matip ligeså.
Det kunne være rart med en stabil makker til VvD.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » søndag, 09. jun, 2019 22:15

zalcos skrev:Jeg har set begge Hollands kampe ved nations league, og Ajax kæmpe i CL play-off. Jeg kan ikke se at De Ligt er bedre end Gomez. :roll:
Helt enig. Han har næsten altid en kostbar fejl i sig. Kostede i mine øjne også målet til Portugal for lidt siden. Måske sammen med keeperen, som glemte at tage med hænder.
Kloppite

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » søndag, 09. jun, 2019 23:33

zalcos skrev:Jeg har set begge Hollands kampe ved nations league, og Ajax kæmpe i CL play-off. Jeg kan ikke se at De Ligt er bedre end Gomez. :roll:
Er ganske enig. Der hvor De Ligt dog er bedre, er ved offensive dødbolde. En anden ting, der også kan give De Ligt en fordel, er hans udtryk. Han skyder brystet fremad og går forrest, tager ansvar og viser sig mere frem. Her er Gomez noget mere tilbageholden.

Synes jeg ser De Ligt mange gange forsøge sig i glidende taklinger, hvilket, for mig, er sidste udvej som forsvarsspiller. Når det sker så relativt ofte, så er det fordi han enten er fejlplaceret eller ikke er hurtig nok. Her ser man ikke lige så ofte Gomez i disse taklinger, med mindre det er strengt nødvendigt.

Jeg er sikker på Gomez nok skal vise sin klasse, og nok skal vise han kan holde sig skadesfri. Han skal de næste par sæsoner, doseres i hvilket kampe han skal spille. Han er super alsidig og kan placeres uden at det svækker hans defensive niveau, på både venstre back og højre back. Med ham på banen, man man også ændre forsvartaktik til et tremands forsvar, med offensive wingbacker. De Ligt ser jeg kun som centerback.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » mandag, 10. jun, 2019 21:08

Ikke meget “The Kop” over den tribune DK angriber imod her i første halvleg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 10. jun, 2019 21:15

Det kan da ikke være rigtigt at Danmark ikke kan præstere to bedre backs end det ynk vi ser i dag. Ankersen er som sædvanligt pinlig og stryger Larsen er jo for fanden ikke venstre back
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » mandag, 10. jun, 2019 21:27

Det kan da heller ikke været rigtigt at vi ikke kan fylde parken bedre på en lun sommeraften.
Men måske har mange det som mig. Jeg var ikke engang klar over at vi spillede i fredags. Så spændende synes jeg landsholdsfodbold er.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. jun, 2019 21:29

Emmy skrev:Det kan da ikke være rigtigt at Danmark ikke kan præstere to bedre backs end det ynk vi ser i dag. Ankersen er som sædvanligt pinlig og stryger Larsen er jo for fanden ikke venstre back
Men det er vel ved at være et problem vi har haft siden Jan Heintze stoppede. Med mellemrum har vi haft ok spillere, der så er blevet skadet eller bare gået i stå.
Jeg er bestemt ked af at Durmisi ikke må være med fordi han er for offensiv og jeg overvejer lidt om ikke vi burde gå over og spille med tre mand i bagkæden og så bruge wingbacks - Durmisi og Wass.
Men hvis de fleste danskere spiller 4-4-2, 4-3-3 eller 4-5-1 i ungdomsårenes og ude i klubberne, så er det jo svært at få dem til at fungere optimalt i en 3-5-2, selvom vi jo har rigeligt med dygtige midtstoppere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar