Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 18. aug, 2020 10:32

En eller anden burde virkelig tage B. Silvas telefon fra ham:

https://twitter.com/bernardocsilva/stat ... 46247?s=21


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Mugge » tirsdag, 18. aug, 2020 14:09

Red Man Walking skrev:
tirsdag, 18. aug, 2020 10:32
En eller anden burde virkelig tage B. Silvas telefon fra ham:

https://twitter.com/bernardocsilva/stat ... 46247?s=21


Sent from my iPhone using Tapatalk
Husk nu, at du kan vise tweetet direkte herinde, ved at omklamre tweetet's talkode - i det her tilfælde: 1295457310945546247 (https://twitter.com/bernardocsilva/status/1295457310945546247?s=21)
Sæt tallene indimellem [Tweet]xx1295457310945546247xx[/Tweet] (de røde krydser fjernes)
Så får man: ;)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. aug, 2020 17:12

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:
mandag, 17. aug, 2020 09:39
Pep har været træner for verdens bedste hold og trupper. Han har ikke bygget noget op fra bunden af som f.eks. Klopp har gjort flere gange. Han er dygtig til at købe spillere og bruge penge og sikkert også en ganske dygtig manager og coach for spillerne.
Hvis han vil bevise sig selv så tog han tilbage til Barcelona nu og prøvede at vende skuden der. Det vil være en fin opgave som han ikke bare kan købe sig ud af, for der er ikke penge til det i klubben.
Byggede Pep ikke det Barcelona hold op, som i mange år måske har været verdens bedste ?
Ikke helt. Nøglespillere sol Xavi, Iniesta, Messi, Puyol og Valdes var allerede spillet ind på holdet i grove træk de roller de fik under Guardiola. Han ændrede på nogle ting og sådan. Men vil sige at Rijkaard havde gjort meget af arbejdet allerede i overgangen fra FCB 2006 til FCB 2009. Som på sin vis jo var overgangen fra Ronaldinho til Messi. Det virkede på mig som om at Rijkard ikke fik lov til at gøre op med Ronaldinho, men det gjorde Pep. Det kan også være at Pep bare turde at tage det opgør. Det er jo altid spekulation.

Men altså, Pep lykkedes så med nogle ting. F. Eks. at få Henry til at fungere bedre på holdet, selvom han aldrig blev den stjerne de troede de fik da de købte ham og fik hevet nogle La Masia spillere op på førsteholdet osv.

Vi aner jo ikke hvad der var sket hvis rijkaard havde fortsat eller hvis de havde ansat en tredje istedet. En stor Pep fan vil måske endda også betvivle hvor god Messi var blevet uden Pep.
Men der er næppe nogen tvivl om at Pep og Guardiola på det tidspunkt var en god kombination. Man kunne f.eks godt forestille sig at Klopp ville have haft svært ved at navigere pressen og det politiske landskab på det tidspunkt.

Men altså man vinder jo ikke cl og nogle store ligaer uden at være en god træner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 18. aug, 2020 20:37

Mugge skrev:
Red Man Walking skrev:
tirsdag, 18. aug, 2020 10:32
En eller anden burde virkelig tage B. Silvas telefon fra ham:

https://twitter.com/bernardocsilva/stat ... 46247?s=21


Sent from my iPhone using Tapatalk
Husk nu, at du kan vise tweetet direkte herinde, ved at omklamre tweetet's talkode - i det her tilfælde: 1295457310945546247 (https://twitter.com/bernardocsilva/status/1295457310945546247?s=21)
Sæt tallene indimellem [Tweet]xx1295457310945546247xx[/Tweet] (de røde krydser fjernes)
Så får man: ;)
Tak for tippet, det skal jeg prøve at huske. Sjovt nok kan jeg godt selv se tweetet i tråden. Måske det har noget at gøre med at jeg bruger Forum fra Tapatalk appen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af ElTorro » torsdag, 20. aug, 2020 14:46

En række italienske medier melder Koulibaly tæt på CIty i skrivende stund, mens Havertz-rygtet til Chelsea igen er ved at tage fart...

