Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » mandag, 17. sep, 2018 15:19

Niels K skrev:Der skal nok blive kamp til stregen om mesterskabet i år:

"Liverpool are second in the Premier League table despite winning their first five games of the season, with Chelsea topping the table on goal difference.
The Reds are the first team in over 100 years to not be top of the table despite winning 15 points from a maximum of 15."
På klassisk Liverpool maner kunne man jo sige "typisk" og det bliver igen en af de der vanvidssæsoner hvor man skal have 100 point for at komme i top 3. Men lad os nu se. Optimismen er selvfølgelig kæmpe stor efter den flotte start.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » mandag, 17. sep, 2018 15:36

Emmy skrev:
Niels K skrev:Der skal nok blive kamp til stregen om mesterskabet i år:

"Liverpool are second in the Premier League table despite winning their first five games of the season, with Chelsea topping the table on goal difference.
The Reds are the first team in over 100 years to not be top of the table despite winning 15 points from a maximum of 15."
På klassisk Liverpool maner kunne man jo sige "typisk" og det bliver igen en af de der vanvidssæsoner hvor man skal have 100 point for at komme i top 3. Men lad os nu se. Optimismen er selvfølgelig kæmpe stor efter den flotte start.
Lad os nu også se med Chelsea.

Nu tog vi vores lakmustest i lørdags. Chelsea har ikke taget nogen endnu. Og Arsenal skabte nærmest chancer efter behag i 1. halvleg mod dem.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Xick » onsdag, 19. sep, 2018 08:58

AJJ skrev:
Emmy skrev:
Niels K skrev:Der skal nok blive kamp til stregen om mesterskabet i år:

"Liverpool are second in the Premier League table despite winning their first five games of the season, with Chelsea topping the table on goal difference.
The Reds are the first team in over 100 years to not be top of the table despite winning 15 points from a maximum of 15."
På klassisk Liverpool maner kunne man jo sige "typisk" og det bliver igen en af de der vanvidssæsoner hvor man skal have 100 point for at komme i top 3. Men lad os nu se. Optimismen er selvfølgelig kæmpe stor efter den flotte start.
Lad os nu også se med Chelsea.

Nu tog vi vores lakmustest i lørdags. Chelsea har ikke taget nogen endnu. Og Arsenal skabte nærmest chancer efter behag i 1. halvleg mod dem.
Det bliver uhyggelig tæt i år, ser det i hvert fald ud til. Jeg synes City har en lille fordel i forhold til Liverpool, hvis man tænker på deres lettere gruppe i Champions League. Derudover, så har Chelsea vel nok den største fordel, eftersom de ikke er nær så udfordret i deres europæiske kampe. Jeg tror, at deltagelsen i de europæiske turnering kan komme til at få betydning.

Jeg er meget enig med AJJ. Arsenal ligner ikke det bedste hold i top-6. Så Chelsea skal vel bevise, at de kan mod de "største" hold. Så det bliver en interessant uge i næste uge, hvor vi møder dem 2 gange.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 19. sep, 2018 11:10

Xick skrev:
AJJ skrev:
Emmy skrev:
Niels K skrev:Der skal nok blive kamp til stregen om mesterskabet i år:

"Liverpool are second in the Premier League table despite winning their first five games of the season, with Chelsea topping the table on goal difference.
The Reds are the first team in over 100 years to not be top of the table despite winning 15 points from a maximum of 15."
På klassisk Liverpool maner kunne man jo sige "typisk" og det bliver igen en af de der vanvidssæsoner hvor man skal have 100 point for at komme i top 3. Men lad os nu se. Optimismen er selvfølgelig kæmpe stor efter den flotte start.
Lad os nu også se med Chelsea.

Nu tog vi vores lakmustest i lørdags. Chelsea har ikke taget nogen endnu. Og Arsenal skabte nærmest chancer efter behag i 1. halvleg mod dem.
Det bliver uhyggelig tæt i år, ser det i hvert fald ud til. Jeg synes City har en lille fordel i forhold til Liverpool, hvis man tænker på deres lettere gruppe i Champions League. Derudover, så har Chelsea vel nok den største fordel, eftersom de ikke er nær så udfordret i deres europæiske kampe. Jeg tror, at deltagelsen i de europæiske turnering kan komme til at få betydning.

Jeg er meget enig med AJJ. Arsenal ligner ikke det bedste hold i top-6. Så Chelsea skal vel bevise, at de kan mod de "største" hold. Så det bliver en interessant uge i næste uge, hvor vi møder dem 2 gange.
Man kan vel også sige, at vi skal holde os på et meget højt niveau ift vores modstandere i CL, og det kan også komme os til gavn, at vi hele tiden skal holde max fokus. Resultaterne i vores CL gruppe i går, giver os en rigtig fin start på gruppespillet, og selvtilliden må virkelig være i top hele vejen rundt i klubben.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Xick » onsdag, 19. sep, 2018 11:41

Niels K skrev:Man kan vel også sige, at vi skal holde os på et meget højt niveau ift vores modstandere i CL, og det kan også komme os til gavn, at vi hele tiden skal holde max fokus. Resultaterne i vores CL gruppe i går, giver os en rigtig fin start på gruppespillet, og selvtilliden må virkelig være i top hele vejen rundt i klubben.
Det kan man, men jeg tror nu stadig, at ulempen ved for mange kampe er større.

Manchester City og Chelsea kan reelt set stille B-hold og vinde mange af deres kampe. Der ved ikke sagt, at de gør det, men de har muligheden. Jeg tror, at det betyder meget, at når vi når december/januar, så er spillerne stadig friske. For det er nogle måneder, hvor man hurtigt kan distancerer sig selv grundet mængden af kampe.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 19. sep, 2018 14:28

Xick skrev:
Niels K skrev:Man kan vel også sige, at vi skal holde os på et meget højt niveau ift vores modstandere i CL, og det kan også komme os til gavn, at vi hele tiden skal holde max fokus. Resultaterne i vores CL gruppe i går, giver os en rigtig fin start på gruppespillet, og selvtilliden må virkelig være i top hele vejen rundt i klubben.
Det kan man, men jeg tror nu stadig, at ulempen ved for mange kampe er større.

Manchester City og Chelsea kan reelt set stille B-hold og vinde mange af deres kampe. Der ved ikke sagt, at de gør det, men de har muligheden. Jeg tror, at det betyder meget, at når vi når december/januar, så er spillerne stadig friske. For det er nogle måneder, hvor man hurtigt kan distancerer sig selv grundet mængden af kampe.
Chelsea skal jo slet ikke spille CL, men hvis deres spillere kunne vælge, så tror jeg, at de foretrak at være med.
Med vores perfekte start, så kan vi gøre de sidste 2 kampe til af mindre betydning, hvis vi vinder over Napoli ude, og hvis vi derefter tager 6 point mod Røde Stjerne. Det bliver ikke nemt, men det er bestemt heller ikke usandsynligt, hvis vi holder ved det nuværende niveau.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Xick » torsdag, 20. sep, 2018 14:52

Niels K skrev:Chelsea skal jo slet ikke spille CL, men hvis deres spillere kunne vælge, så tror jeg, at de foretrak at være med.
Med vores perfekte start, så kan vi gøre de sidste 2 kampe til af mindre betydning, hvis vi vinder over Napoli ude, og hvis vi derefter tager 6 point mod Røde Stjerne. Det bliver ikke nemt, men det er bestemt heller ikke usandsynligt, hvis vi holder ved det nuværende niveau.
Nej, men Chelsea spiller Europa League mod relativt lette modstandere, så de har muligheden for at hvile spillere. Som de gør med Hazard i aften. Det samme tænkte jeg City havde i deres relativt lette gruppe, men nu har de allerede gjort det lidt sværere for dem selv. Der er ingen tvivl om, at vores gode start også giver mulighed for at hvile spillere, såfremt vi kan fortsætte med at få point, og det kan vi.

Jeg tror bare, at så tæt som mesterskabs kampen kan risikere at blive, så er det vigtigt at hvile spillerne. Jeg er sikker på, at selvtilliden ved en sejr over store hold også betyder noget.

Jeg tror også, at vi kommer til at se den fornødne rotation i truppen i de 2 kommende kampe. Så vi kan sagtens få hvilet vores spillere, og fortsætte med at holde selvtilliden oppe.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. sep, 2018 14:59

Xick skrev:
Niels K skrev:Chelsea skal jo slet ikke spille CL, men hvis deres spillere kunne vælge, så tror jeg, at de foretrak at være med.
Med vores perfekte start, så kan vi gøre de sidste 2 kampe til af mindre betydning, hvis vi vinder over Napoli ude, og hvis vi derefter tager 6 point mod Røde Stjerne. Det bliver ikke nemt, men det er bestemt heller ikke usandsynligt, hvis vi holder ved det nuværende niveau.
Nej, men Chelsea spiller Europa League mod relativt lette modstandere, så de har muligheden for at hvile spillere. Som de gør med Hazard i aften. Det samme tænkte jeg City havde i deres relativt lette gruppe, men nu har de allerede gjort det lidt sværere for dem selv. Der er ingen tvivl om, at vores gode start også giver mulighed for at hvile spillere, såfremt vi kan fortsætte med at få point, og det kan vi.

Jeg tror bare, at så tæt som mesterskabs kampen kan risikere at blive, så er det vigtigt at hvile spillerne. Jeg er sikker på, at selvtilliden ved en sejr over store hold også betyder noget.

Jeg tror også, at vi kommer til at se den fornødne rotation i truppen i de 2 kommende kampe. Så vi kan sagtens få hvilet vores spillere, og fortsætte med at holde selvtilliden oppe.
Enig, jeg er sikker på, at staben arbejder minutiøst med den enkelte spiller's "helbred" og form, og så føler jeg mig overbevist om, at Klopp mener, at han har i hvert fald 18 spillere, han kan rotere med, uden at kvaliteten vil falde mærkbart, og vi skal i de næste uger have givet noget kamptid til alle disse spillere, så alle oplever momentum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. okt, 2018 14:03

Arsenal over-performer tilsyneladende, så det er ikke sikkert, at den holder hele vejen hjem, når man ser på xG:

https://talksport.com/football/436377/a ... ted-goals/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. okt, 2018 23:42

Niels K skrev:Arsenal over-performer tilsyneladende, så det er ikke sikkert, at den holder hele vejen hjem, når man ser på xG:

https://talksport.com/football/436377/a ... ted-goals/
Men det gør vi da også.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. okt, 2018 00:02

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Arsenal over-performer tilsyneladende, så det er ikke sikkert, at den holder hele vejen hjem, når man ser på xG:

https://talksport.com/football/436377/a ... ted-goals/
Men det gør vi da også.
Yes, men der er jo en kæmpe forskel for Arsenal, hvor der skulle have stået 21 p i stedet for 12 p. Mit indtryk af Liverpool er, at vi kan meget mere end det, vi har vist offensivt. Meget godt understreget af dagens kamp.

Paul Merson mener, at Arsenal har været heldige med deres 10 sejre i streg, da de har givet mange chancer væk og offensivt er de medgangsspillere. Han mener, at Liverpool vil vinde klart over dem:

https://www.goal.com/en/news/liverpool- ... g1x43ec1uk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » fredag, 26. okt, 2018 09:52

Jeg er ikke enig. Jeg har sagt fra dag 1 at de har fået en særdeles god træner. Og nok vil det tage tid og nok vil de få nogle op- og nedture, men de kommer til at få en god sæson. Og ser man på dem, så spiller de noget særdeles flot fodbold, hvor nogle af de her nye talenter ser uhyre spændende ud.
Jeg synes de spiller en slags Wenger version 2, hvor Arsenal-dna'et ikke er fjernet, men snarere udviklet med et lidt mere hurtigt og direkte spil.
Samtidigt er Emery taktisk snu og kan også godt dirigere i modstandernes styrker.
De overpræsterer ikke, de er imø bsre undervurderet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 26. okt, 2018 12:58

Jesper skrev:Jeg er ikke enig. Jeg har sagt fra dag 1 at de har fået en særdeles god træner. Og nok vil det tage tid og nok vil de få nogle op- og nedture, men de kommer til at få en god sæson. Og ser man på dem, så spiller de noget særdeles flot fodbold, hvor nogle af de her nye talenter ser uhyre spændende ud.
Jeg synes de spiller en slags Wenger version 2, hvor Arsenal-dna'et ikke er fjernet, men snarere udviklet med et lidt mere hurtigt og direkte spil.
Samtidigt er Emery taktisk snu og kan også godt dirigere i modstandernes styrker.
De overpræsterer ikke, de er imø bsre undervurderet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Tror du har ret. Samtidig har folk som Lacazette og Aubumeyang fået tid til at vænne sig til ligaen og klubben og så kommer der en ny træner så de pludselig er lidt lige med de andre i forhold til forholdet med chefen. Det skal man ikke kimse af, jeg er lidt nervøs over at de har fået så mange point i deres forventede dårligste periode.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 26. okt, 2018 14:08

Det er nok bare rygter, men jeg bliver godt gammeldags gnavpotteagtig, hvis Scum tjener penge på Sanchez

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13479959
Alexis Sanchez is ready to quit Manchester United in January — and has his sights set on Paris Saint Germain.

Sanchez, 29 , has become deeply disillusioned at Old Trafford over losing his place in the team and manager Jose Mourinho’s public criticism of his performances.
Lad os nu se, PSG skal jo også tænke på FFP osv.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » fredag, 26. okt, 2018 14:15

Filos of Isk skrev:Det er nok bare rygter, men jeg bliver godt gammeldags gnavpotteagtig, hvis Scum tjener penge på Sanchez

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13479959
Alexis Sanchez is ready to quit Manchester United in January — and has his sights set on Paris Saint Germain.

Sanchez, 29 , has become deeply disillusioned at Old Trafford over losing his place in the team and manager Jose Mourinho’s public criticism of his performances.
Lad os nu se, PSG skal jo også tænke på FFP osv.
Mon ikke bare de lejer ham og betaler løn hans løn... det er set før fra PSG.

Besvar