Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Red Man Walking » mandag, 17. aug, 2020 09:20

Niche skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:51
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Han har vel været verdens bedste til det han gør. Tror vi skal passe på med at tale Pep for meget ned, men jeg har da også min tvivl om, om han ville kunne gøre det samme som eksempelvis Alex Ferguson, Arsene Wenger eller for den sags skyld Klopp. Men vi kommer aldrig til at se Pep tage et projekt, hvor han skal bygge en klub op eller at se ham i den samme klub igennem så lang tid, at det han overtager skal genopbygges, så det må forblive en ufuldkommen diskussion. Debatten om at han ikke kan vinde Chl uden Messi, burde vel gå på, at han ikke kan vinde uden Xavi, Inesta og Messi, da de tre havde lige stor betydning for hvordan de dengang spillede, eller Xavi vel nok var den mest betydningsfulde spiller, der har været på et Barca hold nogensinde. Det har i hvert fald ikke været nemt for Pep at være uden de tre, da de alle passede 110% ind i hans boldbesiddende genpres fodbold, men om han er/var verdens bedste træner, det mener jeg ikke (som flertallet herinde), at han har bevist i de klubber og med det materiale han har ført sig frem med.
Jeg synes nogle gange, at diskussionen om hvem der er den bedste træner/manager bliver ret arbitrær/kunstig. For som jeg også læser det du skriver, så er sammenligningsgrundlaget sjældent optimalt.

Hvis man kiggede rent videnskabeligt på det, så skulle alle parametre (trup, organisation, fanbase, økonomi, hjemmebane osv.), fraset trænerens egne evner, jo principielt være ens, for at man direkte kunne sammenligne evnerne. Dette lader sig selvsagt ikke gøre, hvorfor debatten, efter min mening, i høj grad ofte præges meget af klubtilhørsforhold og fansenes øvrige præferencer (fx om man - som mig - fascineres af historien om den lille mand der tager det udfordrende job med en sovende kæmpe, eller om man lægger mere vægt på fx seværdig spillestil).

Man kan - igen efter min mening - bedst sammenligne træneres overordnede evner imellem klubber, hvor de vigtigste forudsætninger (fx økonomi og spillertruppens niveau/bredde) er sammenlignelige. Jeg mener, der er vel heller ikke mange af os, der direkte vil sammenligne Lewis Hamilton (i en lynhurtig Mercedes) med Kevin (i en gumpetung Haas). Man kan have en fornemmelse af kørernes (eller trænernes) evner, men først den dag de er teamkammerater, får man et godt sammenligningsgrundlag.

Når det kommer til fodbold, synes jeg ofte, at det giver mere mening at kigge på lidt mere specifikke områder som fx hvem (Klopp) der er bedst til at bringe en subtopklub (Liverpool for få år siden) helt til tops eller hvem der er bedst til at få en eksisterende trup af verdensklassespillere til at spille ekstrem seværdig angrebsfodbold (Guardiola). Eller hvem er bedst til man-management. Eller hvem er bedst til at skabe et hold med benhård defensiv organisation og på den baggrund opnå resultater (Mourinho back in the days, Chris Wilder i denne sæson).

Ovenstående skal selvfølgelig ikke afholde os fra at tage debatten, eller drille Shitty og Scum når de fejler, men endelige konklusioner synes jeg ikke skal være målet i sig selv.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » mandag, 17. aug, 2020 09:35

Cynwal skrev:
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Titlen som fodboldens version af "Kejserens nye klæder" havde jeg ellers klæbet på Ole Gunner Solskjaer, da Man U forlængede kontrakten med ham efter en stribe sejre i starten mod bundhold.
Titlen hører under alle omstændigheder til i Manchester
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » mandag, 17. aug, 2020 09:39

Pep har været træner for verdens bedste hold og trupper. Han har ikke bygget noget op fra bunden af som f.eks. Klopp har gjort flere gange. Han er dygtig til at købe spillere og bruge penge og sikkert også en ganske dygtig manager og coach for spillerne.
Hvis han vil bevise sig selv så tog han tilbage til Barcelona nu og prøvede at vende skuden der. Det vil være en fin opgave som han ikke bare kan købe sig ud af, for der er ikke penge til det i klubben.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Kasper88 » mandag, 17. aug, 2020 11:01



Tudefjæset her har været min hadespiller numero uno siden, han nægtede at klappe af Liverpool under guard of honor, efter i forvejen at have sunget højest på Sean Cox smædesangene og modtaget bøde for racistisk betonede tweets. At se ham tabe sutten over nogle twitter-kommentarer nu er intet mindre end decideret priceless. :alcohol:
Senest rettet af Kasper88 mandag, 17. aug, 2020 11:10, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » mandag, 17. aug, 2020 11:10

Helt enig, Red Man Walking!!

Oomph242
Indlæg: 5672
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » mandag, 17. aug, 2020 11:12

Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 09:39
Pep har været træner for verdens bedste hold og trupper. Han har ikke bygget noget op fra bunden af som f.eks. Klopp har gjort flere gange. Han er dygtig til at købe spillere og bruge penge og sikkert også en ganske dygtig manager og coach for spillerne.
Hvis han vil bevise sig selv så tog han tilbage til Barcelona nu og prøvede at vende skuden der. Det vil være en fin opgave som han ikke bare kan købe sig ud af, for der er ikke penge til det i klubben.
Byggede Pep ikke det Barcelona hold op, som i mange år måske har været verdens bedste ?

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » mandag, 17. aug, 2020 11:14

Kasper88 skrev:
mandag, 17. aug, 2020 11:01


Tudefjæset her har været min hadespiller numero uno siden, han nægtede at klappe af Liverpool under guard of honor, efter i forvejen at have sunget højest på Sean Cox smædesangene og modtaget bøde for racistisk betonede tweets. At se ham tabe sutten over nogle twitter-kommentarer nu er intet mindre end decideret priceless. :alcohol:
Jeg synes nere, han hører til i kategorien: “ikke værd at kommentere på" 😆

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Kasper88 » mandag, 17. aug, 2020 11:17

Niche skrev:
mandag, 17. aug, 2020 11:14
Kasper88 skrev:
mandag, 17. aug, 2020 11:01


Tudefjæset her har været min hadespiller numero uno siden, han nægtede at klappe af Liverpool under guard of honor, efter i forvejen at have sunget højest på Sean Cox smædesangene og modtaget bøde for racistisk betonede tweets. At se ham tabe sutten over nogle twitter-kommentarer nu er intet mindre end decideret priceless. :alcohol:
Jeg synes nere, han hører til i kategorien: “ikke værd at kommentere på" 😆
Det kan du have en pointe i! Men syntes det var så godt, at resten af forum ikke skulle snydes for et mental break down for fuld skrue og til fuld skue. :mrgreen:
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » mandag, 17. aug, 2020 14:00

Kasper88 skrev:
mandag, 17. aug, 2020 11:01


Tudefjæset her har været min hadespiller numero uno siden, han nægtede at klappe af Liverpool under guard of honor, efter i forvejen at have sunget højest på Sean Cox smædesangene og modtaget bøde for racistisk betonede tweets. At se ham tabe sutten over nogle twitter-kommentarer nu er intet mindre end decideret priceless. :alcohol:
Lige præcis :army7: Hans kommentar ovenover bærer i øvrigt præg af en spiller og måske et helt hold inkl. træner, der har mistet troen på tingene ? en del af fodbolden er jo at svine hinanden. De er vores nærmeste konkurrenter, og vi kan ikke klare deres olieforretning, det skal man kunne tage, så det ligner en knækket mand.
Når Pep så samtidig siger, at han ikke kan tage dette shitty-hold videre en kvartfinalen i CL, så har han jo overgivet sig, og det er jo egentlig patetisk, når man tænker på, hvor mange penge, han uregelementeret har brugt på spillere igennem årene... :aliboronz8:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. aug, 2020 17:21

Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 09:35
Cynwal skrev:
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Titlen som fodboldens version af "Kejserens nye klæder" havde jeg ellers klæbet på Ole Gunner Solskjaer, da Man U forlængede kontrakten med ham efter en stribe sejre i starten mod bundhold.
Titlen hører under alle omstændigheder til i Manchester
Meget apropos, så er det her forsiden af Manchester Evening News inden de to kampe:
Billede

Det kunne jo være, at konklusionen er, at der er to om at dele Kejser-titlen i byen, og ingen af dem har ret meget tøj på :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. aug, 2020 18:11

Cynwal skrev:
mandag, 17. aug, 2020 17:21
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 09:35
Cynwal skrev:
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Titlen som fodboldens version af "Kejserens nye klæder" havde jeg ellers klæbet på Ole Gunner Solskjaer, da Man U forlængede kontrakten med ham efter en stribe sejre i starten mod bundhold.
Titlen hører under alle omstændigheder til i Manchester
Meget apropos, så er det her forsiden af Manchester Evening News inden de to kampe:
Billede

Det kunne jo være, at konklusionen er, at der er to om at dele Kejser-titlen i byen, og ingen af dem har ret meget tøj på :D
EDIT: Eller vi kan også bare enes om, at Kejseren hedder Guardiole-gunner
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » mandag, 17. aug, 2020 19:09

Cynwal skrev:
mandag, 17. aug, 2020 17:21
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 09:35
Cynwal skrev:
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 08:04
Pep har aldrig nogensinde været verdens bedste træner. Han har været træner for nogle af verdens bedste hold.
Vi er tæt på fodboldens version af kejserens nye klæder
Titlen som fodboldens version af "Kejserens nye klæder" havde jeg ellers klæbet på Ole Gunner Solskjaer, da Man U forlængede kontrakten med ham efter en stribe sejre i starten mod bundhold.
Titlen hører under alle omstændigheder til i Manchester
Meget apropos, så er det her forsiden af Manchester Evening News inden de to kampe:
Billede

Det kunne jo være, at konklusionen er, at der er to om at dele Kejser-titlen i byen, og ingen af dem har ret meget tøj på :D
LIVERPOOL
Liverpool is the most successful footballing city in England, with Liverpool and Everton having won 55 major trophies between them. The red half of the city outshines their blue brethren on that front, with 41 of those trophies sitting in the Anfield cabinet. With five European Cups, Liverpool are also the most successful British club when it comes to European football.

Everton might not be able to compete when it comes to shiny things, but Goodison Park is one of the oldest purpose-built football grounds in the UK and was also the first stadium to have undersoil heating.

MANCHESTER
It’s a similar story in Manchester, with the red side dominating the blues when it comes to trophies won. United have won forty major competitions, presuming that you don’t include the likes of the Charity Shield and the Cup Winner’s Cup.

Manchester City have come into the game a little bit more in recent years, but even then they’ve only won thirteen trophies, so less than half of the amount won by their bitter rivals. Despite the dislike between the two cities, Liverpool and Manchester have together won more European Cups than the rest of the country combined.

European capital kan det vist aldrig blive af engelske hold, og mon ikke fx Madrid har et par pokaler mere i skabet, end de har i Manchester ?

Hr. Drejer
Indlæg: 13744
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 17. aug, 2020 20:07

Niels K skrev:
mandag, 17. aug, 2020 19:09
With five European Cups, Liverpool are also the most successful British club when it comes to European football.
Det må være en ældre artikel, Niels :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » mandag, 17. aug, 2020 20:54

Hr. Drejer skrev:
mandag, 17. aug, 2020 20:07
Niels K skrev:
mandag, 17. aug, 2020 19:09
With five European Cups, Liverpool are also the most successful British club when it comes to European football.
Det må være en ældre artikel, Niels :)
Ja, vurderet på den bemærkning mangler der i hvert fald 4 trofæer til byen Liverpool. Meeen, hvis Charity Shield tæller med, så har Man City hentet 5 trofæer på de sidste 2 sæsoner imod vores 4.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. aug, 2020 09:17

texy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 20:54
Hr. Drejer skrev:
mandag, 17. aug, 2020 20:07
Niels K skrev:
mandag, 17. aug, 2020 19:09
With five European Cups, Liverpool are also the most successful British club when it comes to European football.
Det må være en ældre artikel, Niels :)
Ja, vurderet på den bemærkning mangler der i hvert fald 4 trofæer til byen Liverpool. Meeen, hvis Charity Shield tæller med, så har Man City hentet 5 trofæer på de sidste 2 sæsoner imod vores 4.
Sorry, jeg glemte at tilføje, at jeg ikke kunne finde datoen på artiklen :oops: Jeg kunne dog huske, at jeg for ikke så længe siden havde læst, at vi var foran samlet set, så jeg tog den for gode varer, men det var da en fejl, at jeg ikke opdagede, at der kun stod 5 af dem med de store ører...
Charity Shield tælles så ikke med blandt de store trofæer, selvom nogle gerne vil have dem med, men det må være op til den enkelte.
Det bliver dog svært at holde fast i byens forspring, når Liverpool skal kæmpe alene mod 2 hold, som bruger og i mange år har brugt mange flere penge end os på lønninger og transfers.
European Capital er bare et latterligt ord at bruge, når Liverpool er så meget bedre på den internationale scene, ligesom Madrid og Milano er det, og der er flere.

Besvar