Selvom Havertz er en glimrende spiller med et enormt potentiale, er det mest førstnævnte, der skræmmer mig. Citys defensiv har været vaklende i flere sæsoner, og jeg frygter lidt, de bliver ekstremt svære at tale med, hvis de først får den under kontrol. Ikke den mest langsigtede løsning, men en absolut klassespiller med en fuldstændig vanvittig fysik.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af zalcos » torsdag, 20. aug, 2020 14:51

ElTorro skrev:
torsdag, 20. aug, 2020 14:46
En række italienske medier melder Koulibaly tæt på CIty i skrivende stund, mens Havertz-rygtet til Chelsea igen er ved at tage fart...

Selvom Havertz er en glimrende spiller med et enormt potentiale, er det mest førstnævnte, der skræmmer mig. Citys defensiv har været vaklende i flere sæsoner, og jeg frygter lidt, de bliver ekstremt svære at tale med, hvis de først får den under kontrol. Ikke den mest langsigtede løsning, men en absolut klassespiller med en fuldstændig vanvittig fysik.
Ja, det værste der kan ske er at City får ham. Han holder vel lige så længe som Salah, Mane, Firmino og Van Dijk holder nogenlunde - så vi vil toppe i den periode han er i city, hvor jeg frygter vi ikke kan nå dem hvis de får defensiven på plads.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Rasputin » onsdag, 26. aug, 2020 15:16

Stort set alle min venner der holder med Man.utd, ja ok - de er selvfølgelig ikke rigtige venner når de holder med det pishold, men de betragter Jadon Sacho til Man.utd som 100% sikkert. Hver og en, og uafhængigt af hinanden. Må indrømmet at min chance/risiko vurdering ligger på 10-15 % for at den handel realiseres. Men de er godt nok stærke i troen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. aug, 2020 23:45

Rasputin skrev:
onsdag, 26. aug, 2020 15:16
Stort set alle min venner der holder med Man.utd, ja ok - de er selvfølgelig ikke rigtige venner når de holder med det pishold, men de betragter Jadon Sacho til Man.utd som 100% sikkert. Hver og en, og uafhængigt af hinanden. Må indrømmet at min chance/risiko vurdering ligger på 10-15 % for at den handel realiseres. Men de er godt nok stærke i troen.
De har jo altid været vant til at få, dem de pegede på, og de tror, deres økonomiske formåen er ubegrænset.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. sep, 2020 07:34

Kai Havertz til Chelsea. Guardian rapporterer som Done Deal. Jeg er seriøst bange for at Chelsea bliver gode i år
https://www.theguardian.com/football/20 ... leverkusen
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. sep, 2020 08:20

De forstærker sig da markant. Men det er også nødvendigt for dem. Og de skal spille et nærmest helt nyt hold sammen. Så ja, de har gode nye spillere men lad os nu se. Træneren er jo stadig den samme
"We're not racist, we only hate the mancs"

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » tirsdag, 01. sep, 2020 08:32

Cynwal skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 07:34
Kai Havertz til Chelsea. Guardian rapporterer som Done Deal. Jeg er seriøst bange for at Chelsea bliver gode i år
https://www.theguardian.com/football/20 ... leverkusen
De har i hvert fald mange spillere til samme pladser - så det kræver en god gang mandskabsbehandling.

Tror de for alvor bliver farlige næste sæson - holdet skal lige spilles sammen.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af ilusio » tirsdag, 01. sep, 2020 10:09

@Chelsea

Husk lige at Lampard har udviklet Chelsea så de gik fra en 3. til en 4. plads og fra 72 point til 66 point.
Tjaa, jeg er ikke så nervøs for dem i næste sæson. Der skal "udvikles" en del før de falder i hak.

Derudover levede de højt på en ungdommelig gnist og tro og kampvilje. Mon ikke Mason Mount of Tammy Abraham ser sig skubbet lidt længere ned i rækken nu? Kan lampard holde deres motivation? Kan Lampard få de mange nye spillere på plads på så kort tid?

Personligt så ser jeg Chelsea's sæson forløbe sig således:

Top 2-3 og en god sæson: 20% chance
Nummer 4 med en svingende sæson: 50%
Nummer 5-7 med en svingende sæson og uden større succes: 30% (inkl. fyring af Lampard)

Endnu har Lampard i hans lange karriere aldrig vist en skid for at sige det på dansk. Han har holdt Derby på det niveau han fik dem og gået tilbage med Chelsea. Hvis ikke han viser resultater i år, så er det tilbage til skolebænken og tage en lavere hold i et par år så han kan lære faget.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » tirsdag, 01. sep, 2020 13:44

ilusio skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 10:09
@Chelsea

Husk lige at Lampard har udviklet Chelsea så de gik fra en 3. til en 4. plads og fra 72 point til 66 point.
Tjaa, jeg er ikke så nervøs for dem i næste sæson. Der skal "udvikles" en del før de falder i hak.

Derudover levede de højt på en ungdommelig gnist og tro og kampvilje. Mon ikke Mason Mount of Tammy Abraham ser sig skubbet lidt længere ned i rækken nu? Kan lampard holde deres motivation? Kan Lampard få de mange nye spillere på plads på så kort tid?

Personligt så ser jeg Chelsea's sæson forløbe sig således:

Top 2-3 og en god sæson: 20% chance
Nummer 4 med en svingende sæson: 50%
Nummer 5-7 med en svingende sæson og uden større succes: 30% (inkl. fyring af Lampard)

Endnu har Lampard i hans lange karriere aldrig vist en skid for at sige det på dansk. Han har holdt Derby på det niveau han fik dem og gået tilbage med Chelsea. Hvis ikke han viser resultater i år, så er det tilbage til skolebænken og tage en lavere hold i et par år så han kan lære faget.
Aaaahhhh - 80% chance for at de ender uden for top 3?. Jeg vil nærmere sige, at top 4 formentlig bliver den samme som netop overståede sæson. Som trupperne ser ud nu gætter jeg på City som mester, os og Chelsea kæmper om 2. pladsen og MU som sikker 4.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. sep, 2020 14:49

Jeg har svært ved at se, hvordan vi ikke kan være favoritter efter sådan et suverænt mesterskab, hvor vi som minimum har samme trup ?

Man City en lige så sikker nummer 2.

Chelsea, scum, Arsenal og Spurs har lige gode muligheder for at sikre sig en af de 2 sidste CL-pladser, men det ser for nuværende ud til, at Arsenal og Spurs er mest sårbare overfor skader.

Alt afhængigt af om de får købt godt ind til at løfte holdet ift. sidste sæson, så vil Leicester, Wolves og Sheffield Utd kunne stikke en kæp i hjulet på en eller flere af ovenstående 4.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. sep, 2020 15:25

Jeg vil mene at Man C er klare favoritter. Og det er de fordi de har langt mere kvalitet i truppen end eksempelvis os. En væsentlig årsag til vi vandt suverænt sidste sæson, var blandt andet fordi de fik Laporte skadet. Det tabte Man C mange point på den konto. Det hul er lukket med købet af Koulibaly.

Chelsea har købt sindssygt ind, og de bliver spændende at følge. De har købt verdensstjerner, og der er ingen tvivl om at de skal vinde mesterskabet inden for de næste 3 år, ellers ryger Lampard ud. Kan han stå for presset? Disse kæmpe køb forpligter. Russeren vil se sølvtøj!

Det som taler i mod, at Liverpool vinder igen, er helt klart manglende investeringer i truppen. Vi står stille, mens de andre fornyer sig. Det er et spørgsmål om tid, hvornår de andre hold, lærer at dæmme op for vores offensiv, og det var også ved at gå galt en del gang sidste sæson, hvor vi scorede det vindermålet i de sidste 10 minutter.

Det som taler for at Liverpool genvinder mesterskabet, er de viste så stor styrke i sidste sæson, at det har sat sig spor hos modstanderen, og at flere er ’slået’ inden kampen. At truppen er så sammentømret, at de kan spille med bind for øjnene, og stadig spille bolden i fødderne på hinanden. At vi har Klopp, som er top 3 over verdens bedste trænere.

Men måske bliver det slet ikke en favorit! Corona er stadig en faktor, og den kan være afgørende i hvor mesterskabet havner. Ingen tilskuere, betyder ingen hjemmebanefordel. Hvem kommer bedst ud af det? Og hvordan reagerer holdet, hvis man skal undvære 3-4-5 bærende kræfter i en længere periode pga. Corona? Vi kan jo i realiteten ryger helt ud af top-4, hvis vi skal undvære VVD, Alisson og Mané i et par måneder. Det kan også være Man C som skal undvære 3-4-5 bærende kræfter, måske bliver næste års mester, en vi ikke kan forudsige pga. Corona.

Jeg tør ikke gætte på hvem som vinder mesterskabet. Jeg har på fornemmelsen at det bliver en mærkelig og uforudsigelig sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar