Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion

Side 2 af 13 [ 193 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Forfatter besked

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Fedt indlæg. Jeg syntes du har fornuftige tanker hele vejen. Entusiasmen bobler da frem af skærmen, fedt at læse.

Ang. DK er jeg også mega irriteret når Cornelius skal spille fløj, det er da noget værre sjusk at se på, især fordi vi spiller med en rigtig 10’er. Men der er også folk som Youssouf Poulsen, Braithwaite og Sisto der pludselig kan boble op og give Eriksen nogle reelt gode afleveringsmuligheder og så kan vi blive farlige!
Altså på en vi kommer i 1/8 finalen agtig måde, måske 1/4 med en god portion held. Men altså det er held oveni at flere spillere skal steppe op.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Jesper skrev:
Hvad tænker I?

Du fortjener et svar. Jeg vil dog kun respondere på dine tanker om gruppespillet, da evt. uenighed om udfaldet her ændrer præmisserne for knock-out runden :)

Jesper skrev:
A) Uruguay, Rusland, Egypten, Saudi Arabien

Førstnævnte må anses som klar favorit, selv om de skal sætte deres lid til få spillere, som skal ramme topformen. Rusland er i lang tid ikke været særligt velfungerende, men mon ikke hjemmebanefordelen trods alt giver et avancement. Salah og co kan vise sig at klemme sig igennem på Ruslands bekostning.

Jeg synes faktisk, at Uruguay har et mere spændende hold end de plejer. Deres midtbanespillere kan mere med bolden. Der er nye spændende navne som f.eks. Bentancur, der dog ikke har fået meget spilletid for Juve. Men det er andre tider end med Gargano og Arevalo, der kun kunne sparke folk ned.

Jesper skrev:
B) Iran, Marokko, Portugal, Spanien

Her er der nok ingen tvivl om, at Spanien trækker det længste strå. De har et rigtigt stærkt hold, hvor kombinationen af unge og rutinerede virker stærk. Portugal må anses som dem, der bliver toer, hvor de som sædvanligt skal stole på Ronaldo.

Spanien er selvfølgelig favorit, men Portugal vandt jo EM, og de har da også nogle gode spillere, der på dagen kan gøre det surt for alle hold. Dog skal Marokko ikke undervurderes. De lukkede slet ikke mål ind i de sidste 6 kval-kampe. Formentlig i høj grad takket være Benatia fra Juve. Men de har også en interessant spiller som Ziyech fra Ajax på midtbanen. Det kunne godt blive npgle målfattige kampe i denne gruppe på trods af de to favoritters offensive kvaliteter.

Jesper skrev:
C) Danmark, Australien, Frankrig, Peru

Nok den pulje med den klareste favorit; Frankrig. Dernæst kan Danmark formentlig nok klemme sig videre på bekostning af to svage modstandere.

Jeg er efterhånden blevet ganske nervøs for Peru-kampen i første runde. En nøglekamp. De har ikke de store navne på papiret, men de har kvalificeret sig fra en stærk sydamerikansk række, hvilket man ikke bare lige gør. Farfan viste også i efteråret, da FCK mødte Lokomotiv Moskva, at han ikke helt har glemt, hvordan man spiller fodbold. Derudover har de nogle rutinerede forsvarsspillere fra bl.a. den mexicanske liga, som jeg tror er lidt undervurderet blandt europæere.

Jesper skrev:
D)

Argentina, Island, Kroatien, Nigeria

Sikke en dynamitpulje, hvor alt kan ske. Og man skal ikke undervurdere Island i den her sammenhæng. Jeg tror umiddelbart mest på Argentina og Nigeria, selv om Kroatien vel har lige så gode muligheder.

Jeg er med på, at det er en åben gruppe, men Kroatien bør kunne slå Nigeria ud. Det er lige før, at deres materiale er bedre end Argentinas, hvis man lige ser bort fra Messi og et par af angriberne. En midtbane med Modric, Rakitic og Kovacic bør simpelthen kunne sætte noget sammen.
Det er rigtigt, at man ikke skal undervurdere Island. De har ligesom Real Madrid (uden øvrig sammenligning!) en evne til at vinde, hvor man efter at have set kampen ikke forstår, hvordan det gik til.

Jesper skrev:
E) Brasilien, Costa Rica, Serbien, Schweiz

Brasilien går sikkert videre og Serbien må anses som en smule stærkere end Schweiz.

Jeg tror ikke, at Serbien nødvendigvis er bedre end Schweiz, der vandt deres første ni kampe i kvalen, hvorefter de tabte til Portugal, hvilket sendte dem ned på 2. pladsen! Men det bliver spændende at følge Sergej Milinkovic-Savic. Jeg tør slet ikke at tænke på hans markedsværdi, hvis han spiller et godt VM!
Costa Rica overraskede jo gevaldigt i 2014, men det kan da ikke være rigtigt, at det skal ske igen? Men med Navas på mål kan alt åbenbart ske...

Jesper skrev:
F)

Sverige, Mexico, Sydkorea, Tyskland

Også en svær pulje. Sydkorea og Sverige har på hver deres måde gode kollektiver, men jeg tror at Tyskland og Mexico går videre.

Sverige spiller meget defensivt, men på landsholdsplan er det stadig en gangbar vej. Jeg håber og tror dog på Mexico, der bl.a. har et spændende navn i Hirving Lozano fra PSV. Lynhurtig og med masser af power! Sydkorea er nok lidt for afhængige af Son til at kunne spille med om videre deltagelse.

Jesper skrev:
G) Belgien, England, Panama, Tunesien

Det må forholdsvis sikkert være Belgien og England, der går videre. Tunesien kan måske overraske i en enkelt kamp.

Ja, England skal nok gå videre. Forestil jer lige reaktionen ellers. Der er ikke forventinger til, at England skal nå specielt langt, men hvis de end ikke går videre, vil det være en katastrofe.
Både Belgien og England vild og være uden chance for at nå langt, hvis Panama spiller som mod DK tidligere på året. For så vil alle deres spillere være skadede x)

Jesper skrev:
H) Colombia, Japan, Polen, Senegal

Her er jeg i oprigtig tvivl. Jeg har en lille fidus til Japan og Senegal, så dem vælger jeg, selv om alle hold kan gå videre i den her pulje.

Colombia og Polen går videre.

Jesper skrev:
Et par om Danmark:

Jeg er ikke synderlig imponeret af vores landstræner og det spil, han ind i mellem vil have os til at spille, hvor Cornelius på Drillo-agtig vis spiller højre kant, det rækker ikke på det her niveau. Eriksen har format, men det er der ingen af de andre der har. Jeg synes egentlig vi har mange boblere, men når man partout vil satse på Kvist, så siger det noget om, hvor meget man tror på fremtidens spillere. Det bliver en lala-slutrunde, hvor klaphatten ikke bliver trukket synderligt frem.

Cornelius på højre vil været godt våben mod Peru, der ikke er specielt høje. I andre kampe kampe kan det give mere mening med Yussuf eller sågar Braithwaite på højrekanten. Cornelius mod Peru pga. fysikken, Yussuf mod Australien pga. fysik og hurtighed, og Braithwaite mod Frankrig pga. hurtighed og spil på kontra. Et muligt scenarie.

Jesper skrev:
Generelt tror jeg tendensen fra eks. CL vil fortsætte, hvor det er de bedste angrebshold, der vil gå videre. Jeg tror det bliver en stor slutrunde og som altid vil hold overraske positivt, og andre vil falde igennem, så en ting kan jeg garantere: Min forudsigelse vil ikke holde! :-)

Landshold har ikke ligeså meget tid til at få de offensive relationer på plads, hvorfor det bedre vil kunne betale sig at spille defensivt. Målgennemsnittet ved VM falder og falder. Lad os håbe, at tendensen stopper nu :)

Kunne være “sjovt”, med en 1/8 dels-finale imellem Spanien og Egypten !.....-:) De er i Gruppe A Og B, nr.1 og 2 møder hinanden fra de puljer i 1/8 del. Man tør slet ikke tænke på hvis Salah ikke når at blive klar til VM, men uanset hvad så ryger kampen nok ind under “højrisiko kamp”......-:) Man må håbe for Ramos, at hvis dette scenarie skulle ske, at han har tilkaldt den russiske hær til at passe på ham....-:) !

