Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » mandag, 11. dec, 2017 15:03

Hr. Drejer skrev:Managere har et brand. De slår sig op på at være dygtige til et eller andet inden for trænergerningen. Pep er god til at få gode klubber til at præstere. Han er manager for top 3 klubber i deres respektive hjemlande - Barca, Bayern München og Man C. Han vil aldrig kunne få Stoke til at præstere bedre, fordi det er ikke det han kan.
Jeg tror nu nok, at Pep kunne gøre et godt stykke arbejde med Stoke, såvel som med f.eks. Liverpool. Selvfølgelig er der grænser for, hvad man kan rykke i konkurrence med de nyrige klubber. Men har svært ved at forestille mig, at Pep ikke skulle kunne gøre et bedre stykke arbejde end Mark Hughes. Men det er jo kun gisninger, og mit gæt er ikke beder end dit. Jeg har bare svært ved at bebrejde ham hans valg af klubber hvis jeg skal kigge på det nøgterne, og ikke med de mere fodboldromantiske briller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 11. dec, 2017 18:28

Nogle har tendens til at undervurdere Guardiola. Den fodbold hans hold spiller er jo helt vild. Han overtog et Barca-hold, der var milevidt fra Real Madrid, og gjorde dem suveræne. Han forbedrede et Bayern-hold, der lige havde vundet The Treble - ikke i CL, men hvis man ser på selve spillet. Og nu i City efter en problematisk første sæson. En utroligt dygtig taktiker, der sætter helt nye standarder. Andre trænere har haft dyre trupper uden at præstere noget lignende.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 11. dec, 2017 18:54

AJ skrev:Nogle har tendens til at undervurdere Guardiola..
Nogle(ikke alle naturligvis) har omvendt en tendens til, at lytte til frimann og co. og lade sig smitte af deres glorificering. Penge betyder en masse i fodbold, dem bruger Spurs ingen af men ligger efterhånden i toppen non stop, LFC har også brugt få pund, city brugte 1,6 mia på et par dage.... på backs. Andre trænere har jo også haft dyre trupper, uden at præstere naturligvis, pep sidste sæson blandt andet. Spurs har brugt under 6 mill pund alt i alt siden 17/16 sæsonen, og spiller med hvor det er sjovt, trods en lille krise i denne sæson, Leicester vandt med "skrald", så andre managers kan top præstere med nul og niks.

Og fair at synes han er et vidunder, det gør jeg bare ikke. Pochettino står bare aller øverst hos mig, med længder ned til 2´eren, som ihvertfald ikke er Pep og heller ikke fodbolddræberen i den anden manchester klub.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » mandag, 11. dec, 2017 19:14

Spurs... hvad har de lige vundet?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 11. dec, 2017 21:00

Det er jo også mærkeligt at påstå, at Spurs ikke har brugt penge blot fordi de solgte Bale for et helvedes beløb for 4 år siden samt Walker til netop Man City i sommer.
Desuden har City jo givet overpris for flere af deres spillere såsom Walker og Stones. Det gør jo ikke, at spillerne bedre, at de har kostet meget.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. dec, 2017 21:29

Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Managere har et brand. De slår sig op på at være dygtige til et eller andet inden for trænergerningen. Pep er god til at få gode klubber til at præstere. Han er manager for top 3 klubber i deres respektive hjemlande - Barca, Bayern München og Man C. Han vil aldrig kunne få Stoke til at præstere bedre, fordi det er ikke det han kan.
Jeg tror nu nok, at Pep kunne gøre et godt stykke arbejde med Stoke, såvel som med f.eks. Liverpool. Selvfølgelig er der grænser for, hvad man kan rykke i konkurrence med de nyrige klubber. Men har svært ved at forestille mig, at Pep ikke skulle kunne gøre et bedre stykke arbejde end Mark Hughes. Men det er jo kun gisninger, og mit gæt er ikke beder end dit. Jeg har bare svært ved at bebrejde ham hans valg af klubber hvis jeg skal kigge på det nøgterne, og ikke med de mere fodboldromantiske briller.
Jeg tror blot at PEP's tilgang flugter bedre med den i en storklub, som har ambitioner om at vinde ligaen og CL. Det som Stoke skal overleve på er helt andre dyder end dem som jeg tolker PEP står for. Jeg ser ikke for mig at PEP står for fight, hårde tacklinger, fysisk dominans etc.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » mandag, 11. dec, 2017 23:12

Surf skrev:Spurs... hvad har de lige vundet?
Du fatter ikke pointen eller vil ikke fatte den. fred være med det, I synes doping pep er gud, det gør jeg ikke.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » mandag, 11. dec, 2017 23:17

Det er altid en svær diskussion, når man skal vurdere om managers i store klubber reelt er bedre / dygtigere end managers i mindre klubber. Personligt er jeg lang mere imponeret over managers, der har formået at lave resultater med klubber som ikke sidder på den absolutte økonomiske magt i deres ligaer. Det er derfor, jeg imponeres mere af Rafa, Rainieri, Simeone, Klopp og i sin tid også Wenger. Det er da bestemt muligt, at Mourinho og Pep er bedre managers. Men før de påtager sig en anden slags udfordring bliver det lidt en pærer og æbler sammenligning.

Jupp Heynckes leverede jo også fremragende resultater, når han var i Bayern og Real, mens han med alle de mindre klubber, som han har haft, leverede resultater som ganske givet har været acceptable indenfor rammerne i de klubber, men som bare ikke syner af meget, fordi der er tale om midterplaceringer. Er Heynckes dygtigere end Klopp, fordi han har vundet the Treble? Er han dygtigere end Pep, fordi han vandt mere med samme hold som Pep, end Pep formåede. Eller er Pep dygtigere, fordi han kun har været i topklubber og sammenlagt har flere titler end Heynckes?

Mancini er en manager, der har vist, at han sagtens kunne vinde titlerne i Inter og Man City, da han havde alverdens midler til rådighed. Men da han vendte tilbage til Inter, var de slet ikke den økonomiske magtfaktor i italiensk fodbold længere, som de tidligere var, og resultaterne blev derefter. Enten betød pengene en hulens masse i hans tilfælde, eller også blev Mancini en dårligere manager?

Jeg forstår godt, hvorfor Pep og Mourinho ikke pludselig vælger et manager-job i eksempelvis Newcastle, Spurs, Schalke, Dortmund, Valencia eller Sevilla. Hvorfor pokker skulle man bevidst vælge et sikkert dårligere betalt job i en mindre prestigefyldt klub? Men jeg gad godt at se, hvad de kunne få ud af det. Og så længe det ikke sker, vil vi på begge sider altid kunne argumentere for at vores frugt er den bedste.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 12. dec, 2017 07:48

Thommo skrev:
Surf skrev:Spurs... hvad har de lige vundet?
Du fatter ikke pointen eller vil ikke fatte den. fred være med det, I synes doping pep er gud, det gør jeg ikke.
Jo jeg gør. Jeg er bare så træt af al den lovprisning af Spurs.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 12. dec, 2017 10:38

AJ skrev:Nogle har tendens til at undervurdere Guardiola. Den fodbold hans hold spiller er jo helt vild. Han overtog et Barca-hold, der var milevidt fra Real Madrid, og gjorde dem suveræne. Han forbedrede et Bayern-hold, der lige havde vundet The Treble - ikke i CL, men hvis man ser på selve spillet. Og nu i City efter en problematisk første sæson. En utroligt dygtig taktiker, der sætter helt nye standarder. Andre trænere har haft dyre trupper uden at præstere noget lignende.
Var de så ringe?
de havde dårlige resultatet, men hele fundamentet var der og de helt store stjerner på Peps Barca hold var allerede spillet ind på holdet og du kan påstå at han blot skulle lave nogle få ændringer og få smidt nogle af de gamle stjerner af holdet og så kørte det bare.

Jeg ser Frank Rijkaark som en bedre manager end Pep simpelthen fordi Rijkaard havde en meget større opgave med at få gang i holdet og godt nok vandt han jackpotten med Ronaldinho og der var gode spillere på holdet i forvejen og han for lang tid om at indse at Saviola var en bedre angriber end Kluivert, men fik godt nok flyttet holdet, der ikke bare var langt fra Real Madrid dengang, men også efter Valencia.
Jeg er lidt småsur over at folk tror at Guardiola skabte Messi og Iniesta ved at stikke sin hånd i den katalanske muld og sige: "BAAAAAH HUMBUG!"

Men Pep er rigtig god til at håndtere sine spillere, det var det der gjorde ham en genial ungdomstræner og han tager presset væk fra spillerne på en sundere måde end f.eks. Mourinho.
Men det er jo umuligt at lave 1:1 sammenligninger af forskellige trænere, kulturelle forskelle spiller også ind.
Pep er også god fordi et top hold skal kunne score mod de fleste og som offensiv træner har han en fordel der, mens Rafa og Mourinhos jernforsvar er en kæmpe fordel i cup kampe. Og så er der klubbernes øvrige ledelses organ, Rafa var ofte hæmmet af at klubben ikke havde samme strategi som han havde, Pep fandt ud af i Bayern at han skal vinde samtlige kampe i fire sæsoner i træk før han slipper for at st skoleret foran Kaizeren osv.

Anyways, jeg er ked af at sige det, men der er ingen tvivl om at Lippi er verdens bedste træner :aliboronz6: eller han var indtil 2006.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 12. dec, 2017 11:40

For mig var Cruyff noget helt specielt. Det var han i øvrigt også som spiller.
Kloppite

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hendo » onsdag, 13. dec, 2017 12:11

texy skrev:For mig var Cruyff noget helt specielt. Det var han i øvrigt også som spiller.
Meget enig! Samlet set, som træner, spiller osv. er der ikke mange, hvis nogen overhovedet der har haft større indflydelse og påvirkning på fodboldspillet.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nikand » torsdag, 14. dec, 2017 21:32

Et indspark i diskussionen er en ting til juletræet. Bogen feltherrer om verdens største fodboldtrænere af Hedegaard Boye og Niels Idskov.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 16. dec, 2017 18:55

Hvordan kan Pawson dømme straffe mod Lovren, når han ikke dømte på Rose.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 16. dec, 2017 19:01

Hvor er Sane og De Bruyne gode!

Besvar