Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion

Side 1 af 2 [ 19 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Forfatter besked
Brugeravatar

Kan det passe at nummer 4 fra de store ligaer ikke skal spille kvalifikation til CL næste sæson, men er direkte i gruppespillet?

Har jeg forstået det rigtigt?

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... 801.html#/

Sent from my iPad using Tapatalk

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Ja.

Brugeravatar

Alder: 39
Champions League nu med endnu færre mestre! Kan være godt for Liverpool - men synd for fodbolden og de mindre ligaer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alder: 40
nikand skrev:
Champions League nu med endnu færre mestre! Kan være godt for Liverpool - men synd for fodbolden og de mindre ligaer.

Problemet er navnet - CHAMPIONS league - da den indikerer at det er mestre. Næh. Europa League havede været et godt ord :-p

Men om det er synd for fodbolden? Tjae. Selvfølgelig sker der overraskelser, men primært bliver de små hold pt. udraderet af de store, og mange kampe er ikke meget værd at se, før i hvert fald gruppespillet. (altså lige ud over Liverpoolkampe, som altid er værd at se ;-) ) og selv i gruppespillet ser vi en masse virkelig dårlige kampe, fordi der er mange hold, der spiller efter at sikre sig en uafgjort, mens de håber på en 3. plads, der kan sende dem i Europa League.

Så imø, så er det godt for fodbolden - som i den fodbold der kommer til at blive vist til os fans - men måske nok skidt for fodboldspillere i mindre ligaer.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Bojangles skrev:
nikand skrev:

Problemet er navnet - CHAMPIONS league - da den indikerer at det er mestre. Næh. Europa League havede været et godt ord :-p

Men om det er synd for fodbolden? Tjae. Selvfølgelig sker der overraskelser, men primært bliver de små hold pt. udraderet af de store, og mange kampe er ikke meget værd at se, før i hvert fald gruppespillet. (altså lige ud over Liverpoolkampe, som altid er værd at se ;-) ) og selv i gruppespillet ser vi en masse virkelig dårlige kampe, fordi der er mange hold, der spiller efter at sikre sig en uafgjort, mens de håber på en 3. plads, der kan sende dem i Europa League.

Så imø, så er det godt for fodbolden - som i den fodbold der kommer til at blive vist til os fans - men måske nok skidt for fodboldspillere i mindre ligaer.

Det komme til at øge forskellen på rig og fattig i fodbold, mellem de gode og de dårlige ligaer, den tid hvor Ajax lige kan holde på en kerne af gode unge spillere og være med i Europa et år eller to er forbi, og det er jeg lidt ked af.

Men ja det vil da øge seværdigheden af en gennemsnitlig CL gruppekamp en lille smule.

Hello you all pool-boys. Can I ask you something?

Jeg er Madridista, og har været det siden 2001-2002 sæsonen. Jeg er kun her fordi Liverpool er i finalen, og jeg vil gerne vide noget om jeres hold.

Nu da Liverpool er hovedmodstanderen, vil jeg gerne vide hvad Liverpools ideal opstilling er, hvem jeres stærkeste kort på bænken er, og hvad jeres største svaghed i start-11 er.

Real Madrids ideal opstilling bliver det her:

-------Ronaldo----------Benzema----------
-------------------Isco-----------------------
------Kroos----Casemiro-----Modric--------
Marcelo----Ramos---Verane----Carvajl-----
-----------------Navas-----------------------

Bænken plejer at se sådan her ud:
----------------Mayoral-------------
--Asensio-----------------Vasquez/Bale--
-------Ceballos--Ilorente--Kovacic------
-Theo----Nacho---Vellejo-----Archraf---
----------------Casilla--------------------

Real Madrid har 2 specifikt svagheder i start-11: Benzema som plejer at være svingende, og Navas som har tendens til at lave drops. Navas er nok i top10-12 bedste målmænd, men han er bare ikke i nærheden af at være i top3. Jeg tror ikke at Benzema bliver førsteangriber i næste sæson, og en ny angriber kommer. Icardi og Lewandowski bliver nævnt hyppigt. Navas bliver nok erstattet med David de Gea taget i betragtning hans kontraktsituation.