AJ skrev:
Landshold har ikke ligeså meget tid til at få de offensive relationer på plads, hvorfor det bedre vil kunne betale sig at spille defensivt. Målgennemsnittet ved VM falder og falder. Lad os håbe, at tendensen stopper nu :)

Men man kan jo heller ikke lave de der veltrænede forsvar som Burnley og Man Utd. har, det er der heller ikke tid til. Et problem er lidt presset, man så for fire år siden at puljekampene havde mange mål og godt spil, men i 1/8 finalerne var alle nervøse, undtagen Tyskland de blev vel først nervøse i finalen ellers havde de vundet den i 1. halvleg.

Jeg tror f.eks. i Argentina er man mere bange for at tabe stort så derfor er man defensiv, men det er jo fjollet når man har Messi og Arguerro og en masse andre geniale offensivspillere. Italien havde i nogle år den kæmpe fordel at man kunne bruge bagkæden fra Juve, det var altså guld værd for dem.

Spanien havde også stor succes med at komme lidt mere frem af banen og udnytte de offensivspillere man havde og at Puyol, Casillas og Ramos var vandt til at spille på offensive hold. Tyskland der også har været gode de sidste mange slutrunder har også spillet mere offensivt end de behøvede.

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 42
Gammel nyhed, men det er lige gået op for mig at Durmisi blev skåret fra truppen forleden, om jeg begriber det :wall: PEH er jo åbenbart ikke Åges kop te, det er Kvist derimod, han er jo så bænkevarmer for SL´s 4.!! bedste hold. Pinligt og jammerligt. Hmm selv om jeg er sofa træner, vil jeg alligevel sige jeg ville være bedre til at udtage bruttotruppen, med PEH og naturligvis Durmisi( ;) ), og jeg ville insistere på at sætte Durmisi ind som klart 1. valg....Hvis jeg havde muligheden. så kan Åge sætte resten. Det næste er vel Sisto bænkes, af ham Åge....

Hvad Pierre sagt der diskvalificerer ham? For har jo hørt "eksperterne" sige han er faldet i unåde, men ikke hvorfor. Han skulle være taget til FCK på 6. mdr leje her op til VM, så var det en no-brainer at han skulle med.

Brugeravatar

Nå det var attituden i forb, med en udskiftning, der har fornærmet Åge. Enig i det er træls at se på det fis når der udskiftes, men kom videre mand.

Thommo skrev:
Nå det var attituden i forb, med en udskiftning, der har fornærmet Åge. Enig i det er træls at se på det fis når der udskiftes, men kom videre mand.

Ja det dur ikke hvis træneren reagerer mere barnligt end spilleren gør :D.

Man vil jo gerne have spillerne til at kæmpe indtil dommeren fløjter eller at de skal bæres fra banen.

Brugeravatar

Ja, og er med på han har en anden filosofi end mig, men fatter bare ikke at enten Boilesen eller Durmisi ikke er med. Durmisi er, hvis jeg bliver spurgt, edder-banke-mig god, men det er nok PEH sygen der igen slår til. Vinderen har altid ret, og hvis vi vinder metal uden en vb i truppen...så har Åge set korrekt, J.Knudsen er vb muligvis og har jo spillet imponerende 3 kampe. Jeg er personligt ligeglad med at Åge er laaaangt mere sympatisk end Olsen, jeg var mere enig i Olsens valg, men Åge får resultaterne indtil videre. Som træner, specielt landsholdstræner i et lille land, må man sluge en kamel engang imellem. Durmisi er bedre end Stryger, Knudsen og ja jeg kunne blive ved, kæft jeg er begejstret for ham. Ligeså PEH med hans entusiasme. Nå men ja hatten på, selv om jeg har svært ved det....Kvist, Stryger som potentielle og sandsynlige startere.....Jøsses......Nå men :flag5:

Thommo skrev:
Ja, og er med på han har en anden filosofi end mig, men fatter bare ikke at enten Boilesen eller Durmisi ikke er med. Durmisi er, hvis jeg bliver spurgt, edder-banke-mig god, men det er nok PEH sygen der igen slår til. Vinderen har altid ret, og hvis vi vinder metal uden en vb i truppen...så har Åge set korrekt, J.Knudsen er vb muligvis og har jo spillet imponerende 3 kampe. Jeg er personligt ligeglad med at Åge er laaaangt mere sympatisk end Olsen, jeg var mere enig i Olsens valg, men Åge får resultaterne indtil videre. Som træner, specielt landsholdstræner i et lille land, må man sluge en kamel engang imellem. Durmisi er bedre end Stryger, Knudsen og ja jeg kunne blive ved, kæft jeg er begejstret for ham. Ligeså PEH med hans entusiasme. Nå men ja hatten på, selv om jeg har svært ved det....Kvist, Stryger som potentielle og sandsynlige startere.....Jøsses......Nå men :flag5:

Morten Olsens valg in at gøre Silberbauer til VB :D?

Hvis det forbedrer harmonien eller balancen på holdet kan det sagtens give mening. Jeg syntes ofte at de fleste landshold spiller skuffende og ikke finder rytme, så den del er også sindsyg vigtig.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Thommo skrev:
Gammel nyhed, men det er lige gået op for mig at Durmisi blev skåret fra truppen forleden, om jeg begriber det :wall: PEH er jo åbenbart ikke Åges kop te, det er Kvist derimod, han er jo så bænkevarmer for SL´s 4.!! bedste hold. Pinligt og jammerligt. Hmm selv om jeg er sofa træner, vil jeg alligevel sige jeg ville være bedre til at udtage bruttotruppen, med PEH og naturligvis Durmisi( ;) ), og jeg ville insistere på at sætte Durmisi ind som klart 1. valg....Hvis jeg havde muligheden. så kan Åge sætte resten. Det næste er vel Sisto bænkes, af ham Åge....

Hvad Pierre sagt der diskvalificerer ham? For har jo hørt "eksperterne" sige han er faldet i unåde, men ikke hvorfor. Han skulle være taget til FCK på 6. mdr leje her op til VM, så var det en no-brainer at han skulle med.

Helt enig. Man overvejer jo, om man overhovedet gider at bruge tid på at se DKs kampe.

Kvist? Det forklarer jo alt. Vi kan jo lige så godt smide Mølby på banen så.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Jeg synes det er sensationelt på den negative måde at Leroy Sané simpelthen ikke er udtaget til den tyske trup. Det er helt vildt.

Emmy skrev:
Jeg synes det er sensationelt på den negative måde at Leroy Sané simpelthen ikke er udtaget til den tyske trup. Det er helt vildt.

Det er fordi han er for dygtig en dribler. Löw har det bedst med spillere der kun er gode til afleveringer.

Brugeravatar

Jeg forstår ikke helt det danske set up. Hvordan kan en mand (Kvist), der ikke engang er fast mand i Superligaen (ja, så utrolig svag liga) være fast mand. Hvorfor kan man ikke bruge en venstrebenet på venstre back? Hmm

Brugeravatar

Stryger og Kvist starter, i hvad der vel også starter ovre ved putin. Ikke for at være negativ, men hold kæft det er usselt.....Specielt når alternativerne, sidder i Sevilla og Southampton. Jeg kan ikke lide åge, og det er han velsagtens ligeglad med, lorte trup siger jeg bare....Dolberg er tilmed med, 6 mål i 23 kampe, i en lorte liga :wall: Så havde jeg alligevel klart foretrukket Bendtner, eller Elkjær. Til EM, hvis vi kval´er os, udtages Rune Klan og/eller Øgendal velsagtens, ene og alene pga deres evne til at sprede godt humør. Det ville overraske, men når Bjelland, Durmisi og PEH er undladt, kan alt ske.

Jeg ville godt sige jeg ikke vil se det skidt, men jeg ser det naturligvis, og håber på guld.

Og fra nu af, vil jeg prøve at være positiv om landsholdet....resten af sommeren

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Ja, vi er ubesejret i 15 kampe, har ikke lukket mål ind i 2018, og har kvalificeret os til VM, hvor er det elendigt man!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 2 af 13 [ 193 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion