Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 01. sep, 2020 16:59

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 15:25
Det som taler i mod, at Liverpool vinder igen, er helt klart manglende investeringer i truppen. Vi står stille, mens de andre fornyer sig.
Det her er jeg enig i, men jeg synes på ingen måde, City er klare favoritter. Vil sige, det står meget lige mellem os og City. De var meget ustabile sidste år, og vi har været ekstremt stabile i to sæsoner. Men jeg er meget bange for, at vi lukker Chelsea og United meget tættere på os, fordi vi ser ud til kun at hente en reserve til venstre back.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » tirsdag, 01. sep, 2020 17:10

@Drejer - ro på. Chelsea har ikke hentet verdensstjerner. De har hentet spillere med potentiale til at blive verdensstjerner. Der er en verden til forskel på at spille for Leipzig, Leverkusen, Ajax - og så Chelsea. Lad os nu se, hvad Lampard kan få ud af dem.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. sep, 2020 18:37

Hverken Koulibaily eller Havertz er vel bekræftede endnu?

Jeg synes faktisk scum gør den bedste handel med van der Beek. Han er stinkende god og det overrasker mig meget at han først bliver solgt nu fremfor nogle af de andre Ajax spillere der er solgt de sidste par sæsoner
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. sep, 2020 08:52

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 15:25
Jeg vil mene at Man C er klare favoritter. Og det er de fordi de har langt mere kvalitet i truppen end eksempelvis os. En væsentlig årsag til vi vandt suverænt sidste sæson, var blandt andet fordi de fik Laporte skadet. Det tabte Man C mange point på den konto. Det hul er lukket med købet af Koulibaly.

Chelsea har købt sindssygt ind, og de bliver spændende at følge. De har købt verdensstjerner, og der er ingen tvivl om at de skal vinde mesterskabet inden for de næste 3 år, ellers ryger Lampard ud. Kan han stå for presset? Disse kæmpe køb forpligter. Russeren vil se sølvtøj!

Det som taler i mod, at Liverpool vinder igen, er helt klart manglende investeringer i truppen. Vi står stille, mens de andre fornyer sig. Det er et spørgsmål om tid, hvornår de andre hold, lærer at dæmme op for vores offensiv, og det var også ved at gå galt en del gang sidste sæson, hvor vi scorede det vindermålet i de sidste 10 minutter.

Det som taler for at Liverpool genvinder mesterskabet, er de viste så stor styrke i sidste sæson, at det har sat sig spor hos modstanderen, og at flere er ’slået’ inden kampen. At truppen er så sammentømret, at de kan spille med bind for øjnene, og stadig spille bolden i fødderne på hinanden. At vi har Klopp, som er top 3 over verdens bedste trænere.

Men måske bliver det slet ikke en favorit! Corona er stadig en faktor, og den kan være afgørende i hvor mesterskabet havner. Ingen tilskuere, betyder ingen hjemmebanefordel. Hvem kommer bedst ud af det? Og hvordan reagerer holdet, hvis man skal undvære 3-4-5 bærende kræfter i en længere periode pga. Corona? Vi kan jo i realiteten ryger helt ud af top-4, hvis vi skal undvære VVD, Alisson og Mané i et par måneder. Det kan også være Man C som skal undvære 3-4-5 bærende kræfter, måske bliver næste års mester, en vi ikke kan forudsige pga. Corona.

Jeg tør ikke gætte på hvem som vinder mesterskabet. Jeg har på fornemmelsen at det bliver en mærkelig og uforudsigelig sæson.
Hvordan kan de blive klare favoritter, når de er så mange point bagud, og hvor vi spillede på halv kraft, efter skabet var i hus ? Har de væsentlig mere kvalitet i deres trup, end vi har i vores, når vi lige har fejet dem af banen over en hel sæson. Fordi de har haft EN mand ude med en skade ?

De har mistet en spiller i Kompany, som de ikke har kunne erstatte og nok heller ikke kommer til det lige med det første. Nu mister de Fernandinho og hvis ikke, så er han altså blevet 35, og Rodri er ikke det samme niveau.

David Silva har også været en stjerne for dem, og han ryger også. Er det Foden, der bare lige skal udfylde de støvler ?

Selvom Leroy Sané ikke spillede meget sidste sæson, så gik det dem også bedre, da han var med. Forventer nogle bare, at Ferran Torres er lige så god ? Sané ville have kunnet løfte dem i denne sæson, men kan Torres det ?

Man kan vel heller ikke forvente, at Aguero hamrer speederen i bund som 32 årig og øger sit niveau, og han skal nok mere passe på med ikke at løbe ind i en masse skader.

Medmindre man mener, at vi mister uerstatteligt meget klasse ved Lovren's afgang, så har vi altså fuldstændig samme trup til denne sæson, og er Liverpool den eneste klub, som ikke kan finde ud af at vinde flere titler i træk, som man ser det i nærmest alle andre lande ? Det er godt nok svært i England, og det er længe siden, vi sidst gjorde det, men nu kender spillerne ligesom vinderformlen, så jeg har stor tro på, at dette hold gerne vil op på siden af de helt store, legendariske Liverpoolhold igennem tiderne, som de kommer ved at gentage triumfen.

Endelig mener jeg ikke, at vi står stille. Vi har back ups på backpositionerne nu i Kostas og Neco, og så regner jeg nærmest Keita, Taki og Curtis som værende nye spillere, da ingen af dem har fået deres rigtige gennembrud endnu, og de er i hvert fald ikke en del af det, man kan kalde vores faste start 11, så de kæmper givetvis hver især indædt for at styrke deres position i truppen, og vi har ikke set deres bedste udgaver endnu.

Jeg mener sådan set også, at Brewster kan give et løft ift. Origi, og så er Shaqiri i den bedste udgave altså ikke en årlig spiller. Ham havde vi ikke glæde af sidste sæson, men han havde en rigtig god første sæson hos os.

Jeg er temmelig sikker på, at vi køber Thiago, og dér sikrer vi os altså verdensklasse fra day one og ikke en spiller, som kræver tilvænning, og som måske slet ikke har niveauet ift. PL, som der kan stilles spm til ved mange andre handler i de andre klubber.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » onsdag, 02. sep, 2020 09:28

@Niels K.

Inden vi spillede for halv kraft som du siger, så vandt vi 14 kampe med 1 mål, hvor vi havde marginalerne på vores side i mange af kampene. Den pointmæssige overlegenhed var bestemt ikke et udtryk for spillemæssig overlegenhed.

Helt nøgternt: Sidste 18-20 kampe af sæsonen var MU det bedste hold. Chelsea har forstærket sig markant. City har forstærket sig efter afgang af Silva og Sané (som var ude hele sæsonen) og tilgang af Aké og Torres + Laporte og Aguero tilbage efter langtidsskader.

Vi er blevet 1 år ældre på godt og ondt.

Jeg kan ikke se, at vi skulle være favoritter til andet end at komme i top 4

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. sep, 2020 10:09

athomsen skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 09:28
@Niels K.

Inden vi spillede for halv kraft som du siger, så vandt vi 14 kampe med 1 mål, hvor vi havde marginalerne på vores side i mange af kampene. Den pointmæssige overlegenhed var bestemt ikke et udtryk for spillemæssig overlegenhed.

Helt nøgternt: Sidste 18-20 kampe af sæsonen var MU det bedste hold. Chelsea har forstærket sig markant. City har forstærket sig efter afgang af Silva og Sané (som var ude hele sæsonen) og tilgang af Aké og Torres + Laporte og Aguero tilbage efter langtidsskader.

Vi er blevet 1 år ældre på godt og ondt.

Jeg kan ikke se, at vi skulle være favoritter til andet end at komme i top 4
Vi vurderer tingene forskelligt. Vi vandt med 18 point til Man City og 33 point til Man Utd. Forrige sæson synes jeg, at vi spillede bedre end Man City - primært fordi, jeg bedre kan lide vores form for fodbold, men det er naturligvis en smagssag, og der tabte vi knebent til et Man City, som skulle vinde deres 14 sidste kampe for at slå os, og som havde alle de spillere, jeg nævner til rådighed i mere eller mindre topform.

Så mister de Kompany, Fernandinho er over the hill, Silva bruges ikke, og Sané er ude med skade, og så vinder vi med 18 point, selvom de stadig har brugt formuer på nye spillere. Jeg ryster altså ikke i bukserne over Aké og Ferran Torres, og Aguero bliver ikke bedre som 32 årig.

Sidste sæson spiller vi så på en anden måde, hvor vi koncentrerer os om at holde en strammere defensiv, og det går lidt ud over offensiven. Men at kalde det småheldigt, at vi vinder en del kampe med et enkelt mål, mener jeg, er skudt helt ved siden af. Vi fortjente langt hovedparten af de sejre, og det er en kæmpe styrke at vide, at 1 mål er nok, da forsvaret holder tæt. Man Utd vandt mange af deres mesterskaber på en fantastisk Schmichel, knebne sejre (dommerkendelser og fergie-time ;) ) i deres storhedstid. Chelsea vandt også primært grundet en meget stærk defensiv i deres "storhedstid".

Ja, Chelsea har købt for vildt mange penge, så nu smides alle de lovende talenter på bænken, og så skal en rimelig uprøvet træner så se, om han kan coache en masse nye spillere til at levere bedre. Jeg tror i hvert fald ikke på, at det bliver et gennembrud i denne sæson, og er de så meget bedre end det, de havde i forvejen ?

Ja, hvis man kigger på formkurven må Man Utd nok toppe i nævnte antal sidste kampe, men vi kan trække os selv ud af det regnskab, når skabet er i hus, som jo var det hurtigst vundne mesterskab nogensinde i den bedste engelske række. Bruno er god, og de fik dejlig mange straffespark, men de endte stadig 33 point efter os, når regnskabet er gjort op, og det er altså en pæn sjat.

Samtidig med deres gode stime, så gik Chelsea og særligt Leicester jo helt ned, så de mistede deres ellers helt "sikre" CL plads. Siden Man Utd sidst vandt titlen i 2012/13 har det set således ud:

13/14 - nr. 7 med 64 p
14/15 - nr. 4 med 70 p
15/16 - nr. 5 med 66 p
16/17 - nr. 6 med 69 p
17/18 - nr. 2 med 81 p
18/19 - nr. 6 med 66 p
19/20 - nr. 3 med 66 p

Det krævede altså meget få point sidste sæson at ende som nr. 3, og havde de ikke haft den slutspurt under meget særlige omstændigheder, som andre ikke håndterede godt, så kunne de meget vel være endt med den dårligste PL sæson nogensinde som var 13/14-sæsonen, mens vi ender med vores bedste sæson nogensinde.
Senest rettet af Niels K torsdag, 03. sep, 2020 14:09, rettet i alt 1 gang.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » onsdag, 02. sep, 2020 11:58

Ja der mange måder at anskue det på. Jeg håber da, at du får ret - men jeg forbeholder mig retten til at tvivle :) .

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det var COVID-19 pausen, der kostede Leicester 3. pladsen. Meget kan man sige om Rogers, men så snart der skal spilles 2-3 kampe om ugen, så falder det sammen for ham (det gjorde det også i LFC). Det var ærgerligt for dem og for os, for så havde Chelsea ikke fået købt de spillere, de nu har købt.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af ilusio » onsdag, 02. sep, 2020 12:13

athomsen skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 13:44
Aaaahhhh - 80% chance for at de ender uden for top 3?. Jeg vil nærmere sige, at top 4 formentlig bliver den samme som netop overståede sæson. Som trupperne ser ud nu gætter jeg på City som mester, os og Chelsea kæmper om 2. pladsen og MU som sikker 4.
Hvis vi nu siger at LFC og city bliver #1 og #2.

Så er der Chelsea, scum, Spurs, Arsenal som minimum til at konkurrere om 3. pladsen.
Det er 75% sandsynlighed for at det ikke bliver Chelsea, givet deres chancer er lige store. Så helt langt ude synes jeg ikke det er.

Derudover vil jeg også s Lampard komme med noget specielt før jeg tror han kan forbedre noget som helst. Han ender formentlig med at have brugt +2 mia kr, have ødelagt motivationen hos en masse unge spillere samt måske sælge deres bedste spiller i Kante.

Jeg kan sagtens se Chelsea floppe. Mindst lige så meget som at de får succes.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » onsdag, 02. sep, 2020 13:32

ilusio skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 12:13
athomsen skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 13:44
Aaaahhhh - 80% chance for at de ender uden for top 3?. Jeg vil nærmere sige, at top 4 formentlig bliver den samme som netop overståede sæson. Som trupperne ser ud nu gætter jeg på City som mester, os og Chelsea kæmper om 2. pladsen og MU som sikker 4.

Hvis vi nu siger at LFC og city bliver #1 og #2.


Så er der Chelsea, scum, Spurs, Arsenal som minimum til at konkurrere om 3. pladsen.
Det er 75% sandsynlighed for at det ikke bliver Chelsea, givet deres chancer er lige store. Så helt langt ude synes jeg ikke det er.

Derudover vil jeg også s Lampard komme med noget specielt før jeg tror han kan forbedre noget som helst. Han ender formentlig med at have brugt +2 mia kr, have ødelagt motivationen hos en masse unge spillere samt måske sælge deres bedste spiller i Kante.

Jeg kan sagtens se Chelsea floppe. Mindst lige så meget som at de får succes.
Den forudsætning køber jeg ikke - jeg er ikke sikker på, at vi ender i top 2

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. sep, 2020 14:17

athomsen skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 13:32
ilusio skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 12:13
athomsen skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 13:44
Aaaahhhh - 80% chance for at de ender uden for top 3?. Jeg vil nærmere sige, at top 4 formentlig bliver den samme som netop overståede sæson. Som trupperne ser ud nu gætter jeg på City som mester, os og Chelsea kæmper om 2. pladsen og MU som sikker 4.

Hvis vi nu siger at LFC og city bliver #1 og #2.


Så er der Chelsea, scum, Spurs, Arsenal som minimum til at konkurrere om 3. pladsen.
Det er 75% sandsynlighed for at det ikke bliver Chelsea, givet deres chancer er lige store. Så helt langt ude synes jeg ikke det er.

Derudover vil jeg også s Lampard komme med noget specielt før jeg tror han kan forbedre noget som helst. Han ender formentlig med at have brugt +2 mia kr, have ødelagt motivationen hos en masse unge spillere samt måske sælge deres bedste spiller i Kante.

Jeg kan sagtens se Chelsea floppe. Mindst lige så meget som at de får succes.
Den forudsætning køber jeg ikke - jeg er ikke sikker på, at vi ender i top 2
Det er vildt nok. Vores pil har kun peget i en retning under Klopp, og vi har de samme spillere + det løse og ikke mindst den samme træner. Det plejer jo ikke at være klubberne, der køber 4-5 nye spillere, der vinder det hele. Hvis man har et stærkt hold, og det må jeg bare sige, at vi har, så er det jo de samme velkendte spillere, der gør det godt igen år efter år, og i nogle vinduer vil der så komme en enkelt tilgang eller 2.
Det var meget underholdende, og man troede jo altid på det inden start, men vi kunne jo ikke købe os til noget som helst i mange år, og jeg er lykkelig for endelig at kunne sige, at vi er på et rigtig godt sted, hvor vi ikke behøver nogle nye. Vi har det fint.
Sidste sommer købte vi heller ikke, og det gik da meget godt.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » onsdag, 02. sep, 2020 14:21

Niels K skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 14:17
athomsen skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 13:32
ilusio skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 12:13
athomsen skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 13:44
Aaaahhhh - 80% chance for at de ender uden for top 3?. Jeg vil nærmere sige, at top 4 formentlig bliver den samme som netop overståede sæson. Som trupperne ser ud nu gætter jeg på City som mester, os og Chelsea kæmper om 2. pladsen og MU som sikker 4.

Hvis vi nu siger at LFC og city bliver #1 og #2.


Så er der Chelsea, scum, Spurs, Arsenal som minimum til at konkurrere om 3. pladsen.
Det er 75% sandsynlighed for at det ikke bliver Chelsea, givet deres chancer er lige store. Så helt langt ude synes jeg ikke det er.

Derudover vil jeg også s Lampard komme med noget specielt før jeg tror han kan forbedre noget som helst. Han ender formentlig med at have brugt +2 mia kr, have ødelagt motivationen hos en masse unge spillere samt måske sælge deres bedste spiller i Kante.

Jeg kan sagtens se Chelsea floppe. Mindst lige så meget som at de får succes.
Den forudsætning køber jeg ikke - jeg er ikke sikker på, at vi ender i top 2
Det er vildt nok. Vores pil har kun peget i en retning under Klopp, og vi har de samme spillere + det løse og ikke mindst den samme træner. Det plejer jo ikke at være klubberne, der køber 4-5 nye spillere, der vinder det hele. Hvis man har et stærkt hold, og det må jeg bare sige, at vi har, så er det jo de samme velkendte spillere, der gør det godt igen år efter år, og i nogle vinduer vil der så komme en enkelt tilgang eller 2.
Det var meget underholdende, og man troede jo altid på det inden start, men vi kunne jo ikke købe os til noget som helst i mange år, og jeg er lykkelig for endelig at kunne sige, at vi er på et rigtig godt sted, hvor vi ikke behøver nogle nye. Vi har det fint.
Sidste sommer købte vi heller ikke, og det gik da meget godt.
Jeg tror bare, at vi skal blive enige om, at vi ikke er enige :) Jeg er nok en anelse mere pessimistisk anlagt, end du er :-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. sep, 2020 22:02

athomsen skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 09:28
Den pointmæssige overlegenhed var bestemt ikke et udtryk for spillemæssig overlegenhed.
Det er godt og skarpt formuleret. Ja, der var mange kampe som lige tippede til vores fordel til sidst. Den tendens har jeg i mange år hadet Man U for. Måske er det også udtryk for at det bedste hold trækker det længste strå til sidst.
AJJ skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 17:10
@Drejer - ro på. Chelsea har ikke hentet verdensstjerner. De har hentet spillere med potentiale til at blive verdensstjerner. Der er en verden til forskel på at spille for Leipzig, Leverkusen, Ajax - og så Chelsea. Lad os nu se, hvad Lampard kan få ud af dem.
Ja, vi må se hvad han får ud af dem. Hvis ikke verdensklasse, så verdensklasse talent 8-) Men problemet er langt større end blot et par spillere. Vi opfører os ikke som en storklub. Vi lader Werner slippe gennem vores fingre, fordi vi ikke har råd. Den skal bare lukkes! Hvor ofte er der en top 5 angriber i verden, som åbent siger han vil til Liverpool? Det er kun sket, mens Klopp har været træner.

Jeg frygter at de manglende indkøb sidste år og i år, bliver synlige om 2-3 sæsoner, hvor vores spillere er for gamle, og vi ikke i tider har købt ind til de pågældende positioner. Vi viser bestemt ikke sportslig rettidig omhu i øjeblikket.
Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 16:59
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. sep, 2020 15:25
Det som taler i mod, at Liverpool vinder igen, er helt klart manglende investeringer i truppen. Vi står stille, mens de andre fornyer sig.
Det her er jeg enig i, men jeg synes på ingen måde, City er klare favoritter. Vil sige, det står meget lige mellem os og City. De var meget ustabile sidste år, og vi har været ekstremt stabile i to sæsoner. Men jeg er meget bange for, at vi lukker Chelsea og United meget tættere på os, fordi vi ser ud til kun at hente en reserve til venstre back.
Ja, vi lever livet farligt. Som jeg altid siger, så skal der bygges på. Men vores trup mangler i den grad kvalitet i dybden, noget som Man C har. Men deres spillere bliver også ældre, og vi kan håbe at det mærkes fra næste sæson.
Niels K skrev:
onsdag, 02. sep, 2020 08:52
Medmindre man mener, at vi mister uerstatteligt meget klasse ved Lovren's afgang, så har vi altså fuldstændig samme trup til denne sæson, og er Liverpool den eneste klub, som ikke kan finde ud af at vinde flere titler i træk, som man ser det i nærmest alle andre lande ? Det er godt nok svært i England, og det er længe siden, vi sidst gjorde det, men nu kender spillerne ligesom vinderformlen, så jeg har stor tro på, at dette hold gerne vil op på siden af de helt store, legendariske Liverpoolhold igennem tiderne, som de kommer ved at gentage triumfen.
Det er netop det som er problemet; De andre bliver bedre, vi står stille. Vi må forvente at de andre hold er klogere på os end ved samme tid sidste år. Og de købe ind, for vi har sat standarden, og det er den de andre hold sigter efter.
Jeg håber du får ret Niels. Jeg sætter min lid til Klopp and his magic!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » torsdag, 03. sep, 2020 09:40

Jeg undrer mig af og til over dette forum. Lige nu er der rigtigt meget om, at klubben "sover i timen", "ikke viser rettidigt omhu", "ikke forstår at styrke, mens man er på toppen" osv. osv.

Så tænker jeg på, hvor skarpt klubben er blevet drevet de sidste år, ikke mindst på transfersiden.

Og så er mit spørgsmål, om folk virkelig tror, at der ikke er en masse overvejelser og drøftelser hos Edwards, Klopp & co., om hvordan man sikrer fortsat sportslig succes og en fornuftig løbende fornyelse af spillertruppen? Og at de ikke har in mente, hvordan sporene skræmmer i andre klubber, der var på toppen (Man U, Chelsea, Real Madrid, Barcelona).

Men at det hele nok er lidt mere kompliceret, når der også skal tages hensyn til en økonomisk ramme i lyset af covid-19, harmoni i spillertrup, en transferkabale, der skal gå op osv.

De her transitioner er uhyggeligt svære, men jeg har stor tiltro til, at vi kommer bedre igennem den end ovennævnte klubber. Samtidigt skal vi nok også forberede os på 1-2 sæsoner, hvor vi ikke spiller med om de store pokaler.

Og så kan man altså ikke på den ene side bryste sig af at holde med en klub, der blev verdens bedste gennem skarp transferpolitik med lille netspend, spillerudvikling, sammenhold og alt det andet, der er sagt og skrevet af rosende ord - og så på den anden side kritisere, når vi ikke bare lige køber en dyr tysker fra Leipzig, fordi den økonomiske situation har ændret sig.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 03. sep, 2020 10:19

AJJ skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 09:40
Jeg undrer mig af og til over dette forum. Lige nu er der rigtigt meget om, at klubben "sover i timen", "ikke viser rettidigt omhu", "ikke forstår at styrke, mens man er på toppen" osv. osv.

Så tænker jeg på, hvor skarpt klubben er blevet drevet de sidste år, ikke mindst på transfersiden.

Og så er mit spørgsmål, om folk virkelig tror, at der ikke er en masse overvejelser og drøftelser hos Edwards, Klopp & co., om hvordan man sikrer fortsat sportslig succes og en fornuftig løbende fornyelse af spillertruppen? Og at de ikke har in mente, hvordan sporene skræmmer i andre klubber, der var på toppen (Man U, Chelsea, Real Madrid, Barcelona).

Men at det hele nok er lidt mere kompliceret, når der også skal tages hensyn til en økonomisk ramme i lyset af covid-19, harmoni i spillertrup, en transferkabale, der skal gå op osv.

De her transitioner er uhyggeligt svære, men jeg har stor tiltro til, at vi kommer bedre igennem den end ovennævnte klubber. Samtidigt skal vi nok også forberede os på 1-2 sæsoner, hvor vi ikke spiller med om de store pokaler.

Og så kan man altså ikke på den ene side bryste sig af at holde med en klub, der blev verdens bedste gennem skarp transferpolitik med lille netspend, spillerudvikling, sammenhold og alt det andet, der er sagt og skrevet af rosende ord - og så på den anden side kritisere, når vi ikke bare lige køber en dyr tysker fra Leipzig, fordi den økonomiske situation har ændret sig.
Klogt indlæg, AJJ. Men det er netop nok til at lindre de kronisk bekymrede fodboldsind ;)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Vest » torsdag, 03. sep, 2020 12:24

Det bliver en spændende sæson, vi går i møde. Vores nærmeste konkurrenter er i gang med en gevaldig oprustning, og det burde heller ikke komme bag på nogen. Hullet mellem os og dem var historisk stort, og hvis man har ambitioner, så skal posen rystes. Jeg vil stadigvæk vurdere os som klare favoritter - hvordan kan man andet oven på sådan en suveræn sæson?

Vi har en stærk trup. Gennemsnitsalderen er solid med et godt mix af unge spillere. Vi er en attraktiv klub, der spiller formidabel fodbold. Det må vi huske på. Som mange allerede er inde på, så tror jeg også Klopp og Edwards har en vision og en retning for holdet - de har i hvert fald ikke givet udtryk for andet siden oktober i 2015.
Jeg håber vi investerer i en spiller, der kan spille bag kæderne. Det har vi brug for, og vi så det mod Arsenal, der jo forsvarede med alle 10 markspillere.

Besvar