I finalen kan I forvente at Zidane kommer til at udskifte Isco og Benzema med henholdvis Asensio og Vasquez i anden halvleg for at friske det op med nye ben, hvor Ronaldo så rykker i midten flankeret af Asensio og Vasquez. Sandsynligvis skifter han også Kovacic ind med enten Casemiro eller Modric i anden halvleg. - For det plejer han at gøre.

Sæsonen har været på randen af fiasko: det startede som lyn da vi slog henholdvis United og Barca i europæisk og spansk supercup. Men i første halvdel af La Liga missede vi nogle dumme point at vi sakkede bagud med det sammen. Vi vandt så en, efter min mening ligegyldigt, world cup. I anden halvdel af La Liga har vi steppet lidt op, men det var for sent at hente Barcelona. - Taber vi finalen, vil sæsonen blive opfattet som gedigent fiasko.

Må jeg høre det tilsvarende status for Liverpool? Ham der Chamberlain OXlade(staveplade?) er skadet og kommer ikke i finalen. Er det en svækkelse?.

Hvad er start-11 og hvad er jeres åbenlyse svagheder? - Vil Liverpool opfatte et nederlag i finalen som en gedigent fiasko, eller vil I være tilfredse med at have nået det i hele taget?

vh

Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 43
Twitter: @LFCDanishBranch
Jævnfør vores retningslinjer, så bedes du skrive i din signatur, af hensyn til de andre brugere, at du er Real Madrid fan!

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
@ saladin.

Jeg synes nu også, at der om ikke er en svaghed, så er der i hvert fald en mulighed for at udnytte det rum, som Marcelo efterlader sig, når han ryger frem. Du er måske heller ikke bekendt med vores 3 forreste, men særligt de 2 yderste mangler ikke fart ;)

Jeg synes heller ikke, at RM spiller i et super højt tempo, når man er vant til at se PL og Liverpool, og da Jeres spillere er lidt oppe i årene og så ret trætte ud mod BM til tider, så bliver det også et issue. I kampen mod BM hjemme hos Jer satte BM tempoet op, da de jagtede mål, og det resulterede i en noget mere seværdig kamp, men det var også propfyldt med fejl.

Jeg frygter primært Jeres venstre side med Marcelo og Ronaldo (selvom vi også kan udnytte den offensive Marcelo), I har bestemt også nogle, der kan sparke til kuglen fra længere afstand, Ronaldo generelt, da han er irriterende afgørende i alle Jeres vigtige kampe, og så har I en rutine i disse kampe, som vi ikke helt har endnu med dette hold.

Hvis du går ind og læser lidt om vores tidligere bedrifter, så vil du forstår, at Liverpool er en klub, der SKAL vinde pokaler, og vi er naturligvis ikke tilfredse med at blive nr. 2, når vi står der, selvom sæsonen med ligaplacering som nu samt finaledeltagelse som sådan er godkendt. Det gik i øvrigt fint for os, sidst vi mødtes i en CL finale, hvis du vil læse lidt om vores 5 sidste møder:

https://www.theguardian.com/football/20 ... ory-so-far

Startopstillingen kan du nærmest sætte penge på, da vi er meget skadesplagede, og da Klopp valgte en strategi med ikke at købe spillere i januar, så vi har kørt med en relativ smal trup særligt offensivt:

---- Mané ------ Firmino ------ Salah ----

------- Wijnaldum --------- Milner -------

---------------- Henderson --------------

Robertson - van Dijk - Lovren - Trent A-A

--------------- Loris Karius --------------

Bænk: Mignolet, Clyne, Klavan, Emre Can, Lallana, Ings, Solanke

Jeg håber på, at Can og Lallana er klar til at deltage i denne finale... Andre vil sikkert også gerne bidrage med lidt ?

Ville Oxlade-Chamberlain have fået et startplads hvis han ikke var skadet?

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Saladin skrev:

Ja helt sikkert. Ox, Milner og Hendo på midten.

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 42
Ja. Som sæsonen skred frem, fornemmede jeg at Klopp så det samme lys i Ox som jeg gør. Han er min 1. mand på midtbanen hvis jeg sad ved roret. Jeg tror nu nok Klopp vel så lys i ham fra starten, ellers havde LFC vel ikke købt, men han blev kørt aaaalt for langsomt ind på holdet, efter min mening....For den midt...........Fuck den giver mig dårlig mave, Cou er stadig savnet på midten.

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 42
Emmy skrev:
Saladin skrev:

Helt enig, lidt mystisk 3 englændere er vores foretrukne, for det er ikke just ubetinget et kvali stempel.

Thommo skrev:
Emmy skrev:
Saladin skrev:

Helt enig, lidt mystisk 3 englændere er vores foretrukne, for det er ikke just ubetinget et kvali stempel.

Hehe nej, men lige med midtbaner har det ellers været det mere end andre steder på banen. hvis vi tænker den generation der lige er gået på pension med.

Havde Can været klar kunne han også have fået en plads, nok Milners, for han var sikker starter i de store kampe inden skaden, men Milner har været sikker starter i CL :dontknow:. Så den er nok lidt 50-50, men med lille fordel til Milner pga. erfaring.

Thommo skrev:
Ja. Som sæsonen skred frem, fornemmede jeg at Klopp så det samme lys i Ox som jeg gør. Han er min 1. mand på midtbanen hvis jeg sad ved roret. Jeg tror nu nok Klopp vel så lys i ham fra starten, ellers havde LFC vel ikke købt, men han blev kørt aaaalt for langsomt ind på holdet, efter min mening....For den midt...........Fuck den giver mig dårlig mave, Cou er stadig savnet på midten.

Jeg syntes nu godt man kunne fornemme hvorfor det skulle tage så lang tid. Vi skal også huske at man får meget mere effektiv træningstid når man ikke spiller mange kampe og derfor gav det også mening at Robertson og Oxlade-C havde lange perioder uden kampe, hvor Klopp kunne arbejde med dem til træning og lære dem hvordan de skulle spille på holdet og virkelig piske dem igennem nogle trænings øvelser.
Edit: jeg syntes også at Oxlade-C's skifte til at spille på midten faldt meget sammen med Coutinhos afgang, det tror jeg ikke var tilfældigt.

Niels K skrev:
@ saladin.

Jeg synes nu også, at der om ikke er en svaghed, så er der i hvert fald en mulighed for at udnytte det rum, som Marcelo efterlader sig, når han ryger frem. Du er måske heller ikke bekendt med vores 3 forreste, men særligt de 2 yderste mangler ikke fart ;)

Jeg synes heller ikke, at RM spiller i et super højt tempo, når man er vant til at se PL og Liverpool, og da Jeres spillere er lidt oppe i årene og så ret trætte ud mod BM til tider, så bliver det også et issue. I kampen mod BM hjemme hos Jer satte BM tempoet op, da de jagtede mål, og det resulterede i en noget mere seværdig kamp, men det var også propfyldt med fejl.

Jeg frygter primært Jeres venstre side med Marcelo og Ronaldo (selvom vi også kan udnytte den offensive Marcelo), I har bestemt også nogle, der kan sparke til kuglen fra længere afstand, Ronaldo generelt, da han er irriterende afgørende i alle Jeres vigtige kampe, og så har I en rutine i disse kampe, som vi ikke helt har endnu med dette hold.

Hvis du går ind og læser lidt om vores tidligere bedrifter, så vil du forstår, at Liverpool er en klub, der SKAL vinde pokaler, og vi er naturligvis ikke tilfredse med at blive nr. 2, når vi står der, selvom sæsonen med ligaplacering som nu samt finaledeltagelse som sådan er godkendt. Det gik i øvrigt fint for os, sidst vi mødtes i en CL finale, hvis du vil læse lidt om vores 5 sidste møder:

https://www.theguardian.com/football/20 ... ory-so-far

Startopstillingen kan du nærmest sætte penge på, da vi er meget skadesplagede, og da Klopp valgte en strategi med ikke at købe spillere i januar, så vi har kørt med en relativ smal trup særligt offensivt:

---- Mané ------ Firmino ------ Salah ----

------- Wijnaldum --------- Milner -------

---------------- Henderson --------------

Robertson - van Dijk - Lovren - Trent A-A

--------------- Loris Karius --------------

Bænk: Mignolet, Clyne, Klavan, Emre Can, Lallana, Ings, Solanke

Jeg håber på, at Can og Lallana er klar til at deltage i denne finale... Andre vil sikkert også gerne bidrage med lidt ?

Jeg syntes at Niels K kommer godt rundt om det hele. Hvis man inden sæsonen havde tilbudt os en nummer 4 i ligaen og nummer 2 i CL havde de fleste nok sagt ja tak, men som Niels også er inde på så er vi ikke tilfredse med en 2. plads når nu førstepladsen er inden for rækkevidde. Men det kan jo give en anden frihed i spillet at LFC spillerne kan spille mere frit og nyde finalen, hvor RM spillerne måske frygter nederlaget mere end de håber på sejr.

Vores største svaghed er nok at vi ikke har en god bænk, hvis kampen går i forlænget spilletid så har vi ikke meget at sætte ind. Jo Clyne, Moreno, Can og Lallana er på papiret gode spillere, men ingen af dem er i kampform og Can ved vi reelt ikke om er klar til bænken.
Can havde en rygskade og var i kanon form da han fik den, så måske han stadig er i nogenlunde form, men Clyne og Lallana har været væk hele sæsonen med skader og ingen af dem har været i nærheden af 100 % på noget tidspunkt af sæsonen.
Solanke og Ings har begge for relativt nyligt scoret deres første PL mål i sæsonen og det giver dem et lille boost, men fortæller også en historie om at kan RM holde styr på de tre startere så er de mere end halvvejs i mål.
det har til tider været et kæmpe problem for os at vi ikke har et alternativ til Salah eller Mané på bænken, så hvis den ene går ud har vi kun en hurtig offensivspiller tilbage, hvis Saladin tager et kig ind i "hvem skal ind" tråden så afspejles dette vel også.

I øvrigt vil jeg da sige tak til Saladin for at stikke hovedet inden for og få en sludder over en virtuel kop kaffe inden fodboldfesten starter :alcohol:

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Liverpool FC's rygtet med Emre Can, kan måske få en plads til holdet til næste weekend.

Lad os håbe, på det her hold:

Mo Salah --- Firmino---- Mané

---Milner----Henderson---Emre Can(?)

----Robertson----Van Djik---Lovren---Alexander Arnold---

--------------------Karius----------------------

Taget holdet i betragtning, med skader til Lallana, måske Emre Can og så Oxlade som har været én af de vigtigste spillere til at sætte flow i Klopp spillet, en rigtig krigere må jeg sige - ligesom man ser i Milner og Henderson.

Jeg tvivler på, Real Madrid kan leve 100% på enmandshelten Ronaldo, som kan få nogle tørre tæsk af Van Djik i de små felter. :aliboronz8: - Og Van Djik har vundet over 75% af alle hans dueller siden skiftet til Liverpool FC... Det vidner om høj klasse.

Salah mod Ramos, bliver en vild duel so far. Det ligner på papiret, med masser af god fodbold for de mest elsket fans rundt omkring (i verdenen)

I England spiller de noget hurtigere og mere fysisks end i La Liga udfra hvad jeg har set - Men Premier League er også blevet kåret, som den bedste liga anno 2017-18.(!!!) Hvis jeg altså ikke tager fejl.... :army7:

Puuuuha, Klopp har også dårlige stats med finaler i CHL + EL .. Tabte jo i 2016 Liverpool FC mod Sevilla FC 1-3 og så i 2013 for Dortmund 1-2 mod Bayern... To Europæriske finaler, som han jo havde to hammer gode hold - men kunne ikke slå igennem helt på toppen ?

Og så 2 år efter, kan det være NUMMER SIX kommer i hus... YOUR NEVER WALK ALONE... btw, synes Jürgen Klopp er indført til det Liverpool vil spille - Underholdende, med fuldt speed og så med en masse sammenhold selvom det vil for MANGE eksperter og fans rundt omkring, nævne at Liverpool er en flok oneseason makers, ligesom med Salah, Van Djik og man kunne blive ved... :army5:

God weekend... Lads and Gentlemens :flag5:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 2 [ 19 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Fodbold » Generel fodbold diskussion